Spring naar bijdragen

Gestopt met drinken 9


Margiet

Aanbevolen berichten

Hallo ik ben margriet ik ben 62 en 2.5 week geleden gestopt met drinken. Ik was een weekend drinker maar ik kan geen maat houden de fles moet leeg. Naar een verjaardag netjes 2 wijntjes en dan thuis nog een fles... Veel meegemaakt in mijn leven. Liefdeloos opgegroeid huwelijk met narcis. Al 25 jaar alleen baan kwijt door corona. Maar ik ben hooggevoelig kan heel slecht tegen ruzie en kan slecht voor mezelf opkomen. Ben erg eenzaam en dan verzacht je de pijn met wijn. Maar nu ik gestopt ben voel ik me slecht huilen misselijk last darmen maag boeren rommelende darmen. Opgezette maag en veel angst en paniek aanvallen. Ook de schaamte. Hoop hier steun en hulp te vinden. Wat kan ik het beste doen eten vitamines of zo. Ben nu zo gefocust op mijn lijf pijntjes rechts ooh mijn lever oooh mijn maag misselijk. Ook opvliegers. Hoort dat erbij? Probeer me af te leiden. Gewandeld 5 km maar dan nog blijf ik piekeren en voelen. Heb weer werk gevonden als zorghulp vrijdag beginnen maar ik voel me zo rot/ maar wil deze kans niet kwijt. Hoop hier op steun want het is zo zwaar alleen. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien  zijn de online aa meetings  wat voor je margriet ' daar vind je ook veel steun in dit proces  . Bovendien  is het even  een break  op je eenzame avond alleen waardoor  je even niet de focus op jezelf  kan leggen maar ook naar anderen  kan luisteren en zelf een stukje verhaal  kwijt kan ..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

40 minuten geleden zei Lieke7777:

Misschien  zijn de online aa meetings  wat voor je margriet ' daar vind je ook veel steun in dit proces  . Bovendien  is het even  een break  op je eenzame avond alleen waardoor  je even niet de focus op jezelf  kan leggen maar ook naar anderen  kan luisteren en zelf een stukje verhaal  kwijt kan ..

Voor mij werkt dit niet, maar vooral uitproberen, heb ik ook gedaan:

AA meetings online

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedeavond @margriet

Alles wat je beschrijft, heeft te maken met afkicken

Het rotte gevoel, de opvliegers, angsten enz.
Het hoort er helaas allemaal bij
Je bent ook nog heel kort gestopt, dus dat is echt niet zomaar over
geef het de tijd, veel tijd

Het goede nieuws ;

Het wordt beter, heel veel beter
Dat gaat langzaam en soms ongemerkt
Gefeliciteerd trouwens met je nieuwe job
goed voor het zelfvertrouwen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Probeer ik ook vaak ook mediteren leef al heel mijn leven met angst. Ben heel veel mensen kwijt geraakt door mijn stress. Denk steeds als ik iets raars voel wat niet meteen weggaat.. Help wat is dit nu weer en schiet in de stress... Altijd piekeren waardoor ik ook steeds meer ging drinken. Ben nu zo boos op mezelf.. Waarom heb ik het zover laten komen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Margriet!

Wat goed dat je het hebt onderkent en er nu iets aan wil gaan doen. Daar hoef je toch niet boos om te zijn, beter juist trots!

Niemand wil verslaafd raken maar het gebeurd nu eenmaal. We komen er meestal pas achter hoe lastig het kan zijn om niet meer te drinken als we proberen niet meer te drinken ;)

Wees niet te streng, jezelf slaan geeft alleen maar weer reden om toch weer te gaan drinken is mijn ervaring.

De angst en stress ondergaan zonder je “vluchtmiddel” is in het begin ook lastig maar het gaat uiteindelijk makkelijker worden als je weer op jezelf leert te vertrouwen. Je kunt meer dan jezelf vaak denkt, alcohol geeft geen vertrouwen dat is een illusie. Het pakt het juist van je af. Dit ga je ontdekken als je wat langer afstand weet te nemen van je gebruik.

Hier zijn er genoeg die het ook zover hebben laten komen, ik ook. Wat is gebeurd kun je niet veranderen, we kunnen wel proberen het vandaag anders te doen.

Succes!

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Probeer nog vol te houden! Je moet helen, geef je hoofd en lijf tijd om te helen. Lees/luister/kijk over verslaving want je bent aan het afkicken ook psychisch. Wat ik heel lekker vind is gemberthee van verse gember (schillen en in plakjes snijden, in thermosfles en kokend water erover. Het is pittig als je het drinkt en geeft een warm gevoel. Mij doet het heel goed, vooral het pittige. Slokjes nemen, lezen, tv kijken. Dit ritueel is een beloning om je dag af te sluiten. Hou nog vol je doet het al heel goed. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Liefff:

Probeer nog vol te houden! Je moet helen, geef je hoofd en lijf tijd om te helen. Lees/luister/kijk over verslaving want je bent aan het afkicken ook psychisch. Wat ik heel lekker vind is gemberthee van verse gember (schillen en in plakjes snijden, in thermosfles en kokend water erover. Het is pittig als je het drinkt en geeft een warm gevoel. Mij doet het heel goed, vooral het pittige. Slokjes nemen, lezen, tv kijken. Dit ritueel is een beloning om je dag af te sluiten. Hou nog vol je doet het al heel goed. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer slecht geslapen wakker worden en dan misselijk zijn het heel warm krijgen vooral mijn hoofd vieze smaak beetje tintelende handen hoort dat ook bij afkicken....ik trek het gewoon niet heb zo'n angst ik slik 3 dagen oxepam maar dat doet niks

bewerkt door Margiet
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...