Spring naar bijdragen

Onze huiskamer 14 november


Cyclad58

Aanbevolen berichten

Mogguh allemaal, hoe is het?

Het valt mij ook op dat het hier nu stil is. Laat dat een goed teken zijn.
Hier gaat het zijn gangetje. Nog steeds even vast op 2 mg Diazepam, maar dat gaat nu weer behoorlijk, Dit weekend even een excelplannetje maken om via microtaper (weegschaal, vijl) langzaam het laatste stukje af te bouwen. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei Emma123:

Ik gisteravond voor eerst met de xanax gestopt en lorazepam genomen. Pff nou 4 uurtjes geslapen met mega hoofdpijn. Pas na de lorazepam van de ochtend ging t weer een beetje maar voel me nog zo zenuwachtig. Kan dat al gelijk na 1 dag?

Lorazepam en Xanax werken niet zo lang dus dat zou best kunnen. Kun je het niet overzetten in Diazepam?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Pluisje53:

Ik ga afbouwen met de lorazepam met taperingstrips ik durf alleen nog niet te beginnen vindt het best wel eng 

Dag @Pluisje53, afbouwen met taperingstrips is een heel goede methode. Dan bouw je heel geleidelijk af en niet te snel. 

Hoeveel mg bouw je af en hoe lang wil je erover doen? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

46 minuten geleden zei Bellie:

Hoi iedereen!

Lang geleden.  Hoe is het?

Hoi Bellie en @Rixie1en @Cyclad58en anderen.

Ook ik kom hier wat minder.  Ik merk dat ik in een soort andere fase aan het komen ben. Ik richt me natuurlijk op opbouw van mijn energie en afbouw van medicatie komt steeds verder van me af te liggen.  Heel gezond dus. Af en toe zal ik hier nog wel zijn en reageren.

Ik slaap gaandeweg wat beter. Rond de 5 6 7 en een enkele keer zelfs 8 uur. Wel onderbroken dus met wakker worden. Het is voor mij dus 6 maanden geleden de afbouw.  

Groetjes en zet hem op voor iedereen die nog aan het afbouwen is. Met ups en downs wordt het steeds beter! 

Hoe gaat de afbouw en het slapen bij jou Bellie?  

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Doorgaanik ben ermee gestopt paar weken geleden en als vanouds gaat het goed met mij. Ben blij dat ik mijn leven terug heb en dat was goed voordat ik begon met afbouwen. Die laatste jaren laat ik niet meer verknallen. Ik was 4 weken benzovrij en toen kwam pas de echte ellende. Voor mij niet leefbaar.  Dus ik ben niet de juiste persoon om een ander te motiveren.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei Rixie1:

@Doorgaanik ben ermee gestopt paar weken geleden en als vanouds gaat het goed met mij. Ben blij dat ik mijn leven terug heb en dat was goed voordat ik begon met afbouwen. Die laatste jaren laat ik niet meer verknallen. Ik was 4 weken benzovrij en toen kwam pas de echte ellende. Voor mij niet leefbaar.  Dus ik ben niet de juiste persoon om een ander te motiveren.

 

@Rixie1, het belangrijkste is dat jij de juiste keuze gemaakt hebt. Wat fijn dat je je nu weer goed voelt!

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Rixie1:

@Doorgaanik ben ermee gestopt paar weken geleden en als vanouds gaat het goed met mij. Ben blij dat ik mijn leven terug heb en dat was goed voordat ik begon met afbouwen. Die laatste jaren laat ik niet meer verknallen. Ik was 4 weken benzovrij en toen kwam pas de echte ellende. Voor mij niet leefbaar.  Dus ik ben niet de juiste persoon om een ander te motiveren.

 

Ik snap jou situatie.  Ook dat zijn afwegingen die je maakt. En toch ben je geminderd. Ik dacht wel dat je 5mg slikt ipv 10mg toch? Dus je bent wel degelijk afgebouwd. En je voelt je hier goed bij. Daar gaat het om. Goed gedaan hoor! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cyclad58@Doorgaanik ben ermee gestopt paar weken geleden en als vanouds gaat het goed met mij. Ben blij dat ik mijn leven terug heb en dat was goed voordat ik begon met afbouwen. Die laatste jaren laat ik niet meer verknallen. Ik was 4 weken benzovrij en toen kwam pas de echte ellende. Voor mij niet leefbaar.  Dus ik ben niet de juiste persoon om een ander te motiveren.

Ik ben bijna 75 jaar, ik kies voor een fijn leven en dat heb ik weer terug. Ben toch blij achteraf dat ik het geprobeerd heb, ik twijfel niet meer. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo allemaal, met mij gaat het prima. de enigste klacht die ik heb dat ik gewoon niet opgang kom om wat te doen. dagelijks een wandeling maken vind ik gewoon weg heerlijk al is het maar een halfuurtje. ff uit het duffe huis weg. Voor iedereen wil ik echt benadrukken geef niet op. behalve voor rixie daartegen wil ik zeggen groot gelijk.

