Spring naar bijdragen

tijdelijk of helemaal stoppen ?


Astrid

Aanbevolen berichten

Hai, wat ik hier vooral zie dat mensen voor altijd willen stoppen met drinken.. ik wil vooral die drang na 1 of 2 glazen niet meer maar ik heb geen intenties

om niet of nooit meer te drinken. Dat ik het nu niet doe heeft te maken met het feit dat ik zeker wil stoppen met roken (wat ik alleen deed met wijn dus) en dit

dus mooi meegenomen is en ook zeker wel nodig. Maar wil ik echt nooit meer drinken... nee, die intentie heb ik niet dus. Maar zit ik hier dan verkeerd ?

Astrid 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je zegt je wilt graag minderen ' maar ook dat je drang na 1 a 2 glazen  meer is en dat is meestal het probleem  bij  verslaving  drank misbruik  . 

Voor mij was het ook  kon het niet  bij 1 of 2 laten en heb mijzelf daardoor in problemen  gebracht.  

De verslaving nam mij over en dat heeft voor mij geresulteerd  dat ik moest stoppen cq wilde . 

Voor mij iig nooit meer drank want dan ben ik terug  bij af en ik wil niet meer terug  naar de periode  van overmatig  gebruik. 

Het is aan jou  ' brengt drank gebruik  jou  dagelijks leven een destructie  '  een gevoel  dat je niet meer zonder  kan ' brengt drinken jou in de problemen  .

Bestaat je leven uit plannen  van drinken  ' paniek als je niet  genoeg  hebt .

Zo ja zal je er over moeten  nadenken  om voorlopig  de eerste niet  te nemen . 

Denk daarbij  niet  gelijk  aan nooit  meer dat kan een hele opgave  zijn voor een alcoholist.    Dag voor dag de stop  dagen aan elkaar rijgen.

Ben  benieuwd  naar je verdere verhaal  .

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

hier dan ook maar het filmpje van Els Noorlander
Zonder eerst een poos te stoppen/ontgiften en
lichaam en geest te laten herstellen (deels) is een
matigen poging gedoemd te mislukken. Je mag het natuurlijk
nogmaals proberen, maar hopelijk heb je niet al te veel
faal-pogingen nodig.Zo zonde nl.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Astrid:

wat ik hier vooral zie dat mensen voor altijd willen stoppen met drinken.. ik wil vooral die drang na 1 of 2 glazen niet meer...

Dat willen we allemaal maar het punt is, je hebt niks te willen. Als je die drang hebt dan heb je hem, je kunt hem niet wegdenken ofzo. Iedereen die hier schrijft heeft eerst geprobeerd het bij 1 of 2 te houden, maar bij de meeste lukte dat niet en dan zijn er twee mogelijkheden. Óf je blijft doordrinken óf je stopt helemaal. Maar iedereen moet dat voor zichzelf uitzoeken, je bent hier zeker op de goede plek. 

Sommigen hier drinken wel matig maar als je dat wilt leren dan heb je de meeste kans op succes als je eerst maandenlang niets drinkt. Wat ook helpt is hier vaak lezen en schrijven over je ervaringen want 'even' minderen is er voor niemand bij. Het vraagt aandacht voor jezelf, voor je patronen en valkuilen en het kost tijd en inzet om nieuwe patronen aan te leren.

Ik wens je veel succes, het is echt heerlijk om van de drank verlost te zijn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de meesten is het "1 is te veel en 10 is te weinig". Dan is er dus geen andere oplossing dan de nul te houden.

Misschien kom je ooit uit op "2 is te veel en 1 is genoeg", net als een "normaal" iemand. Maar zolang je brein nog verslaafd is, is dat vreselijk onbevredigend en maak je het jezelf er niet makkelijker mee.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn manier van omdenken verwoordde ik als "Blij dat ik daar eindelijk van af ben, van die stomme gewoonte die me al veel te lang in zijn greep heeft gehouden". Het voelt wat dat betreft voor mij net als de bevrijding van mijn rookverslaving.

Maar dit werkt niet bij iedereen zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Astrid welkom, je bent hier zeker op je plaats.

Ik zelf hanteer het  ongenuanceerde credo;

het drinken van alcohol is onzinnig, net als het inhaleren van rook overigens,

want je schaadt je lichamelijke en psychische gezondheid enorm.

Net als iedereen dacht wel fijn als ik het bij  paar glaasjes kan houden. Dat ben ik nu God zij geprezen voorbij.

ik heb mijn vrijheid terug, ik hoef niet meer te drinken.

