Spring naar bijdragen

maandag 7 december


ikkanhet

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Roberto:

Wat ik door de jaren heen wel zie en denk is dat nieuwe mensen die midden in deze dagelijkse dagdraad terecht komen daar weinig tot niets mee kunnen.

wat jij denkt te zien
lijkt op invullen voor anderen
wat Cleo schrijft is vanuit haar beleving met autisme, ik meen te zien dat sociale prietpraat niet aan jou besteed is, maar dat zegt niets over degenen die weg blijven.
Wie weet drinken die weer? Voor mij persoonlijk was het belangrijk hier te delen op momenten dat ik anders zou hebben gedronkenb. Voor anderen gelden misschien andere aanleidingen? Ik heb niet eens een wie is wie draadje en schrijf gewoon op de draad die mij aanspreekt op bepaalde momenten. Vrijheid blijheid!
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vrij van die alles blokkerende paniek.. @Jopiezo fijn dat je dát schreef vandaag. Er IS hoop.....heb ik even nodig.

Die verhuizing zet alles op zijn kop. Wat kan ik moeilijk loslaten en wat ben ik bang. 

Freeze is mijn reactie en flight. Vooral freeze. Ik.dreig (weer!)letterlijk stil te vallen. Maar ik ga het niet doen. Ik weiger. Move in kleine stapjes. Dag voor dag.

En @Robertograppig. Ik schreef eerder veel op mijn wie is wie. Een aantal mensen hield een pleidooi.voor deze draad.

Nu komt de wie is wie oproep van jou. 

En wat ik daarbij voel zegt iets over mij ja. 

Slapen nu. Was prutnacht. En hele dag lesgegeven. Met veel gehuil omdat 'ik niet meer kon' in de pauze. Toen weer door. Caramba.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei bumperjim:

Het is juist een levendige discussie. Je hoeft helemaal niet iedereen te volgen. Je kan een paar mensen volgen die je aanspreken en de rest scroll je gewoon door.

De wie is wie draadjes zijn om je voor te stellen en evt persoonlijke dingen uit de doeken te doen, vooral voor jezelf en misschien voor anderen voor zover die geinteresseerd zijn. De meeste dialoog vindt in de dagdraad plaats. 

En het kan je verbazen maar heel veel heeft uiteindelijk met alcohol cq met stoppen te maken. Emoties waarmee je moet omgaan als meest courante voorbeeld.

Ja en nee, als je begrijpt wat ik bedoel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@bumperjim, ik kan niet alles en iedereen volgen, idem dito.

De enige waarvan ik dacht dat zij hier niet thuishoorde was een vrouw die regelmatig twee glaasjes wijn dronk.
En daarmee wilde stoppen.

Wat zij eigenlijk wilde was niet stoppen met een glaasje wijn.
Maar gezellig samen met iemand een of twee glaasjes wijn drinken.

Zo'n vrouw moet je geen tips en adviezen geven over stoppen met alcohol.
Maar verwijzen naar een dating site, of zoiets.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik verbaas me er altijd en steeds meer en juist nu over dat dezelfde dingen zo anders kunnen lijken als je anders kunt kijken. (Weet waar de slingers liggen;-)

Hoe veel het weer met me doet. De zon wel of niet. Dat blijft verbazingwekkend. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei takeiteasy:

@Jopie. Ik had inderdaad een delirium en was dus heel erg in de war. Eigenlijk is het onverantwoord geweest dat ik thuis was. Ik wist amper dat ik bestond.

Ik verwijt ook de dokter, dat hij dat niet heeft opgemerkt. Mijn eigen dokter, had wel gehandeld. Ik had geen idee van tijd. Heb s nachts met de hond buiten gelopen, had paniekaanvallen en alles was onwerkelijk. Ik ging in complotten denken, precies wat @Tatum beschreef. Wat een onzin allemaal, maar bedankt dat jullie er voor mij waren.

Ik heb nog pijn in mijn ogen van het scherm, ik bleef maar tikken en echt zo onzinnig allemaal. Ik leek wel dronken, maar dat was ik zeer zeker niet.

Heb gewoon boodschappen gedaan. Eerst kant en klaar maaltijden van de groentenboer en verse smoothies, 2 dagen later zag ik het weer zitten om naar de Appie te gaan.

Gelukkig is alles weer over gegaan, maar de schrik zit er nog goed in. Daarom hou ik mezelf, juist deze maand, zeer in acht. 

Daarom ben ik blij dat er niets hoeft i.v.m. Corona. Gelukkig niet de kerstoptredens, waar ik nooit zin in had. Ik heb nu alle tijd om na te denken, wat ik nu eigenlijk wel wil.

Het leven is een feestje, maar je moet zelf de slingers ophangen. 

Ik dacht al dat je een onttrekkings delier /alcohol psychose had, ik herkende dat.
Helaas was ik zelf niet in staat om adequaat op jou te reageren.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Lika:

En @Robertograppig. Ik schreef eerder veel op mijn wie is wie. Een aantal mensen hield een pleidooi.voor deze draad.

Nu komt de wie is wie oproep van jou. 

Ja, dat aantal mensen zijn vermoedelijk dezelfde die forumverslaafd zijn en geen enkele rekening houden met andere mensen.
Kom meedoen in ons kippenhok en kwetter er maar op los.
Zoveel zijn dat er gelukkig niet.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat jij kippenhok noemt is voor veel mensen een kleine kring vertrouwelingen waarin ze over hun alcoholprobleem kunnen praten. Die mensen zijn niet persé contactgestoord maar hebben wellicht een heel rijk sociaal leven en een drukke baan.

