Spring naar bijdragen

Nieuw en benieuwd


Dry2021

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, nooit gedacht dat ik dit zou gaan doen , meedoen en schrijven op een forum als dit. Maar toch voel ik de drang nu om e.e.a te delen.

ik ben een man van 56 jaar en heb eigenlijk de afgelopen 40 jaar gedronken. Zelf heb ik het nooit al problematisch beschouwd maar ben wel gaan nadenken over de gezondheidsrisico’s en het stoppen en daar zit nu net de bottleneck: ik vind het gewoon zo erg lekker om een paar Belgische biertjes te drinken en dan erachteraan nog een fles wijn, en dat alles gebeurd in de avond tussen 21.30 en 00.30 , heel raar maar dat zijn de tijdstippen waarop ik drink , ga eigenlijk nooit nuchter naar bed en dat terwijl ik er in de ochtend toch om 07.00 weer naast moet staan. Ook mijn gewicht is sluipend maar zeker toegenomen , woog ik 8 jaar gelden nog 92, nu is dat 102 geworden . Drie jaar geleden ben ik van de ene op de andere dag gestopt met roken, voegde niets meer toe omdat ik de enigste was die nog rookte en zat daarom heel zielig met een glas wijn en een sigaret in de schuur....zo stom. Nooit meer een sigaret aangeraakt en vind het nu zelfs vies. Maar drinken..... dat is een ander verhaal lijkt me , om daar dus vanaf te komen. Januari dit jaar heb ik meegedaan aan Dry-januari en dat ging goed , maar wat smaakte dat eerste bier in februari toch weer lekker. Nu ben ik opnieuw gestopt sinds 12 oktober en sta zo’n vijf weken droog nu. Vooral op tijden waarop andere mensen gaan “ borrelen” heb ik het moeilijk en denk dan wat heeft het leven nog voor zin als je helemaal niets meer mag. ( beetje zwaar aangezet , maar toch) ik wil ook stoppen met drinken om gewichtsverlies te realiseren en had gehoopt dat dit veel sneller zou gaan, ben nu 5 weken bezig slechts 1,2 kilo afgevallen , ik ben er niet door gaan snoepen en snaaien en eet heel bewust, daarom is het zo moeilijk. Lees die verhalen van Eric Corton en Frits Westerman en wat die allemaal wel  aan gewicht kwijt zijn en dan is dat van mij frustrerend. Daarom neem ik nu deel aan dit forum , om op die manier steun te zoeken om ermee door te gaan.

succes allemaal en groet!
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Cleo66:

Welkom , ja je schrijft wel herkenbare dingen , zoals "wat heeft het leven nog voor zin wanneer je niets meer mag " . Dat is dus echt ook het verslaafde brein die dit voedt.  Je mag nog erg veel alleen geen alcohol meer nuttigen iig voor een fikse tijd , want wat je in 3 uurtjes naar binnen werkte was behoorlijk .  Knap dat je er zo weinig hinder van ervaarde .  Het lichaam kan heel sterk zijn , maar je hebt er slecht voor gezorgd .  Zoals lika zegt , ga meer bewegen , ook daar haal je veel voldoening uit.  Toen ik nog dronk sportte ik totaal niet , dat was niks voor mij , dacht ik .   Gooi je mindset om . 

Veel succes en kom hier vaak lezen en schrijven,  heeft mij ook veel geholpen en nog 

Dankjewel, ga ik zeker doen. Wellicht had ik er wel degelijk hinder van maar ga je dat normaal vinden omdat je het dagelijks doet en bij je routine hoort. Nu na 5 weken geniet ik van de ochtenden dat ik vroeg opsta en veel dingen doe, de avonden daarentegen vind ik niet leuk, kijk vaak 2 a drie afleveringen op Netflix met een of twee glaasjes ginger ale 0% suiker , dat vind. Ik nog enigszins lekker. Maar saai is het wel .

