Spring naar bijdragen

Ook ik moet echt gaan stoppen


Vis

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, 

Vis noem ik me maar even, echte naam te spannend. Vrouw, 50 jaar, en sinds een haar of zes/zeven ervaring met drankmisbruik. Verslavingszorg gehad in het verleden en ben nu zover dat ik mijn gebruik redelijk onder controle heb. Maar.... ik glijd nog te vaak uit en besef ook dat de drank mij ook nog steeds onder controle heeft. Gisteren weer uitgegleden, hoefde vandaag toch nergens naartoe, dus het “kon”. Bah...
Het moet ophouden, het heeft teveel invloed op mijn leven. Ik wil ontdekken wie ik eigenlijk ben zonder dat vergif...

ik hoop hier wat steun en goede moed te vinden. Ik ga ervoor. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja wat is vaak, iedere keer is te vaak. 
ik zorg vaak dat ik druk ben en auto moet rijden. Morgenvroeg auto rijden is vanavond niet drinken. Dat helpt. Niets moeten is ruimte voor een wijntje. En in die situatie gaat het redelijk vaak mis, kan dan geen maat houden als ik alleen ben. Wel als mijn vriend bij me is. 
 

Doel: ik moet mezelf niet langer wijs maken dat het best goed gaat. Ik drink veel minder dan een jaar of twee geleden, maar ik drink nog steeds teveel. In je eentje een fles wijn leeg drinken in een uurtje of twee, dat is nog steeds niet normaal. Rekenen wanneer ik kan drinken en hoeveel, dat is niet normaal. Ik functioneer, dat wel. 

Er zijn redenen geweest om te drinken, niemand denkt natuurlijk kom, laat ik eens gezellig alcoholist worden. Maar het gaat nu goed. Ik heb drie toffe kinderen met wie het goed gaat. Ik heb een fantastisch lieve vriend, een leuke baan en een fijn huis. Ik heb alle redenen om gelukkig te zijn en van het leven te genieten, en dan is dit wat ik ervan maak. 
ondertussen begrijp ik ook wel dat sociaal drinken heel moeilijk wordt. 
 

Stoppen dus, gelukkig zijn. Dat is het doel. 
 

ik probeer morgen mee te schrijven op daglijntje. En vandaag drink ik niet. :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjewel Cleo. 
Een proces is het zeker, daar zit ik al langer in en al zeg ik het zelf: ik ben al van ver gekomen. Dus ja, ik besef dat het is zoals je beschrijft en hoop dat het nu lukt. Definitief. 
Het is geen vergelijking natuurlijk, maar ik heb ook jaren met mijn gewicht getobt. Nu is het me gelukt om 8 kg af te vallen. Het is tijd om aan mezelf te werken. ik kan het. 

Vis 2.0!

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Vis, ik heb mijzelf net aangemeld en lees al langer mee. Ik ben nu 8 maanden volledig gestopt en dat is een groot kado! Stop volledig, rouw er maar om dat je nooit meer zal drinken: je gaat je echt zo veel beter voelen en je zult makkelijk nog meer kilo’s kwijtraken mocht je dat willen. Ik ben ook vrouw, eind 40. Ik kan niet meer drinken want dan worden het toch snel weer dagelijks die 3 flessen rosé en 10 blikken bier..... Afscheid nemen van drinkmaatjes en ‘leuke’ momenten ... die zijn nl helemaal niet zo leuk... Ik voel me herboren en dat jonge meisje in mij komt weer voorzichtig. Ik heb meer energie dan de afgelopen 25 jaar. En kwaaltjes zijn weg. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Liefff, ga zo door.. Een mens is sterker dan hij denkt.. Je blijft wel je leven lang verslaafd... :af en toe een paar drinken is er niet meer bij.! Merk je ook dat je emotioneel verandert bent? Ik heb dat wel. Ik ben sneller gestrest en pieker teveel.. Toen ik nog dronk had ik daar niet zo'n last van..: ik dronk alles heerlijk weg. Ik doe nu dagelijks aan mindfullnes.  Dat helpt mij een beetje..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei Vis:

Tja wat is vaak, iedere keer is te vaak. 
ik zorg vaak dat ik druk ben en auto moet rijden. Morgenvroeg auto rijden is vanavond niet drinken. Dat helpt. Niets moeten is ruimte voor een wijntje. En in die situatie gaat het redelijk vaak mis, kan dan geen maat houden als ik alleen ben. Wel als mijn vriend bij me is. 
 