@pluisje het is ook spannend om die stap te zetten je doet een stap in het diepe, maar ook een stap in de goede richting

Wat ik nu voel is dat ik 8 maand van mijn leven heb weggegooid. de maanden die ik heb doorstaan met afbouw van de lorazepam. Ik voel me nu echt stukken beter ik ben nu 5 weken benzo vrij. wie weet wat me nog te wachten staat, geen idee. maar ik voel me niet meer eenzaam angstig rusteloos. ik kijk weer met een normale blik naar buiten. echt mensen wat een heerlijk gevoel. al die afbouw ellende achter de rug. dus er is hoop voor jullie!!!!

ik lees nog regelmatig mee maar merk ook dat de hang naar deze groep weggaat dus een goed teken. toch kom ik best nog eens om het hoekje kijken

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Dikkie:

hallo allemaal, met mij gaat het prima. de enigste klacht die ik heb dat ik gewoon niet opgang kom om wat te doen. dagelijks een wandeling maken vind ik gewoon weg heerlijk al is het maar een halfuurtje. ff uit het duffe huis weg. Voor iedereen wil ik echt benadrukken geef niet op. behalve voor rixie daartegen wil ik zeggen groot gelijk.

@pluisje het is ook spannend om die stap te zetten je doet een stap in het diepe, maar ook een stap in de goede richting

Wat ik nu voel is dat ik 8 maand van mijn leven heb weggegooid. de maanden die ik heb doorstaan met afbouw van de lorazepam. Ik voel me nu echt stukken beter ik ben nu 5 weken benzo vrij. wie weet wat me nog te wachten staat, geen idee. maar ik voel me niet meer eenzaam angstig rusteloos. ik kijk weer met een normale blik naar buiten. echt mensen wat een heerlijk gevoel. al die afbouw ellende achter de rug. dus er is hoop voor jullie!!!!

ik lees nog regelmatig mee maar merk ook dat de hang naar deze groep weggaat dus een goed teken. toch kom ik best nog eens om het hoekje kijken

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

@Dikkiejij bent nu 5 weken benzovrij. Ik denk niet dat jij nog een klap krijgt. Je slikte het ook niet zolang, volgens mij scheelt dat heel veel. Je hebt de tijd niet weggegooid, je bent ervan af  dat kost even tijd. Gelukkig kunnen we nog wandelen, ik elke dag behoorlijk lang en ik geniet er weer van. Bij mij stompt het gebruik van benzo niet af. Net nog in tranen door iets wat ik op tv zag. Zou ik wel afstompen zou ik erg vinden, maar ik lach, huil en geniet.

Fijn dat je weer met een frisse blik naar het leven kijkt en ook meedoet :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Rixie1:

@Dikkiejij bent nu 5 weken benzovrij. Ik denk niet dat jij nog een klap krijgt. Je slikte het ook niet zolang, volgens mij scheelt dat heel veel. Je hebt de tijd niet weggegooid, je bent ervan af  dat kost even tijd. Gelukkig kunnen we nog wandelen, ik elke dag behoorlijk lang en ik geniet er weer van. Bij mij stompt het gebruik van benzo niet af. Net nog in tranen door iets wat ik op tv zag. Zou ik wel afstompen zou ik erg vinden, maar ik lach, huil en geniet.

Fijn dat je weer met een frisse blik naar het leven kijkt en ook meedoet :D

weet je wat het is rixie, die hele 8 maand was ik maar met 1 ding bezig met de afbouw. verder kon ik nergens mee bezig zijn. dat is nu voorbij. dus ik voel het wel zo. 8 maand weggegooid ondertussen had ik aan mijn depressie kunnen werken. heb ik wel geprobeerd maar door de psychologen ben ik gewoon een kant op gestuurd waar het aan zou kunnen hebben gelegen. toen kon ik me er wel invinden maar ik vermoed dat ik me overal wel in kon vinden wanneer ze er maar op doorgingen dan ga je nogal snel mee in hun gedachten aangezien ik toen best wel labiel was. dus daar straks maar mee aan de gang. en dan de venlaflaxine nog. maar eerst maar even genieten van de tijd waarin alles best goed gaat. en de aankomede feestdagen die laat ik nu zeker niet verknallen door afbouw van de venlaflaxine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Dikkie:

weet je wat het is rixie, die hele 8 maand was ik maar met 1 ding bezig met de afbouw. verder kon ik nergens mee bezig zijn. dat is nu voorbij. dus ik voel het wel zo. 8 maand weggegooid ondertussen had ik aan mijn depressie kunnen werken. heb ik wel geprobeerd maar door de psychologen ben ik gewoon een kant op gestuurd waar het aan zou kunnen hebben gelegen. toen kon ik me er wel invinden maar ik vermoed dat ik me overal wel in kon vinden wanneer ze er maar op doorgingen dan ga je nogal snel mee in hun gedachten aangezien ik toen best wel labiel was. dus daar straks maar mee aan de gang. en dan de venlaflaxine nog. maar eerst maar even genieten van de tijd waarin alles best goed gaat. en de aankomede feestdagen die laat ik nu zeker niet verknallen door afbouw van de venlaflaxine