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen @Dry2021

Ook ik heb de afgelopen 40 jaar gedronken, misschien niet de hoeveelheden die andere forumbezoekers hebben gebruikt / gebruiken, maar in ieder geval voldoende om regelmatig last van mijn lever te krijgen. Ik ben pas nieuw op dit forum en ik had ook nooit gedacht dat ik dit nodig zou hebben. Wel dus. Van vier Belgische biertjes en 4 jenevers op een vrijdagavond werd ik niet meer dronken. 

Je drinkgewoonte komt mij bekend voor. Je hebt geen rem, heb ik ook niet. Je bent al een keer een maand gestopt en schrijft dat dat goed ging. Herkenbaar. Ik ben in totaal drie keer voor een periode van twee maanden gestopt, maar binnen no time zat ik weer op mijn oude niveau. Westmalle Triple, Duvel, Prestige, je kent het wel, en dan het liefst met een oude jenever erbij. Ik verzamelde whiskey, maar dat verzamelen werd niks, omdat ik te snel dronk.

Ik zie het regelmatig lezen van de bijdragen op dit forum als een eerste stap om een langere periode absoluut niets te drinken. 

Net als jij ben ik ooit gestopt met roken; ik kwam bijna de trap niet meer op, dus het werd echt tijd. Heeft me vier pogingen gekost. Je hebt dus ervaring met het stoppen van een verslaving en ik denk dat dat moet helpen.

Met alcohol stoppen is inderdaad moeilijk, omdat het zo verleidelijk is, wanneer je alleen thuis bent, om weg te zweven op die roes. Je schrijft dat je 'het gewoon zo erg lekker vind om een paar Belgische biertjes te drinken en dan erachteraan nog een fles wijn.' Ik heb geprobeerd te minderen: kansloos. Wat ik van zondag t/m woensdag niet dronk, haalde ik op de andere dagen in. Ik vind het ook 'gewoon lekker', maar ik heb geen zin om me dood te drinken. Ik vraag me af of iedereen die problematisch drinkt een persoonlijke geschiedenis heeft waardoor dat drinken is ontstaan. Ik vermoed van wel, maar het heeft geen zin om dat eerst uit te zoeken en dán pas te stoppen met drinken. Mijn moeder was alcoholiste. Kanker gehad, dus ze had een reden om te drinken, maar hoe dan ook: ik heb gezien wat alcohol aanricht. 

Je staat nu vijf weken droog, ik op dit moment vier. Ik heb me aangesloten bij het jaarpact, omdat ik dat record van twee maanden wil breken. Ik vind het redelijk idioot als ik me realiseer dat ik in de afgelopen veertig jaar nooit een periode langer dan twee maanden niet heb gedronken. Je hebt gelijk dat 'niet drinken' lastig is op tijdstippen 'dat andere mensen gaan borrelen'. Ik had gisteravond een 'video-borrel' gehad met goeie vrienden. Ik heb niets gedronken en dat was de eerste keer. Non-alcoholisch Belgisch bier. Een soort kattepis met schuim, maar ik ben nuchter.  

Ik wens je veel succes met je stoppoging. Het lijkt erop dat je met het kiezen van je bijnaam - Dry2021 - al een plan in gedachten hebt.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor mij is afvallen ook wel een reden om niet meer dagelijks te drinken. Maar er zijn wel veel meer voordelen. Als je enkele weken verder bent, sta je daar niet meer bij stil misschien. Niet meer drinken is veel gewoontes en rituelen veranderen.

