Spring naar bijdragen

Zaterdag 26 december 2020


nancy

Aanbevolen berichten

Wat @Yvonne zegt, opa en oma is voor de leuk, de gezelligheid. Gaat ze bijvoorbeeld 1 dag naar de ene toe en de andere dag naar de andere, dan komen er inderdaad verschillende regels. Voorbeeldje, bij ons moet ze brood eten met korst eraan. Opa en oma zeggen, nee hoor we halen de korst eraf. Andere opa en oma zeggen, je hoeft helemaal geen brood, wil je liever een beschuitje? Dan weet ze toch niet waar ze aan toe is? Als ze een keertje gaat logeren, eet ze dan een beschuitje, prima! Dat mag, daar zijn opa en oma voor. Daarom ook de keuze voor kdv. Nu al logeren, inderdaad het is voor hun zelf. Ik kolf nu, omdat het goed is dat ze af en toe ook uit een flesje leert drinken. Moet ze straks op kdv ook. Voor nu vindt ik gewoon dat ze bij ons moet zijn. Door de corona is papa veel thuis, we leren elke dag maar weer. Herkennen hoe ze huilt en waarom. Papa leert om te gaan met de lastige knoopjes, wordt er steeds handiger in. We zitten echt nog is een fase van ontdekken, wanneer is het de beste tijd voor het badje. Halen we haar meteen eruit als ze huilt als ze net in bedje ligt, of laten we haar even huilen? Laat ons nog even ontdekken, genieten van elkaar! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelijk heb je @niks   laat jullie  nog  even samen pap en mam zijn en ontdekken  ..  

Logeren kan altijd nog  . 

Misschien alleen is dat weer mijn persoonlijke  gevoel ' mening vind ik weer zwaar klinken .. 

Jong geleerd  is oud gedaan ' ik heb juist altijd van het flexibele  gehouden  .  Maar dat is meer wat ouder dan nu 7 weekjes  .  Kinderen  leren niet alleen gericht  zijn op de ouders /  de regels  van de ouders  .. 

Maar dat is meer beetje opvoeding  waar ik mij prettig  bij voel .  En daar  gaat het om wat je zelf  prettig  vind ..  zo wilde  ik absoluut geen kvd maar gastouder .  

Hopelijk  snappen je  ( schoon)  ouders  jullie  behoefte en geven  ze ruimte  om dit zelf  te geven.

Mijn  oudste   moest  met 6 weekjes  oud een aantal dagen logeren omdat mijn  man en ik te ziek waren  om er voor  te zorgen .. was blij dat schoonzusje dit kon doen voor ons maar dat was noodgeval ..

 

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei niks:

Wat @Yvonne zegt, opa en oma is voor de leuk, de gezelligheid. Gaat ze bijvoorbeeld 1 dag naar de ene toe en de andere dag naar de andere, dan komen er inderdaad verschillende regels. Voorbeeldje, bij ons moet ze brood eten met korst eraan. Opa en oma zeggen, nee hoor we halen de korst eraf. Andere opa en oma zeggen, je hoeft helemaal geen brood, wil je liever een beschuitje? Dan weet ze toch niet waar ze aan toe is? Als ze een keertje gaat logeren, eet ze dan een beschuitje, prima! Dat mag, daar zijn opa en oma voor. Daarom ook de keuze voor kdv. Nu al logeren, inderdaad het is voor hun zelf. Ik kolf nu, omdat het goed is dat ze af en toe ook uit een flesje leert drinken. Moet ze straks op kdv ook. Voor nu vindt ik gewoon dat ze bij ons moet zijn. Door de corona is papa veel thuis, we leren elke dag maar weer. Herkennen hoe ze huilt en waarom. Papa leert om te gaan met de lastige knoopjes, wordt er steeds handiger in. We zitten echt nog is een fase van ontdekken, wanneer is het de beste tijd voor het badje. Halen we haar meteen eruit als ze huilt als ze net in bedje ligt, of laten we haar even huilen? Laat ons nog even ontdekken, genieten van elkaar! 

 

1 minuut geleden zei Lieke7777:

Mooi bed  en overtrek @ikkanhet  ik heb  bij kruitvat  2 heerlijke  flanel overtrekken  gekocht  .. slaapt  zo lekker  ook ..

Was een risico hoe het uit zou pakken heb ze bij wish besteld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@niks

O er komt wat boven bij mij, schoonouders en kleinkind. 

Herkenbare taferelen toen onze eerste geboren is. Met de wijsheid van nu kan en ik wil ik je zeggen, doen wat voor JOU goed is. Want dat is goed voor de kleine.  Die heeft maar 1 ding nodig...mama!  En papa :)  

Dat verlangen van hun kant...ach...toen kon ik het niet zo goed zien...maar dat is natuurlijk mooi.  En dat kun je ook benoemen: fijn dat jullie ook zo blij met haar zijn...maar wij gaan het zo doen. Dat vond ik lastig, en pas bij de  2e kon ik dat. Was beter, voor kind en mij. Hou haar maar heeeeeel veeeeel dicht bij jezelf nu...want dat zorgt er voor dat die kleine zich goed kan ontwikkelen, veilig kan hechten, zodat als ze wat ouder is met plezier kan gaan logeren....nog tijd zat voor opa's en oma's. 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn oudste is precies zoveel als die van jou te vroeg geboren @niks. Begin januari. Pas in april/mei werden onze werelden wat groter. Ondanks dat mijn ouders echt veel hebben opgepast. Ook vaste dagen. Was voor hun een feest en voor ons heerlijk. Maar later pas.

