Spring naar bijdragen

Oudejaarsdag 31 december 2020


niks

Aanbevolen berichten

8 minuten geleden zei Lonster:

Ik ben niet zo gauw voor verboden, maar van mij mag dit een overgang zijn naar vuurwerk dat alleen door de brandweer wordt afgeschoten.

Ben trouwens blij dat ik deze periode meemaak als 50+ er en niet als jongere. Ik kan best goed op mezelf zijn, dat was in mijn jonge jaren wel anders. Maar ja illegale feestjes zijn dan wel spannend natuurlijk. 

Haha grappig  dacht dat jij nog een dertiger  was .. :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen

Iedereen een fijne jaarwisseling. Vorig jaar tijdens oud en nieuw na lange tijd de mist in gegaan met de prosecco, de rest van het jaar qua drank eigenlijk prima gegaan. In de regel drink ik niet, alleen bij uitzondering, zoals je een stuk taart eet. Wil nu wel iets aan het snoepen doen s avonds. Als ik een stuk chocola neem moet alles op, kan geen maat houden. In gezelschap snoep ik dan weer niks, maar wel als ik alleen ben. Nadat ik de hele dag extreem gezond heb gegeten. Maar goed ik dwaal een beetje af, hoort meer thuis op eigen draadje misschien. Blijft apart hoe dat werkt met mateloosheid. Iedereen die het moeilijk heeft een virtuele:heart: @harald @SanMiquel @Smaragd @Marika @Jannigje denk aan jullie en ook aan de rest die ik nu even ben vergeten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Rosee:

Als ik een stuk chocola neem moet alles op, kan geen maat houden.

Dat heb ik ook. Ik koop daarom meestal pure chocolade. Dat vond ik in het begin niet lekker, maar nu ik aan de smaak gewend ben kan ik daar wel van genieten. En daar eet je meestal maar een klein stukje van. Ik heb het voordeel dat ik alleen woon, ik haal het gewoon niet in huis. Of in kleine verpakkingen, zoals chips.

Zoals jij het alcohol drinken vergelijkt met een gebakje, zo doe ik dat ook. Tenminste, nu weer. Ik heb tijdens stressperiodes meer gedronken. Maar nu voorlopig weer op niks, vanaf de kerst tot in elk geval 1 februari. Door minder te snoepen en minder volle borden op te scheppen, samen met het zwemmen, ben ik 5 kilo kwijt. Dat wil ik wel zo houden, of liever nog een paar kilo eraf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoihoi

Eind van een raar jaar.

Ik voel best wel effect van de lockdowns. Ik voel nu zoiets van laat ons nou maar lekker met rust hier of zo. Na kerst met het gezin gevierd te hebben gaan we af op een oudejaarsavond zonder de vrienden die er meestal zijn, alleen met Vlindertje want nukkige Holenbeer is alweer terug op kamers, oudejaar vieren met vriendenclubje. Anders krijg ik altijd gigantische fomo als we oudejaar niet met anderen vieren, maar nu ff behoefte om met zn 3en te blijven. Hopelijk nemen ze het ons niet kwalijk anders kan ik het wel uitleggen denk ik. :) 

Zijn er nog meer die ook een beetje kluizenaar zijn geworden?

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Reken maar van yes @bumperjim, wij zijn met zijn tweetjes vanavond... 
Tijdens de kerstdagen waren met zijn drietjes... 
Sinds maart zijn wij nergens meer op bezoek geweest en hebben we geen bezoek ontvangen.
En ach, zo erg was en is dat echt niet. 
Ik vermaak me altijd wel, ben altijd wel ergens mee bezig en Kees... die vindt het ook allemaal prima. 
Jij had het een poosje geleden over 'samen overblijven' als de laatste het huis uit gaat, dat je daar tegenop ziet. 
Dat moment hebben wij al heel lang achter de rug. 
Ook Kees zit eigenlijk voornamelijk met zijn krantje op de bank, er komt niet veel uit zijn handen, geen initiatief. 
Toen ik nog hele dagen werkte wist ik dat wel, maar ach, ik was tóch weg overdag. 
Ik heb toen wel gezegd dat ik, eenmaal met pensioen, echt niet hele dagen thuis zou blijven en mijn eigen invulling aan de dagen zou gaan geven. 
Dat ben ik ook gaan doen, en weet je, het valt dan allemaal best mee. 
Een kwestie van loslaten en er niet te veel op letten... 


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tis hier trouwens ook avondklok na 20:00, je mag niet eens op bezoek 's avonds. Niet dat veel mensen zich daar wat van aan trekken vwb korte afstanden, maar toch.

Er is zelf sprake van vervroegen tot 18:00, het moet niet gekker worden, straks moet ik er eerder om weg van mn werk :ph34r:

Als je blijft slapen tot 6 uur morgenochtend is het wel weer legaal :D niet dat dan de besmettingskans lager is of zo

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik terug kijk op het afgelopen jaar....  dan is het voor mij eigenlijk helemaal geen naar jaar geweest. 
Het 'thuisblijven' was niet echt een opgaaf voor mij, ik vermaak me altijd wel.
Corona is onze deur voorbij gegaan, mijn kinderen en kleinkinderen zijn er goed doorheen gerold.
Kees is medisch gezien door het oog van de naald gekropen, maar eigenlijk zo 'geruisloos' dat het niet echt veel impact heeft gehad op ons.
Mede dankzij internet, whatsapp, zoom en noem maar op kon ik genoeg contact houden met de mensen die er voor mij toe doen. 
Ik heb genoten van de natuur, van het groen en van de rust.
Ik heb weer een beetje meer geleerd waar het echt om draait... 
Kortom, voor mijzelf was 2020 een mooi jaar. 
Voor vele anderen is het een moeizaam en triest jaar geweest, ik hoop dat 2021 hen meer licht zal brengen... 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het mooi dat je het zo ziet @Yvonne  Voor mij was 2020 een bron van stress en af en toe grote ergernis. Maar misschien moet ik dat niet laten domineren en op zoek naar de kleine pareltjes die er wel degelijk zijn.

Sowieso... hoe meer je hebt, hoe meer je wilt... geluk is een schakelaar in je hoofd die je kan omzetten. Weet ik inmiddels, maar vergeet ik vaak weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...