Spring naar bijdragen

Dry January pact


Tatum

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Lieke7777:

Ik lees hier  wat schrijven  dat corona  toch helpende kan zijn om triggers  te  vermijden.    Wat er bij mij  oproept  wat als  corona voorbij is  of igg de  maatregelen  weer  versoepeld  worden ..  probeer  je daar dan  ook een  plan op te maken  ?  

Mij triggert dat hele corona gebeuren juist. Het stresst me, het ergert me, ik maak me zorgen.

Angry Lonely Tired, alleen de Hungry mist nog maar corona is echt 3 triggers voor mij. Maar goed op een gegeven moment moet je ophouden te piepen, dan is het het nieuwe normaal geworden en moet je gewoon weer de nul houden, tis ook dry Jan gelukkig.

Volgende trigger zal de feesttrigger zijn als we gevaccineerd zijn over een jaar of zo :P 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je eerste  nuchtere  vakantie  @Johan ?  Ja daar zag ik ook enorm  tegenop  .  Is mij meegevallen maar  had wel van de voren afspraken  gemaakt  met mijn  behandelaar  en sponsor om contact  te  hebben  .  Heb ze dus  gebeld  om even mij te kunnen  ventileren ..  in de avond  lekker netflix gekeken en overdag veel op pad geweest  plus  dat we niet langer op 1 plek bleven 3 dagen om geen verveling  te krijgen . 

 

 

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het beviel  mij idd prima  om dingen te ondernemen  ipv de kater weg te laten  trekken  ' boodschappen te  doen omdat de drank  voorraad weer op was :unsure:   in de avond  nuchter  koken ipv beneveld  omdat ik al weer in de middag was begonnen  met drinken .  

 

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei bumperjim:

Mij triggert dat hele corona gebeuren juist. Het stresst me, het ergert me, ik maak me zorgen.

Angry Lonely Tired, alleen de Hungry mist nog maar corona is echt 3 triggers voor mij.

Voor mij is coronatijd ook een grote trigger merk ik, nu alles zo lang aanhoudt en er steeds nieuwe, grotere hobbels zijn om de strijd te winnen. De sombere momenten komen steeds vaker voor en dit dan vaak gecombineerd met de wens om met alcoholroes de zaken even te vergeten. Ik dronk altijd thuis. Stiekem en op steeds vroegere tijdstippen van de dag. Een paar glazen wijn om de dag te beginnen? Ik keek er niet meer van op. Alcohol was zowel verdoving als mijn batterij. 
De mindere sociale contacten, het thuiswerken, de zorg voor mijn moeder en nu vaker op elkaars lip, de angst voor besmetting, allemaal venijnige triggers die uitdagen. Totnutoe weten te weerstaan, maar het knaagt ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ik weet nog wel meer redenen om het niet te doen. 

Ik heb tijdens de corona-periode twee keer een paar weken dagelijks gedronken door de stress. Dat was heel dubbel, het deed me goed om de werkdag zo af te sluiten, maar merkte duidelijk dat het dagelijks drinken (ook al was het niet veel) me suffer, geïrriteerder en lamlendiger maakte.

Dat maakte het makkelijker om weer te stoppen. Direct na de kerst, had ik bedacht en toen ging de knop om. Hoewel ik er wel alert op moet blijven. Want de neiging om lang in bed te blijven liggen en laat te gaan slapen en gewoon af en toe even snel wat te werken is er ook. Ik heb het zo druk gehad in november/december, dat ik het nu wat rustiger aan mag doen van mezelf en het werk staat dat ook toe, hoewel veel achterstallige k-klusjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed bezig ondanks  je omstandigheden  @Isabeau bedankt  ook.

Ja ik vond  het  een goed stuk  om bij voorbehoud  stil te staan ' alcohol  stoppende blijven bestaat uit voorbehoud  situaties  herkennen overzien  en er naar handelen.  Zonder  dat de fles er bij  komt  kijken  ..  maar ook verder kijken dat er situaties  kunnen ontstaan  die je wankel maken en daar al je plan  voor hebben  .. ik heb zelf  mijn sponsor  erg achter  mij staan   nou ja achter ze staat naast mij als rechterhand  en haar  kan ik ten alle tijde  bellen om advies steun  hulp '  vind  dat wel een fijn idee  .  Ze  heeft  mij laatst erg goed  bijgestaan  ook in een situatie  .

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lieke7777en @Isabeau: Het vooruitdenken voor situaties die je van slag kunnen maken en dan wat te doen zonder alcohol te gebruiken is inderdaad een hele goede oefening. Voor mij is dat altijd een trigger geweest: De situatie is nu zo beroerd, je mag nu best een paar glazen wijn om tot rust te komen/ te vergeten. En na die eerste glazen volgt bij mij altijd een steeds langer durende binge. Wegblijven van de alcohol, dus. De eerste niet nemen, hoe rauw de omstandigheden ook zijn. Heb nu ook een aantal hobbels te nemen, maar ik durf het aan, ga het aan zonder alcohol. Vooruitdenken geeft mij rust en kracht. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een blooper gehad :) Chinees gehaald en die doet er altijd gratis drankjes bij, voor mij een Tsingtao en ik was ff niet alert. En toen moest ie ook maar gedronken worden kennelijk.

Tis er maar 1 natuurlijk maar het parlement in mn hoofd is duidelijk niet unaniem wat betreft deze dry Jan. :( 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei bumperjim:

Ik heb een blooper gehad :) Chinees gehaald en die doet er altijd gratis drankjes bij, voor mij een Tsingtao en ik was ff niet alert. En toen moest ie ook maar gedronken worden kennelijk.

