Spring naar bijdragen

Geen drank. Ook aan de 1 jan hype of toch niet!


Johan55

Aanbevolen berichten

Weer moe. Maar geen drank. 

ik ben begonnen aan een ebook Eindafrekening Alcoholisme overwonnen. De eerste hoofdstukken zijn een feest der herkenning. Niet echt een feest natuurlijk...  Ga lekker slapen hoop ik. Tot morgen weer en succes allemaal. 

Oh en een appje toegevoegd om de dagen bij te houden. Niet heel moeilijk vanaf 1 januari, maar is ook wel fijn om de bevestiging te zien :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed bezig  @Johan54 ik houd  wel van  rekenen  ik telde de dagen ook vanaf  het begin  .. ben er  mee gestopt uiteindelijk  niet  gedacht  aangezien ik daar heel erg mee bezig  was  on agenda  noteren  enz  nu noteer  ik de  maanden .

Lijkt mij  interessant    dat boek ' heb zelf  pas gelezen help ik verzuip..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van het weekend even uitgebreid de admin gedaan van ma. Blijkt dat er 50k is opgenomen in een periode van 9 jaar door zuslief. Mijn god wat zijn mensen toch op geld uit. Ik en blij dat ik het nuchter kon bekijken en even weg kon leggen. Nu eens bedenken of en wat ik er nog mee moet. In ieder geval zoals mijn eerdere berichtjes had het geen invloed op mijn stemming en motivatie. Alles lijkt onder controle. 

Vandaag nog geen pijnstiller op. Wel rek en strek oefeningen gedaan en wat aan het thuiswerken. Niet heel druk dus kan ook lekker een frisse neus halen zo. 

sterkte allemaal weer vandaag!
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei Johan54:

Van het weekend even uitgebreid de admin gedaan van ma. Blijkt dat er 50k is opgenomen in een periode van 9 jaar door zuslief. Mijn god wat zijn mensen toch op geld uit. Ik en blij dat ik het nuchter kon bekijken en even weg kon leggen. Nu eens bedenken of en wat ik er nog mee moet. In ieder geval zoals mijn eerdere berichtjes had het geen invloed op mijn stemming en motivatie. Alles lijkt onder controle. 

Vandaag nog geen pijnstiller op. Wel rek en strek oefeningen gedaan en wat aan het thuiswerken. Niet heel druk dus kan ook lekker een frisse neus halen zo. 

sterkte allemaal weer vandaag!
 

om deze post en die van haar op de dagdraad.
En het verwart me ook dat jouw wie is wie draad hier staat en steeds na gebruik omhoog popt,
ik had dat gisteren ook niet door. Je kunt aan de moderator vragen deze draad naar de goede
afdeling over te plaatsen in zijn geheel. Via de 3 puntjes rechtsboven kun je rapport aanklikken,
en dan wordt dat gelezen door hen en kan dit verplaatst worden als je het ermee eens bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Etenstijd. Wederom het schakelpunt. Geen verrassing.  Jaar in jaar uit ging de fles open en dronk ik 2 of 3 glazen wijn bij de maaltijd. Glas 1 gaat snel naar binnen zodat ik het voel. Glas 2 en 3 wat langzamer maar ik zette mijn glas pas neer na meerdere slokken. Veel drinkers schijnen dat te doen.  Las net ergens anders wat me aansprak:  na het stoppen zie je er veel energierijker uit. Waarschijnlijk ben je dat ook. 

Dat gevoel van moe, geen tijd, geen zin en maar hangen op de bank. Ben nu 10 dagen verder en voel me goed. Vasthouden dus.

bewerkt door Johan54
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En wakker pfffff, wel moe naar bed gegaan om half 12, maar kom niet in slaap. Lig maar te woelen en hoor wel weer mijn gedachten losgaan over van alles en nog wat. Moe en toch wakker. Gek word je er van. Nu nog maar wat lezen en proberen eea op een rij te zetten. Meestal ben ik na een uur of 2 wel zo moe dat slapen de enige mogelijkheid is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En weer een veel te korte nacht. Voel me beetje brak, alsof ik gedronken heb. Verkouden ook. Geen covid please. Zie bijna niemand dus kan eigenlijk niet. Als ik al denk aan benauwdheid en geen zuurstof word ik al zenuwachtig. Ik ben ooit bijna gestikt en ik kan je vertellen dat dat een behoorlijk traumatische ervaring was.            Nu eerst maar eens de dag oppakken. Al 11 dagen geen alcohol. Ik voel het , ik merk het. Ergens heel positief. Ergens mis ik het en ergens ben ik er zeker van om weer te gaan drinken. Vandaag niet. Maar ik weet hoe het ging in het verleden. Stapje terug nemen. Luisteren naar mijn eigen wijze raad aan anderen. Vandaag ! Niet doordenken. Ik heb me overigena aangemeld voor een online hulptraject. Geen idee of het afdoende zal blijken. Ik hoop op een goede ondersteuning en genoeg munitie om sterker te zijn dan ooit. 

