Spring naar bijdragen

Maandag 28 december


ikkanhet

Aanbevolen berichten

Dat klinkt als heel zwaar voor je @Marika. Zoveel zorg dragen voor iemand is zwaar. Nog afgezien van wat je voelt voor iemand.

En de hond, was het ook je ontsnapping ook? 

Misschien eerst je ritme weer op de rails krijgen. En als een hond daarbij helpt. Als het je helpt om te lopen, weg te kunnen, misschien , hoe moeilijk ook , toch weer een hond?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat zijn  dit moeilijke tijden ' zorg  voor je zus is zwaar  ' niet  gemakkelijk  zeg .. en toch  doe  je het voor haar ..    was je hondje  een uitvlucht  zoals gevraagd door Nancy ?

Vraag mij ook  af of een ander hondje je ook  zal kunnen  helpen je ritje  te herpakken ?  Geen vervanging maar een opening  ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mantelzorg  is een flinke  verantwoordelijke opgave  ' en nee je bent  geen egoïst  die zegt dat het je soms te veel kan zijn  . 

Je zus is ziek en ook  nog eens alcohol ziek  ' samen leven met een alcoholist  is een leven   die  niet makkelijker erop maakt naast haar lichamelijke  ziekte.  

Wat verschrikkelijk  dat ze je jou  zo behandeld  ...je zo naar beneden  haalt ..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele goede morgen allemaal,

Jeetje @Marika, wat een verhaal
Dat is heel zwaar voor je ja.
Vond de raad die @Lika hierboven gaf eigenlijk wel goed
Je moet echt elke dag even naar buiten hoor, ook al moet je jezelf er toe zetten
Van binnen zitten kan je heel depressief worden, en dan zeker naast dat mantel zorgen
Sorry als ik belerend over kom, maar gun je zoveel beter
Goed voor jezelf zorgen !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen. Jemig @Marika wat heftig voor je deze situatie. Dit is toch niet te doen zo, voor jou ook geen leven zo. Is er geen hulp die je voor je zus kan inschakelen? Zodat je op jezelf kan wonen? Een hulpverlener die jullie kan helpen? Veel sterkte en hoop dat je t hier wat van je af kan schrijven. Vind het ongelooflijk hoe je je voor haar opoffert.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het weer volle maan aan t worden? Iedere keer weer gedoe hier thuis, en altijd als t volle maan wordt. Oudste zoon weer niet te doen. Hij wordt bijna 18 en moet wat praktische dingen regelen maar steekt geen poot uit. Ik wil dat hij en zijn broer eens wat meer doen in huis en dat ik niet altijd alles alleen hoef te doen. Wil graag dat ze om en om helpen afdrogen maar hij weigert. En ook nog eens klagen over wat hij allemaal niet heeft gehad in zijn leven (op zijn 16e geen scooter bijv) Als ik eraan denk wat hij allemaal wel heeft gehad! Vind het zulk verwend gedrag! Ook weer naar doen tegen zijn broertje, tot s middags in zijn nest liggen en maar klagen. Als hij niet luistert ga ik zijn playstationabonnement opzeggen. Zo dat lucht op.;)

bewerkt door Rosee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Marika wat een vreselijk verhaal joh. Logisch dat met de tranen over je hond ook ander verdriet een uitweg zoekt. Ik wens je toe dat je heel lief voor jezelf kunt zijn, goed voor jezelf zorgen hoor. Naar buiten, lekker eten, bloemen op tafel en terug in een gezond ritme. Hopelijk kun je iemand vinden die (een deel van) de zorg voor je zus overneemt. Dat wil zij niet begreep ik, nou jammer dan. Wat een figuur zeg om jou zo te behandelen, blèèèh, ik sta perplex. Het is niet dat je alles maar kunt maken omdat je ziek bent hè, ik zou haar eens lekker een tijdje laten liggen als ze je nodig heeft (of zeg ik nou iets heel bruuts?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

@Marika, je hebt het erg moeilijk lees ik .. ik hoop dat je wat slaapt en weer wat energie hebt voor een nieuwe dag met verdriet x

@Jopie, mooi wat jij schrijft!

@Rosee..opzeggen die hap ! Met normaal gedrag kan hij het misschien weer terugverdienen ;)

 

Ik zit in een opgeruimde werkkamer, deze week geen werk maar tijd voor opdrachten/opleiding. Na een uurtje uitstelgedrag net toch echt  in de eerste alinea de feedback van eerste ronde verwerkt! 

Nu nieuwe thee halen, de meiden appen om te vragen hoe het bij opa en oma is .. en door naar tweede alinea ! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Rosee  blijft  lekker zo gaan met  die jongens    van je...   hier gisteren  een telefoon op de grond  van de oudste   dikke vette barsten erin  .:(  moest nog even aan je denken ..

Ze zijn hier nu ruim een week  terug  ' tis weer  echt opvoeden  die handel.. ze moeten  opnieuw  hun  plek kennen met nuchterheid  om hun heen ..  

Hebben  ook weinig te doen  ook nu.. veel  tabletten   mochten  ze geloof ik niet  in gezinshuis  waar ze waren..  

Idd opzeggen die abbo :rolleyes:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag ben ik mijn kerstdiner aan het bereiden. De kalkoen staat gevuld op het balkon, klaar om de oven in te gaan. Ondertussen ben ik de salade en een knolselderij puree aan het maken (ik eet graag koolhydraatarm). Straks nog wat pompoen snijden die ik - als de kalkoen na het braden rust - kan roosteren in de oven. 

Dochter en haar vriend komen vanavond. Dochter heeft nog zeer duidelijk aangegeven dat ik géén alcohol in huis hoef te halen voor hun. Ze drinken spa rood. :)

Het gaat niet om de datum, het gaat om wie er aanschuiven. :heart::present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet  fijn @Renaldo61  hopelijk  dan toch maar snel aan de beurt  dan zijn ben  je er weer vanaf.

@takeiteasy   klinkt goed positief  houd  vol ..complimenten.   ene   ach   ik ben toch  enorm  blij hoor met mijn  jongens  thuis  hoor  .. maar geef  eerlijk  toe dat het best wennen is als je een jaar ruim echt samen  met man alleen geweest bent ..  ze zijn  nu buiten spelen  oudste is vissen jongste  met vriendjes  .. 

@Tatum  leuk  een laat kerstdiner   geniet  ervan  ' fijn dat er zo met je meegedacht  wordt mbt alcohol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoooo. Dankzij @Volben ik dan ook eindelijk weer begonnen aan de studie.  Toen ik vanmorgen las dat ze ook een uur nodig had om op te starten, maar toen toch echt begon, ben ik ook maar eens richting studeerkamer getogen. En zie: ik voel me opgelucht en weer een stukje blijer. Thanx Vol! 

Helaas, net lekker bezig, moet er weer gegeten worden....:wacko:. Richting keuken dus nu. Studeren valt niet mee in gezinsverband. Hopelijk kan ik straks de draad weer oppikken en anders morgenochtend. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...