Ja de avonden kunnen soms wat saai aandoen. Netflix kijken zonder drank voelt saai. Maar is Netflix kijken mét drank niet eigenlijk net zo saai? En dat uitkateren de volgende ochtend... Misschien is het tijd om een hobby op te pakken. Of om je focus op de dag te leggen. Als je meer doet op een dag, ben je 's avonds blij dat je niets meer hoeft en is saai niet erg. Niks mis met saai.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom. Een heel herkenbaar verhaal voor mij, al greep ik zelf pas later in. Ik ben nu 69 en stopte 4 jaar geleden met de alcohol, toen ik met pensioen ging. Daarvoor was ik net als jij ook al met roken gestopt maar 's avonds dronk ik vanaf een vaste tijd (in mijn geval 10 uur 's avonds) tot het slapengaan en dat kon ik welliswaar goed combineren met vroeg opstaan en aan het werk gaan maar het was wel elke avond raak en slecht voor mijn gezondheid en mijn gewicht. Minderen heb ik wel geprobeerd maar dat ging niet dus moest het inderdaad geheel stoppen worden of doorgaan en steeds ongezonder worden. Ik koos voor stoppen en heb daar nog steeds geen spijt van. Ik mis het niet of nauwelijks. Eerder overheerst bij mij een gevoel van tevredenheid en blijdschap dat ik er vanaf ben. Mijn gewicht is nog steeds veel te hoog. Zo gemakkelijk is dat dus ook in mijn geval kennelijk niet maar dat is geen reden om dan toch maar weer te gaan drinken.

Een paar adviezen. Pas op dat je niet na een mislukte poging uit ballorigheid ook al eerder op de dag gaat drinken. Probeer inderdaad eens of thee een alternatief is. Je heb er veel keuze in. Een of twee glazen op een vaste tijd van de dag geeft een nieuw moment om naar uit te zien. Hou het minstens drie maanden en liefst een jaar vol voor je conclusies trekt. Ingesleten gewoontes raak je niet zomaar kwijt en zeker niet als ze verslavend zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom.

Mag ik je even attent maken op het forum  draadje   ' kiloknaller'.

na 4 weken actief hier deelnemen, schrijven is sowieso goed om je motivatie op peil te houden, kan je meedoen aan de gewichtregistratie  door

@Yvonnehet is niets meer dan dat, en toch helpt het om een beetje scherp te blijven richting je streefgewicht.

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjewel allemaal voor jullie reacties , het is nu zaterdagavond en alweer de 5e zaterdagavond zonder alcohol en niet half/helemaal lam naar bed gaan zoals altijd. Ik merk dat het lezen van de reacties en het bladeren op dit forum een soort van kracht/motivatie geeft. Ook al is het nu heel saai , morgenvroeg sta ik fris op , ga lekker ontbijten en dan een kilometer of 4/5 wandelen. Ik heb een eigen zaak en werk 6 dagen per week , overdag afleiding genoeg. Sporten/hardlopen zou ik eens moeten proberen, geen idee of dat wat voor me is. 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei brazer:

Welkom.

Mag ik je even attent maken op het forum  draadje   ' kiloknaller'.

na 4 weken actief hier deelnemen, schrijven is sowieso goed om je motivatie op peil te houden, kan je meedoen aan de gewichtregistratie  door

@Yvonnehet is niets meer dan dat, en toch helpt het om een beetje scherp te blijven richting je streefgewicht.

Succes

Tnx, ga er gelijk kijken.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Bob:

Welkom. Een heel herkenbaar verhaal voor mij, al greep ik zelf pas later in. Ik ben nu 69 en stopte 4 jaar geleden met de alcohol, toen ik met pensioen ging. Daarvoor was ik net als jij ook al met roken gestopt maar 's avonds dronk ik vanaf een vaste tijd (in mijn geval 10 uur 's avonds) tot het slapengaan en dat kon ik welliswaar goed combineren met vroeg opstaan en aan het werk gaan maar het was wel elke avond raak en slecht voor mijn gezondheid en mijn gewicht. Minderen heb ik wel geprobeerd maar dat ging niet dus moest het inderdaad geheel stoppen worden of doorgaan en steeds ongezonder worden. Ik koos voor stoppen en heb daar nog steeds geen spijt van. Ik mis het niet of nauwelijks. Eerder overheerst bij mij een gevoel van tevredenheid en blijdschap dat ik er vanaf ben. Mijn gewicht is nog steeds veel te hoog. Zo gemakkelijk is dat dus ook in mijn geval kennelijk niet maar dat is geen reden om dan toch maar weer te gaan drinken.

