Spring naar bijdragen

Zaterdag 19 december


ikkanhet

Aanbevolen berichten

Goedemorgen. Snel nog wat dozen inpakken en gaan. 

Wat ben ik blij dat ik niet drink. Zeker weten dat de spanning hier dan zo hoog was opgelopen dat er niet meer kon worden gelachen. Lukt nu nog wel. En ik merk tenminste dat ik moe ben. En ik dram minder. Zo fijn. Ik blijf in verbinding met mezelf en anderen. Dat is eigenlijk de kern.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben het goed, een prima huis, financieel niets te klagen. Ik wilde graag iets doen voor een ander met kerst. Je hebt de voedselbanken, maar daar zijn best veel acties voor, gelukkig maar. Nu hebben wij een doos met lekkere dingen gemaakt voor het opvanghuis waar ik korte tijd heb gezeten. Kerstbrood, koekjes, chocolademelk en dat soort dingen. Gevraagd hoeveel kinderen er nu zijn. Daar voor pakketjes gemaakt met een knuffel, kleurboek en potloden en een chocolade kerstman. Vanmiddag gaan wij het brengen. Niet op locatie, afspraak gemaakt op een parkeerplaats in de buurt. Het besef en dankbaarheid, is toch iets om bij stil te staan. Zo gewoon vaak, maar niet vanzelfsprekend voor heel veel mensen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei niks:

Wij hebben het goed, een prima huis, financieel niets te klagen. Ik wilde graag iets doen voor een ander met kerst. Je hebt de voedselbanken, maar daar zijn best veel acties voor, gelukkig maar. Nu hebben wij een doos met lekkere dingen gemaakt voor het opvanghuis waar ik korte tijd heb gezeten. Kerstbrood, koekjes, chocolademelk en dat soort dingen. Gevraagd hoeveel kinderen er nu zijn. Daar voor pakketjes gemaakt met een knuffel, kleurboek en potloden en een chocolade kerstman. Vanmiddag gaan wij het brengen. Niet op locatie, afspraak gemaakt op een parkeerplaats in de buurt. Het besef en dankbaarheid, is toch iets om bij stil te staan. Zo gewoon vaak, maar niet vanzelfsprekend voor heel veel mensen. 

Dat is wel een super leuk en lief initiatief van jullie.  Ik heb voor een arme kennis ook een 3 gangen diner geregeld voor 1e kerstdag en heb chocolade letters gedoneerd laatst aan de sint voor elk kind. En geld gedoneerd voor hondjes in Turkije. Dat geeft toch een lekker gevoel. En een kerstbrood gekocht om iemand te helpen aan een rolstoel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Renaldo61, mijn beste vriendin heeft een zware hersenbloeding gehad maanden geleden. 
En daar ook een longontsteking overheen gekregen, kon op zeker moment ook niet meer slikken... 
Ik was er lange tijd van overtuigd dat ze nooit meer naar huis zou kunnen gaan, als kasplantje zou verpieteren in een verpleeginrichting. 
Maar wonderen bestaan, zij is weer thuis, is weer bijna helemaal de 'oude' .... 
Dus houd hoop Renaldo. 

@Lika, vandaag is dus DE dag... de officiële start van het wonen in jullie nieuwe stulp. 
Nu even bikkelen een dagje en vanavond lekker op jouw eigen matras in slaap sukkelen.... succes hoor. 

@niks, mooi, wat moet dit jou allemaal goed doen. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen 

 

@Lika verhuizen   mooie  dag ervoor  zonnetje  komt er aan..

 

@niks mooi  initiatief  .

 

@Renaldo61 sterkte  met bezoek  aan je moeder .. hopelijk  knapt  ze wat op .

Zo weekend   ' was moe gisteren  moest ik ook  nog werken einde  dag kwamen de jongens thuis .. werden  thuis gebracht  door voogd jeugdzorg  .  Samen gebakjes  gegeten  . En hebben  in de avond  de film planes  gekeken  met zijn allen ..   vandaag  lekker rommelen  alle kleding  van de jongens  ordenen opruimen .. hebben  daar zelf voor de was moeten zorgen  . Veel te klein  of kapot .. sokken niet  gebundeld   enz   .. dus  mooie  klus  aan.. maar geeft  niet. 

Verder wachten  op nieuwe vaatwasser  kunnen  we weer afwassen draaien .. wordt het tenminste  weer  schoon ipv soms  3 maal draaien.. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal.
Ik probeer wel eens ‘s ochtends in mijn hoofd mee te praten met wat ik uitvoer, “zo nu gaan we koffie zetten, en dan douchen, en dan maar eens de auto in” etc. Dat helpt me om het tempo van het moment aan te houden, in plaats van meteen in dagen en weken te gaan denken. Best ontspannen.

Mooie kerstgedachten lees ik. Mijn buurvrouw wil geld van me zien omdat ze het regenwoud wil redden. Dat vind ik irritant. Maar goed we komen er wel overheen.

Fijne dag allemaal. En proficiat Lieke.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei Cleo66:

Ik kreeg vanochtend een App van een vriend,  dat ik alles in slowmotion moest doen vandaag.  Altijd zit er binnen in mij een soort van onrust sochtends.  Het is ook in de ochtend,  dat ik alles gedaan krijg.  Smiddags komt er weinig meer uit mijn handen .  In vroegere tijden ging ik dan smiddags aan de zuip , wanneer ik alles gedaan had , alles spik en span , avondeten al zover klaar .  Zou het daarvan komen ?  Altijd in dat hoofd , nooit echt relaxt  .  Alleen in de sauna kom ik even in de zen modus. 

Snap ik ook wel  ' het lekkerste  zoop / dronk ik als alles spik en span was  .. lekker op mijn hangplek  of  voor mijn laptop u tube  kijken  .. 

Dan had ik rust ..  maar  iid slow down baby   ^_^

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

35 minuten geleden zei rapilos:

Goedemorgen allemaal,

Gefeliciteerd @Lieke7777
Ben zo blij voor je
Hoe vinden de jongens het zelf, om weer thuis te wonen ?


 

Ze vinden  het wel nog  beetje vreemd dat ze niet meer terug gaan naar  gezinshuis   .. maar we hebben  de overgang zo goed  gedoseerd dat ze er  gewoon weer  aan toe  waren  om thuis te komen  en blijven  ..   

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen

@Lieke7777 fijn dat je jongens  weer gewend zijn thuis. @Cleo66 herkenbaar. Dronk ook in de middag als alles klaar was, dan had ik het wel verdiend vond ik. Vanmiddag wandelen met vriendin. Volgende week wil ik nu echt langs de huisarts. Nog steeds piepende ademhaling s nachts en ben dan zo slim om te gaan googelen terwijl ik toch al zo'n hypochonder ben. Vannacht wist ik ineens zeker dat t longkanker is:blush: Had ik maar niet moeten roken etc etc maak mezelf helemaal gek. Zag mn hele uitvaart al voor me,  mijn kinderen huilen etc. Ga dan naar de huisarts! Maar durf gewoon niet. Te stom voor woorden ik weet t. Volgende week ga ik!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...