Spring naar bijdragen

Ma16 nov


bumperjim

Aanbevolen berichten

Veel mensen hier hebben boeken van Jan Geurtz gelezen en velen hebben er wat aan gehad. Sowieso is het een goed idee om veel met je verslaving bezig te zijn, 'het werkt als je er aan werkt', is een zin die je hier regelmatig langs ziet komen.

Hier iedere dag lezen en schrijven helpt ook, jezelf op het dagpact zetten, dat soort dingen.

bewerkt door Yana
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Yana:

Veel mensen hier hebben boeken van Jan Geurtz gelezen en velen hebben er wat aan gehad. Sowieso is het een goed idee om veel met je verslaving bezig te zijn, 'het werkt als je er aan werkt', is een zin die je hier regelmatig langs ziet komen.

Hier iedere dag lezen en schrijven helpt ook, jezelf op het dagpact zetten, dat soort dingen.

Ok, dat is fijn om te horen! En ben wel van plan hier te blijven ja :)

Heb ondertussen ook al gepraat met iemand uit m'n omgeving en steunt me. Een van de redenen dat het de laatste maanden zo fout gaat is m'n gebrek aan werk wat ik door corona kwijt ben geraakt en we gaan samen kijken of ik iets anders kan vinden op korte termijn (had het eigenlijk verschoven naar 2021)M'n vriend heeft nog steeds z'n telefoon uit maar is misschien wel even beter zo. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel @Bor

Welkom @Mathilda123.

Ja @bolletje, fijn dat je er weer even bent.

Vannacht heel akelig gedroomd. Er stond buiten een laag water die ik maar niet weg kon krijgen. En niemand kon/wilde me helpen,  brandweer, politie, ze stonden erbij en keken ernaar.
Wat ik niet doorhad was dat het water binnen net zo hoog stond. Dus ik mijn best doen buiten, zonder resultaat dus, terwijl achter mijn rug de echte verwoesting optrad. 
Uiteindelijk draaide ik me om en zag het water binnen. Had ik al die tijd buiten mijn best gedaan terwijl binnen door het water mijn nieuwe vloer  compleet naar de gallemiezen ging. Een enorm gevoel van verwarring en machteloosheid overviel me.
Voer voor psychologen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei Mathilda123:

Een van de redenen dat het de laatste maanden zo fout gaat is m'n gebrek aan werk wat ik door corona kwijt ben geraakt en we gaan samen kijken of ik iets anders kan vinden op korte termijn

Er is natuurlijk niks mis mee om werk te zoeken maar er zullen altijd wel 'redenen' zijn waarom het mis kan gaan. Je collega is vervelend, geldgebrek, verveling, je moeder gaat dood, de hel breekt los... De kunst is om te leren dat drinken niet helpt, nooit en om vertrouwen in jezelf te krijgen dat je al die situaties aan kan met een helder hoofd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsja, je huis, dat zal dan misschien de verpersoonlijking van jezelf zijn Jannigje? Ik heb wel eens een boek gelezen over de verklaring van dromen. Wel boeiend, maar er zijn wel veel manieren om iets te duiden.

Ik heb ook naar gedroomd. Mijn nieuwe leidinggevende zocht me op, op de wc :huh: die glazen wanden had en aan het eind van een soort doolhof lag, om me vervelend nieuws te geven over mijn gezondheid. Er moesten direct maatregelen worden genomen. Zowel de wc als die leidinggevende kwamen me niet bekend voor. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Yana:

Er is natuurlijk niks mis mee om werk te zoeken maar er zullen altijd wel 'redenen' zijn waarom het mis kan gaan. Je collega is vervelend, geldgebrek, verveling, je moeder gaat dood, de hel breekt los... De kunst is om te leren dat drinken niet helpt, nooit en om vertrouwen in jezelf te krijgen dat je al die situaties aan kan met een helder hoofd.

