Spring naar bijdragen

Nerveusiteit


Steph

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb al jaren last van vervelende gedachten die zich aandienen.T lijkt wel soms dwangmatig.Hierdoor ben ik ook meer gaan drinken.Sinds twee jaar ben ik gestopt.Maar ik heb er nog steeds last van.Wie herkent zich in dit verhaal en hoe gaan jullie er mee om?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij hebben die neg. gedachten zeker nog een jaar geduurd na het stoppen Steph.
Waarschijnlijk langer nog, maar na dat jaar begon mijn depressie naar de achtergrond
te verdwijnen en kon ik ook weer positieve gedachten toelaten en hoop koesteren.
Ik heb toen Mindfulness gedaan om de rotgedachten te leren accepteren/verduren soms.
En net als trek/triggers, irritaties, gaan gedachten vanzelf weg. Sneller als ik ze niet koester
of extra aandacht geef. Net als de tinnitus die ik tegenwoordig heb; ik bepaal zelf hoe erg
die mij stoort en belast. Leef ik in het hier en nu, dan doet mijn geest dat ook steeds meer.
En voor mij helpt het idee dat ik niet mijn brein ben, dat ik gedachten niet serieus hoef te nemen.
En mezelf ook wat minder. Het leven, de omstandigheden hebben invloed, maar ikzelf bepaal
uiteindelijk hoe ik daar mee omga. Ik ben tegenwoordig blij met mijn lui zijn, want die helpt me ook
milder te zijn en blijven. Naar mezelf, anderen en gedachten. Daden zijn belangrijker dan woorden.
Feijenoord wist dat al veel eerder dan ik.

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn 'intrusie' is dat ik hoogtevrees heb. 

Geen echte hoogtevrees, maar ik wil dan naar beneden springen, vanaf een kerktoren of ander hoog gebouw.
Hetzelfde heb ik als ik over een brug over een rivier moet lopen, dan wil ik in die rivier springen.
Praag, Parijs en Maastricht hebben voor mij dus vreselijk lange bruggen.
Geef mij maar Amsterdam.

Jasperina de Jong schijnt daar een liedje over geschreven te hebben.
Als ze langs de Amsterdamse grachten liep kreeg zij de neiging om haar tasje in de gracht te gooien.

Als ik nu eerlijk ben zijn die intrusies bij mij sterker met alcohol dan zonder.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik maak me dan wijs dat ik met bepaalde personen naar bed ben geweest onder invloed.Maar ik denk dat ik al weet waar het vandaan komt.Het is namelijk een keer voorgekomen.Toen had ik zelf de deur open gedaan.Sindsdien heb ik die gedachten.Terwijl ik bijna zeker weet dat t toen niet is gebeurd.Mujn hulpverlener dacht ook niet.Het is nu jaren geleden en ik denk er nog steeds aan.Ik heb nu pas het gevoel dat ik t allemaal aan het verwerken ben.Ik ben al twee jaar clean.Ik dronk ook veel omdat ik last van depressie had en hield zichzelf in stand.Nu dus twee jaar clean

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En eigenlijk wist ik al dat ik wou stoppen.Maar dat gevoel van steeds falen gaf me zo n onzeker gevoel.Ik had een kennis die alcoholist was.En weer de fout inging en hij probeerde mij ook mee te krijgen.Maar ik heb nooit meer gedronken.En ook geen contact meer met hem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 4-1-2021 om 21:30 zei Roberto:

Mijn 'intrusie' is dat ik hoogtevrees heb. 

Geen echte hoogtevrees, maar ik wil dan naar beneden springen, vanaf een kerktoren of ander hoog gebouw.
Hetzelfde heb ik als ik over een brug over een rivier moet lopen, dan wil ik in die rivier springen.
Praag, Parijs en Maastricht hebben voor mij dus vreselijk lange bruggen.
Geef mij maar Amsterdam.

Jasperina de Jong schijnt daar een liedje over geschreven te hebben.
Als ze langs de Amsterdamse grachten liep kreeg zij de neiging om haar tasje in de gracht te gooien.