Een paar adviezen. Pas op dat je niet na een mislukte poging uit ballorigheid ook al eerder op de dag gaat drinken. Probeer inderdaad eens of thee een alternatief is. Je heb er veel keuze in. Een of twee glazen op een vaste tijd van de dag geeft een nieuw moment om naar uit te zien. Hou het minstens drie maanden en liefst een jaar vol voor je conclusies trekt. Ingesleten gewoontes raak je niet zomaar kwijt en zeker niet als ze verslavend zijn.

Vreemd , maar het roken ben ik echt helemaal afgeleerd , nooit gedacht dat dat zou kunnen. Drinken is idd maar een optie : helemaal stoppen , minderen heeft geen zin.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Thei:

Goedemorgen @Dry2021

Ook ik heb de afgelopen 40 jaar gedronken, misschien niet de hoeveelheden die andere forumbezoekers hebben gebruikt / gebruiken, maar in ieder geval voldoende om regelmatig last van mijn lever te krijgen. Ik ben pas nieuw op dit forum en ik had ook nooit gedacht dat ik dit nodig zou hebben. Wel dus. Van vier Belgische biertjes en 4 jenevers op een vrijdagavond werd ik niet meer dronken. 

Je drinkgewoonte komt mij bekend voor. Je hebt geen rem, heb ik ook niet. Je bent al een keer een maand gestopt en schrijft dat dat goed ging. Herkenbaar. Ik ben in totaal drie keer voor een periode van twee maanden gestopt, maar binnen no time zat ik weer op mijn oude niveau. Westmalle Triple, Duvel, Prestige, je kent het wel, en dan het liefst met een oude jenever erbij. Ik verzamelde whiskey, maar dat verzamelen werd niks, omdat ik te snel dronk.

Ik zie het regelmatig lezen van de bijdragen op dit forum als een eerste stap om een langere periode absoluut niets te drinken. 

Net als jij ben ik ooit gestopt met roken; ik kwam bijna de trap niet meer op, dus het werd echt tijd. Heeft me vier pogingen gekost. Je hebt dus ervaring met het stoppen van een verslaving en ik denk dat dat moet helpen.

Met alcohol stoppen is inderdaad moeilijk, omdat het zo verleidelijk is, wanneer je alleen thuis bent, om weg te zweven op die roes. Je schrijft dat je 'het gewoon zo erg lekker vind om een paar Belgische biertjes te drinken en dan erachteraan nog een fles wijn.' Ik heb geprobeerd te minderen: kansloos. Wat ik van zondag t/m woensdag niet dronk, haalde ik op de andere dagen in. Ik vind het ook 'gewoon lekker', maar ik heb geen zin om me dood te drinken. Ik vraag me af of iedereen die problematisch drinkt een persoonlijke geschiedenis heeft waardoor dat drinken is ontstaan. Ik vermoed van wel, maar het heeft geen zin om dat eerst uit te zoeken en dán pas te stoppen met drinken. Mijn moeder was alcoholiste. Kanker gehad, dus ze had een reden om te drinken, maar hoe dan ook: ik heb gezien wat alcohol aanricht. 

Je staat nu vijf weken droog, ik op dit moment vier. Ik heb me aangesloten bij het jaarpact, omdat ik dat record van twee maanden wil breken. Ik vind het redelijk idioot als ik me realiseer dat ik in de afgelopen veertig jaar nooit een periode langer dan twee maanden niet heb gedronken. Je hebt gelijk dat 'niet drinken' lastig is op tijdstippen 'dat andere mensen gaan borrelen'. Ik had gisteravond een 'video-borrel' gehad met goeie vrienden. Ik heb niets gedronken en dat was de eerste keer. Non-alcoholisch Belgisch bier. Een soort kattepis met schuim, maar ik ben nuchter.  

Ik wens je veel succes met je stoppoging. Het lijkt erop dat je met het kiezen van je bijnaam - Dry2021 - al een plan in gedachten hebt.  

