Spring naar bijdragen

Gestopt met drinken


Margiet

Aanbevolen berichten

Hoi ik ben margriet 62 ben 2 weken geleden gestopt met drinken. Kan do orde weeks zonder maar er hoeft maar iets te gebeuren en ik koop een fles wijn. Ben een bingdrinker. Er zijn veel nare dingen gebeurt in mijn leven waardoor ik ben gaan drinken maar ik kan geen maat houden. Nu ben ik het zat.... Maar ben nu helemaal niet lekker.. Misselijk last maag opboeren soms zuur en heel angstig... Dat ik nu kanker heb.... Moet steeds huilen veel stress. Ik hoop wat steun en tips te krijgen hier. S'morgens als ik wakker wordt voel ik me ook vaak misselijk of heel droge mond. 

Vast bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Hoi Margriet, komt me bekend voor

dronk ook om alle ellendige dingen te vergeten , stress ervaren gelijk drinken was het bij mij! En ook heel erg hypogonderig

ook denken dat ik kanker heb enz 

zit echt tussen de oren de eerste weken

ik heb het nu na 7 weken veel minder 

hoop dat je het volhoud 

Mvg Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

@JanDenHaag lijkt net alsof jij mijn leven beschreef....  identiek met dezelfde woorden die ik zou schrijven!! :ph34r:

Wat zijn we eigenlijk veel gelijk in deze "oorlog".... oorlog voering tegen de verslaving. 

Zo zie je maar @margriet wij maken dit allemaal wel (ongeveer) hetzelfde mee!

Droge mond, snachts wakker :blush:wordend.. fles water naast het bed zodat je er niet uit hoeft, denkt dat de pijn ( alcohol) in je lijf er dan sneller uitgeloost zal worden, ja die slokjes water helpen je wel zeker! Hopend nuchterder wakker te worden zodat je weer naar werk kan. Maar dat is n moment opname. 

Nu ik "maar" (de laatste) 3 liter wijn  op heb gemaakt in 2 weken, ivm afbouwen... merk ik dat pijn in m'n maag/darmen veel minder is geworden denk ik toch:huh: dat daar een verband zit:D

Maar ben benieuwd hoe het met je gaat @margriet.

ik vond deze video heel verhelderend. Hoop dat iedereen er iets aan hebt.

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Krissie:

pijn in m'n maag/darmen

Was dat rechtsonder in de buikstreek? Dan kan het ook pijn in je lever zijn geweest, wat er op wijst dat het inderdaad hoog tijd is drastisch te minderen of liever nog geheel te stoppen met alcohol omdat er anders onomkeerbare leverschade dreigt op te treden. Ik zat zelf vijf jaar geleden in die fase en kon het nog tijdig omkeren, gelukkig. Door bloedonderzoeken op initiatief van mijn huisarts is dat indertijd bij mij gemonitord. Die pijnen zijn sinds die tijd ook niet meer teruggekomen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7 months later...
Op 9-1-2021 om 06:02 zei Bob:

Was dat rechtsonder in de buikstreek?

Tijdje tussenuit geweest Bob, had dit niet gezien. Maar om te antwoorden, nee gelukkig niet...was linkerzijde. Maar ben weer gestopt, hoop dat ik dat ik dat gevoel vasthoudt zodat ik op slechte dagen niet begin.

Ook fijn voor jou dat die pijnen er niet meer zijn en dat je het kunnen omkeren.

Groetjes 

Krissie 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...