Spring naar bijdragen

Open huiskamer 06/12/2020


Emma123

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal!

gister voor t eerst afgebouwd van 2mg naar 1,5 mg lorazepam. Gisteravond gelijk niet lekker en koppijn en nu alweer wakker (06:00) balen.. 

Ik dacht dat ontwenning altijd pas na paar dagen kwam of hoort dit er wel bij? Vind t zo spannend dat afbouwen. Slik wel pas benzo sinds augustus hoop dat dit scheelt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Emma123:

Ohja en ik nam savonds 1mg en sochtens 1 mg en heb van de ochtend jalve mg afgehaald om de nachten goed te houden. Hoort slapeloosheid er dan alsnog wel bij?

je kan vanalles verwachten en voor iedereen is dat verschillend. het kan zijn dat je het nu al merkt dat is ook voor iedereen verschillend maar kan ook je eigen angst zijn. ik sliep bijna altijd wel goed. als het niet nodig is zet dan de wekker op een plaatst waar je hem kan zien. want dan word je je steeds meer bewust van het wakker liggen. ik werd tussendoor wel eens wakker maar .ijn man ook wel en die gebruikt niks. probeer het los te laten. dit is je eerste stap naar een beter leven. lukt deze stap echt niet dan ga je een paar dagen weer terug naar 2 en dan haal je er na een aantal weken. misschien 1 of 2 een kwart af. misschien werkt dat dan beter. maar eerst nog even doorzetten. komt vast goed. succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Emma, 

Ik was net als jij vanaf juli afhankelijk van lorazepam. Gebruikte 1mg en heb dat toen omgezet naar diazepam. Ik heb toen 5 mg in 5 weken afgebouwd. Ik heb deze middelen niet lang gebruikt, een paar maanden. Het afbouwen vond ik zwaar omdat ik continue ziek was en slecht sliep. Nadat ik gestopt was, sliep ik nog slechter. Heb toen een slaaponderzoek gehad en er bleek niets te zijn waardoor ik niet zou kunnen slapen. Van de neuroloog kreeg ik 20 mg amytripialine, eigenlijk een AD maar in deze hoeveelheid een slaapmiddel. Ik slaap weer goed, voel me goed en het is niet verslavend. Ik ben er wel een beetje afhankelijk van maar omdat ik niet slapen echt een ramp vond, vind ik dit niet erg. Ik ben behoorlijk wanhopig geweest, heb allerlei therapieen gevolgd om te kunnen slapen maar niets hielp. Totdat ik bij de neuroloog kwam en amytripialine kreeg. Ben heel blij dat ik van de pammen af ben. Ik wens je heel veel kracht toe om het af te bouwen. Heel veel sterkte 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...