Waar kan ik het “ jaarpact “ vinden?
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Thei:

Goedemorgen @Dry2021

Ook ik heb de afgelopen 40 jaar gedronken, misschien niet de hoeveelheden die andere forumbezoekers hebben gebruikt / gebruiken, maar in ieder geval voldoende om regelmatig last van mijn lever te krijgen. Ik ben pas nieuw op dit forum en ik had ook nooit gedacht dat ik dit nodig zou hebben. Wel dus. Van vier Belgische biertjes en 4 jenevers op een vrijdagavond werd ik niet meer dronken. 

Je drinkgewoonte komt mij bekend voor. Je hebt geen rem, heb ik ook niet. Je bent al een keer een maand gestopt en schrijft dat dat goed ging. Herkenbaar. Ik ben in totaal drie keer voor een periode van twee maanden gestopt, maar binnen no time zat ik weer op mijn oude niveau. Westmalle Triple, Duvel, Prestige, je kent het wel, en dan het liefst met een oude jenever erbij. Ik verzamelde whiskey, maar dat verzamelen werd niks, omdat ik te snel dronk.

Ik zie het regelmatig lezen van de bijdragen op dit forum als een eerste stap om een langere periode absoluut niets te drinken. 

Net als jij ben ik ooit gestopt met roken; ik kwam bijna de trap niet meer op, dus het werd echt tijd. Heeft me vier pogingen gekost. Je hebt dus ervaring met het stoppen van een verslaving en ik denk dat dat moet helpen.

Met alcohol stoppen is inderdaad moeilijk, omdat het zo verleidelijk is, wanneer je alleen thuis bent, om weg te zweven op die roes. Je schrijft dat je 'het gewoon zo erg lekker vind om een paar Belgische biertjes te drinken en dan erachteraan nog een fles wijn.' Ik heb geprobeerd te minderen: kansloos. Wat ik van zondag t/m woensdag niet dronk, haalde ik op de andere dagen in. Ik vind het ook 'gewoon lekker', maar ik heb geen zin om me dood te drinken. Ik vraag me af of iedereen die problematisch drinkt een persoonlijke geschiedenis heeft waardoor dat drinken is ontstaan. Ik vermoed van wel, maar het heeft geen zin om dat eerst uit te zoeken en dán pas te stoppen met drinken. Mijn moeder was alcoholiste. Kanker gehad, dus ze had een reden om te drinken, maar hoe dan ook: ik heb gezien wat alcohol aanricht. 

Je staat nu vijf weken droog, ik op dit moment vier. Ik heb me aangesloten bij het jaarpact, omdat ik dat record van twee maanden wil breken. Ik vind het redelijk idioot als ik me realiseer dat ik in de afgelopen veertig jaar nooit een periode langer dan twee maanden niet heb gedronken. Je hebt gelijk dat 'niet drinken' lastig is op tijdstippen 'dat andere mensen gaan borrelen'. Ik had gisteravond een 'video-borrel' gehad met goeie vrienden. Ik heb niets gedronken en dat was de eerste keer. Non-alcoholisch Belgisch bier. Een soort kattepis met schuim, maar ik ben nuchter.  

Ik wens je veel succes met je stoppoging. Het lijkt erop dat je met het kiezen van je bijnaam - Dry2021 - al een plan in gedachten hebt.  

Je vraagt je af of iedereen die problematisch drinkt een voorgeschiedenis heeft . Ik denk het wel. Bij mij was het het verliezen van een bedrijf/woning en gezin in een week tijd. Is nu 20 jaar geleden , ben hertrouwd en heb een leuke woning en de zaken toch wel weer aardig op de rails . Maar onderhuids zit er toch behoorlijk wat denk ik zo. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

49 minuten geleden zei Dry2021:

Je vraagt je af of iedereen die problematisch drinkt een voorgeschiedenis heeft . Ik denk het wel. Bij mij was het het verliezen van een bedrijf/woning en gezin in een week tijd. Is nu 20 jaar geleden , ben hertrouwd en heb een leuke woning en de zaken toch wel weer aardig op de rails . Maar onderhuids zit er toch behoorlijk wat denk ik zo. 

