Spring naar bijdragen

Zo 15 nov


bumperjim

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei ikkanhet:

Jullie zijn allemaal bekend met elkaar en blijkbaar mag ik geen eigen mening hebben dus misschien goed als ik vertrek. Ben toch de nieuwkomer hier. Jammer want met een paar personen kon ik het heel goed vinden.

Maar maakt niets ik kom er evengoed wel als ik mijn mening niet mag uiten zit ik sowieso verkeerd hier.

Het ga jullie goed.

@ikkanhet, hier geldt, wat mij betreft, hetzelfde als wat ik aan Fruitvlieg schreef: Elk definitief vaarwel is me net iets te definitief te veel... :(

Bekend met elkaar. Dat is heel betrekkelijk. Hoe langer je hier schrijft en hoe langer 'de ander' schrijft, hoe meer bekend je met elkaar wordt. Maar
hoe bekend sommigen me hier ook zijn omdat ik ze hier al jarenlang tegenkom, ik ken hier eigenlijk niemand. En dan bedoel ik echt kennen.
Het is en blijft een virtuele kennissenkring.
Enkelen heb ik op zgn. forummeetings ontmoet, maar die paar uurtjes hebben me deze mensen, buiten dat ze een gezicht hebben gekregen, niet echt
beter leren kennen dan dat ik ze al kende. Dat oppervlakkig kennen is mijn eigen keuze geweest. Sommigen hebben buiten dit forum om (veel) contact
via andere 'sociale media' en zullen elkaar misschien wat beter kennen maar daar zie ik voor mijzelf meer beperking dan verrijking in. Juist het anonieme
geeft voor mij meerwaarde aan deze contacten. Het geeft mij bijvoorbeeld beter de mogelijkheid om met negatieve reakties naar mij toe om te gaan.
Ruzie's, die hier ook wel voorkomen (B)) zijn minder 'definitief' maar niet minder leerzaam voor me. Ik heb in de loop der jaren leren luisteren naar
nare dingen die tegen en over me gezegd werden, daar waar ik in real life m'n kop in het zand stak (en nog wel steek) als er ruzie is. Deze virtuele
kennissen geven me de mogelijkheid me even af te sluiten, bij zinnen te komen en tot me door te laten dringen waaróm dingen gezegd worden
zoals ze gezegd worden. Al met al ben ik blij dat ik al die jaren hier gebleven ben, ook al heb ik ook periodes gehad dat ik hier niet of nauwelijks
kwam. Maar er waren ook periodes dat ik m'n hart hier kon luchten op mijn manier. Al was het maar met flauwe grappen maken om m'n eigen
naar somberheid geneigde ikje weer even een soort van zonnig randje te geven. En ik heb soms mensen een beetje kunnen helpen met uitgebreid
te vertellen over m'n eigen ontdekkinkjes en inzichtjes maar ook ontdekkingen en inzichten van anderen hier weer te delen.
Het is en was niet elke dag feest, en meerdere keren dacht ik: barst maar allemaal, ik vind m'n weg wel zonder jullie. Maar steeds weer kwam ik
terug omdat het samenspel tussen mensen me meer oplevert dan het 'spel' in m'n uppie spelen. Ik heb me op dit forum wel eens alleen gevoeld
wanneer ik de wind van voren kreeg, niet van één forumgenoot maar van zowat het halve forum, maar hoe hard dat soms ook aankwam, hoe
hard de in mijn ogen (voor)oordelen soms ook zijn, het forum is ook ontzettend vergevingsgezind. Dat komt, denk ik, omdat we, ondanks gigantische
onderlinge persoonlijke verschillen, allemaal één ding gemeen hebben: we willen allemaal heel graag op de één of andere manier alcohol de baas worden.
En ondanks het feit dat we daar allemaal een ander beeld bij hebben zijn de overeenkomsten in de aanpak, de twijfels en weifels, de onzekerheden,
de angsten maar ook uiteindelijke doelen en de soms euforisch makende resultaten en gekmakende 'mislukkingen' voor de meesten zeer herkenbaar.