Tis er maar 1 natuurlijk maar het parlement in mn hoofd is duidelijk niet unaniem wat betreft deze dry Jan. :( 

Dus stoppen met Chinees haha. 

Tja is er maar 1 al zal het wel als een klap voelen. Ken dat ook nog wel van eerdere stops. Gelukkig kan je vandaag weer niets drinken. Ik merk bij mezelf dat ik echt dag voor dag pak. Als ik te ver weg denk dan wordt het al veel onduidelijker. Op dit moment gaat het goed. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei takeiteasy:

Wat een lare lare poepchinees @bumperjim. Hoe komt ie erbij :face-icon-small-shocked:

Onze chinees doet dat niet. Krijg alleen maar gratis kroepoek bij een bestelling boven de 35 euro. 

Eigenlijk mag je niet meer meedoen nu. Lekker puh :P

Ja ik ga wel in de hoek staan :D 

Nee ik ervaar het niet als een klap @Johan54 maar meer als een teken dat de motivatie nogal wankel is voor deze dry Jan. Wat ik al zei het parlement is kennelijk niet unaniem en er zaten er waarschijnlijk een aantal te slapen tijdens de stemming :) Ik vind het lastiger van zo'n babyflesje Tsingtao af te blijven dan van die driekwart liter Quadrupel die de Stier had meegenomen voor eventuele gasten. Die laat ik echt wel dicht want ik weet precies hoe dat afloopt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De avondklok is wel zo ongeveer het kutste wat ze konden verzinnen. Met de lockdown mocht je nog wel sporten, eerst in een straal van 1 km en 1 uur, toen op het laatst 20 km en 3 uur (het leek wel bevrijdingsdag) maar nu houdt het leven om 18:00 op en mag je niet eens meer buiten sporten na die tijd. Huisdier uitlaten wel (hoewel volgens de jurisprudentie inmiddels een geit geen huisdier blijkt) maar hardlopen met de hond is al een twijfelgeval. Ik ga het wel doen overigens want er is hier weinig controle 's avonds en de enige andere mogeljjkheid om te sporten is 6 uur 's ochtends :( 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei Isabeau:

Hoe bevalt de droge januari voor jullie?

Verheugen jullie je ook zo op de avondklok?:unsure:  Ik zie er als de mount everest tegenop..

Hier gaat het eigenlijk heel goed. Heb geen alcohol in huis en denk er ook niet aan. Komt wellicht ook omdat de horeca dicht is, want bij het uit eten vond ik het soms wel eens lastig.

wat betreft avondklok, heb ik ook geen last van want ga eigenlijk nooit de deur uit in de avond. En vooral niet nu toch al alles dicht is. Dus boeien ..:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen idee @takeiteasy   tis en blijft onzeker ..

Hier ook droog maar heb eigenlijk  geen  gevaren  zone mbt drinken .  Misschien  beetje oneerlijk denk ik dan  .  

Gebruik  de antabuse nog  steeds ' en voor mij is drinken gaan een verlies  van wat ik terug  gekregen heb.

Dat  wil niet zeggen dat ik geen triggers heb  ' dat ik een helemaal happy  leven heb  nog  ..   er is  nog veel werk op persoonlijk  vlak te verrichten  om een terug  val  in de toekomst  te gaan  voorkomen  . Want  zo reëel  ben ik ook dat dit er zeker  wel blijft zijn .

 

Wat jij juist hebt  te veel alleen  ' snak ik soms naar me time voor mijzelf ..  even alleen een paar uurtjes  wij zijn nu een maand  lang  samen in huis  met zijn allen .. moet daar niet aan wennen het is zoals het moet zijn weer  compleet ' maar in het normaliseren  als gezin hoort daar ook bij man naar het werk kinderen  naar  school en de mama doet op vrije  dagen huishouden  en is een blije mama  als ieder  weer  thuis komt .. ipv  24 uur in elkaars zone te zitten .. 

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee na 18:00 kan je dus niks meer, ik zit nu te kijken naar hardlopen om 6:30 maar ik krijg vrijwel niemand van de club mee en het is voor mezelf ook onhamdig. Ander alternatief is tussen de middag en dan dus later weer aan de slag en langer door. Want na 18:00 op de weg zijn omdat je van je werk komt daar was mn nedrijf heel snel mee om voor iedereen een prachtige getekende ontheffing uit te delen. :( 

Ik ben er echt zo gigantisch mee klaar met deze shit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kyon goed  bezig  ook dus ' hier ook geen  last van de avondklok  ga de deur  verder toch niet uit .  

En mocht  ik moeten werken  heb een werkgeversverklaring .

@Isabeau  dan is het wel lastig mbt  latten   om elkaar te blijven  zien binnen  de avondklok grenzen  .. 

@bumperjim vanaf  18.00 is wel erg vroeg inderdaad ' succes met het vinden van een gaatje om te kunnen sporten  .

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou vergrijzing, al die honderdjarigen die nu gevaccineerd worden die gaan bij de eerste de beste hittegolf over 5 maanden onderuit, dat is voorspelbaar. En daar moet een ander dan zn restaurant voor failliet laten gaan. We schieten door met zn allen.

Als mn oma nog had geleefd (die is 91 geworden en nooit een lettergreep geklaagd haar hele leven) dan had ze gezegd geef die spuit maar aan iemand die het harder nodig heeft dan ik. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...