Spring naar bijdragen

Open Huiskamer 1 december voor iedereen.


Roberto

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

Veel mensen lezen of schrijven op dit benzoforum.
Wat ik zie is dat er teveel mogelijkheden zijn om ergens een 'draadje' te beginnen, meestal met een vraag.
Met als gevolg dat er weinig reacties komen.
En veel (nieuwe) mensen weer verdwijnen.

Bij deze nodig ik iedereen dan ook uit om deel te nemen aan deze huiskamer die voor iedereen openstaat.
Hier kun je vragen stellen, reacties geven, ervaringen delen, et cetera.

Als je liever een persoonlijke draad wilt en geen groepsdraad, stel je dan voor onder Wie is wie.

@bolletje, @Wilhelmina, @Fer, @Rixie1, @jolleke, @Cyclad58, @Michellos, @Dhovarr, @poppetje, @Pluisje53, @Breg, @Vechter, @Frank86 , @Bijzondere55, @Chaus en alle anderen ook.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Roberto changed the title to Open Huiskamer 1 december bedoelt voor iedereen.

Hallo @bolletje, wat ik nu gedaan heb had ik al eerder bedacht: alle rubrieken op dit forum richting deze huiskamer, .
Met uitzondering van Wie is wie, voor wie liever een persoonlijke draad heeft.

Vandaag 1 december lijkt mij een mooi begin.
Nu maar afwachten of dit ook werkt.

Van Onze huiskamer of O Huiskamer heb ik nu Open Huiskamer gemaakt.
Met mijn verzoek om dit zo aan te houden.
 

ps kun jij nog wat @namen toevoegen?

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Roberto changed the title to Open Huiskamer 1 december voor iedereen.

Ik heb net zoals Rixie1 besloten om niet meer aftebouwen. Ben terug naar 10mg diazepan. Stabiliseer elke dag een beetje meer.ben ook veel te snel gegaan van 60 totzelf 0mg op 6 maand en inclusief omzetting xanax.ben door de hel gegaan....besloten om terug naar 5 te gaan...tot 9 weken later werd ik terug ziek....ik moet kunnen functioneren vandaar dit besluit en blijf ook op deze dosis.vandaar dat ik niets meer op deze forum zet.weet nu ook dat het nog maanden zal duren voor ik volledig zal stabiliseren. Veel te snel gegaan voor de gaba receptoren...die hebben tijd nodig om zich aan deze dosis nog aantepassen.dus succes aan iedereen die verder afbouwd...doorzetten maar ik doe dit niet meer...mijn lichaam heeft nu rust nodig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Roberto:

Beste mensen,

Veel mensen lezen of schrijven op dit benzoforum.
Wat ik zie is dat er teveel mogelijkheden zijn om ergens een 'draadje' te beginnen, meestal met een vraag.
Met als gevolg dat er weinig reacties komen.
En veel (nieuwe) mensen weer verdwijnen.

Bij deze nodig ik iedereen dan ook uit om deel te nemen aan deze huiskamer die voor iedereen openstaat.
Hier kun je vragen stellen, reacties geven, ervaringen delen, et cetera.

Als je liever een persoonlijke draad wilt en geen groepsdraad, stel je dan voor onder Wie is wie.

@bolletje, @Wilhelmina, @Fer, @Rixie1, @jolleke, @Cyclad58, @Michellos, @Dhovarr, @poppetje, @Pluisje53, @Breg, @Vechter, @Frank86 , @Bijzondere55, @Chaus en alle anderen ook.

Kan ik gewoon hier mijn vraag stellen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Fer:

Kan ik gewoon hier mijn vraag stellen?

Ok..ik gebruikte 2mg lormetazepam dit heb ik dus veel te snel afgebouwd..

Binnen 3 weken zit ik nu op bijna de helft..

Vorige week woensdag werdt ik ineens veel emotioneler en nu lig ik al 4 dagen te trippen un mijn bed ..veel pijn in mijn buik en darmen en de meeste zinloze dromen, ook een soort vage druk op mijn hoofd en zeer veel angst.