Een groep als de AA vervult ook die functie. Daar ben je ook niet contactgestoord.

Waaron praat men dan steeds over ditjes en datjes? Ik zou haast vragen, en waarom doe jij het niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je @Roberto? Ik heb ook gemerkt dat mensen van andere fora zich juist hier melden, 'omdat hier wat te doen' is. En dát ben ik ook gaan zien.

Juist daardoor. Door de combinatie. Dat kippenhok. 

Door mij hier te uiten leer ik. Door de reacties. Maar óók door het wel of niet gezien/gehoord worden. Soms sneeuw je onder. Wat doe ik daarmee? Waarom.begon ik er precies over? Wat heb ik nodig? Etc, etc. 

Je klinkt een beetje bozig, geagiteerd. Klopt dat? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Roberto:

Ja, dat aantal mensen zijn vermoedelijk dezelfde die forumverslaafd zijn en geen enkele rekening houden met andere mensen.
Kom meedoen in ons kippenhok en kwetter er maar op los.
Zoveel zijn dat er gelukkig niet.

Vreemd, juist jíj komt bij mij over als iemand die voornamelijk met zichzelf bezig is en weinig rekening houdt met anderen. 
Keer op keer plaats jij zonder enig pardon kwetsende opmerkingen. 
Je stelt je op als een persoon dat zich hoog boven het gepeupel bevindt en kan oordelen over goed en kwaad.
Vergeet niet dat ook jij maar een gewoon mens bent Roberto en dat je niet de wijsheid in pacht hebt. 
Een gewoon mens met goede en minder goede kanten, met wijze ideeën en vreemde gedachtenkronkels... 
Probeer eens om je wat meer te verplaatsen in de ander.  
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je Cleo, ik wil echt heel graag rekening houden met het feit dat Roberto autistisch is.
Ik weet wel íets van autisme, dus ik laat een hoop gaan zonder er op te reageren. 
Maar er zijn grenzen, Roberto is zo veroordelend naar anderen, dat is een houding die ik bij jou absoluut niet zo ben tegen gekomen. 
Roberto lijkt ook niet bereid zijn eigen houding onder de loep te nemen. 
Dat zijn denkwereld anders is, ja, dat is iets waar rekening mee gehouden mag worden. 
Maar net zoals jij kijkt naar wat jouw aandeel in de verwarring / onmin is mag dat ook van Roberto verwacht worden. 
(Dat mag trouwens van ons allen verwacht worden) 



 

bewerkt door Yvonne
woordje 'jou' vergeten
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind dat Roberto en Cleo66 volkomen anders reageren op allerlei dingen en ik zie autisme niet als een soort hokje waar je in zit en waarin je persé altijd op een bepaalde manier reageert.

Overigens zijn ook veel mensen die geen autisme hebben veroordelend, en dat kan idd ergerlijk zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei bumperjim:

 Die mensen zijn niet persé contactgestoord maar hebben wellicht een heel rijk sociaal leven en een drukke baan.

Waaron praat men dan steeds over ditjes en datjes? Ik zou haast vragen, en waarom doe jij het niet?

Die eerste zin komt van Amalia, waar ik op gereageerd heb.

Om een antwoord op jouw vraag te geven:
dat schijnt een kenmerk van autisme te zijn.

Ook de overprikkeling waar ik op dit forum tegen aan loop.
Ik blijf ook niet voortdurend ingelogd, omdat ik de neiging heb op alles en iedereen te reageren.
Negen van de tien keer heeft dat geen enkel nut.
En ik lees ook niet alles.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Amalia:

Ja zeg, ho even, ik heb helemaal niemand 'contactgestoord' genoemd. Ik schreef "Het zijn denk ik toch vooral mensen zonder (drukke) baan die het forum als plaatsvervangende sociale omgeving zien en er moeilijk van los komen bij gebrek aan echte contacten".

Daar wordt nu even een ferme draai aan gegegeven want ik schreef dus alleen maar dat het volgens mij vaak om mensen met weinig sociale contacten gaat. En dat is wat anders dan contactgestoord.

Klopt wat je zegt. Ik heb op jou gereageerd.
Pinkman maakt daar zelf 'contact gestoord' van.
Komt voor mij op hetzelfde neer, klinkt alleen minder vriendelijk.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Pinkman:

@Roberto ik wist niet dat jij te maken hebt met een ASS. Zal hier rekening mee houden wanneer ik weer op je reageer.

Ja, maar hoe je hier rekening mee moet houden weet ik zelf niet.
Reageer gewoon eerlijk en duidelijk op mij.
Ik heb weinig problemen met de vaak botte opmerkingen van @Bor.
Probeer mijn bijdragen te begrijpen.
Door goed te lezen wat ik bedoel.
En daarin niet iets te lezen wat er niet staat.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Yvonne:

Maar er zijn grenzen, Roberto is zo veroordelend naar anderen, dat is een houding die ik bij jou absoluut niet zo ben tegen gekomen. 
Roberto lijkt ook niet bereid zijn eigen houding onder de loep te nemen. 

Ik zie mij zelf niet als (voortdurend) veroordelend naar anderen.
En als ik dat soms wel doe is dat ook zo bedoeld.

Ik neem dagelijks mijn eigen houding onder de loep.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...