Spring naar bijdragen

Voorstellen: mijn naam is ralf, 48 jaar.


ralf

Aanbevolen berichten

Mijn naam is ralf, ik ben 48 en gok vanaf mijn 19e. Ben meerdere keren tijdelijk gestopt. 1e keer zo'n 20 jaar geleden bij agog amersfoort. en de 2e keer 12 jaar geleden bij agog enschede. Helaas nooit gelukt volledig te stoppen. Ik denk zo'n 40.000 euro te hebben vergokt in mijn leven. Dit weekend besloten het aan mijn vriendin te vertellen. De laatste maanden nam de frequentie toe en ik was bang dat als ik het niet zou vertellen ik over een jaar geen cent meer op de rekening zou hebben staan met alle problemen van dien. Mijn vriendin heeft er gelukkig goed op gereageerd. Word vervolgd.

vervolg:

op dit moment alle manieren (hoewel een verslaafde altijd wel een manier vindt) om te gokken geblokkeerd. Het belangrijkste is dat mijn vriendin inzicht heeft in mijn bankgegevens voor mijn leven lang. Ook kan ze mij via een app op de iphone zien waar ik ben. Haar gezegd dat dit voor de rest van ons samenzijn de consequenties zijn voor mij. Ik heb deze controle nodig. Ik wil nooit meer gokken, en ja, ik heb dit heel vaak gezegd maar het is me nooit gelukt. Met haar afgesproken als ik nog 1 keer de fout in ga dat ik me ga aanmelden bij een praatgroep. Ook wil ik de belofte die ik met haar heb gemaakt niet verbreken. Ik ben er godzijdank op tijd bij geweest....ik had ook al mijn spaargeld kunnen vergokken en mezelf in de schulden kunnen werken. Gelukkig had er ik een bepaalde controle op de laatste 15 jaar...Maar de afgelopen weken ging het de slechte kant op. Ik zat tot 01.00 uur in de gokhal en ging er de volgende dag weer heen terug. 1600 euro uiteindelijk armer...voelde aankomen dat ik het moest gaan vertellen omdat dit bedragen zijn die absurd zijn. Ze moeten al die gokhallen sluiten! Het merendeel wat daar loopt is verslaafd! Maar ja.....de staatskas word er flink mee gespekt..

Ik heb zo enorm lang een 2e leven gehad naast mijn normale leven. Het is zo zonde....zo slecht...ongezond....vernietigend. Aan de andere kant zo veel geluk gehad dat ik toch nog een grens kon instellen terwijl ik het geld wel had...blijkbaar kon ik iets in mijn systeem creëren waardoor ik niet ben doorgeschoten in het leegpinnen van mijn rekening. Bij mij was dat ik nooit in de schulden wilde komen en mijn vriendin met mijn probleem te belasten. Ook wilde ik een buffer opbouwen omdat ik een zzp'r ben en altijd bang ben dat als ik ziek uitval voor lange tijd ik voor deze tijd wel wat geld moet hebben om de kosten door te betalen. Maar nogmaals....het had als ik het niet zou hebben gezegd best eens de andere kant kunnen opvallen. En dat gaf mijn vriendin ook rust. Haar gezegd dat ik ook hier had kunnen zitten met het verhaal dat ik geld van haar moest lenen omdat ik niets meer had en ik mezelf in de schulden had gewerkt. Dat was een vreselijke situatie geweest....dus zo enorm blij dat ik haar vorig weekend om hulp heb gevraagd....

bewerkt door ralf
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • ralf changed the title to Voorstellen: mijn naam is ralf, 48 jaar.
Op 9-12-2020 om 13:53 zei ralf:

Hoi Ralf, 

Herkenbaar je verhaal. Ook ik ben gokverslaafd, maar ik wist ook altijd op de één of andere manier een grens te stellen omdat er gelukkig ergens wel een gezond verstand was die zei dat ik ook nog rekeningen moest betalen en niet teveel in de schulden wilde raken. Niet dat het me lukte om elke keer winst te maken. Integendeel, op een gegeven moment had ik wat schulden maar ik heb nooit veel schulden gehad. En nu ik een paar maanden clean ben, heb ik zelfs een goede buffer kunnen opbouwen. En dat wil ik heel graag zo houden. Daarom doe ik er ook alles aan om niet meer te gokken. 

In ieder geval zeker knap dat je altijd een bepaalde grens had. Ondanks dat je veel geld hebt verloren mag je trots zijn op het feit dat je nooit te diep bent gegaan en nu alles doet om dat te zien voorkomen. Hou vol! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Welkom Ralf!

Ook een behoorlijk lang CV van pogingen om te stoppen bij verschillende AGOG locaties. Wel jammer, dat je het nooit helemaal hebt kunnen laten en ook weer fascinerend dat je jezelf op financieel gebied aardig onder controle heb gehad. Maar op persoonlijk vlak zal je waarschijnlijk geen fijne tijd hebben gehad. Mooi moment op alle terreinen er nu vol voor te gaan. Qua acties klinkt het goed en verder zal je ook naar jezelf moet kijken. Want anders ben je zo weer terug bij af.

Succes!

TB

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...