Doel: ik moet mezelf niet langer wijs maken dat het best goed gaat. Ik drink veel minder dan een jaar of twee geleden, maar ik drink nog steeds teveel. In je eentje een fles wijn leeg drinken in een uurtje of twee, dat is nog steeds niet normaal. Rekenen wanneer ik kan drinken en hoeveel, dat is niet normaal. Ik functioneer, dat wel. 

Er zijn redenen geweest om te drinken, niemand denkt natuurlijk kom, laat ik eens gezellig alcoholist worden. Maar het gaat nu goed. Ik heb drie toffe kinderen met wie het goed gaat. Ik heb een fantastisch lieve vriend, een leuke baan en een fijn huis. Ik heb alle redenen om gelukkig te zijn en van het leven te genieten, en dan is dit wat ik ervan maak. 
ondertussen begrijp ik ook wel dat sociaal drinken heel moeilijk wordt. 
 

Stoppen dus, gelukkig zijn. Dat is het doel. 
 

ik probeer morgen mee te schrijven op daglijntje. En vandaag drink ik niet. :-)

Ik herken dit helemaal. 
Alles gaat goed, behalve met de alcohol, die moet het weer verpesten.
Dit is wat ik zelf lees in jouw verhaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, het is begonnen met een ongezonde relatie, althans, toen ging het écht mis. Nu ben ik daar uit en sta ik op eigen benen. Pittig met drie pubers en een fulltime baan. Tijd voor  mezelf is er weinig, maar het is me ook wel duidelijk dat het drinken me juist belemmert om dan iets leuks te gaan doen. Je krijgt niks voor elkaar, je kunt niet aan het verkeer deelnemen en ook de dag erna ben je niks waard. Dus het kost me veel meer dan het me oplevert. Vandaag drink ik niet. Ik ga iets leuks doen. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei bumperjim:

Heb je t nodig om te ontspannen? Elke dag?

(Stoppen is 1 ding maar succesvol stoppen heeft ook te maken met begrijpen waarom je dronk en dat ook aanpakken :) )

Ja en nee, denk ik dan.
Voor mij is alcohol een autonoom probleem dat niets met andere problemen te maken heeft.
Gewoon hoe het je hersens kapot gemaakt heeft, waardoor je nooit meer sociaal kunt drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij heeft alcohol juist met alle andere problemen te maken. Wat ik had gedacht wat een soort "oplossing" was, was eigenlijk de (mede)oorzaak van een hoop ellende. Toen de alcoholische gracht gedempt werd, kon ik eindelijk zien wat er allemaal in lag en daarmee aan de slag. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bumperjim:

Bij mij heeft alcohol juist met alle andere problemen te maken. Wat ik had gedacht wat een soort "oplossing" was, was eigenlijk de (mede)oorzaak van een hoop ellende. Toen de alcoholische gracht gedempt werd, kon ik eindelijk zien wat er allemaal in lag en daarmee aan de slag. 

Ja. Met oplossing inderdaad tussen haakjes. Want het was (natuurlijk) niet zo dat ik dacht dat alcohol daadwerkelijk iets op ging lossen. Maar op een gegeven moment maakte dat ook niks meer uit. Wel of geen toekomst, het boeide me niet meer. Dat is wat verslaving met me deed.

Welkkm trouwens, @Vis!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bumperjim:

Bij mij heeft alcohol juist met alle andere problemen te maken. Wat ik had gedacht wat een soort "oplossing" was, was eigenlijk de (mede)oorzaak van een hoop ellende. Toen de alcoholische gracht gedempt werd, kon ik eindelijk zien wat er allemaal in lag en daarmee aan de slag. 

Daarom dacht ik ook ja en nee. Beide klopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...