Maar zo vroeg uit logeren. Nee. Dat kwam niet in mijn hoofd op. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei niks:

Wat @Yvonne zegt, opa en oma is voor de leuk, de gezelligheid. Gaat ze bijvoorbeeld 1 dag naar de ene toe en de andere dag naar de andere, dan komen er inderdaad verschillende regels. Voorbeeldje, bij ons moet ze brood eten met korst eraan. Opa en oma zeggen, nee hoor we halen de korst eraf. Andere opa en oma zeggen, je hoeft helemaal geen brood, wil je liever een beschuitje? Dan weet ze toch niet waar ze aan toe is? Als ze een keertje gaat logeren, eet ze dan een beschuitje, prima! Dat mag, daar zijn opa en oma voor. Daarom ook de keuze voor kdv. Nu al logeren, inderdaad het is voor hun zelf. Ik kolf nu, omdat het goed is dat ze af en toe ook uit een flesje leert drinken. Moet ze straks op kdv ook. Voor nu vindt ik gewoon dat ze bij ons moet zijn. Door de corona is papa veel thuis, we leren elke dag maar weer. Herkennen hoe ze huilt en waarom. Papa leert om te gaan met de lastige knoopjes, wordt er steeds handiger in. We zitten echt nog is een fase van ontdekken, wanneer is het de beste tijd voor het badje. Halen we haar meteen eruit als ze huilt als ze net in bedje ligt, of laten we haar even huilen? Laat ons nog even ontdekken, genieten van elkaar! 

Nukkige holenbeer is de eerste maanden van haar leven fulltime (werkweek) in kdv geweest en was daar perfekt gelukkig.

Oma-oppassen hebben we nooit veel gedaan temeer omdat de Stier oma niet kan luchten :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei lady jane:

als moeder heb ik ook een héél groot nee.
Snap ook niet dat die oma daar zelfs nu al om komt.
Dus ik denk dat je juist nu al heel goed naar je eigen
onderbuikgevoel mag luisteren want jij bepaalt nu nog voor 2 personen.
Straks merk je vanzelf of Mini graag bij oma is, maar nu is ze willoos (slachtoffer)
en kan er met haar gesold worden. En jij bepaalt voor welke gelegenheden gekolfd
wordt en wanneer het voor jullie beter is gewoon aan de borst te gaan. Niet een derde.
Hiet begint het dus al Niks; grenzen voelen en ze ook duidelijk aangeven. Ja soms kwets
je dan (even), lijkt het. Maar straks heb je er profijt van dat je nu duidelijk wordt. sterkte!
Het lijkt allemaal zo goed bedoeld he, daar zit de grootste valkuil ben ik bang.

Het wordt gebracht als goed bedoeld maar oma wil gewoon baby even voor zichzelf hebben, lees ik erin. Dat is op zich niet meteen fout maar het mag wel iets minder gretig.

Als je een ontzettend nee-gevoel hebt dan is het dus nee, en natuurlijk is het de moeder die beslist.

Alsof er iemand heel graag met je nieuwe auto wil rijden die je nog maar net hebt -- even voor de mannen hier :D 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het vandaag met S over gehad, gelukkig denkt hij er net zo over al mij. Mijn ouders waren er vandaag en die hebben dit ook niet. Zijn ze ook heel verschillend. Schoonouders zijn jonger, denk als mini Niks daar logeert, dat ze heel erg verwend gaat worden. Geeft ook niet, maar denk dat ze bij mijn ouders meer rust krijgt en niet van alles hoeft. Ik zie haar daar meer met opa in de tuin lopen en helpen, op klompjes of laarzen. Met oma koekjes bakken. Andere opa en oma zullen meer naar dierentuinen, speeltuinen enz. gaan. Een @Jopie opa en oma, dat zijn mijn ouders meer. Oma die haar voor het naar bed gaan, in de wasbak zet, haar vieze voetjes schoon wast, dan in pyjama nog even een zelfgebakken koekje eten en opa die voorleest. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben vandaag Sinterklaas gevierd met oma erbij en gedichten en al. Had ik op 5 december gecanceld omdat de jongens toen heel vervelend waren. Ze hadden niet verwacht dat ik toen voet bij stuk zou houden, maar wilde consequent zijn. Daarna kerstdiner gemaakt. Eigenlijk wel grappig om Sinterklaas op Tweede kerstdag te vieren. Was gezellig, al was oudste zoon wel weer bokkig omdat hij zich aan zn broer ergerde. Altijd wat hier. Maar goed dat hebben we ook weer gehad. @niks goed dat je je grenzen aangeeft wb je schoonouders. En fijn dat je vriend er hetzelfde in staat.  @takeiteasy wat een ellende met je hond, hoop dat het morgen weer wat beter gaat. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo. Kinderen en kleinkinderen zijn al even naar huis. Man ligt in bed. Eindelijk even een momentje alleen. Niet bijgelezen hier, ik hoop dat alles goed gaat met iedereen. 

Fijne dag gehad met vooral de kinderen en kleinkinderen, man en ik hadden wat mot. Vervelend. 

En ik voelde me deze dag vooral verdrietig. Weet niet eens waarom. Maar goed, ik ga ook maar eens opslomen en dan naar bed. Het was me het dagje wel. :moon:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...