Spring naar bijdragen

Hallo allemaal


Manon

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

Ik ben vrouw van zestig jaar oud en was tot voor kort al tien jaar nuchter....

Maar door omstandigheden heb ik de laatste tijd een aantal terugvallen gehad. Dat was goed schrikken.....

Ik hoop hier weer op de goede pad te komen.....

Liefs Manon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Manon 

welkom hier

ik weet even geen goede tips nu ik zelf heel wankel ben. 
 

er zullen straks wel wat meer mensen reageren

ik kan me goed voorstellen dat je enorm schrikt van die terugvallen na zolang droog te hebben gestaan,de angst dat je de controlle gaat verliezen. 
 

heel veel sterkte en succes !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Manon, 

Welkom. Ik schrijf sinds vandaag ook mee na ruim een half jaar aan terugvallen. M'n laatste terugval daarvoor was ook bijna tien jaar geleden en nooit verwacht dat het me nog zou overkomen. Dus kan me jouw schrik goed voorstellen! Ik hoop dat je fijne en steunende reacties krijgt en dat je er voor gaat! Schrijven op de dagraad helpt, dat heb ik vandaag zelf ondervonden. Je wordt er direct geaccepteerd en dat voelt fijn :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi.....

Wat fijn dat ik zo vlug al zulke mooie berichten krijg!

Zbb, ik hoop dat je vlug weer stevig in je schoenen staat en niet meer wankelt. We komen er wel....

Mathilda, Ik hoor dat het vaker voorkomt, een terugval na tien jaar ...Bah! Gaat het alweer beter?

Goed idee,om met het dageraad hier te schrijven,ga ik zeker doen :) Na mijn meditatie.. Goed de dag beginnen....

fijne avond!

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Lieke7777:

Idd een schrik   na 10 jaar weer een terugval  te hebben  . Het  goede  pad bewandelen is inderdaad  erkennen dat  je er aan moet  werken .

Wat is je  plan ? 

Hi.....

Veel lezen en schrijven hier ......En gelijk aan de bel trekken op dit forum als mijn trigger zich aandient. Bij mij werkt dit goed....Vroeger had ik iemand die ik dan even belde ,maar ik ken nu niemand waar ik dat kan doen.

Verder ga ik er voor zorgen dat sommige zaken en een zeker persoon  meer uit mijn leven blijven ......Hoe triest dit ook is. 

Ik heb autisme en moet de balans weer vinden . 

 

Liefs Manon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Cleo66:

Welkom manon , ik vrouw 54 , ook autisme.  Het moet weer uit je systeem meid . Kun je wat meer structuur in bouwen , meer sporten bijvoorbeeld. 

Het forum heeft me enorm geholpen ADB te worden en al 28 maanden te blijven 

Denk ook aan je HALT triggers (hungry , angry , lonely,  tired ) 

Succes

14 uur geleden zei Cleo66:

Welkom manon , ik vrouw 54 , ook autisme.  Het moet weer uit je systeem meid . Kun je wat meer structuur in bouwen , meer sporten bijvoorbeeld. 

Het forum heeft me enorm geholpen ADB te worden en al 28 maanden te blijven 

Denk ook aan je HALT triggers (hungry , angry , lonely,  tired ) 

Succes

Goedemorgen Cleo,

Ik heb veel structuur in mijn leven,  sporten,studeren en drie dagen pas ik op mijn kleindochtertje....Dit is niet het probleem.....

Ik moet  nu naar de huisarts voor een gesprekje, dus geen tijd om uit te leggen. 

Bedankt voor je lieve berichtje.

Ik drink vandaag niet..

Fijne dag Manon

 

14 uur geleden zei Cleo66:

Welkom manon , ik vrouw 54 , ook autisme.  Het moet weer uit je systeem meid . Kun je wat meer structuur in bouwen , meer sporten bijvoorbeeld. 

Het forum heeft me enorm geholpen ADB te worden en al 28 maanden te blijven 

Denk ook aan je HALT triggers (hungry , angry , lonely,  tired ) 

Succes

G

20 uur geleden zei SanMiquel:

@Manonook van mij een warm welkom hier.

Wat blijft het toch een raar ongrijpbaar ding hè, die alcohol en ons verslaafde brein.
Wat goed van je dat je na een aantal terugvallen er meteen alweer aan wil gaan werken.

Alhoewel werken.... zoals zovelen hier zeggen je hoeft er eigenlijk niets voor te doen.
Alleen de alcohol te laten voor wat ie is.

Wat Lieke hierboven ook al zegt, als je het moeilijk hebt of wat dan ook, meld je dan hier. Zelfs al is het op een raar tijdstip, al is er niemand online dan krijg je uiteindelijk toch echt wel reactie. Je wordt gelezen en gehoord. En dat lucht vaak al op.

Geen enkele situatie hier is hetzelfde maar we zijn/hebben hier wel allemaal hetzelfde probleem.

Succes:rose:

Goedemorgen !

Bedankt voor je berichtje. 

Je hebt helemaal gelijk,gewoon de drank laten staan. Ik drink nu drie dagen niet meer en ga er  tegen aan. Ik ben blij dat ik dit forum heb gevonden   ...

Fijne dag Manon

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...