Spring naar bijdragen

Donderdag 19 november


ikkanhet

Aanbevolen berichten

9 minuten geleden zei Roberto2:

Volgens mijn kaakchirurg is alcohol de oorzaak van mijn kaakklachten.
Overbelaste kauwspieren door nachtelijk tandenknarsen.
Heeft iemand hier daar ook wel eens last van (gehad)?
Ik wordt al maanden knettergek van die kaken, belemmerd alles om te doen.
 

Ik niet. Door roken en alcohol (denk ik) wel veel tandvlees problemen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tandenknarsen schijn ik ook te doen,als kind al

heel hard ook :huh:

maar ik heb geen kaak problemen,dat van dat tandvlees herken ik wel,Maarja roken en drank e

als ik een binge heb/gehad is me mond echt helemaal rauw en kapot,terwijl ik wel gewoon goed poets

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal. 
Mooi plaatje @ikkanhet. @Roberto2 dat knarsen heb ik jaren gedaan. Enorm pijnlijk om dan op te staan, voelt alsof je kaak een marathon heeft gelopen. Komt bij mij door roken/drinken/algehele onvrede en stress. Het is nu wel minder maar om eerlijk te zijn heb ik geen idee waarom. Ik heb een tijdje zo’n rubber bitje gebruikt van de Kruidvat, dat dempte het een beetje Maargoed dat is ook irritant. Veel sterkte ermee.

Ik zie een beetje op tegen vandaag, zit al een paar dagen aan te hikken tegen de fase van het witte-knokkels-niet drinken, dat je de hele dag maar met gespannen vuisten nuchter zit te wezen. Werk helpt niet mee. Gelukkig bijna weekend, dan kan ik weer aan m’n modelvliegtuigjes. Het is fijn om iets te hebben waar je de volmaakte controle over hebt. 

Fijne dag allemaal en sterkte voor degenen die het kunnen gebruiken (c) Smaragd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Roberto2:

Volgens mijn kaakchirurg is alcohol de oorzaak van mijn kaakklachten.
Overbelaste kauwspieren door nachtelijk tandenknarsen.
Heeft iemand hier daar ook wel eens last van (gehad)?
Ik wordt al maanden knettergek van die kaken, belemmerd alles om te doen.
 

Ik heb daar ook erg veel last van gehad. In overleg met de kaakchirurg heb ik uiteindelijk gekozen voor een botoxbehandeling. Botox werd in de kauwspieren gespoten waardoor ik niet meer kon knarsen. Inmiddels 47 dagen zonder alcohol en de klachten zijn helemaal verdwenen:)

bewerkt door Roos33
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen.

@Mathilda123, als je kunt kopiëren en plakken en zo dan kun je jezelf heel makkelijk aan het laatst verschenen dagpact toevoegen.

DAGPACT:
Roberto
Yvonne 
zbb
SanMiquel

Roos33
Mathilda123


Zie, zelfs ik kan het.. :)

Mooi plaatje als dagopening, @ikkanhet.
Jammer dat hier in Nederland overal prikkeldraad voor moet, hè? Maar ja, ook wel logisch. We zitten hier zo in een kluitje op elkaar dat
je, voor je het weet, de zonsopkomst niet meer kan zien omdat het er zwart van de toeschouwers ziet. Dus dan maar een prikkeldraadje er voor of
een hek... :mellow:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen frummers.

@Roberto2 voor je aan de botox gaat, kun je misschien zelf eerst iets proberen.
Een paar cm onder je oren zit een klein kuiltje onder je jukbeenbot, daaronder ligt
de aanhechting van de Masseter (weet niet of ik dit goed schrijf, google maar); dat is de
sterkkste spier van ons lichaam. Die waar roofdieren hun prooi mee doodbijten.
In de natuurgeneeswijze (alternatief) staat die spier voor onderdrukte woede. We verbijten
letterlijk heel wat af, zeker 's nachts als ons hoofd geen controle heeft/neemt).
Als je met je wijsvingers in de kuiltje drukt, tegen de pijngrens aan, kun je daar kleine rondjes
mee draaien om die aanhechting weer losser te krijgen. Het is een bekend punt, en de pijn kan
gigantisch zijn als je doordrukt. Het is een beetje uitproberen, hoe meer pijn, hoe groter de onderdrukte woede
(boosheid) zegt men. Maar bij dieren is die spier super getraind natuurlijk uit lijfsbehoud.
Bij ons is verbijten, inhouden vaak ons lijfsbehoud geweest. Het kan geen kwaad zelf te masseren,
als je het echter bij een ander doet, om te helpen, schrik je soms ban hun reactie. Voorzichtig starten dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...