Spring naar bijdragen

Voorstellen . 3 maanden nuchter.


Ella

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik ben hier ooit eerder geweest. Vaak gepoogd te stoppen. Deze x is het echt. 
Er is geen weg meer terug . Nu 3 maanden niet gedronken en gestopt met roken .

roken en drinken ga ik niet doen en wil ik niet meer doen . 
toch baal ik. Voor mij geen euforie na het het stoppen , geen  ‘ deuren die open gaan’ , kilo s die eraf vliegen of mooie nieuwe kansen .

de clichés werken niet helaas . Ik vind het leven saai en zwaar zonder drank . 
het valt tegen en ik doe het voor mijn gezondheid en gezin . 
ik ben te vaak depressief sinds ik niet meer drink .  Ik hoop dat andere dat herkennen en ik hier steun kan vinden  .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom! Goed bezig. En ja, je moet zelf de slingers ophangen, het is even euforie na het stoppen maar dat duurt geen 3 maanden.

Als het saai is, gebruik dan je nieuwe "vrije tijd" voor een nieuwe hobby. Vul maar in die avonden. Niet gaan zitten "niet drinken". Iets anders doen. Mag best iets leuks zijn :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

53 minuten geleden zei bumperjim:

Welkom! Goed bezig. En ja, je moet zelf de slingers ophangen, het is even euforie na het stoppen maar dat duurt geen 3 maanden.

Als het saai is, gebruik dan je nieuwe "vrije tijd" voor een nieuwe hobby. Vul maar in die avonden. Niet gaan zitten "niet drinken". Iets anders doen. Mag best iets leuks zijn :) 

Dank je. Mijn euforie duurde amper 1 week. Maar .. ik heb de hoop dat het beter gaat worden met de maanden . Zeker heb ik ook leuke activiteiten  . Over de linie vind ik het tegenvallen .dat merkte ik misschien niet zo door de drank vroeger 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Ella, Ik zit hier nog niet zo lang op dit forum, ik was een stevige, dwangmatige weekenddrinker. Twee maanden niet drinken was mijn max tot nu toe en dat persoonlijke record wil ik breken. 

Dat depressieve gevoel herken ik, lijkt wel iets van rouw, omdat drinken ook zo vertrouwd is. Je bent met én roken én drinken gestopt. Kiezen voor je gezin is een goeie motivatie.

Ik heb een vrouw die psychose-gevoelig is en van wie ik hou, voor wie ik me verantwoordelijk voel. Ik vroeg me na mijn laatste alcoholische uitspatting af waarom ik zo destructief bezig was. Op dit moment iets meer dan een maand geen alcohol meer gedronken. 

Het is af en toe zwaar, ja, en ook saai. Je moet leren dingen die je onder invloed deed, nu zónder alcohol te doen. Dat is in ieder geval wat ik probeer; wél naar muziek luisteren maar zónder biertje, jenever, biertje, enzovoorts.

Je zit al op 3 maanden. Heb ik nog nooit bereikt maar dat is ook mijn plan. Ik hoop dat je erop kunt vertrouwen dat dat depressieve gevoel, die rouw om het loslaten van het niet-drinken, je op een bepaald moment verlaat. Zo ver ben ik zelf ook nog niet, maar ik heb er vertrouwen in. Moed houden, Ella, het gaat lukken.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

29 minuten geleden zei Thei:

Dag Ella, Ik zit hier nog niet zo lang op dit forum, ik was een stevige, dwangmatige weekenddrinker. Twee maanden niet drinken was mijn max tot nu toe en dat persoonlijke record wil ik breken. 

Dat depressieve gevoel herken ik, lijkt wel iets van rouw, omdat drinken ook zo vertrouwd is. Je bent met én roken én drinken gestopt. Kiezen voor je gezin is een goeie motivatie.

Ik heb een vrouw die psychose-gevoelig is en van wie ik hou, voor wie ik me verantwoordelijk voel. Ik vroeg me na mijn laatste alcoholische uitspatting af waarom ik zo destructief bezig was. Op dit moment iets meer dan een maand geen alcohol meer gedronken. 

