Spring naar bijdragen

Decemberpact 2020, voor een droge, niet knallende en vooral een gezonde kerst en oud & nieuwjaar


Tatum

Aanbevolen berichten

Doe ik het weer!! Ik wil je één kopje thee geven, plaats per ongeluk twee. Vervolgens wil ik er een weghalen en nu staan er vier. Ik blijf er nu maar af, want straks staan er acht. B).

Drink ze maar niet alle vier op want dan moet je vannacht wel erg vaak plassen vrees ik. Ik neem er ook een, misschien is er nog een medereiziger/ster wakker die ook een kopje wil?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  •  
 
Treinstation Praag

Centraal station Praag

Het centrale treinstation van Praag ligt op de grens tussen Praag1 en Praag2, ongeveer 10 minuten lopen van het Wenceslasplein en 2km van de Karelsbrug. Het indrukwekkende stationsgebouw is gebouwd rond 1905 en heeft sindsdien meerdere uitbreidingen en reconstructies meegemaakt. Tegenwoordig ligt het eigenlijke station onder het historische gebouw.

Wie het treinstation binnenloopt zal zeker verbaasd zijn vanwege het verschil tussen het historische uiterlijk aan de buitenkant en het moderne uiterlijk binnen in het station, met al zijn faciliteiten..

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Lieke7777:

[....]
Heb heerlijk geslapen  schrok  alleen wakker rond 1.30 door een knal dacht dat de trein  een klapband  had maar dat kan natuurlijk niet ..  

Owww, sorry. Liet ik weer eens een harde wind? Had jullie moeten waarschuwen. Bij deze dus.
Lastige bijwerking van m'n medicatie. Ze stinken gelukkig niet. Totaal geurloos. Maar natuurlijk niet goed voor het milieu.
En voor de nachtrust dus ook niet.

bewerkt door Kohtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Herinneringen aan Praag:

Ik was er, het weekend dat die ober door een groep Nederlanders het ziekenhuis werd ingeslagen. Zelf heb ik er weinig van gemerkt. Het gebeurde in het oude centrum, terwijl ik de hele dag en avond rondom het kasteel met de mooie tuinen verbleef. Inclusief het etentje in  U Modre Kachnicky (vertaald: De Blauwe eend) waarbij eend aan tafel geflambeerd werd. 

Ik was alleen in Praag. Had wel geboekt met toenmalige vriend, maar met kerst 2017, te weten op mijn verjaardag 2 dagen ervoor, werd mij duidelijk dat hij nog een vriendin naast mij had. Ik was hem zelf al van me af aan het duwen (ik was hem al een tijdje zat, maar nog niet zo ver om het echt uit te maken), dus gaf hem nog een laatste zetje haar kant op. Omdat ik onze reisjes boekte had ik besloten zelf gewoon naar Praag te gaan. Het was april 2018 en 30 graden in Praag. Iedere stap die ik deed was een stap van ex af. En ik heb heel erg veel stappen gezet die dagen. De paden op, de lanen in. Lekker op het gras liggen in het park, door kasteeltuinen slenteren en langs de Moldau wandelen.

Het uit eten gaan ging heel erg goed. Beviel me prima. Ik kwam alleen binnen en kreeg veel leuke aandacht van het personeel. Gelukkig heb ik die een andere kant van Nederlanders kunnen laten zien. 

Het gebeurde op het vliegveld. Toen ik daar wachtte tot ik kon inchecken (ik ben altijd te vroeg) zat daar een groep mannen stevig te bieren. Het viel nogal op omdat het nog voor 12 uur was. Ineens kwam er politie. En niet één, nee het waren er zeker 20 tot 25. Die mannen werden geboeid afgevoerd. Nieuwsgierig probeerde ik op te zoeken waarom dat voorgevallen was toen ik thuis was, en toen stond het hele nieuws ermee vol. Het waren Nederlanders die de dag ervoor die ober het ziekenhuis hadden ingeslagen. Ik had bijna met die gekken in het vliegtuig naar Schiphol gevlogen. Blij dat het zo niet was afgelopen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb hele  andere herinneringen  aan Praag ...  ben  er voor 1 dag heen en weer gevlogen  .