Ikkanhet, ik hoop oprecht dat ook jij je ingezette route met hulp van dit forum blijft volgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei fleurtje:

Lastiger dan alcohol vind ik @Reacher. Ook absoluut niet iets dat ik in de hand zou hebben. Iemand die ik ken kan na jaren te hebben gerookt t bij gelegenheden nu. Dat is te lastig voor mij. No can do. Daar is t alles of niets

Ik ben ooit eens een half jaar gestopt. Rookte 1 sigaret en zat dezelfde dag meteen aan dezelfde hoeveelheid als van voor ik stopte. :mellow:

En dan nog hele slechte longen hebben.. ik was eraan dood aan het gaan. 
Drinken kwam daarna omdat ik alles mocht van mezelf, behalve roken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even melden dat ik zojuist een berichtje van Marika heb gekregen. 
Zij geeft aan dat het even niet goed gaat, maar zij 'houdt vol'.. 
Gaat dus vast weer goed komen. 
Ik vind het hartstikke naar dat het haar tegen zit, wat dat ook is. 
Maar ben heel blij dat ze even iets heeft laten horen... 
En nu duik ik mijn bed in... 
Voor iedereen lekker slapen straks. 
Tot morgen... 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier alles okay, moe na de dagdiensten en refusal denk ik. Niet geheel bijgelezen, een beetje. Morgen weer onder toezicht refusal innemen. Daarna avonddienst.

@Fruitvlieg2019 jammer, ik voel mij ook aangesproken(dat ik er de reden voor ben, zal ook wel dan) maar daarvoor hoef je toch niet weg te gaan?? Ik irriteer ws ook heel veel mensen, net zoals ik jou ws irriteer, dat is het leven. Sorry je kwam erg belerend over, doe je ook altijd(soms) bij mij. Soms kan het helpend zijn  en soms niet. Ieder zijn eigen/haar proces. Ja samen en met elkaar. Blijf nou maar gewoon, soms raak je ook de juiste snaar bij mij, wat moet ik zonder jou(lees dit smekend......haha) Je moet doen wat je wil doen, ga je wel missen. Je hoort ook bij de familie hier,al jaren. Doe wat goed voor jezelf is en kom gewoon als je wil,  niet dan even niet, dat dus.

@Marika :heart:

Gefeliciteerd lieve @Jannigje, heb altijd veel aan jouw schrijfsels, je raakt mij en ik weet soms niet wat ik moet zeggen/tikken, komt te dichtbij dan denk ik.

Fijne avond en trusten voor zo / laters. :moon:

En sterkte voor degenen die het kunnen gebruiken :rose:

Blijf dit forum heel waardevol vinden, zonder dit forum was ik er zeker niet meer geweest, dat is iets dat/wat ik zeker weet. Had ik alles alles laten gaan letterlijk. En was ik hier niet meer op deze aarde. Dat is een zekerheid.

Dank jullie wel en ook jij @Fruitvlieg2019

Doei.

 

 

bewerkt door Smaragd
toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk jullie wel voor alle felicitaties, fijn om te krijgen. Ik ben nog maar een uurtje jarig en voor het eerst sinds ik weet niet hoeveel jaren vind ik dat bijna jammer.
Verjaardagen zijn voor mij al heel lang akelige dagen waarop ik vaak werd geconfronteerd met gemis en verdriet. Maar vandaag was anders, ik voelde me jarig! En dat is bijzonder. Ik kon genieten van de kaarten, appjes, telefoontjes en jullie felicitaties. Er is één vriendin op bezoek geweest, we hebben thee gedronken en gebak gegeten. En daarna champagne gedronken, natuurlijk zonder alcohol, om te vieren. Te vieren dat Haar operatie goed is verlopen en zij voorspoedig herstelt, te vieren dat ik begin te wennen aan mijn nieuwe huis en te vieren dat ik jarig ben en het een goede verjaardag was. Redenen om dankbaar te zijn.

Dus: mijn 66e wordt misschien wel een goed levensjaar, het is in ieder geval goed begonnen. 

bewerkt door Jannigje
Spelfouten
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Reacher:

Goed gedaan @Zbb! Zo rijgen we de droge dagen aan elkaar. 
 

Wanneer ga je aan het knopen project beginnen? En krijgen we dan een foto van het eindresultaat? 

Ik moet er nog aan beginnen,ik ben het al zo lang van plan. 
maar ik heb er wat moeite mee om er mee te beginnnen. 
 

zo gevalletje van ik wil wel maar er komt niks uit me handen. 
 

als ik een begin heb gemaakt zal ik hier zeker wat foto s plaatsen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...