Spring naar bijdragen

Vrijdag 11 december


ikkanhet

Aanbevolen berichten

Sorry ik lees jullie wel

 

maar het is een beetje veel om te reageren

ik heb tijdens het eten koken gedronken en had de hele middag al trek. 
 

ja stom ik had eerder aan de bel moeten trekken,Maarja als het eenmaal in je hoofd zit. 
 

en nee antabuse zijn geen snoepjes nee,sterker nog ik heb er vervelende bijwerkingen van(ook als ik er niet bij drink)

maar toch wil ik het blijven gebruiken omdat ik zonder het nog minder goed kan volhouden. 
 

het was stom van me om er (weer) doorheen te drinken maar het heeft wel gedaan wat het moest doen,ik ben namelijk niet door gaan drinken,waardoor ik nu niet in een binge zit. 
 

dus in dat opzicht heeft het me wel geholpen. 
 

maar dit moet ik echt niet meer doen. 
 

ow en ik ga aankomend jaar een cursus volgen wat betreft terugval preventie 

ik loop al drie of vier jaar bij de verslavingszorg,dus ben er wel degelijk mee bezig. 
 

ik ben er nog lang niet,maar ik kan het tegenwoordig vaak veel langer volhouden dan vroeger. 
 

dus het is ook niet zo dat ik niks heb aan de verslavingszorg,want dat heb ik wel degelijk. 
 

verder moet er ook niet vergeten worden dat ik vanaf me 14e elke dag gedronken heb. (Ben nu 43)Daar zijn dingen aan vooraf gegaan waar ik niet wil over uitweiden. 
 

iedereen bedankt voor alle berichtjes,ik lees ze wel en denk er ook over na. 
 

het is me alleen wat veel om overal op te reageren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is ook zo, Zbb, dat zijn ook wel heeeeeeel veel berichtjes...

Maar wat jij in je laatste bericht schrijft lijkt we een herhaling van zetten. Je schrijft: "ja stom ik had eerder aan de bel moeten trekken,Maarja als het eenmaal in je hoofd zit.". Daar zit de crux in denk ik. Ik denk dat het wijs is dat eens te gaan onderzoeken, want alcohol zal heel lang in jouw/ons hoofd zitten. Even niet opletten geeft een terugval, althans soms en bij sommigen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Ik wacht op mijn afspraak bij de Brijder. Daarna werken.

Alles goed hier, droog, antabuse en geen trek. Wel veel in mijzelf en met andere dingen bezig. Heb wat persoonlijke berichten. Beantwoord ze van het weekend. Mijn energie is soms echt weg. Komt wel weer.

@Borrie❤️ sterkte! Lees het net. Wat een verlies en verdriet.

@Zbb niet opgeven!!!

Fijne dag allen en sterkte voor degenen die het kunnen gebruiken :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Descartes33, jouw verhaal betreft baclofen.
Maar refusal/antabus werkt anders, toch? In mijn beleving is het dan puur de angst
voor de gevolgen die je van het drinken af zou moeten houden. Stok achter de deur,
zeggen anderen. Maar een stok achter de deur werkt ook op angst. PAS OP!!
Eigenlijk het omgekeerde van beloning. Hoewel het toegeven aan die angst en dus
niet doen wat je niet moet doen (drinken in dit geval) uiteindelijk wel een gevoel van
beloning kan geven.
Ja, in sommige gevallen kan ik me voorstellen dat je je liever door dit soort angst/beloning
van de drank laat houden dan dat je totaal kapot gaat aan drinken. Uiteindelijk kun je
met deze angst langer en gezonder en gelukkiger leven dan mét fatale hoeveelheden drank.
Maar ja, dan moet je toch wel genoeg bang zijn.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe het  bij  werkt is dat ik door het slikken gebruiken  van de antabuse  een keuze gemaakt  heb om niet  meer te drinken .. als ik drank  gedachten  krijg  met name in de begin  fase van gebruik  was de discussie  met  mijzelf  snel  klaar .  Immers de keus  gemaakt  is gemaakt  en kan je niet  terug  ..  tevens  is voor  mij  de angst groter  om ziek te worden er van  ook groot.    Bij  mij werkt  het als een mentale ondersteuning  wat werkt  ..

Bovendien  betekend  drinken voor mij een groot verlies  wat ik net terug   gewonnen   verdiend  heb en dat  zet ik  niet  opnieuw  op het spel..

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Borrie:

Nou en waar laat ik nou al die hondenspullen die ik bij elkaar verzameld heb zonet?

Ik ben er zo moe van..werkelijk waar. Loop hier stiksjaggie rond.
Moet me echt inhouden anders haal ik nog een fles goeie whisky ook.
Gloeiende wat een ellende..