Succes allemaal weer! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

49 minuten geleden zei Johan54:

En weer een veel te korte nacht. Voel me beetje brak, alsof ik gedronken heb. Verkouden ook. Geen covid please. Zie bijna niemand dus kan eigenlijk niet. Als ik al denk aan benauwdheid en geen zuurstof word ik al zenuwachtig. Ik ben ooit bijna gestikt en ik kan je vertellen dat dat een behoorlijk traumatische ervaring was.            Nu eerst maar eens de dag oppakken. Al 11 dagen geen alcohol. Ik voel het , ik merk het. Ergens heel positief. Ergens mis ik het en ergens ben ik er zeker van om weer te gaan drinken. Vandaag niet. Maar ik weet hoe het ging in het verleden. Stapje terug nemen. Luisteren naar mijn eigen wijze raad aan anderen. Vandaag ! Niet doordenken. Ik heb me overigena aangemeld voor een online hulptraject. Geen idee of het afdoende zal blijken. Ik hoop op een goede ondersteuning en genoeg munitie om sterker te zijn dan ooit. 

Succes allemaal weer! 

Goeiemorgen @Johan54

Dat brak voelen heb ik nog steeds  elke morgen. Soms denk ik kan net zo goed iets nemen hahaha. Blijft gevoel hetzelfde maar toch beter van niet. Ik mis het ook wel en niet wat zijn we toch vreemde wezens. Ik ben ook ooit zowat gestikt het idee krijg ik alweer de rillingen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hello @ikkanhet Hoe is het met jou nu? 

Voel me nu weer wat beter. Heb alleen een Paracetamol genomen, maar dat telt niet in gebruikersland lol. 

Ben aan het thuiswerken. Dank voor deze mogelijkheid. Zeker nu kan ik het goed gebruiken. Morgen moet ik helaas wel op kantoor zijn. Meestal slaap ik wel goed na één slechte nacht dus daar ga ik maar van uit. De zon schijnt hier. Het maakt me vrolijk en het verlangen naar de lente wordt weer aangewakkerd. Ik word niet goed als ik een meteo man/vrouw weer enthousiast zie wijzen naar mogelijke sneeuw en ijspret. Hou niet van die baggerzooi op straat en bovendien kan je dan niet lekker rondlummelen in de bossen :)  Vooralsnog zijn de weergoden op mijn hand. 

Emoties komen en gaan. Vrolijk, sterk en dan weer twijfel en een gevoel van onbehagen. Ik kijk in de spiegel en zie verandering. Heldere blik. Geen wallen, of in ieder geval een stuk minder haahaha. Kilo vet verloren, of vocht geen idee. Meeste indruk maakt mijn blik. Veel meer focus. En mijn geest. Wat een sprongen van hoog naar laag. Focus op vandaag. Desnoods op deze minuut of het komend uur. Ik vreet fruit. En gooi water naar binnen alsof het het beste is wat ik ooit heb gedronken. Afgelopen nacht het e-book uitgelezen. Was wel een oud boekje en wat klungelig geschreven. maar het raakte wel. Zover als de schrijver ben ik nooit geweest. In mijn gedachten heb ik altijd sociaal aanvaardbaar gedronken. Maar als ik er echt over nadenk heb ik gewoon heel goed kunnen liegen en verhullen. Wat me nu wel ondersteunig geeft is het feit dat mijn vrouw eigenlijk niks met alcohol heeft. En als ik doordrink zij al snel reageert. Ook voor mij hele legitieme redenen om de fles open te trekken, zeggen haar niks waardoor ze mij regelmatig afremt in het drinken. 

Redenen om te drinken:

  • het is 5 uur
  • het is al na 12-en
  • het is weekend
  • ik heb hard gewerkt
  • ik ben moe
  • het is lekker weer
  • het regent en we zitten toch binnen
  • er is iemand jarig
  • ik voel me goed
  • ik voel me slecht
  • morgen hebben we een drukke dag
  • morgen zijn we vrij
  • het is vakantie

 

mmm. Mooi lijstje. Zal het aanvullen zodra ik zin heb in drank en de situatie beoordelen. Bedenk me nu ook dat er een lijstje moet zijn met 

Redenen om niet te drinken:

  • je bent verslaafd , met stip op nummer 1
  • je kan er niet mee omgaan
  • kijk wat het je doet
  • morgen heb je spijt zoals je je hele leven al spijt hebt
  • het brengt niks alleen ellende
  • het sloopt je mentale en fysieke gezondheid
  • je functioneert slecht
  • je mag niet meer autorijden, sterker nog je mag niet meer fietsen

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Johan54:

Hello @ikkanhet Hoe is het met jou nu? 