Is het beter om terug te gaan en het langzamer te doen..of moet ik doorzetten..ik voel mij verschrikkelijk en.ik heb geen idee hoelang dit nog gaat duren..het lijkt zelfs nog iets erger te worden.

Fer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Vechter, ik ken jouw voorgeschiedenis niet, kan alleen reageren op wat je nu schrijft.
Wat ik begrijp is dat je veel te snel de diazepam hebt afgebouwd van 60 (zeer hoog) tot 0.

Je bent eigenlijk afgebouwd van 60 naar 10, dat is al heel wat als je je nu daar bij goed voelt.
Een tijdje stabiliseren op 10 lijkt mij dan ook goed.
Je moet kunnen functioneren, zoals je zelf zegt.
Blijkbaar lukt jou dat nu ook.

Maar je lichaam gaat wennen aan die 10, dan kunnen er weer ontwenningsverschijnselen komen.
Bij mij is dat al na 1 of 2 weken. Dus niet maanden.
En moet je de dosering verhogen om weer te stabiliseren.
En nog een keer verhogen en nog een keer verhogen.
Totdat je weer op 60 zit.

Misschien werkt dat stabiliseren op 10 bij jou wel.
Laat dat dan hier weten.
Misschien hebben andere mensen iets aan jouw ervaring.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Fer:

Kan ik gewoon hier mijn vraag stellen?

Ja.
Als je mijn inleiding goed begrepen hebt probeer ik iedereen hier bij elkaar te krijgen.
I.p.v. versnipperd over dit hele forum.

Ik ben geen hulpverlener of moderator hier.
Ook gewoon een man die al jaren ervaring met benzo's heeft.
Op dit moment minimaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Fer:

Ok..ik gebruikte 2mg lormetazepam dit heb ik dus veel te snel afgebouwd..

Binnen 3 weken zit ik nu op bijna de helft..

Vorige week woensdag werdt ik ineens veel emotioneler en nu lig ik al 4 dagen te trippen un mijn bed ..veel pijn in mijn buik en darmen en de meeste zinloze dromen, ook een soort vage druk op mijn hoofd en zeer veel angst.

Is het beter om terug te gaan en het langzamer te doen..of moet ik doorzetten..ik voel mij verschrikkelijk en.ik heb geen idee hoelang dit nog gaat duren..het lijkt zelfs nog iets erger te worden.

Fer

Iedereen hier op dit forum heeft zijn of haar eigen tempo om af te bouwen.
Daar zijn ook alle mogelijke afbouwschema's voor te vinden.

Wat voor jouw het beste afbouw schema is weet ik niet.
Mijn advies, ook van mijn huisarts.
Bouw in je eigen tempo af, niet te snel en niet te langzaam.
Tussen de afbouwstappen door moet je tijd nemen om te stabiliseren.

Je hoeft niet door te zetten, je mag wel doorzetten.
Mijn advies is om niet terug naar af te gaan, maar terug naar de laatste dosering waarbij je je goed voelde.
Daar een week op stabiliseren en dan verder gaan met afbouwen.


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Fer:

Begrijp ik...

Ik ben nog nooit eerder afhankelijk geweest , dus ik vraag mij allerlei dingen af..

Schrijf je vragen hier maar op.
Dat schrijven op zichzelf kan al een opluchting geven.

Misschien krijg je reacties, misschien ook niet.
Je moet hier niet verwachten dat je kant en klare antwoorden krijgt op jouw vragen.

Het gaat op dit forum om het delen van ervaringen en gevoelens.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

39 minuten geleden zei Roberto:

@Vechter, ik ken jouw voorgeschiedenis niet, kan alleen reageren op wat je nu schrijft.
Wat ik begrijp is dat je veel te snel de diazepam hebt afgebouwd van 60 (zeer hoog) tot 0.

Je bent eigenlijk afgebouwd van 60 naar 10, dat is al heel wat als je je nu daar bij goed voelt.
Een tijdje stabiliseren op 10 lijkt mij dan ook goed.
Je moet kunnen functioneren, zoals je zelf zegt.
Blijkbaar lukt jou dat nu ook.