Misschien een weggeef  site ? Doneren  aan het asiel  in de buurt ? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Borrie:

Mocht iemand hondenspulletjes nodig hebben roept u maar hoor. Ik zou het in de kliko gooien maar dat kan ik ook weer niet over me hart verkrijgen. Het is ook niet bepaald het goedkoopste van het goedkoopste spul ook en wie weet kan ik er iemand anders blij meemaken. (gratis en voor niets mag je het hebben, voor alle duidelijkheid)

Hier stond een oproepje of we dierenspullen (incl. fleecedekentjes) naar het asiel willen brengen, die zijn daar altijd om verlegen srond erbij) ik heb mijn kattenspul ook nog allemaal, dus ga die brengen binnenkort ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei Borrie:

 

Mocht iemand hondenspulletjes nodig hebben roept u maar hoor. Ik zou het in de kliko gooien maar dat kan ik ook weer niet over me hart verkrijgen. Het is ook niet bepaald het goedkoopste van het goedkoopste spul ook en wie weet kan ik er iemand anders blij meemaken. (gratis en voor niets mag je het hebben, voor alle duidelijkheid)

Denk je niet dat je t ooit nog eens kan gebruiken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Sebastiaan:

Dat is ook zo, Zbb, dat zijn ook wel heeeeeeel veel berichtjes...

Maar wat jij in je laatste bericht schrijft lijkt we een herhaling van zetten. Je schrijft: "ja stom ik had eerder aan de bel moeten trekken,Maarja als het eenmaal in je hoofd zit.". Daar zit de crux in denk ik. Ik denk dat het wijs is dat eens te gaan onderzoeken, want alcohol zal heel lang in jouw/ons hoofd zitten. Even niet opletten geeft een terugval, althans soms en bij sommigen.

 

@Zbb Ik ben het helemaal met Sebastiaan eens. Je blijft alleen alcoholvrij door steeds een plan te  hebben. Van tevoren weten hoe je een moeilijke situatie oplost en natuurlijk geen alcohol in huis (voor het grijpen) hebben. Een plan tijdens koken kan zijn: wat kan ik wél drinken? Fris, water, thee, vruchtensap of niets? Misschien een kleine snack van komkommer, paprika of snoeptomaat? Ook weet ik zelf altijd van tevoren wat ik wél wil drinken in een restaurant. Dan hoef ik niet na te denken en na de eerste cola volgt vanzelf de tweede en de derde. En blijf ik blij alcoholvrij :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Borrie, sterkte meid.
't Lijkt misschien minder ingrijpend als een huis leeghalen, maar qua gevoel en herinneringen doet
het er niet voor onder.

Wat Bumperjim zegt.. wie weet ooit? Kan me voorstellen dat niets Bor kan vervangen maar
de nu nog verse leegte kan wel eens dusdanig blijvend (maar minder pijnlijk op den duur) blijken dat je toch
weer voor zo'n "genoot" gaat. Maar kan me ook voorstellen dat je in dat geval helemaal 'vers' wilt beginnen.
Heb je niet ergens een plek waar je alle spullen zolang op kan slaan tot je er iets minder impulsief
mee overweg kan?
Wij hadden tot twee keer toe al een andere hond in huis. Deze laatste (zeggen we nu) nu die heeft het voor elkaar.
In de woonkamer twee manden, één vlak bij onze eet/werktafel en één naast de tv zodat ie 's avonds
ook bij ons ligt en ons altijd in de gaten kan houden. En op de slaapkamer een kussen waar hij van jongs af
aan op ligt te slapen én een mand waar de oudste vroeger in sliep. Nu begint hij 's avonds op z'n
vertrouwde kussen en in de loop van de nacht verhuist ie naar de mand. Daar heeft ie wat meer beschutting
en dus iets meer warmte. (want naast  het open raam) En in de camper heeft ie nu ook twee slaapplekjes.
Eén onder de tafel en één onder het dashboard. Hoeft nu niet meer te grauwen en grommen om het
beste plekje...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Borrie:

Zolang je geen puppy- herder onder me neus duwt...;)

Maar nee, ik ben het niet van plan Jim. Ik heb nu 3 honden gehad en ze alle 3 moeten spuiten uiteindelijk en dat heef me elke keer zo diep geraakt. Vooral deze laatste om eerlijk te zijn..die was zó speciaal voor mij dat hoop ik nooit weer mee te maken dit..:brokenheart:

Kun jij nog wat gebruiken voor je hond Jim? Dan zeg je het maar hoor. Geen probleem, stuur het zo op. Als ik ooit weleens weer een hond..dan koop ik dan wel weer nieuwe die bij die hond horen mar niet dit van Bor, dit was van Bor.

Lief, maar nee joh we hebben al zoveel spul. Ik moet er ook niet aan denken dat de onze... ze is nu 5,5 maar het gaat zo snel... en dan heeft de nukkige holenbeer een gebroken hart want het is háár hond, nee ff niet aan denken.

Tzijn zulke fijne beesten. Gisteravond moest baasje weer zo nodig hardlopen in het pikdonker, 2 graden, en dan krijg je op je falie als je ergens stopt om te snuffelen, maar hond rent vrolijk mee.

Ze zijn altijd te vinden voor een uitje maakt niet uit waarheen. Wil je mee naar de supermarkt? Mag je lekker in de kofferbak blijven en dan rijden we terug en mag je nergens aankomen. Oh leuk, wanneer gaan we!!!!

Waren mensen maar zo enthousiast altijd :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Borrie:

Waarom geloof ik er geen woord van wat ik vertel?

De andere 2 en ook deze zijn hier geweest omdat ik erop stond. Ik en geen hond? Dat is de afgelopen 28 jaar nog niet langer voorgekomen dan een hooguit een paar verdriet ertussen om daarna weer overstag te gaan..

Komt wel. Tijd nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...