Het is betreurenswaardig dat het zoveel tijd kost daar  achter te komen.

ik hoop dat jij het sneller door hebt.

 

 

bewerkt door brazer
God nu met hoofdletter.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu dreigt het gevaar dat je met de staart tussen de benen wegglipt Astrid,

Het vooruitzicht nooit meer te drinken  is in de begin fase voor velen niet acceptabel.

Nu dan eerst alle alcohol de deur uit.

En begin eens  met drie maanden niets en evalueer dan.

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Astrid, als je jezelf verslaafd voelt kun je twee dingen doen, of je blijft verslaafd met alle gevolgen vandien, of je stopt helemaal ; een tussenweg is er gewoon niet! Toen ik uit de kliniek kwam dacht ik ook dat ik er nog wel een paar per dag kon drinken, maar  daar ben ik heel gauw vanaf gestapt..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 8-1-2021 om 13:06 zei Astrid:

Hai, wat ik hier vooral zie dat mensen voor altijd willen stoppen met drinken.. ik wil vooral die drang na 1 of 2 glazen niet meer maar ik heb geen intenties

om niet of nooit meer te drinken. Dat ik het nu niet doe heeft te maken met het feit dat ik zeker wil stoppen met roken (wat ik alleen deed met wijn dus) en dit

dus mooi meegenomen is en ook zeker wel nodig. Maar wil ik echt nooit meer drinken... nee, die intentie heb ik niet dus. Maar zit ik hier dan verkeerd ?

Astrid 

Hoi Astrid,nee die keuze is aan jou.Wel weet ik,maar dan spreek ik uit mijn persoonlijke ervaring,ik het niet bij die twee kon houden.Het ging een tijdje goed en toen ging ik weer vaker over die grens.Ik ken mezelf nu daarin zo goed dat g beter leek om helemaal te stoy.Vooral als je depressie hebt,wat ik dus had, en drinkt.Het werd er alleen erger van.En ik kreeg nare ervaringen.Op een gegeven moment steeds black outs.En al best snel.Maar dat deed alcohol met mijn lichaam.Voor iedereen is dit anders

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt allemaal voor de reacties... Ik heb me hier aangemeld omdat ik ook andere meningen wil lezen en zeker ook andere mensen hun verhalen en ervaringen wil horen en zien maar niet om allerlei filmpjes te zien en te beseffen dat ik verslaafd ben. Natuurlijk ben ik dat als ik elke dag drink / dronk, dat weet ik zelf ook en die realiteit is aanwezig.. Dat drinken en/of roken onzinnig is dat is ook bekend maar er zijn zoveel dingen in het leven onzinnig (en meeste minder schadelijk, dat snap ik). Realiteitszin is dus bij mij geen probleem maar het stoppen (dacht ik...) maar ik heb afgelopen zaterdag inderdaad 2 glaasjes op en vorige week helemaal geen dan ben ik deze week ook niet van plan. Lukt me dit  uiteindelijk niet dan is helemaal stoppen de volgende stap. Voor iedereen is het anders en ik pretendeer zeker niet dat ik het wel kan, zo slim ben ik ook wel weer. Ik merk wel dat het me door de week weinig moeite kost (ondanks de fles per dag hiervoor) maar ik kan ook te vroeg praten want we zijn tenslotte allemaal binnen en thuis (waar ik ook gewoon dronk, ook alleen) en straks komen hopelijk de activiteiten terug, lekker weer etc.... We gaan het zien ! Bedankt allemaal in ieder geval en ook sterkte voor degene die dit (nog) nodig hebben

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt gelijk, alles is relatief.. maar het is ook zo dat ieder het op zijn eigen manier moet doen (met hulp, praten, met jezelf onderhandelen) en

dat kan voor iedereen verschillend zijn (is voor iedereen verschillend) maar je hebt wel gelijk dat ik het 'afdoe als een filmpje' maar dat heeft denk ik meer te maken met al dat gedoe over Corona en al de filmpjes waar ik allergisch voor ben geworden ;-). Ik zal er naar kijken... het enige wat ik zeg dat het eigenlijk goed gaat en ik heel veel symptomen (nog ? ) niet herken dus we gaan het per dag / week bekijken 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Astrid,

'Proces' komt bij me op...waar je staat, hoe je denkt, handelt, wat je wilt, met wie, op welke manier en termijn. 

En dat proces is persoonlijk, voor iedereen anders. En tegelijk zijn er wel degelijk een aantal 'wetmatigheden'. Heb ik in de afgelopen jaren ontdekt.  Benieuwd wat jij gaat ontdekken! Op jouw pad.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...