Spring naar bijdragen

maandag 14 december


ikkanhet

Aanbevolen berichten

@Borrie Ik bemerk wel een lichte jaloersheid bij mezelf dat er zo snel een andere hond voor je geregeld word.Ik zit al twee jaar zonder.Heel simpel is het niet aan een andere te komen bij geen auto en weinig geld.Dat neemt niet weg dat ik begrijp dat een andere hond de oude nooit kan vervangen.En dat het heel verdrietig is dat die er niet meer is.

Ik vond het verschrikkelijk dat wij ons hondje moesten laten inslapen.19 geworden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei SanMiquel:

Ik zet 'm hier ook maar. Zal vast niet gewaardeerd worden maar dit is wel de werkelijkheid voor heel veel kleine BV-tjes. Ik ben zelf ook ondernemer dus mijn politieke gekleurdheid zal ik buiten beschouwing laten.

Ik snap dat het nodig is maar dat hele corona gezeik begint me wel behoorlijk de strot uit te hangen.

Vraag me ook af of het dit allemaal waard is.
Begrijp me niet verkeerd ik snap de ernst maar het is geen Ebola ofzo dat je binnen een paar dagen dood bent en werkelijk alles wat bij je in de buurt komt bij het minste of geringste al besmet (daarom zijn Ebola uitbraken altijd beperkt omdat het te dodelijk is en de mensen die besmet raken te snel dood gaan voordat ze het verder kunnen verspreiden).

Ik werk voor mijzelf en heb o.a. een reisbureau als klant en is echt kut als je zo een bedrijf dan helemaal de vernieling in ziet gaan.
Nou ja het is niet anders. 

Ik heb die klant overigens maar een berichtje gestuurd dat er eea aan werkzaamheden moet gebeuren. Maar dat ik dat niet in rekening ga brengen. Waarom zou ik ze laten betalen voor werkzaamheden aan een netwerk wat straks niet meer nodig is als ze failiet zijn.
Ik schrijf dit omdat ik als ondernemer niet de enige ben die dit soort dingen doe.

In tegenstelling tot wat iedereen denkt zijn die regelingen van de overheid om het personeel door te betalen maar de ondernemer zelf krijgt zo goed als niks. Vandaar dat ik een beetje moeite heb met het Corona gedoe en al het popie jopie kijk ons eens mooie TOZO en blabla regelingen hebben voor ondernemers van de overheid.
Sorry ben een beetje zwartgallig maar dat is wel hoe het is.

Ach ik laat het maar weer even maar wilde het wel ff kwijt.

Ik vraag me ook af of het middel niet erger is dan de kwaal. Omdat we met alle geweld coronadoden willen vermijden (meest 70 plussers) nemen we miljoenen mensen hun inkomsten weg en creëren we stress, depressie en hier en daar een zelfmoord. De patienten op de IC komen op de beeldbuis en ik weet wel dat je ze moet helpen, maar wat je niet ziet zijn al diegenen van wie het bedrijf failliet is of op sterven na dood en dat begint echt een behoorlijk enorm aantal te worden inmiddels. Studenten en werkzoekenden die 2020 wel op hun buik kunnen schrijven en 2021 misschien ook wel. Vanavond haal ik de nukkige holenbeer van het station, die heeft 2 maanden lockdown gezeten in haar kamer van 15 m2, colleges volgen op het schermpje. Goddank heeft een holenbeer een moraal van roestvrij staal, maar er zijn veel studenten depressief en ze zijn meestal hun bijbaantjes kwijt dus de gemiddelde leeftijd bij de voedselbank is hier gezakt tot 25, ik bedoel maar...

Er is geen goede oplossing. En nou hebben een vaccin, sneller dan verwacht en nou zegt gvd de helft van het land naaaaah nee dat wil ik niet. Laat die dan maar mooi opgesloten zitten.

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Jopie:

Dit is gewoon iets wat erbij gaat horen. En is het niet dit, dan is het een ander virus. Nu, of over 20 jaar, of 50. Nooit anders west. 

Ook op dat punt hollen we achteruit met zn allen. We hebben geen geheugen meer. We verzuipen in de informatie, tegenstrijdig genoeg, maar we weten niet meer watskebeurt.

Voor je t weet is September 11 fake news geworden, net zoals Auschwitz voor sommigen. We weten het niet zo precies meer. Er gebeurt teveel. Vorige week bestaat al bijna niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Jopie:

jep. 

Dat is dan ook mijn enige frustratie eigenlijk. Dat gemooipraat.... brrrrr.... tis gewoon rotvirus, rotziekte, rotsituatie..... en niemands schuld, ook niet van de medewerkers in de zorg, de nietmondkapjes, de jongeren, kinderen, het beleid, weet ik wie er allemaal stuk voor stuk naar voren is gehaald als schuldige

Ze hadden dat domme schubdier in zn bos moeten laten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei bumperjim:

 

Er is geen goede oplossing. En nou hebben een vaccin, sneller dan verwacht en nou zegt gvd de helft van het land naaaaah nee dat wil ik niet. Laat die dan maar mooi opgesloten zitten.