Het is af en toe zwaar, ja, en ook saai. Je moet leren dingen die je onder invloed deed, nu zónder alcohol te doen. Dat is in ieder geval wat ik probeer; wél naar muziek luisteren maar zónder biertje, jenever, biertje, enzovoorts.

Je zit al op 3 maanden. Heb ik nog nooit bereikt maar dat is ook mijn plan. Ik hoop dat je erop kunt vertrouwen dat dat depressieve gevoel, die rouw om het loslaten van het niet-drinken, je op een bepaald moment verlaat. Zo ver ben ik zelf ook nog niet, maar ik heb er vertrouwen in. Moed houden, Ella, het gaat lukken.
 

Doet mij goed deze woorden . Dank daarvoor.  Het niet drinken vind ik niet moeilijk . Eerdere stoppogingen wel . Nu is het een keuze . Ik drink niet meer. Er is genoeg stuk en genoeg te herstellen . 
wel hoop ik dat het rouw gevoel ooit verdwijnen zal. Nu vraag ik mij af : was het er niet altijd al en de reden dat ik ben gaan drinken . 
Met drank kon ik mijzelf goed voorliegen en mijn  leven een stuk rooskleuriger doen lijken  . De realiteit is een stuk taaier ( en saaier)
volhouden zullen we . Ik hou van uitdagingen . 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Ella:

Hallo,

ik ben hier ooit eerder geweest. Vaak gepoogd te stoppen. Deze x is het echt. 
Er is geen weg meer terug . Nu 3 maanden niet gedronken en gestopt met roken .

roken en drinken ga ik niet doen en wil ik niet meer doen . 
toch baal ik. Voor mij geen euforie na het het stoppen , geen  ‘ deuren die open gaan’ , kilo s die eraf vliegen of mooie nieuwe kansen .

de clichés werken niet helaas . Ik vind het leven saai en zwaar zonder drank . 
het valt tegen en ik doe het voor mijn gezondheid en gezin . 
ik ben te vaak depressief sinds ik niet meer drink .  Ik hoop dat andere dat herkennen en ik hier steun kan vinden  .

Hoi Ella, ben zelf nu in de 7e week zonder alcohol ( helemaal niets meer) en ik vind het ook zwaar en saai. De euforie is ook niet aanwezig , ben qua gewicht van de 101 naar 99,6 gegaan in die 7 weken en dat valt heel erg tegen. Toch blijf ik het volhouden omdat ik het zeer zeker ook voor mijn gezondheid,gewicht en gezin doe. Ik probeer iedere keer me vast te klampen aan de gedachte “ wat voegt het nou toe om dronken te zijn, het is alleen maar die roes van pak hem beet van 22.00 savonds tot 00:30 . ( overdag dronk ik nooit ). Ik maak het voor mezelf leuk door van het uitgespaarde geld kleding / schoenen/ of andere dingen die ik leuk vind , te kopen. Dat motiveert best wel.

succes !

 

 

 

bewerkt door Dry2021
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Ella:

Dank je. Mijn euforie duurde amper 1 week. Maar .. ik heb de hoop dat het beter gaat worden met de maanden . Zeker heb ik ook leuke activiteiten  . Over de linie vind ik het tegenvallen .dat merkte ik misschien niet zo door de drank vroeger 

"... vind ik het tegenvallen"

Dit klinkt alsof je een film zit te kijken. Maar hee, dit is jouw film. Dit is jouw leven. Niemand anders gaat er een leuke show van maken dan jijzelf. 

Dit is ook onderdeel van het stop-proces, je leven in de hand nemen. Niet wachten op iets van buiten. Ik heb hier ook doorheen gemoeten, velen hier. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Ella:

Doet mij goed deze woorden . Dank daarvoor.  Het niet drinken vind ik niet moeilijk . Eerdere stoppogingen wel . Nu is het een keuze . Ik drink niet meer. Er is genoeg stuk en genoeg te herstellen . 
wel hoop ik dat het rouw gevoel ooit verdwijnen zal. Nu vraag ik mij af : was het er niet altijd al en de reden dat ik ben gaan drinken . 
Met drank kon ik mijzelf goed voorliegen en mijn  leven een stuk rooskleuriger doen lijken  . De realiteit is een stuk taaier ( en saaier)
volhouden zullen we . Ik hou van uitdagingen . 