Was kerstuitje van het werk  .. erg leuk geweest    dagje  rondleiding  gehad met aansluitende  kerstdiner met kerstpakketten .. 

 Wel flink beneveld ben   ik terug  gevlogen  ..:blush:  toen  had ik echter geen probleem  met gebruik  kon echter  net al velen  geen mate houden  als het rijkelijk langs je heen gepresenteerd  krijgt de wijn .. heb wel enorm  gelachen  dat wel .

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit vandaag even vast in herinneringen. Ik werd vanmiddag ineens gebeld door een verre neef. Ineens ook herinneringen over mijn moeder en overleden stiefvader. Over mijn jeugd. 

Ik ga nergens heen en drink niet. Rustig accepteren wat ik niet kan veranderen. Ook de gevoelens accepteren die daarbij horen. Mijn eigen gevoelens. 

Straks ga ik ontspannen voor de tv. Vroeg naar bed en morgen naar werk. En bovenal trots zijn op mezelf dat ik zo sterk ben geworden. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laten we vandaag afsluiten  met momenten  van herinneringen  ...   koester  ze groot en klein ..ze mogen er allemaal zijn.

Soms  ben je een beetje van slag ' en is het niet  helemaal je dag  

Bedenk morgen  is het een nieuwe  dag ... waar  je naar toe leven mag.

Tot morgen  allemaal  in Praag  ..

Ik zie jullie  dan weer  graag ..:rose:

 

 

Ik was vandaag ook  niet zo in mijn hum .....  gelukkig ben ik nuchter  .. en wil ik absoluut  niet  drinken  en ga ik het ook niet  doen .. maar de vele triggers handelen  en een plek geven .. vastzetten   .. zo vermoeiende  ..  straks slapen  ...morgen  weer vroege dienst...

Blaast geen fluit... 

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

In mijn hoofd gaat het vandaag goed, maar niet in mijn rug.

In de trein blijf ik vandaag liggen en doe wat simpele oefeningen. Het regent toch. Lekker warm aan de thee. 

In het echt zit ik wel op werk, maar doe rustig aan. Ook wat rugoefeningen tussendoor en aan de warme thee. Gelukkig zit ik vaak alleen. "Geheel Corona-proof".

Heb sporten vanavond afgezegd. Dat gaat heel makkelijk en anoniem via zo'n app. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga lekker vroeg onder de wol. Vandaag droog gehouden. Hopen dat morgen mijn rugpijn minder is. :)

@Lieke7777 ik zie je trouwens lopen op het plein met de groene paraplu. :heart:

Laten we maar weer verder trekken met onze kameel. Al schommelend wieg ik dan zo in slaap richting wintersport. Ik heb wel zin om morgen te langlaufen en sleeën. Of binnen met een warme chocolademelk met slagroom. 

Ik heb hoogtevrees, dus op de zwarte piste zal je me niet aantreffen. :D

Welterusten allemaal. Slaap lekker. :moon:

bewerkt door Tatum
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed  wordt weer tijd  om op mijn  fluit te blazen   .

 

We maken  een mooie  nacht trip  .. we rijden  via  München  om morgen  in Liechtenstein uit te komen  ..  volgens mij kunnen  we daar  aardig  wintersporten  denk ik ... :D

 

Liechtenstein

Land in Europa

Beschrijving

Het Vorstendom Liechtenstein is een dwergstaat in het midden van Europa. Het wordt begrensd door Zwitserland in het westen en zuiden en Oostenrijk in het oosten. Het bergachtige land is een wintersportoord en tevens een belastingparadijs. Net als Zwitserland is Liechtenstein geen lid van de Europese Unie. 

 

fuuut fuuuutttt.

20201201_122026.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een verrassing, Liechtenstein! Zouden we kunnen langlaufen? Daar heb ik zin in! 
Kijken jullie ‘s nachts wel eens uit het raam als de kameel een tussenstop maakt bij een station? Niet alleen vindt dan bevoorrading plaats, maar ook zie je reizigers in pyjama hun hond uitlaten op het perron. Genoeg te zien dan en daarna weer lekker onder de dekens. Met het raam open is het fris! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...