Spring naar bijdragen

Stoppen


Stoppen

Aanbevolen berichten

Ik ben 38 jaar en denk al zo een 20 jaar gokverslaafd.Ik wil hierbij ook mijn verhaal doen.ik heb een aantal verhalen hier gelezen en deze zijn allemaal herkenbaar.het is fijn om te weten dat je niet de enige bent.het voelt allemaal zo zwak en dom om steeds weer terug te vallen.alles lijkt aan het begin onschuldig.je weet dat je het niet moet doen en toch doe je het steeds weer.ik ben een jaar of vier geleden mijn vriendin en kind er een soort van door kwijtgeraakt zelfs .ben ook twee en half jaar gestopt geweest en zelfs weer wat opgebouwd .en nu sinds twee maanden weer begonnen omdat de verveling toesloeg door de Corona crisis.nu zelfs weer geld van mijn nieuwe vriendin moeten lenen om de maand door te komen.ik haat mijzelf door me terug val.me wel gelijk overal laten blokkeren.ik hoop dat ik de draad nu weer kan op pakken.haal wel veel rust uit de verhalen die ik hier lees.fijne dagen iedereen 

bewerkt door Stoppen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo een nachtje geslapen niet al te best moet ik zeggen maar toch.ga zo me dochter ophalen en lekker proberen kerst te vieren .ik baal zo van mijzelf de gedachte dat ik al het geld wat ik had opgebouwd weer heb verspeeld.gelukkig wel meeste van de rekeningen betaald nu weer Ff twee maanden rustig aan proberen te doen.en dan hopenlijk weer wat op kunnen bouwen .wat een kut verslaving zeg het sloopt je soms gewoon .fijne dagen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas net weer 200 gestort en natuurlijk niks gewonnen en ook al had ik gewonnen dan had ik waarschijnlijk toch weer alles vergokt.mijzelf toch nog een beetje in kunnen houden zodat ik niet al me geld er door heen zou jagen.ik moet dit echt anders gaan doen de komende maanden.gek wordt je ervan.wat is toch altijd die gedachte je wat kan winnen en wat begint als een klein bedrag uitgroeit tot een steeds hoger bedrag ??hoop dat hier meer mensen zijn die hier ook steeds mee rondlopen??ik snap niet waarom ik het steeds weer doe het gevoel na verlies is zo kut maar lijkt ook alsof je het jezelf steeds weer wil aandoen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klaas dat is inderdaad wel een goeie vergelijking.uiteindelijk ga je nooit winnen want als je op winst staat wil je weer meer.een ziekelijk meganisme.waar ik voor mijzelf zo van baal is dat ik 2,5 gestopt ben geweest en weer terug bij af ben .moet weer geld van mensen gaan lenen en afbetalen.en dat alles omdat ik niks om handen heb tijdens de Corona crisis en weer een keer dacht een paar  tientjes moet kunnen.nu weer de stress hebben hoe ik de maand ga overleven.bedankt voor je bericht .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is inderdaad rustig hier op het forum. Maar gelukkig zijn er altijd wel een paar mensen die ook jouw berichten lezen zoas ik. En ik dacht ook dat ze een app groep hebben. 

Hoe dan, als je echt wil stoppen zal je alles op alles moeten zetten en de deur niet op een kier laten. Want anders ben je zo weer door die deur  van gokken als je ook maar weer iets van verlangen voelt. Houd die deur goed dicht door al je accounts te blokkeren, door misschien iets te kunnen doen met de betaalmogelijkheden, door andere hobby's te vinden zoals hardlopen, lezen, gamen, etc wat ook mogelijk is om te doen in deze coronatijd.

Er gaat weer een moment komen dat je dat verlangen heel sterk gaat voelen. Maak daarom voor jezelf een plan wat je dan gaat doen. Een vriend bellen of een rondje lopen. Wees dat verlangen een stapje voor.

En maak je niet te druk over het verloren geld. Mijn moeder zei altijd geld komt weer terug. Belangrijker is je gezondheid en je naasten. Tuurlijk is het belangrijk om geld te hebben want daardoor kan je je eten kopen en heb je een dak boven je hoofd. Ik snap dat je juist stress kan hebben als je dat niet hebt, maar zolang je dat hebt en financieel er weer goed voor kan staan over een tijdje, zou ik het echt loslaten wat is geweest. Richt je op het nu en het grotere doel, namelijk stoppen met gokken. Succes! En een fijn, gezond, gokvrij 2021 toegewenst

bewerkt door HealMyself
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn dat je zo eerlijk en oprecht bent en weer de juiste weg heb gevonden. Sowieso echt knap, dat je 2,5 jaar gokvrij bent geweest. Dat biedt weer hoop voor de toekomst, maar momenteel zal je weinig vrolijk zijn en een hoop ellende hebben. Elke terugval zorgt er weer voor dat je helemaal terug bij af bent en weer helemaal opnieuw kan beginnen. Gelukkig zal de ellende weer redelijk snel verminderen, maar je moet op dit moment streng zijn en de basis gaan leggen voor komende periode. Wel acties ga je nemen, die je in het verleden niet hebt gedaan?

Persoonlijk heb ik maar kort de gedachte gehad dat ik geld ging winnen. Het ging vooral om de rush en afschakelen met de realiteit, maar wist dat geld alleen het middel (tijd( was. Maar zelfs dat bewustzijn kan me niet weerhouden om me altijd in de ellende te komen.

De afgelopen jaren heb ik geleerd dat je het "gokken" zelf veel breder moet zijn. Het gaat om karakter, keuzes, veranderingsprocessen. Kortom een superingewikkelde puzzel, waarbij het minste of geringste je weer terug naar "start" stuurt. Het accepteren van dit proces is al een uitdaging, want het is niet voor niks dat 85% binnen 1 jaar terugvalt en van die 15% weer 50% in het 2de jaar. Het kost me niet voor niks al 17 jaar van blijven werken en gaan en dat geld voor meerdere op het forum :). Het is veel makkelijker om te blijven spelen, maar dat gaat je niet gelukkig maken.

Succes!

TB 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor mijzelf maakt het het niet zo uit dat ik heb verloren ik kom hier wel weer doorheen heb vaker met dit bijltje gehakt.het is meer het gevoel van de mensen om je heen die je teleur stelt.ik heb me dochter elke week en nu weinig geld dat maakt me zo verdrietig .dat ik haar alles wil geven en mijzelf elke keer weer teleur stel door van die domme fouten te maken .ik heb ook niet de behoefte om Altijd te gokken maar als ik ga ben ik los.de rush waar jij het ook over hebt.het is dat ik nu niks om handen heb ben zelf werkzaam in de horeca en nu dus al drie maanden thuis.en dat mag geen excuus zijn je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen daden begrijp me niet verkeerd.maar nu dus ook veel teveel tijd om erover na te denken.er is geen structuur meer in me leven.ik haat wat ik gedaan heb maar kijk ook positief naar het nieuwe jaar al is dat soms moeilijk .dank voor jullie input en het lezen van mijn verhaal .helpt op de ene of andere manier toch.one day at a time .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...