Als je je afvraagt of dat rouwgevoel er altijd al was, dan is dát de uitdaging van je nieuwe levenspad: onderzoeken wat de redenen waren van je drinken. Drinken is gezellig, de roes ook, maar als je weet hoe slecht het voor je is en ermee doorgaat, is er meer aan de hand.

Ik denk dat het mogelijk is dat de rouw die je nu voelt te maken heeft met gevoelens die je voorheen wegdronk.

Overigens is mijn antwoord aan jou ook gedeeltelijk een antwoord op problemen waar ik zelf mee rondloop (rondliep).

Je hoeft dit trouwens niet alleen te doen, denk ik. Komt tijd komt raad, misschien wil je op een gegeven moment met een psycholoog spreken of gaan mediteren, ik noem maar wat. Vergeet ook niet dat een zelfonderzoek of het tegenkomen van oude emoties behoorlijk uitputtend kan zijn. Wees dus niet te hard voor jezelf en probeer ook weer te genieten van film, boek, wandeling, enzovoorts zónder drank.

Ik heb tegen mezelf gezegd dat ik dit vol ga houden. Jij staat er ook zo in. Top.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 27-11-2020 om 13:58 zei Phaedra:

Het kan echt en het is niet makkelijk, maar het wordt beter!!

Vandaag tijdens een mooie wandeling met de hond jullie woorden voorbij laten komen . Vertrouwen dat het beter gaat worden . Ik las iets over na een paar maanden depressie krijgen door stoppen met alcohol. Herkent iemand dat ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 26-11-2020 om 23:15 zei Ella:

Nu vraag ik mij af : was het er niet altijd al en de reden dat ik ben gaan drinken . 
Met drank kon ik mijzelf goed voorliegen en mijn  leven een stuk rooskleuriger doen lijken  . De realiteit is een stuk taaier ( en saaier)
volhouden zullen we . Ik hou van uitdagingen . 

@Ella, hetzelfde gevoel heb ik ook.. Na 3 maanden droog werd ik ook depressief.. Na 3 1/2 jaar is dit nog niet verdwenen.. Ik ben gestopt voor mijn nieuwe vriendin en mijn gezondheid.. Ik zou - nu ik met pensioen ben - alleen maar meer gaan drinken.. Dus t is wel goed zo.. Volhouden maar! Er zal toch wel eens een dag komen dat het allemaal weg zakt..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 4-12-2020 om 11:13 zei Adrian:

@Ella, hetzelfde gevoel heb ik ook.. Na 3 maanden droog werd ik ook depressief.. Na 3 1/2 jaar is dit nog niet verdwenen.. Ik ben gestopt voor mijn nieuwe vriendin en mijn gezondheid.. Ik zou - nu ik met pensioen ben - alleen maar meer gaan drinken.. Dus t is wel goed zo.. Volhouden maar! Er zal toch wel eens een dag komen dat het allemaal weg zakt..

Och! Ik hoop dat het beter zal worden . Vorige week was een behoorlijk sombere . Afgelopen 2 dagen wel goed te noemen . Ik blijf hoop houden op balans . Niet drinken is al winst . 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Dat zei ik vanmiddag nog  tegen  mijn  man ' heb  geen stress over of  ik genoeg  voorraad heb en moet aanleggen  voor de kerst  .. welke  winkel is open met kerst waar  ik evt kan aanvullen  . Dat is een gerust  gevoel  om dat niet te hoeven  .. heb mij vanmiddag  uitgeleefd  en heb bij kruitvat mij verwend met 3 luchtjes .. heerlijk  .

Fijne  droge nuchtere  kerst voor jou    

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 26-11-2020 om 21:09 zei Ella:

 

de clichés werken niet helaas . Ik vind het leven saai en zwaar zonder drank . 
het valt tegen en ik doe het voor mijn gezondheid en gezin . 
ik ben te vaak depressief sinds ik niet meer drink .  Ik hoop dat andere dat herkennen en ik hier steun kan vinden  .

