Spring naar bijdragen

Ik wil er vanaf


Les8126

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen, 

ik ben hier helemaal nieuw maar als ik wat rond lees is dit precies de plek waar ik al lang naar op zoek was. 
ik drink dus teveel, veel te veel, maar enkel s avonds om te kunnen slapen. 
het begon ongeveer 4 jaar geleden, ik had heel veel last van paniekaanvallen en durfde s avonds niet te gaan slapen... dan maar een glaasje drinken.. ontspande ik van en viel “beter” in slaap! Maar dat ééne glaasje werd al snel een fles en soms meer (alleen wijn nooit sterke drank) om te kunnen slapen... tot je op een dag beseft dat je lichamelijk eigenlijk nieter zonder kan... ik herhaal wel, in drink enkel s avonds, heb een voltijdse job als secretaresse in een ziekenhuis en wil heeeel graag van de drank af!!!! Ik voel me fysiek ook helemaal niet goed meer en ik slaap dan wel s nachts maar dat is mijn roes en geen echte slaap! Ben dus ook enorm moe... ik wil graag stoppen, zonder opname want op mijn werk mogen/kunnen ze dit niet te weten komen... heb medicatie in huis maar weet niet hoe beginnen... kunnen jullie me er een beetje wegwijs in maken? Stop Ik in 1 keer, bouw ik af..? Slecht enkele van de tientallen vragen die ik heb! Heel veel dank voor mij te helpen en mij niet te vooroordelen want ik ben geen slecht of marginaal iemand... gewoon iemand die om hulp vraagt om een normaal leven terug op te bouwen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Rosee:

Welkom! Hier vind je veel steun. Als ik jou was, zou ik ook een afspraak maken met de huiarts. Die kan je adviseren wb afbouwen. Een hele stap en doodeng misschien maar echt, je hoeft je niet te schamen, zelf ook die stap gezet toen en was alleen maar opgelucht. Succes:rose:

Het is idd echt verschrikkelijk eng, maar het moet! Was het moeilijk voor jouw? Ben je opgenomen of heb je het thuis op je eentjes gedaan? Alvast heel erg bedankt voor je lieve antwoord 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom.

je hebt al een heel belangrijke stap gezet door je probleem te erkennen en het forum te bezoeken.

De huisarts hierin kennen is ook belangrijk, ook weer even een stap misschien, maar wel belangrijk, voor je zelf laat je zo zien dat je het meent.

de huisarts kan je adviseren hoe een en ander aan te pakken, ook gezien je ervaring met paniekaanvallen, de benadering  kan voor iedereen weer anders zijn.

Afbouwen is maar zelden aan de orde.

Veel forumleden lukt het om de drank te laten staan, waarom zou het jou niet lukken...

Uiteindelijk is het niet moeilijker dan geen alcohol meer in je mond te stoppen, en je zult je verbazen hoe snel je je weer beter voelt.

succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei brazer:

welkom.

je hebt al een heel belangrijke stap gezet door je probleem te erkennen en het forum te bezoeken.

De huisarts hierin kennen is ook belangrijk, ook weer even een stap misschien, maar wel belangrijk, voor je zelf laat je zo zien dat je het meent.

de huisarts kan je adviseren hoe een en ander aan te pakken, ook gezien je ervaring met paniekaanvallen, de benadering  kan voor iedereen weer anders zijn.

Afbouwen is maar zelden aan de orde.

Veel forumleden lukt het om de drank te laten staan, waarom zou het jou niet lukken...

Uiteindelijk is het niet moeilijker dan geen alcohol meer in je mond te stoppen, en je zult je verbazen hoe snel je je weer beter voelt.

succes!

Huisarts bel ik vandaag nog op! Ik denk voor mezelf dat het mentale aspect van het stoppen mss wel zal meevallen omdat ik zo walg van de drank, het is vooral lichamelijk! De tremor en het niet kunnen slapen zijn mijn grootste angsten 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heel goed!

Hoop voor je dat de mentale aspecten van het stoppen, zoals je het noemt,  meevallen..

Maar meestal is dat juist wel een dingetje..

de walging van drank, maakt meestal snel plaats voor drankzucht, wees daar op voorbereid, en plan andere activiteiten.

Overigens aan veroordelen doen we hier niet, we zitten of zaten immers  allemaal in het zelfde schuitje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei brazer:

heel goed!

Hoop voor je dat de mentale aspecten van het stoppen, zoals je het noemt,  meevallen..