Als ik nu eerlijk ben zijn die intrusies bij mij sterker met alcohol dan zonder.

Ik heb dat ook eens gehad in Londen.Ik sliep al weken heel slecht en toen kreeg ik helemaal geen slaap.Mijn hoofd was vol gedachten en ik ik maakte me bang met de gedachte om van de brug af te springen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 4-1-2021 om 08:37 zei lady jane:

Bij mij hebben die neg. gedachten zeker nog een jaar geduurd na het stoppen Steph.
Waarschijnlijk langer nog, maar na dat jaar begon mijn depressie naar de achtergrond
te verdwijnen en kon ik ook weer positieve gedachten toelaten en hoop koesteren.
Ik heb toen Mindfulness gedaan om de rotgedachten te leren accepteren/verduren soms.
En net als trek/triggers, irritaties, gaan gedachten vanzelf weg. Sneller als ik ze niet koester
of extra aandacht geef. Net als de tinnitus die ik tegenwoordig heb; ik bepaal zelf hoe erg
die mij stoort en belast. Leef ik in het hier en nu, dan doet mijn geest dat ook steeds meer.
En voor mij helpt het idee dat ik niet mijn brein ben, dat ik gedachten niet serieus hoef te nemen.
En mezelf ook wat minder. Het leven, de omstandigheden hebben invloed, maar ikzelf bepaal
uiteindelijk hoe ik daar mee omga. Ik ben tegenwoordig blij met mijn lui zijn, want die helpt me ook
milder te zijn en blijven. Naar mezelf, anderen en gedachten. Daden zijn belangrijker dan woorden.
Feijenoord wist dat al veel eerder dan ik.

Weet jij nog een goede mindfulness?Ik probeer me ook steeds meer te focussen op de goede en positieve dingen.Toen ik dronk voelde ik me erg negatief en zat ik in een negatieve spiraal.Ik had vaak last van spanningen in mijzelf en wou t oplossen door soms te gaan drinken.Maar nu merk ik steeds meer dat dat niet de oplossing is.ik probeer steeds meer aan die positieve kant weer te komen en me proberen te ontspannen.En vooral niet teveel te moeten van mijzelf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb m destijds gedaan via Altrecht, 8 avonden en 1 terugkomdag.
Het hielp mij als stok achter de deur dat ik opdrachten meekreeg naar huis,
en ook het oefenen en bespreken in een kleine groep was fijn.
Of de trainingen nog steeds zo gegeven worden in Coronatijd weet ik niet.
Ik had een verwijzing nodig van mijn huisarts; misschien weet de jouwe wat
nu mogelijk is? De verzekering betaalde wel door die verwijzing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Voordat ik begon met drinken had ik negatieve gedachtes en toen alcohol ontdekte merkte ik een roes ik was er ff vrij van..

Wat ik nou hier en daar gelezen heb is dat jezelf je negatieve gedachtes voed bijv. ik ben niet goed genoeg en je neemt dit als voor waar aan dan versterk je de negatieve gedachtes en voed je ze en blijven ze instant, wat mij de laatste tijd helpt is om met een tegen opmerking te komen en het uit te leggen, bijv ik ben goed genoeg want ik mag er zijn zoals ik ben..

Wat mij dus helpt is om het tegenovergestelde te gaan denken van de negatieve gedachte en deze goed te versterken met de rede waarom het zo is..

Het is moeilijk vooral als je al jaren vast zit in je negatieve gedachtes, je mag dan de gewoonte gaan doorbreken door het tegenovergestelde te denken, in t begin is t misschien wat onwennig maar na een tijdje ging ik erin geloven, voelde ik mij beter en mijn gedachte werden positiever.

Ja tuurlijk ik heb nog negatieve gedachtes kost tijd en moeite om een aangeleerde gewoonte te door breken, maar doordat die is aangeleerd kan je hem ook afleren.

Hoop dat je er wat aan heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...