Ik ben  ook  verbaasd  bij mij op werk is inventarisatie  wie het vaccin zal willen  nemen ... echt  de meerderheid heeft  aangeven  dit niet te willen  omdat  ze geen vertrouwen  er in hebben ..

Nu wil ik hem zelf wel nemen daar neig ik  wel naar..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Marika:

Heb er altijd een beetje moeite mee als de leeftijd van de COVID-19 doden er bij gehaald wordt. Net of een leven van 70 plus minder waard is als bijvoorbeeld de mijne omdat ik 20 jaar jonger ben.

En de mensen die zich niet willen laten vaccineren? Nou die naaien we allemaal een symbool op hun jas en die mogen niet meer naar openbare ruimtes.

Tjonge.


Heb je het over een jodenster??? Zijn er nou geen betere argumenten die je kan inbrengen? Echt waar als dat het beste argument is van de antivaxxers ja blijf dan maar thuis en naai maar een ding op je jas als je dat zo voelt. Als je echt nergens aan mee wil werken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Marika:

Heb er altijd een beetje moeite mee als de leeftijd van de COVID-19 doden er bij gehaald wordt. Net of een leven van 70 plus minder waard is als bijvoorbeeld de mijne omdat ik 20 jaar jonger ben.

En de mensen die zich niet willen laten vaccineren? Nou die naaien we allemaal een symbool op hun jas en die mogen niet meer naar openbare ruimtes.

Tjonge.

Iemand van 70 heeft minder resterende levensjaren, gemiddeld. Iemand van 100 nog minder. Daar moet je wel mee rekenen anders kan je geen beslissingen nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei SanMiquel:

Wat ik bedoel te zeggen, is dat moet nu de gehele wereld economie aan gort voor pak 'm beet 20.000 doden in een land aan Covid.

Interessant was ook dat na de eerste lockdown periode er minder mensen dood gingen dan aan de voorliggende periode vorig jaar. M.a.w deze mensen hadden toch wel overleden.
Dus er was een oversterfte maar daarna een ondersterfte.
 

Ja is ook zo en dat klinkt lullig maar is niet minder waar. En als het straks weer 40+ graden wordt in de zomer dan gaat dat ze misschien de das omdoen. Hebben we het hele land dichtgegooid, helemaal voor niks geweest. Als ze al niet verpieteren van de eenzaamheid.

Ik klink misschien hard maar ik trek het me erg aan alles wat er gebeurt en ik vind dat we veel teveel 1 kant vh probleem zien. Alsof het nu een wedstrijd wordt van de hh politici en de nieuwe machthebbers de hh medici wie de koning van de statistieken gaat worden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Jopie:

Risico's bij de dijken als gevolg van hoge waterstanden worden ook gewoon met levensjaren  gerekend, hoor. En dan vullen ze voor ieder jaar een bedrag in. ZO kan je berekenen of de dijk 2 of 3 cm hoger moet. Wat economisch verantwoord is. :)

Klopt. Ik heb iets in mn hoofd van een leven kost gemiddeld 2-3 ton of zo. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In Moskou doen ze het drastisch. Mijn (nou ja "mijn" :D ) vertaalster daar heeft covid gehad in het voorjaar. Dan komt er ff een buurtcomité jou een app installeren en uitleggen wat de bedoeling is: zo gauw je een stap buiten de deur zet komt je kop op 1 vd camera's waar Moskou mee vol hangt en om het te dubbelchecken vraagt de app je meerdere malen per dag een selfie te nemen met achtergrond erbij om te kijken eaar je uithangt. Ook komen ze soms aan de deur om t helemaal zeker te weten. Geldt ook voor je partner natuurlijk. Als je t echt niet snapt dan mag je naar een covid opvangcentrum. Lees: gevangenis. Tot je 3 negatieve testen op rij hebt. Ze zegt ik heb van de covid weinig last gehad maar ik raakte helemaal gestresst van het hele circus er omheen.

Is ook een benadering :)

Niet dat je daar geen klootzakken hebt die overal mee wegkomen, dankzij connecties...

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben druk bezig om het thuisonderwijs te regelen. Moet ook weer georganiseerd en dat binnen 24 uur. Tjongejongejonge....

En oja, het kerstfeest op school voor niks georganiseerd, gaat niet door.  

Maar ik ben er wel blij mee, het stikte van de positief getest collega's, ouders en kinderen. Niet fijn. 

Maar goed, ik vind wél dat het nodig is. Net zolang als het nodig is. Hopelijk houdt iedereen zich nu eens aan de regels. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...