Dat klinkt heftig @Dry2021. Bij mij idem dito. Die voorgeschiedenis bedoel ik. Mijn PTTS-achtige trauma heb ik d.m.v. meditatie redelijk onder controle gekregen, maar ik grijp (greep) nog te vaak naar ‘de fles’.

Ik heb me gemeld bij Bob - zie zijn antwoord waar je het jaarpact kunt vinden hierboven - met het verzoek mij op het jaarpact te zetten. Ik heb nu een maand niets gedronken en ik ben benieuwd naar 31 december waarop ik geen bier, wijn, whiskey, jenever en dus ook geen champagne zal drinken. Voor mij dus een ‘dry 2021’, dat is in ieder geval het streven. 

Goed van je dat je op dit forum over je drankgebruik schrijft. Voor mij is het een hele steun te beseffen dat ik niet de enige ben die een probleem heeft met alcohol.

bewerkt door Thei
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Dry2021:

Vreemd , maar het roken ben ik echt helemaal afgeleerd , nooit gedacht dat dat zou kunnen. Drinken is idd maar een optie : helemaal stoppen , minderen heeft geen zin.

 

Ik ben tegelijk met roken en drinken gestopt. Ook nóóit gedacht dat het zou kunnen. Maar het kan. 

Ik ga vroeger naar bed. Beetje lezen en mijn lichaam rust geven. Dat is fijn en niet saai. Vroeg wakker. Héérlijk he?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Dry2021, ik heb ook gedronken en vraag mij af wat de reden daarvan was. Ik was/ben wel een beetje nerveus, druk en soms depressief type.. Ik dronk om dat alles te dempen.. Meestal dronk ik de hele dag: op de middag een paar, in de middag, tegen de avond even naar de kroeg.. Toch kwam ik zelden boven 6 - 8 drankjes per dag.. En.., ik voelde me er prima bij..Toch ben ik gestopt, omdat ik bang was dat het na mijn pensionering echt uit de hand zou lopen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
Op 21-11-2020 om 10:07 zei Thei:

Goedemorgen @Dry2021

Ook ik heb de afgelopen 40 jaar gedronken, misschien niet de hoeveelheden die andere forumbezoekers hebben gebruikt / gebruiken, maar in ieder geval voldoende om regelmatig last van mijn lever te krijgen. Ik ben pas nieuw op dit forum en ik had ook nooit gedacht dat ik dit nodig zou hebben. Wel dus. Van vier Belgische biertjes en 4 jenevers op een vrijdagavond werd ik niet meer dronken. 

Je drinkgewoonte komt mij bekend voor. Je hebt geen rem, heb ik ook niet. Je bent al een keer een maand gestopt en schrijft dat dat goed ging. Herkenbaar. Ik ben in totaal drie keer voor een periode van twee maanden gestopt, maar binnen no time zat ik weer op mijn oude niveau. Westmalle Triple, Duvel, Prestige, je kent het wel, en dan het liefst met een oude jenever erbij. Ik verzamelde whiskey, maar dat verzamelen werd niks, omdat ik te snel dronk.

Ik zie het regelmatig lezen van de bijdragen op dit forum als een eerste stap om een langere periode absoluut niets te drinken. 

Net als jij ben ik ooit gestopt met roken; ik kwam bijna de trap niet meer op, dus het werd echt tijd. Heeft me vier pogingen gekost. Je hebt dus ervaring met het stoppen van een verslaving en ik denk dat dat moet helpen.

Met alcohol stoppen is inderdaad moeilijk, omdat het zo verleidelijk is, wanneer je alleen thuis bent, om weg te zweven op die roes. Je schrijft dat je 'het gewoon zo erg lekker vind om een paar Belgische biertjes te drinken en dan erachteraan nog een fles wijn.' Ik heb geprobeerd te minderen: kansloos. Wat ik van zondag t/m woensdag niet dronk, haalde ik op de andere dagen in. Ik vind het ook 'gewoon lekker', maar ik heb geen zin om me dood te drinken. Ik vraag me af of iedereen die problematisch drinkt een persoonlijke geschiedenis heeft waardoor dat drinken is ontstaan. Ik vermoed van wel, maar het heeft geen zin om dat eerst uit te zoeken en dán pas te stoppen met drinken. Mijn moeder was alcoholiste. Kanker gehad, dus ze had een reden om te drinken, maar hoe dan ook: ik heb gezien wat alcohol aanricht. 