Maar je lichaam gaat wennen aan die 10, dan kunnen er weer ontwenningsverschijnselen komen.
Bij mij is dat al na 1 of 2 weken. Dus niet maanden.
En moet je de dosering verhogen om weer te stabiliseren.
En nog een keer verhogen en nog een keer verhogen.
Totdat je weer op 60 zit.

Misschien werkt dat stabiliseren op 10 bij jou wel.
Laat dat dan hier weten.
Misschien hebben andere mensen iets aan jouw ervaring.

En wat zijn jouw ontwenningsklachten dan na 2weken als ik vragen mag?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees nog weleens, maar ben gestopt met voor mij goede reden. De reden kent iedereen wel denk ik., Was helemaal afgebouwd, na 4 weken kwam de klap die harder aankwam dan tijdens de hele afbouw.  Nog geen seconde spijt van gehad dat ik stopte, ben achteraf wel blij dat ik het geprobeerd heb. Heb mijn leven weer terug. En kan zo ook niemand motiveren.

@Fer beter te langzaam dan te snel. Krijg je nadien de rekening gepresenteerd. Je hebt ook nog een leven. 

bewerkt door Rixie1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei Vechter:

En wat zijn jouw ontwenningsklachten dan na 2weken als ik vragen mag?

Roberto ben het niet helemaal met je eens. Ik slikte 48 jaar elke avond om te kunnen slapen 10 mg, heb nooit de behoefte gehad aan meer. Voelde me goed met de 10 mg en nu weer. De drang naar meer geldt niet voor ieder. Is meer een cliché denk ik. 48 jaar stabiel op die 10 mg.

Leuk dat je weer een draadje begonnen bent :rose:

bewerkt door Rixie1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Rixie1:

Ik lees nog weleens, maar ben gestopt met voor mij goede reden. De reden kent iedereen wel denk ik., Was helemaal afgebouwd, na 4 weken kwam de klap die harder aankwam dan tijdens de hele afbouw.  Nog geen seconde spijt van gehad dat ik stopte, ben achteraf wel blij dat ik het geprobeerd heb. Heb mijn leven weer terug. En kan zo ook niemand motiveren.

@Fer beter te langzaam dan te snel. Krijg je nadien de rekening gepresenteerd. Je hebt ook nog een leven. 

Zijn de maag en darm krampen een bekend symptoom voor de meesten?

Roep maar.

 

Fer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen ik sta nog op 3 lorazepam en heb tolerantie klachten het lijkt wel of het steeds erger wordt ik slik het nu jaar ik heb al jaren een angststoornis maar in de overgang werkte mij ad niet meer nu heb ik weer een ad maar werkt ook niet goed nog maar de lorazepam tussen de iname door trillen beven raar gevoel in mijn hoofd misselijk hartkloppingen dat gevoel in het hoofd vindt ik vreselijk net of je door draaid  ik ga afbouwen met taperingstrips maar vindt het doodeng 

Groetjes pluisje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

59 minuten geleden zei Pluisje53:

Goedemorgen ik sta nog op 3 lorazepam en heb tolerantie klachten het lijkt wel of het steeds erger wordt ik slik het nu jaar ik heb al jaren een angststoornis maar in de overgang werkte mij ad niet meer nu heb ik weer een ad maar werkt ook niet goed nog maar de lorazepam tussen de iname door trillen beven raar gevoel in mijn hoofd misselijk hartkloppingen dat gevoel in het hoofd vindt ik vreselijk net of je door draaid  ik ga afbouwen met taperingstrips maar vindt het doodeng 

Wat voor ad heb je nu?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ik heb ff een vraag aan allen. Ben nu ruim 4 weken gestopt met diazepam. Heb 5 maand lorazepam gehad toen overgezet op dia, afgebouwd en na 4 maanden 0 punt. 

Ruim 4 weken gestopt dus - nu ben ik sinds een aantal dagen ineens bekaf, ik heb gigantische migraine gehad vorige week en ben eigenlijk tot nergens toe in staat. Als ik eventjes mijn slaapkamer uitga dan gaat mijn hele lichaam op angstmodus, al krijg ik niet meer de razende paniek waarvoor mij de pammetjes werden voorgeschreven.

