Spring naar bijdragen

Vrijdag 27 november 2020


Yvonne

Aanbevolen berichten


@Marika, goed je weer te lezen hier. 
Maar wat een ellendige situatie waar jullie in verzeild zijn geraakt. 
Je geeft aan dat je geen hulp kunt krijgen omdat je 'hier' woont. 
Bedoel je daarmee dat je die hulp niet betaald krijgt omdat je in een koopwoning woont, 
of omdat je in een bepaalde plaats/regio woont? 
In principe mag geen van beide een beletsel vormen. 
Je geeft aan dat je niets hebt aan aangedragen oplossingen...
Ik heb geen oplossing, maar ik kan je alleen de tip geven toch eens om je heen te kijken
naar hulp hierbij. Er is vaak meer mogelijk dan je op het eerste gezicht zou denken. 
De gemeente betaalt de kosten van een cliëntondersteuner (die overigens totaal onafhankelijk is van de gemeente)
die samen met jou kan kijken welke hulp nodig is en de mogelijkheden daarvoor zoekt. 
Maar goed, geen oplossing, alleen een tip, en ook die mag je rustig als niet gegeven beschouwen hoor. 
En verder hoop ik alleen maar dat het tij voor jou toch ook weer gaat keren, ik denk veel aan je. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oké Bor. 
Honden zijn overigens enorme 'pleasers' hoorde ik ooit van een dierenarts. 
Zelfs als ze zich hondsberoerd voelen zullen ze nog moeite doen om het jou naar de zin te maken
en geven zo een verkeerd signaal af. 
Ik wil je niet bang maken, maar zou je toch niet met hem naar de dierenarts gaan? 
Als hij het seintje 'kan nog' geeft , prima dan. 

Bakje ook voor Niks post-1140-0-62145700-1386047491_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen allemaal,

Ja ik verwijt me achteraf ook nog steeds dat ik met Rakker niet eerder ben gegaan en hij gaf ook geen pijn aan.
Maar door de echo en wat de dierenarts vertelde weet ik dat hij wel degelijk behoorlijk pijn heeft gehad.
De morgen voor we hem lieten inslapen deed hij zelfs ondanks alles meteen kiekeboe bij me.

bewerkt door ikkanhet
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Marikawat een moeilijke situatie voor je. Ik wil na de ervaring met mijn vader, mijn moeder ook graag de gang naar een verpleeghuis besparen. Er is gewoon veel te veel bezuinigd.

Heb ook overwogen een groter huis te kopen waar zij bij zou kunnen. Zou niet gaan denk ik. We worden er niet leuker van.

Probeer ni haar vlakbij mijn huis te krijgen. Dan kan ik er zo heen, maar heb niet alle zorg. Alleen is mijn moeder gewoon oud en heeft (nog) bijna geen zorg nodig.

Zou zoiets nog een optie zijn? Allebei verhuizen dus, naar iets dat te doen is voor beiden?

Je hebt niets aan andermans oplossingen. Ik weet het. Misschien opent er door verschillende ideeën opeens een luikje met een invalshoekje in je hoofd...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen

Las je net op de dagdraad van gisteren @Marika. Wat een moeilijke situatie, wil je heel veel sterkte wensen. :heart: Fijn dat je weer iets laat horen. Hoop dat je dat gevoel van genieten van kleine dingen weer terugkan krijgen in de toekomst, wandelen met hondje etc en dat het minder uitzichtloos gaat worden. @Bor ik zou ook de dierenarts advies vragen, stel dat hij toch pijn heeft. Moeilijk om in te schatten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zit er ook weleens aan te denken hoe t zou moeten als mijn moeder niet meer zelfstandig kan wonen. Ze wil nog liever euthanasie dan dat ze ooit naar een verpleeghuis gaat zegt ze altijd. Maar om haar in huis te nemen lijkt me mijn ergste nachtmerrie (ze is niet een van de makkelijkste zeg maar:P) maar ja, als t echt niet anders zou kunnen... Zijn mn kinderen straks de deur uit krijg je dat weer (sorry grapje hoor)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt  goed  hoe je het doet @Bor wij kunnen van afstand niet  zomaar bepalen ..   ik ben ook niet van  nog  van alles onder zoeken  bij oudere  dieren .. en oude dag kan ook prima zonder toeters  bellen ' zo ging het destijds ook bij mijn oude  kat .. hih heeft  niet geleden ook heb ik hem de laatste  jaren  van zijn leven zelf insuline gegeven  ..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De orde van mijn dag:

vanmiddag gaan we naar m'n moeder. Ze is eergisteren 90 geworden. Die dag waren mijn zus en zwager bij haar op bezoek.
Vandaag wij. We bestellen straks online bij een lokaal restaurant 'hollandse pot', m'n moeder is niet zo van die 'moderne liflafjes'..
Gewoon samen aan tafel eten. Alleen dat soort dingetjes al kan ze enorm van genieten. Dit coronajaar hakt er bij haar ook enorm in.
Haar vrijwilligers taakjes liggen stil, winkelen durft ze niet meer... drie van haar kleinkinderen die ze al een jaar of tien niet meer heeft gezien zouden
dit voorjaar van de Filipijnen naar Nederland komen, ging dus niet door...  ze is dit jaar erg klein en krom geworden. Toch geniet ze nog van
haar gezin met aanhang, kent iedereen nog bij naam, stuurt heel trouw iedereen nog kaartjes op verjaardagen en zo.
Maar zo even weer aan tafel eten is een hoogtepunt.
En ze krijgt van mij, zoals de afgelopen tien jaar het geval, weer haar grote-cijfer-kalender met de 'opdracht' om hem in een op z'n minst
aanvaardbare gezondheid vol te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...