Spring naar bijdragen

alcohol de baas


Jeep

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Hier een kort verhaal met wie ik ben en hoe ik hier ben gekomen. Ik ben Jeep, 46 jaar. 

De afgelopen jaren merk ik dat ik alcohol steeds moeilijk de baas kan. Ik drink niet elke dag. De meeste tijd ongeveer 3 dagen per week. Niet zoveel dat ik bezopen ben, maar wel te veel. Ik heb het in zoverre in de hand dat ik goed functioneer in mijn full time baan, maar ik begin mij wel steeds meer zorgen te maken. Sinds een paar maanden heb ik een coach gevonden die mij helpt met een gezondere levensstijl en daar heb ik veel baat bij. Wat ik lastig vind is dat ik heel goed een tijdje niet kan drinken ( en roken, want dit gaat hand in hand bij mij), maar dat ik wel heel makkelijk weer kan beginnen. Dat maakt dat het stemmetje in mij zegt dat het allemaal wel meevalt. Daarbij denk ik dat als ik een echt stressvolle situatie meemaak, zoals mijn moeder waar het slecht mee gaat, ik naar de alcohol zal grijpen. Dit wil ik voor zijn. Ik hoop op dit forum wat mensen te spreken, waarmee ik dit kan delen. Groetjes Jeep

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jeep, welkom.
Dat stemmetje zegt wat je wilt horen misschien?
Ik heb nog 10 jaar langer goed fefunctioneerd dan jij, op soortgelijke manier
en nee het viel niet mee. Die laatste 10 jaar proberen te minderen, stoppen,
vallen/opstaan. 55 en toen was het klaar, ik ontdekte dit forum en de knop
ging om en bleef om. Ik gun jou een korting van 10 jaar zodat je o.a. leert
stress anders aan te pakken. voorkomen ook waar mogelijk, en er echt zijn
straks voor je moeder. Het kan echt Jeep, velen gingen je hier al voor. succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor jullie reacties!

Eerst maar eens beginnen om 3 maanden niet te roken en te drinken om te "resetten"'. Klinkt heel makkelijk maar dat wordt het echt niet.... Het blijft een tricky ding.... Vooral omdat ik mij heb aangeleerd om tijdelijk even de knop om te zetten en (vrij) makkelijk lukt een paar weken niet te roken en te drinken. Waarna ik zeg: ik ben niet verslaafd dus het kan wel weer.... Ik ga iig vaak op dit forum kijken de komende tijd, om wat inspiratie op te doen. Groetjes.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Jeep!

'Klinkt heel makkelijk', ik denk dat de grote meerderheid hier zeker niet vindt dat dat makkelijk klinkt :-). Drie maanden is een lange periode, misschien handig om het voorlopig per dag te bekijken. 

En als dat stemmetje weer komt (en dat gaat gebeuren), probeer voorbereid te zijn. Wellicht een idee om de belangrijkste zaken op te schrijven binnen handbereik waarom je absoluut niet wil drinken. Zodat je dat stemmetje meteen kunt uitlachen en de kop indrukken.

Heel veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Jeep:

Vooral omdat ik mij heb aangeleerd om tijdelijk even de knop om te zetten en (vrij) makkelijk lukt een paar weken niet te roken en te drinken. Waarna ik zeg: ik ben niet verslaafd dus het kan wel weer....

Wanneer je een stemmetje hoort dat zegt ik ben niet verslaafd, dan weet je dat de verslaving aan het woord is :D 

Een niet-verslaafde zou nooit denken ik ben niet verslaafd. Want waarom zou hij dat denken?

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...