Ontwenningsverschijnselen, neem ik aan. Maar verrekte irritant dat het ruim 4 weken later nog even komt huishouden. Moet mezelf continu moed inpraten van rustig, het komt echt wel goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Chaus:

Ik heb ff een vraag aan allen. Ben nu ruim 4 weken gestopt met diazepam. Heb 5 maand lorazepam gehad toen overgezet op dia, afgebouwd en na 4 maanden 0 punt. 

Ruim 4 weken gestopt dus - nu ben ik sinds een aantal dagen ineens bekaf, ik heb gigantische migraine gehad vorige week en ben eigenlijk tot nergens toe in staat. Als ik eventjes mijn slaapkamer uitga dan gaat mijn hele lichaam op angstmodus, al krijg ik niet meer de razende paniek waarvoor mij de pammetjes werden voorgeschreven.

Ontwenningsverschijnselen, neem ik aan. Maar verrekte irritant dat het ruim 4 weken later nog even komt huishouden. Moet mezelf continu moed inpraten van rustig, het komt echt wel goed.

Oh en dan vergeet ik de vraag. De vraag is zijn mensen hiermee bekend en wat zijn dingen die je op zulke momenten kan doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Chaus:

Oh en dan vergeet ik de vraag. De vraag is zijn mensen hiermee bekend en wat zijn dingen die je op zulke momenten kan doen?

Zeer herkenbaar...mag ik vragen hoeveel diazepan en hoe snel je hebt afgebouwd. Ikzelf heb ook op 0mg gestaan en kon enkel nog in de zetel voor mij uit staren...ben dan ook veel te snel afgebouwd 60 op 6 maand....ben noodgedwongen terug wat te nemen. Ga binnenkort via tapering zeer langzaam de rest terug afbouwen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 1-12-2020 om 16:28 zei Vechter:

Ik heb net zoals Rixie1 besloten om niet meer aftebouwen. Ben terug naar 10mg diazepan. Stabiliseer elke dag een beetje meer.ben ook veel te snel gegaan van 60 totzelf 0mg op 6 maand en inclusief omzetting xanax.ben door de hel gegaan....besloten om terug naar 5 te gaan...tot 9 weken later werd ik terug ziek....ik moet kunnen functioneren vandaar dit besluit en blijf ook op deze dosis.vandaar dat ik niets meer op deze forum zet.weet nu ook dat het nog maanden zal duren voor ik volledig zal stabiliseren. Veel te snel gegaan voor de gaba receptoren...die hebben tijd nodig om zich aan deze dosis nog aantepassen.dus succes aan iedereen die verder afbouwd...doorzetten maar ik doe dit niet meer...mijn lichaam heeft nu rust nodig

@Vechtergroot gelijk, luisteren naar je lichaam, je moet ook nog kunnen leven, en jij hebt je werk ook nog, later zie je maar weer. Ik heb nog geen seconde spijt dat ik gestopt ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

54 minuten geleden zei Vechter:

Zeer herkenbaar...mag ik vragen hoeveel diazepan en hoe snel je hebt afgebouwd. Ikzelf heb ook op 0mg gestaan en kon enkel nog in de zetel voor mij uit staren...ben dan ook veel te snel afgebouwd 60 op 6 maand....ben noodgedwongen terug wat te nemen. Ga binnenkort via tapering zeer langzaam de rest terug afbouwen 

Wow. Mijn pad ging zo: 3 weken 5 mg lora, toen 2 weken 3.75 mg lora, toen 2 weken 2,5 mg lora, daarna 5 weken 2 mg lora, weekje 1,75 mg, weekje 1,5 mg, drie weken 1,25 mg. 

Switch naar 12,5 dia. Begonnen in juli, nulpunt in november. Was iets van 4,5 maand dus zeg 3 mg per maand eraf.

Bij de allerlaatste stappen werd ik gretig. Op 5 mg, 4 mg, 3 mg, 2 mg voelde ik me prima, maar hield ik interval van 10/14 dagen. Ik ben daarna in 6 dagen van 2 naar 1 gegaan, dat was iets te rap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...