Dikkie, dat kan wel even wachten, de venlaflaxine . Eerst maar genieten, feestdagen in het vooruitzicht, je voelt je goed.  Ben het zeker met je eens, als je in een burn-out zit geloof je alles wat ze zeggen.  Had ik ook, tijdens de afbouw ben je daar alleen mee bezig, maar je voelt je ook niet goed. Geniet van de komende tijd, de rest komt nog wel. Hoeft niet meteen. 

Ben jij die corona ook zo beu? Zal wel. Je kunt niets ,alleen wandelen en fietsen . 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Rixie1:

Dikkie, dat kan wel even wachten, de venlaflaxine . Eerst maar genieten, feestdagen in het vooruitzicht, je voelt je goed.  Ben het zeker met je eens, als je in een burn-out zit geloof je alles wat ze zeggen.  Had ik ook, tijdens de afbouw ben je daar alleen mee bezig, maar je voelt je ook niet goed. Geniet van de komende tijd, de rest komt nog wel. Hoeft niet meteen. 

Ben jij die corona ook zo beu? Zal wel. Je kunt niets ,alleen wandelen en fietsen . 

zeker weten rixie, het belemmerd iedereen in zijn of haar leven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Dikkie:

hallo allemaal, met mij gaat het prima. de enigste klacht die ik heb dat ik gewoon niet opgang kom om wat te doen. dagelijks een wandeling maken vind ik gewoon weg heerlijk al is het maar een halfuurtje. ff uit het duffe huis weg. Voor iedereen wil ik echt benadrukken geef niet op. behalve voor rixie daartegen wil ik zeggen groot gelijk.

@pluisje het is ook spannend om die stap te zetten je doet een stap in het diepe, maar ook een stap in de goede richting

Wat ik nu voel is dat ik 8 maand van mijn leven heb weggegooid. de maanden die ik heb doorstaan met afbouw van de lorazepam. Ik voel me nu echt stukken beter ik ben nu 5 weken benzo vrij. wie weet wat me nog te wachten staat, geen idee. maar ik voel me niet meer eenzaam angstig rusteloos. ik kijk weer met een normale blik naar buiten. echt mensen wat een heerlijk gevoel. al die afbouw ellende achter de rug. dus er is hoop voor jullie!!!!

ik lees nog regelmatig mee maar merk ook dat de hang naar deze groep weggaat dus een goed teken. toch kom ik best nog eens om het hoekje kijken

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hoi dikkie

Geniet maar lekker van al je benzo vrije dagen. En inderdaad alles staat in het teken van afbouw.  Dat kan ook bijna niet anders want je voelt je ook continu anders en niet jezelf. Maar nu is dat voorbij. Ik kom af en toe heus nog wel even kijken op het forum. Ik hoop dat er nog genoeg mensen zijn die hun afbouw willen delen. Je hebt elkaar nodig in die periode. 

Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

29 minuten geleden zei Bellie:

Ik zit nu net over de helft met de  temazepam. Geen afbouw klachten tot nu toe! Het slapen gaat niet super maar zeker niet slechter dan toen ik 10mg temazepam had.  Net  als jij heb ik nachten van 5 tot 8 uur. Maar constant wakker,  zo om de 2 a 3 uur. Soms is het een hele nacht licht slapen en dan ben ik echt brak. 

Over 3,5 week ben ik klaar met de temazepam als het goed is. En dan de laatste kwart diazepam af gaan bouwen!

Wat jij zegt over het forum bezoek heb ik ook.  Ik merk dat ik er veel minder mee bezig ben en dat is inderdaad een goed  teken!

Jij bent goed bezig. Fijn dat je tot nu toe geen afbouwklachten hebt. Dan gaat het afbouwen veel prettiger. Laat af en toe wat van je horen als je zin hebt.

Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Doorgaan:

Hoi dikkie

Geniet maar lekker van al je benzo vrije dagen. En inderdaad alles staat in het teken van afbouw.  Dat kan ook bijna niet anders want je voelt je ook continu anders en niet jezelf. Maar nu is dat voorbij. Ik kom af en toe heus nog wel even kijken op het forum. Ik hoop dat er nog genoeg mensen zijn die hun afbouw willen delen. Je hebt elkaar nodig in die periode. 