Je staat nu vijf weken droog, ik op dit moment vier. Ik heb me aangesloten bij het jaarpact, omdat ik dat record van twee maanden wil breken. Ik vind het redelijk idioot als ik me realiseer dat ik in de afgelopen veertig jaar nooit een periode langer dan twee maanden niet heb gedronken. Je hebt gelijk dat 'niet drinken' lastig is op tijdstippen 'dat andere mensen gaan borrelen'. Ik had gisteravond een 'video-borrel' gehad met goeie vrienden. Ik heb niets gedronken en dat was de eerste keer. Non-alcoholisch Belgisch bier. Een soort kattepis met schuim, maar ik ben nuchter.  

Ik wens je veel succes met je stoppoging. Het lijkt erop dat je met het kiezen van je bijnaam - Dry2021 - al een plan in gedachten hebt.  

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is nu 1-1-2022 en van mijn dry 21 is dus niets terechtgekomen. Teveel stress en tegenslagen ( lockdown week voor kerstmis terwijl dat voor mijn bedrijf de belangrijkste periode van het jaar is ) hebben ervoor gezorgd dat ik iedere dag weer ruim aan de anderhalve fles wijn zit,veel te veel en het stoppen ermee is nu weer heel actueel. Gisteravond oud en nieuw gevierd en bier , champagne en gin gedronken alles in ruime overvloed waardoor ik wankelend en slecht ter been naar huis ben gestrompeld. Heb geen kwade dronk maar voel me behoorlijk lullig . Begin nu aan een dry januari . Kenners zeggen dat dat makkelijk is omdat de echte alcoholist dan uitkijkt naar 1 februari .

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @Dry2021,

Ik kijk bijna nooit meer op dit forum, en ik zie nu dat je mijn eerdere bericht weer hebt ‘gepost’.

Ik ben nu 1 jaar en bijna 3 maanden zonder alcohol. Mijn flessen whiskey heb ik weggegeven, oude jenever in de gootsteen. Hoe houd ik het vol?

Ik ben gemotiveerd, dat in de eerste plaats. Elke dag drinken is een ziekte. Ik ben blij dat ik lichamelijke klachten kreeg; ik weet niet wat ik had gedaan als ik die niet had gekregen. 

@Cleo66 heeft gelijk: poging mislukt? Jammer, maar dat hoort erbij. Mijn eerdere bericht ging eigenlijk over poging nummer 3 of 4.

Ik mediteer nu elke avond, ongeveer 45 minuten voordat ik ga slapen. Elke dag 25 minuten. Het grote voordeel is dat je daarvoor helder moet zijn; een bijkomend voordeel is dat je rustig die turbo-gedachten van je kunt bekijken. Je zelfkennis groeit daarmee behoorlijk. 
 
Alcohol is lekker, té lekker. De roes is fantastisch. Maar ik had nooit gedacht dat ik zónder kon. Dus vraag je af @Dry2021 waarom het ‘gewone’ leven je blijkbaar niet kan bieden wat alcohol je wél biedt. 

Mijn oude vrienden drinken nog steeds, waarvan een enkeling zich ook beter op dit forum kan melden. Gaat niet gebeuren. Eerste kroegbezoekje zonder alcohol, nieuwjaar zonder champagne: allemaal overleefd.

Tsja, ik heb de restanten van een post traumatische gebeurtenis proberen weg te drinken, maar dáár kwam ik pas achter toen ik drie maanden niet had gedronken en me af begon te vragen of ik niet gewoon NOOIT MEER moest drinken.

Ik denk dit: als je dit forum bezoekt, dan wil je eigenlijk verdomd graag stoppen!

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...