Uiteraard! Joh, alles kan een reden zijn en het hoeft niet eens een heftige situatie te zijn. Heb na een zeer heftige gebeurtenis enorm gedronken en jarenlang compleet van de kaart geweest. Maar later, na behandeling en toen ik het onder controle had en ik onder langdurige stress stond door een andere situatie keek ik er niet naar om. Nu hoef ik maar een slijterij te zien en kan ik het lekkere zonnetje al als excuus gebruiken om wat te gaan halen. Nee, had nooit verwacht dat ik nog een keer op een punt als dit zou komen, bah. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Lonster:

Ik heb ook naar gedroomd. Mijn nieuwe leidinggevende zocht me op, op de wc :huh: die glazen wanden had en aan het eind van een soort doolhof lag, om me vervelend nieuws te geven over mijn gezondheid. Er moesten direct maatregelen worden genomen. Zowel de wc als die leidinggevende kwamen me niet bekend voor. 

:D :D :D

Die is zo goed! Zowel de wc als de leidinggevende kwamen me niet bekend voor

:D :D :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei takeiteasy:

@Mathilda123, welkom op het forum en de dagdraad. Volgens mij heb je je draai al aardig gevonden hier.

Schrijf maar lekker alles van je af, want wij weten als geen ander, wat je doormaakt nu op zo'n eerste dag.

Eet maar lekker je patatjes en frikandellen. Huis schoonmaken komt allemaal wel weer. Eerst deze dag droog door zien te komen.

Ja, dat verstoppen. Pffff :wacko: Ik ging altijd stiekem naar boven om te drinken. Mijn man had niets in de gaten. Er waren in de tijd genoeg verstopplekken in dat huis.

In die tijd kocht ik pakken wijn. Die goedkopere zooi. Hartstikke ziek werd ik ervan, maar het viel minder op (dacht ik). Leek veel op druivensap. 

Alcoholisten zijn zeer zeker geen domme mensen :) De meesten hebben juist een zeer creatieve geest :D

Zet hem op hé @Mathilda123.

Hee, dank je! Ja, ben druk aan het schrijven haha, maar voelt nu even goed deze afleiding. Lichamelijk lukt ook niet zoveel vandaag en daar probeer ik me bij neer te leggen. 

Oh bah die wijn is zo vies he, vieze klotsbuik krijg je er van en die nasmaak brr. Sowieso het gevoel van vol zitten van de alcohol,bah. Gisteren kon ik niet meer tot de slijterij komen, snel in de supermarkt een paar blikken zwaar bier gehaald en direct weer in bed gaan liggen zodat het leek of ik niet weggeweest was. Vriend kwam checken, wou m'n tas zien en daar zat al een leeg blik in. 't andere blik halfvol onder de dekens tussen m'n benen geklemd en liegen dat ik echt niks meer had :huh: Vind het opvallend dat aan de meesten niks te merken was,.. Hier val ik na twee slokken al door de mand bij wijze van spreken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had een tijdje een terugkerende droom over hoe iemand een persoon vermoordde en mij met t lijk achterliet om te verstoppen. Vreselijk want ik kon maar niet op een idee komen en was in paniek.

Mijn psych analyseerde de droom perfect en zo herkenbaar. Had te doen met heel de situatie op t werk. Collega die me t zo moeilijk had gemaakt maar geen verantwoordelijkheid nam. Dood als een soort van sterven vanbinnen. Ik die achterbleef om de stukken op te rapen. Echt totaal herkenbaar.

Een paar maanden later droomde ik dat ik iemand vermoordde. Al was t per ongeluk..

Ik heb t maar gelaten voor wat t was :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei takeiteasy:

Nou @Mathilda123, niets is minder waar hoor. Toen mijn zoon ouder werd, viel ik al snel door de mand. Die merkte het al, als ik nog niet eens had gedronken.

De onrust merkte die toen al op, mijn man was te naïef om dat te bemerken, maar mijn zoon was slim (is hij nog steeds). 

Ik hoef hem echt niet te bellen, ook al heb ik er maar eentje op. Hij merkt het gewoon meteen, hoe goed ik mijn best ook doe. 

Ja, dat ken ik. Zo nuchter en normaal mogelijk doen maar ik kom er niet meer mee weg. Zijn hele kleine subtiele dingen blijkbaar waardoor ze het zien. Schijn iets met m'n mond te doen ofzo, een trekje wat ik normaal gezien niet heb maar na alcohol wel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...