Maar meestal is dat juist wel een dingetje..

de walging van drank, maakt meestal snel plaats voor drankzucht, wees daar op voorbereid, en plan andere activiteiten.

Overigens aan veroordelen doen we hier niet, we zitten of zaten immers  allemaal in het zelfde schuitje.

Ik weet het stiekem wel het mentale stoppen ook wel moeilijk zal zijn hoor... maar ik wil er gewoon zo graag vanaf, een leven zonder verslaving lijkt me heerlijk...  heel leuk om jullie support te krijgen dank daarvoor 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Les, belangrijk is ook dat je al je doel hebt geformuleerd.

je schrijft dat je van je verslaving af wil.

Dat houdt in niets meer drinken. 

de gedacht nooit meer, schrikt mensen in het begin  af,

daarom luidt  hier het credo, zeker een jaar niets.

lees hier veel en je wordt wijzer.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom! Een fles per avond is veel te veel, niet alleen voor je gezondheid maar ook je avonden zijn gewoon weg en je leven staat stil, alles draait een rondje om de alcohol.

Je kan ermee stoppen als je het echt wil. Alle alcohol de deur uit en koop maar een mooie theepot. Ben je er klaar voor?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Les8126welkom. Herkenbaar wat jeschrijft. Ik heb ook een fulltime baan en dronk alleen ‘s avonds, begon met een glaasje wijn bij het eten en dan nog een paar erna. En dat snel iedere avond. Leek onschuldig, maar als je het lang genoeg doet heeft het zeker effect op je lijf en geest.

Ik ben gewoon in 1 keer gestopt en dat kan makkelijk. Je hoeft niet perse naar een kliniek hiervoor. Zorg dat je geen alcohol in huis hebt en veel water drinkt. De eerste paar dagen kunnen lastig zijn maar al snel zul je daarna al de voordelen merken . Je voelt je in de ochtend dan echt lekkerder. En het slapen komt vanzelf ook weer goed. En je kunt beter nuchter wakker liggen dan met alcohol inslapen. De ochtend erna voel jij je beter. En de dag daarna wordt je vanzelf moe als je de dag ervoor wakker hebt gelegen en val je wel in slaap ;)

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben geen arts maar van een fles wijn per dag naar niets is in mijn ervaring goed te doen hoor. Ik had er geen lichamelijk probleem mee in ieder geval. Als je het echt niet aandurft drink je de eerste avond een halve fles, dan drie avonden 1 glas en dan stop je helemaal, zoiets? Gewoon stoppen met die handel en dan leren omgaan met de gevoelens die op je af komen. Het kan best meevallen, ik snap niet dat ik het zolang heb uitgesteld, het leven is gewoon veel fijner zonder drank. Met of zonder huisarts, je moet het zelf doen. Kom maar lekker vaak hier schrijven, dat helpt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn eerste avond zonder drank! Beetje shaky en moeilijk, maar best wel trots! Veel thee, water en Netflix... op naar een gezonder bestaan... mijn huisarts ook gebeld vandaag en zij volgt me mee op! Ik probeer het zonder opname en medicatie... wish me luck 

dank u voor al jullie steunende berichten! x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom Les

je kunt je HA vragen om Thiamine, vit.B1
tegen de afkick en de kans dat je daar een tekort van hebt is erg groot.
verder is het goed om te realiseren dat de geestelijke verslaving waarschijnlijk
meer last gaat geven dan de fysieke, die duurt nl een dag of 4.
trek/craving duurt nog korter, die kun je uitzitten
Vandaar dat we hier vaak zeggen; stoppen is niet zo moelijk, gestopt blijven
vergt nl meer en langer van je. Maak een plan voor dat deel, afleiding, oorzaken
van je drinken en het zo nodig hebben dat je bang wordt niet zonder alcohol te kunnen.
Zoek hulp daarbij als je denkt het niet alleen te kunnen. Gebruik ons/dit forum actief en ga
veel lezen, er zijn je hier honderden voorgegaan en de meesten die hier nog schrijven hebben het gered.
Dat kun jij dus ook.
Van korte termijn denken (drank) naar lange termijn is best moeilijk, want zo zijn we
vaak ontwend te denken. Alle verslavingen geven een quick fix, maar lijken zo zichzelf
onmisbaar te maken. En zo werd een "vriend"langzaam aan je vijand. Tijd voor afscheid.

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei brazer:

Die knoop ik in mijn  oren..