Ik herken me hier helemaal in. Ik ben ook depressief geworden nu ik niet meer drink.. En dan heb ik ook nog last van het dry drunk syndroom..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 23-12-2020 om 19:19 zei Lieke7777:

Dat zei ik vanmiddag nog  tegen  mijn  man ' heb  geen stress over of  ik genoeg  voorraad heb en moet aanleggen  voor de kerst  .. welke  winkel is open met kerst waar  ik evt kan aanvullen  . Dat is een gerust  gevoel  om dat niet te hoeven  .. heb mij vanmiddag  uitgeleefd  en heb bij kruitvat mij verwend met 3 luchtjes .. heerlijk  .

Fijne  droge nuchtere  kerst voor jou    

Goed dat je jezelf hebt verwend ! We sparen veel geld uit en we verdienen het aardig zijn voor onszelf . 
Geen katers en drankstress . Wat een top kerst !

warme dagen toegewenst 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Adrian:

Ik herken me hier helemaal in. Ik ben ook depressief geworden nu ik niet meer drink.. En dan heb ik ook nog last van het dry drunk syndroom..

Hoe lang drink jij niet meer? 
ik vermoed zo dat ik met de drank ook vaak depressief was. Maar er minder van meekreeg door het drinken en de katers. Er komt een oplossing voor . Daar vertrouwen in hebben . Beter depressief zonder dan met kater Adrian. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dry drunk syndroom . Bestaat dat ? Iedereen die stopt heeft toch zulke symptomen bij tijd en wijlen ? Anders zou stoppen en gestopt blijven niet zo lastig zijn .  Het is  2 stappen voor en 1 naar achter . Ik heb vertrouwen : het heeft tijd nodig . 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Klaas170:

Inderdaad. Er staat ook dat wanneer je het lijstje symptomen leest , iedere stopper er mee te maken heeft . 
hoe, hoe lang , in welke volgorde , ja dat verschilt . 
ik vind het stigmatiserend . Het lijkt mij ook niet helpend . 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ja niet helpend, er staat ook een lijstje in de link met “how to cope with it”, dat is wel sympathiek.

Ik herken de symptomen wel. Wat voor mij veel verschil maakt tussen nu en mijn vorige lange periode van nuchterheid is de echte acceptatie dat drinken geen goed idee is voor me. Vorige keer zat ik nogal in de weerstand en dat maakt dit “syndroom” machtiger. 
 

Ga zo door Ella. Klachten van depressie zullen misschien wel altijd blijven maar je kunt er beter mee omgaan door alternatieve keuzes dan alcohol te maken, die wellicht echt wat doen aan de reden van het rotgevoel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Descartes33:

Nou ja niet helpend, er staat ook een lijstje in de link met “how to cope with it”, dat is wel sympathiek.

Ik herken de symptomen wel. Wat voor mij veel verschil maakt tussen nu en mijn vorige lange periode van nuchterheid is de echte acceptatie dat drinken geen goed idee is voor me. Vorige keer zat ik nogal in de weerstand en dat maakt dit “syndroom” machtiger. 
 

Ga zo door Ella. Klachten van depressie zullen misschien wel altijd blijven maar je kunt er beter mee omgaan door alternatieve keuzes dan alcohol te maken, die wellicht echt wat doen aan de reden van het rotgevoel.

Dank je. Wat  jij schrijft is herkenbaar . Eerdere stoppogingen was de knop niet ECHT om bij mij. Ik voelde mij dan meer slachtoffer van het niet kunnen en niet mogen drinken . Het lijstje symptomen paste toen alomvattend .

 

nu herken ik de symptomen . Maar, ik zal een weg moeten vinden . Mijn brein, lichaam en emoties hebben tijd nodig te Helen . Balans te vinden . 
drinken is geen goed idee. Dat maakt alles zoveel slechter zie ik nu. 
pijn hoort bij het leven . Depressieve gevoelens horen bij mijn leven . Veel moois hoort ook bij mijn leven . Het leven . Leven . Wakker zijn. 
 

mooie nuchtere kerst mensen . 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klagen heb ik niet. Alles gaat kalm en voorspoedig  . Ik zie het als een reis. Soms eenzaam , maar dat moet dan ook. Soms met hulp. 
op naar 2021. 
ik wens mijzelf en elk ander in dit proces, Alle kracht en liefde voor wat komen gaat . 
er komt ook veel moois . Dat kan niet anders  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...