Voel me nu weer wat beter. Heb alleen een Paracetamol genomen, maar dat telt niet in gebruikersland lol. 

Ben aan het thuiswerken. Dank voor deze mogelijkheid. Zeker nu kan ik het goed gebruiken. Morgen moet ik helaas wel op kantoor zijn. Meestal slaap ik wel goed na één slechte nacht dus daar ga ik maar van uit. De zon schijnt hier. Het maakt me vrolijk en het verlangen naar de lente wordt weer aangewakkerd. Ik word niet goed als ik een meteo man/vrouw weer enthousiast zie wijzen naar mogelijke sneeuw en ijspret. Hou niet van die baggerzooi op straat en bovendien kan je dan niet lekker rondlummelen in de bossen :)  Vooralsnog zijn de weergoden op mijn hand. 

Emoties komen en gaan. Vrolijk, sterk en dan weer twijfel en een gevoel van onbehagen. Ik kijk in de spiegel en zie verandering. Heldere blik. Geen wallen, of in ieder geval een stuk minder haahaha. Kilo vet verloren, of vocht geen idee. Meeste indruk maakt mijn blik. Veel meer focus. En mijn geest. Wat een sprongen van hoog naar laag. Focus op vandaag. Desnoods op deze minuut of het komend uur. Ik vreet fruit. En gooi water naar binnen alsof het het beste is wat ik ooit heb gedronken. Afgelopen nacht het e-book uitgelezen. Was wel een oud boekje en wat klungelig geschreven. maar het raakte wel. Zover als de schrijver ben ik nooit geweest. In mijn gedachten heb ik altijd sociaal aanvaardbaar gedronken. Maar als ik er echt over nadenk heb ik gewoon heel goed kunnen liegen en verhullen. Wat me nu wel ondersteunig geeft is het feit dat mijn vrouw eigenlijk niks met alcohol heeft. En als ik doordrink zij al snel reageert. Ook voor mij hele legitieme redenen om de fles open te trekken, zeggen haar niks waardoor ze mij regelmatig afremt in het drinken. 

Redenen om te drinken:

  • het is 5 uur
  • het is al na 12-en
  • het is weekend
  • ik heb hard gewerkt
  • ik ben moe
  • het is lekker weer
  • het regent en we zitten toch binnen
  • er is iemand jarig
  • ik voel me goed
  • ik voel me slecht
  • morgen hebben we een drukke dag
  • morgen zijn we vrij
  • het is vakantie

 

mmm. Mooi lijstje. Zal het aanvullen zodra ik zin heb in drank en de situatie beoordelen. Bedenk me nu ook dat er een lijstje moet zijn met 

Redenen om niet te drinken:

  • je bent verslaafd , met stip op nummer 1
  • je kan er niet mee omgaan
  • kijk wat het je doet
  • morgen heb je spijt zoals je je hele leven al spijt hebt
  • het brengt niks alleen ellende
  • het sloopt je mentale en fysieke gezondheid
  • je functioneert slecht
  • je mag niet meer autorijden, sterker nog je mag niet meer fietsen

 

 

 

Ik ben gewoon zo super onrustig, opgejaagd. Net een stuiterbal en dat wil maar niet minder worden. Ik haal hartslagen van 140 per minuut. Elk moment als ik al slaap heb ik de engste nachtmerries. Ben dit bijna zo ontzettend beu dat ik vaak denk waar doe ik het voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei ikkanhet:

Ik ben gewoon zo super onrustig, opgejaagd. Net een stuiterbal en dat wil maar niet minder worden. Ik haal hartslagen van 140 per minuut. Elk moment als ik al slaap heb ik de engste nachtmerries. Ben dit bijna zo ontzettend beu dat ik vaak denk waar doe ik het voor.

Oh that sucks. Heb je medicatie voor het slapen? Of wil je dat niet. Misschien eens aan de huisarts vragen ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sterkte vandaag @ikkanhet !

 

Goedemorgen. Vanaf 4 uur wakker. Geen zin meer om te slapen nu. Ga mijn dag starten en misschien vanmiddag een dutje :)

Verder gaat het redelijk. Weing trek en als ik al zin heb in wijn kan ik het wegduwen en na een half uurtje ben ik het weer kwijt. Sterkte allemaal vandaag. Vandaag drink ik niks!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...