Eerste nacht, gisteren, zonder drinken gaan slapen, beetje shaky en onwennig.... best wel ok nacht gehad, veel wakker, oppervlakkig slapen maar de volgende dag werd ik “helderder” wakker... gisterenavond, dag 2 zonder drank gaan slapen, deze nacht was geen pretje, nachtmerries als ik sliep, hartkloppingen als ik wakker was en dromen dat ik ergens een fles drank moest scoren omdat ik mij dan beter zou voelen... toch in mijn bed blijven liggen en niet toegegeven... drank ik trouwens recht de vuilbak ingegaan eergisteren... deze morgen beetje met de bibber opgestaan, recht onder de douche, dochter haar lunchpakket gemaakt en naar school gestuurd.... en nu volop vers eten aan het maken en aan het poetsen... ik ben nog maar 2 dagen bezig maar voel me al een beetje gewonen omdat het 2 dagen zijn die ik absoluut niet had gedacht aan te kunnen... het geeft me zelfvertrouwen en dat is een gevoel dat ik lang heb gemist... ook het lezen van de verhalen van lotgenoten die het gehaald hebben geeft me enorm veel kracht om door te zetten... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sterkte! Je lichaam gaat nu een paar weken detoxen dus dat je je raar voelt en anders slaapt (enz enz) hoort erbij :) 

Klopt stoppen geeft zelfvertrouwen omdat je zelf weer de touwtjes in handen hebt. Dat gevoel alleen al is goud waard ;) 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

goed bezig Les,

Het wilde mij nog wel eens helpen om op moeilijke momenten, de negatieve gevolgen van mijn drankmisbruik te herlezen.

Er is hier ook het draadje 'wat zijn je negatieve ervaringen met alcohol', dat goed gevuld is met ellende.

dan weet je: daar wil ik zeker niet naar terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed bezig  de eerste  nachten  / dagen zijn het ergste  idd .

Ik zweette mij het het ongans in de nacht  en sliep korte  uurtjes  .  

Je lichaam  moet zijn  eigen slaapritme  weer ontwikkelen  ipv drank  slaap .  

Het  wordt  echt beter '  ik ben zelf op moment  een goede  slaper maar heb wel een druk hoofd  ( prikkels) ik ben daarom gestart met valeriaan slaap thee en zen thee van pickwick  .   Merk  dat  het mij wel goed doet .

Fijn dat je overdag  iig aan het ordenen  bent  ' poetsen vers eten .  Na verloop merk je ook dat  dit je ook rust kan geven ' rust om iets anders te doen ipv gaan  zitten en drinken ..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Les8126, de eerste weken zijn het moeilijkst.! Dan is je lichaam en geest nog aan het detoxen. Ik ben er nu 4 jaar vanaf en slaap beter dan ooit tevoren. Toch heb ik nog altijd cravings.. Cravings of drankzucht kan nog jaren aanhouden hoor. Toch ben ik blij dat ik ervan af ben.. Nu nog stoppen met roken.. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
Op 6-1-2021 om 09:25 zei Les8126:

Het is idd echt verschrikkelijk eng, maar het moet! Was het moeilijk voor jouw? Ben je opgenomen of heb je het thuis op je eentjes gedaan? Alvast heel erg bedankt voor je lieve antwoord 

Hallo Les,  hopelijk heb je stap naar stoppen intussen al gezet.  Ik ben intussen al terug 5 weken nuchter.  Ik hen niet veel last van craving, lichamelijk vond ik het ook gemakkelijk.  Maar mentaal vind ik het moeilijk.  Niet de gedachte dat ik vandaag niet wil drinken, maar de gedachte al al dat ik terug een glas zou drinken.  Ik heb niets van alcohol in huis, en hou dat zo.  Maar toch blijft die gedachte elke dag aan mij knagen.  Soms is die zo erg dat het angstzweet me dan uitbreekt en er nachtmerries van krijg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 29-1-2021 om 14:12 zei FILOU:

Hallo Les,  hopelijk heb je stap naar stoppen intussen al gezet.  Ik ben intussen al terug 5 weken nuchter.  Ik hen niet veel last van craving, lichamelijk vond ik het ook gemakkelijk.  Maar mentaal vind ik het moeilijk.  Niet de gedachte dat ik vandaag niet wil drinken, maar de gedachte al al dat ik terug een glas zou drinken.  Ik heb niets van alcohol in huis, en hou dat zo.  Maar toch blijft die gedachte elke dag aan mij knagen.  Soms is die zo erg dat het angstzweet me dan uitbreekt en er nachtmerries van krijg.

Ik doe het o op mijn eentje.  Enkel is het best wel een eenzame weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...