Spring naar bijdragen

Zondag 29 november


Lieke7777

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Jopie:

....ik heb ontdekt dat te lang zonder stroom in de winter vooral om díe reden niet goed is voor me. Dat lampje..... zo belangrijk. Hoe gezellig een petroleumlampje ook klinkt. 

Voor Sinterklaas/kerst/verjaardag of gewoon zo maar voor jezelf van jezelf een omvormertje vragen/aanschaffen? Heb je altijd 220V. Helemaal 
in combinatie met een zonnepaneel.
(Wel voor de 'zuivere sinus' gaan. En even (laten) berekenen hoe groot/zwaar je nodig hebt).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, ik ga weer een aantal stenen lichten, om weer wat planten in mijn tuin te zetten. 
Het heeft even geduurd voordat ik ermee kon beginnen, maar nu ben ik voorzichtig aan de gang gegaan.

Spannend hoor, een tuin inrichten.
Het komt er voor een deel op neer dat ik een plek zoek voor de planten die ik al had op mijn balkon, maar het is meer.
Een lang gekoesterde wens, een eigen tuin.
Nu moet ik het proberen klein te houden, het hoeft niet meteen geweldig te zijn, het mag klein beginnen.

Niet in termen van goed of fout denken, maar in “kijken wat het wordt” en “het kan altijd weer anders”.
Dat vergeet ik nog wel regelmatig, het kan weer anders. En dan bedoel ik niet  alleen de tuin.

Lelietjes van dalen en kivietsbloemen, crocussen ed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Kohtje:

Voor Sinterklaas/kerst/verjaardag of gewoon zo maar voor jezelf van jezelf een omvormertje vragen/aanschaffen? Heb je altijd 220V. Helemaal 
in combinatie met een zonnepaneel.
(Wel voor de 'zuivere sinus' gaan. En even (laten) berekenen hoe groot/zwaar je nodig hebt).

Een omvormer en dan inderdaad wel een zuivere sinus nemen,zijn wel ongelofelijke stroomvreters. 
 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Zbb:

Een omvormer en dan inderdaad wel een zuivere sinus nemen,zijn wel ongelofelijke stroomvreters.

Ja, maar als het maar voor één lampje is... Is dan misschien even een investering, maar als je elke keer dat je dat toch belangrijke lampje wilt laten branden
naar een camping met stroom moet ben je ook relatief duur uit. Plus dat je daarmee een klein stukje 'vrijheid' inlevert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha, puur toeval dat ik je meteen antwoord. Ik zat niet op je te wachten, hoor.

Ik denk, denk ik, dat @Jopie één bepaald 220 V lampje heeft wat voor haar een speciaal sfeertje oproept. Ze zal heus wel 12 V lampjes hebben.
Maar net dat ene lampje met warmte, lichtkleur en dat soort dingen. Denk ik, hoor. Ik vind zelf ook bepaalde 'peertjes' veel fijner en gezelliger dan
wat voor 12 V halogeen- of led lampje dan ook. En ik kan me voorstellen dat als je in je bus woont je ook wel eens een beetje huiselijkheid wilt
wat niet zo kampeerderig aandoet.. en dat kan dat net in één zo'n lampje zitten... :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Vanochtend moest ik zo opschieten(werk) Geen tijd om mij aan te melden, doe het toch maar, steunend. Zie de een na de ander omvallen brrrr. Hou het liever droog, nu voel ik mij stabiel en is het overzichtelijk. Wil die hel van drinken niet meer, vooral het erdoor geleefd worden. Nee ben sterk genoeg zelf gelukkig nu.

Sterkte voor degenen die het kunnen gebruiken :rose:

 

DAGPACT:

  • Yvonne 
  • ikkanhet
  • Roos33
  • Roberto
  • Kyon
  • Tatum
  • zbb
  • Meadow
  • Smaragd
bewerkt door Smaragd
Vergeet mijzelf toe te voegen:))
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...