Spring naar bijdragen

Open huiskamer 4-12-2020


bolletje

Aanbevolen berichten

13 minuten geleden zei Wilhelmina:

ik heb last van die rare dromen levens echte enge dromen  met derelisatie               wilhelmina

ik heb behoorlijke slaaptekort als ik slaap enge dromen gevangen in een droom en zie mensen in mijn kamer lopen zo eng de laatste tijd heb ik dit  maar ik durfde het  niet  te zeggen  ik ben niet gek zou dat komen door afbouwen ik wou dit even kwijt   liefs wilhelmina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Wilhelmina, ik lees je al maanden op dit forum en ik zie niet echt veel verandering of verbetering bij jou.
Heb jij ook een of andere vorm van begeleiding?
Huisarts, POH-GGZ, psycholoog, psychiater, of ... ?
Hier kun je ook je ervaringen kwijt.
Misschien kan een echt gesprek met iemand ook ondersteunend voor jou zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Wilhelmina:

ik heb behoorlijke slaaptekort als ik slaap enge dromen gevangen in een droom en zie mensen in mijn kamer lopen zo eng de laatste tijd heb ik dit  maar ik durfde het  niet  te zeggen  ik ben niet gek zou dat komen door afbouwen ik wou dit even kwijt   liefs wilhelmina

@Wilhelmina ik vraag we soms af waarom je nog al die ellende wilt. En al zolang. Wij zijn even oud, ik koos voor nog wat fijne jaren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@bolletje, ik heb op dit forum zitten zoeken naar ervaringen met amitriptyline, maar kom niet veel tegen.
O.a. wel dat jij dat gebruikt hebt.
Kun je daar wat meer over vertellen?

Zelf heb ik dit in november twee weken geslikt: 1 week 10 mg per dag, 1 week 20 mg per dag op advies van mijn kaakchirurg.
Ik heb daar totaal niets van gemerkt.

Vandaag of morgen krijg ik een hogere dosering: 75 mg per dag.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Rixie1:

@Wilhelmina ik vraag we soms af waarom je nog al die ellende wilt. En al zolang. Wij zijn even oud, ik koos voor nog wat fijne jaren.

Rixie, bedoel je gewoon door blijven slikken op een dosering waar je je goed bij voelt?
Aan zoiets heb ik bij Wilhelmina ook wel eens zitten denken.
Jullie zijn 70+++ toch?

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Fer, gisteren schreef je dit: 
Hoi Allemaal, er lijkt geen einde te komen aan het ontwennen en de gedachten om er snel mee klaar te zijn door terug te gaan naar mijn oude dosis komt zeker een paar keer per uur voorbij..

Heb jij ook een afbouwschema?
Hoeveel per dag of per week of per ... bouw jij af?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Roberto, ik word 75, en voelde me al die 48 jaren prima met elke avond 10 mg diazepam om te kunnen slapen. Niet suf of duf. Geen bijwerkingen.  Nooit behoefte aan meer gehad.  Ik ben af gaan bouwen omdat mijn rijbewijs zo niet verlengd word. Dat is redelijk goed gegaan in ruim 3 maanden. Ik was heel blij dat ik ervan af was en mijn rijbewijs dus verlengd werd. Na 4 weken waarin ik me niet zo goed voelde, maar dacht dat het wel beter zou gaan, kwam de echte klap. Hele erge tinitus en doodziek. Dat doodzieke herkende ik omdat ik 10 jaar geleden ook afgebouwd had en dit voelde hetzelfde en ik wist dat het niet over zou gaan. Naar huisarts geweest en besloten om weer verder te leven als voor de afbouw. Mijn leven was goed en nu weer. Mijn rijbewijs verloopt over paar maanden maar ben op zoek naar een leuk vlot 45 km autootje voor in mijn buurt. Verder met de trein enz. Die laatste jaren laat ik niet vergallen door allerlei ontwenningsverschijnselen. Het is niet alleen de afbouw, de klap nadien kan veel erger zijn heb ik ondervonden. Heb er geen spijt van , heb het geprobeerd tot ik er helemaal vanaf was. Ik heb mijn leven terug.

bewerkt door Rixie1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Wilhelmina:

ik heb behoorlijke slaaptekort als ik slaap enge dromen gevangen in een droom en zie mensen in mijn kamer lopen zo eng de laatste tijd heb ik dit  maar ik durfde het  niet  te zeggen  ik ben niet gek zou dat komen door afbouwen ik wou dit even kwijt   liefs wilhelmina

Ik heb dat ook..en de meer ik weer stabiel raak...gaat het weer weg...

Gelukkig heeft ons lichaam de intelligentie om alles weer te re-setten.

Maar ik moet zeggen de afgelopen 10 dagen heb ik alleen maar als een bange muis in mijn bed gelegen... nauwlettend kijkend naar de klok wanneer ik mijn dosis mag innemen.

Maar gelukkig ik begin weer te eten en de buikkrampen nemen af en de periodes van goed voelen nemen en weer toe.

 

Fer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Roberto:

@Fer, gisteren schreef je dit: 
Hoi Allemaal, er lijkt geen einde te komen aan het ontwennen en de gedachten om er snel mee klaar te zijn door terug te gaan naar mijn oude dosis komt zeker een paar keer per uur voorbij..

Heb jij ook een afbouwschema?
Hoeveel per dag of per week of per ... bouw jij af?

Nu eindelijk gaat het weer langzaam beter.

T was echt intens..nu zit ik dus officieel op 

1,2 mg lormetazepam van de 2mg..

Je zou denken dat is maar een beetje....pfff 

Zwaar is een understatement...de constante drang om toch iets te verhogen was zeer verleidelijk

 

Fer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Fer:

Nu eindelijk gaat het weer langzaam beter.

T was echt intens..nu zit ik dus officieel op 

1,2 mg lormetazepam van de 2mg..

Je zou denken dat is maar een beetje....pfff 

Zwaar is een understatement...de constante drang om toch iets te verhogen was zeer verleidelijk

 

Fer

Nu blijf ik hier ff totdat ik goed stabiel ben.

Dan ga ik denk ik de rest in 3 maand doen.

De 2mg pillen die ik heb wegen 235mg per stuk.

Ik zit nu op 4 x 35mg per dag 140mg dus

Precisie weegschaal gebruik ik hiervoor.

Dat zou dan 1,5mg pilgewicht per dag zijn verdeeld over de 4 beurten ..

Dan ben ik in 90 dagen op 0.

 

Fer

.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 4-12-2020 om 13:03 zei Roberto:

@bolletje, ik heb op dit forum zitten zoeken naar ervaringen met amitriptyline, maar kom niet veel tegen.
O.a. wel dat jij dat gebruikt hebt.
Kun je daar wat meer over vertellen?

Zelf heb ik dit in november twee weken geslikt: 1 week 10 mg per dag, 1 week 20 mg per dag op advies van mijn kaakchirurg.
Ik heb daar totaal niets van gemerkt.

Vandaag of morgen krijg ik een hogere dosering: 75 mg per dag.

Ja Roberto, ik slikte toen ook geloof ik ook 3x 25 mg. Het voordeel van amitr. dat je zo kan stoppen zonder klachten daarna.. Ik slikte het als ik erg moe was en werd daardoor een stuk actiever maar als ik goed wilde slapen slikte ik ze een paar uur voor het naar bed gaan. Ik vond het prettig spul alleen die droge mond was niet prettig. Ik ben benieuwd naar jouw ervaring.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...