Groetjes

ga ik zeker doen doorgaan, en jij ook lekker genieten. en idd heb je iemand nodig in deze onzekere en zware tijd van afbouw. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Bellie:

Ik zit nu net over de helft met de  temazepam. Geen afbouw klachten tot nu toe! Het slapen gaat niet super maar zeker niet slechter dan toen ik 10mg temazepam had.  Net  als jij heb ik nachten van 5 tot 8 uur. Maar constant wakker,  zo om de 2 a 3 uur. Soms is het een hele nacht licht slapen en dan ben ik echt brak. 

Over 3,5 week ben ik klaar met de temazepam als het goed is. En dan de laatste kwart diazepam af gaan bouwen!

Wat jij zegt over het forum bezoek heb ik ook.  Ik merk dat ik er veel minder mee bezig ben en dat is inderdaad een goed  teken!

Wat fijn dat het zo goed gaat! Ik heb de hang naar het forum ook veel minder merk ik. Het gaat nu de laatste weken ook goed. Slapen hetzelfde als bij jou, tussen 5 en 8 uur, vaak even wakker, maar dan toch weer doorslapen. Tegen de ochtend lichte slaap en veel dromen.  Vandaag beginnen met een microtaper van 3% per dag van 2 mg Diazepam. Alles gewogen, berekend en uitgedokterd en in Excel gezet.. Begin februari ben ik er dan vanaf, duurt nog 2,5 maand. Het is toch de enige manier voor mij, steeds er een kwart of een halve mg afhalen werkt niet.

Fijne zondag! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @Doorgaan wat leuk om wat van me te horen. Ik houd na mnd het precieze aantal slaap niet meer bij. Anders ben ik zo op mijn tel aan het kijken en dat gaf ook onrust. Hoe houd jij het bij. Of slaap je elke cyclus van ander half 2 uur. 

Ik zit nu na deze week ook op precies 2mg dia, komend van 6mg dia. 

@Cyclad58ik bergrijp dat je nu ook op 2 mg dia zit. Als je per feb klaar bent volgend jaar hoeveel vijl je dan per dag. Ik doe zelf maar wat nu ik een weegschaal heb. Ik doe er om de aantal dagen 0.003 eraf. De pillen wegen niet precies hetzelfde. 

@Bellie fijn dat je geen afbouw klachten ervaart. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei Dikkie:

hallo allemaal, met mij gaat het prima. de enigste klacht die ik heb dat ik gewoon niet opgang kom om wat te doen. dagelijks een wandeling maken vind ik gewoon weg heerlijk al is het maar een halfuurtje. ff uit het duffe huis weg. Voor iedereen wil ik echt benadrukken geef niet op. behalve voor rixie daartegen wil ik zeggen groot gelijk.

@pluisje het is ook spannend om die stap te zetten je doet een stap in het diepe, maar ook een stap in de goede richting

Wat ik nu voel is dat ik 8 maand van mijn leven heb weggegooid. de maanden die ik heb doorstaan met afbouw van de lorazepam. Ik voel me nu echt stukken beter ik ben nu 5 weken benzo vrij. wie weet wat me nog te wachten staat, geen idee. maar ik voel me niet meer eenzaam angstig rusteloos. ik kijk weer met een normale blik naar buiten. echt mensen wat een heerlijk gevoel. al die afbouw ellende achter de rug. dus er is hoop voor jullie!!!!

ik lees nog regelmatig mee maar merk ook dat de hang naar deze groep weggaat dus een goed teken. toch kom ik best nog eens om het hoekje kijken

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dankje wel Dikkie fijn dat het goed gaat met je ja ik wil beginnen met afbouwen doodeng maar als ik ga zitten dan zakt mijn bloeddruk in en dat geeft zo.n naar gevoel ik drink al boulion en zoute  dropjes maar als ik ga zitten dan beginnen mijn armen te tintelen en druk op de borst dan ga ik maar weer wat doen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Pluisje53:

Dankje wel Dikkie fijn dat het goed gaat met je ja ik wil beginnen met afbouwen doodeng maar als ik ga zitten dan zakt mijn bloeddruk in en dat geeft zo.n naar gevoel ik drink al boulion en zoute  dropjes maar als ik ga zitten dan beginnen mijn armen te tintelen en druk op de borst dan ga ik maar weer wat doen 

ja dat is heel vervelend ik weet er alles van. maar om nou te zeggen ik heb het antwoord voor je. helaas behalve deze tips kan ik niet zo maar wat bedenken. maar misschien toch maar beginnen en wie weet veranderd er wat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...