Spring naar bijdragen

Huiskamer 05-11-2020


Lory

Aanbevolen berichten

8 uur geleden zei Lory:

Iemand die dit herkend ? 5 weken geleden de laatste lorazepam geslikt. Ging goed. Nu sinds gisteren voel ik mij heel naar. Ik kan niet goed uitleggen hoe of wat, maar ik schrik mij er de tandjes van..... 

hey lory, dat heb je goed gedaan. voor mij is het 3 en een halve week. hoeveel gebruikte jij ook al weer. ik ben ook niet geheel klachten vrij. ik voel me bijtijden war somber/ depressief. en er komt me niks door de handen. ben wel veel helderder van geest. zijn dit je eerste klachten. ik vind het wel fijn dat er nog iemand is hier die op dezelfde pam zat en bijna even ver is. jij hebt ook nog ad toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @Dikkie, ik gebruikte 1 mg. Bij het afbouwen was ik erg gespannen en angstig. Dat was na het stoppen weg. Nu mij zo rot voelen na 5 weken. Had jij dat sombere/ depressieve ook pas nadat je gestopt bent ? En ja, ik gebruik nog wel ad. Daar ga ik niet mee stoppen.

Sterkte Dikkie !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Lory:

Hoi @Dikkie, ik gebruikte 1 mg. Bij het afbouwen was ik erg gespannen en angstig. Dat was na het stoppen weg. Nu mij zo rot voelen na 5 weken. Had jij dat sombere/ depressieve ook pas nadat je gestopt bent ? En ja, ik gebruik nog wel ad. Daar ga ik niet mee stoppen.

Sterkte Dikkie !

nou ik had wel enigzinds dat soort klachten maar wel op een andere manier. de klachten die ik had tijdens de afbouw waren bij mij ook gelijk weg na de láátste inniemienie inname. de eerste week zeg maar was geweldig. toen kreeg ik even het idee dat de lora de venlaflaxine had tegen gewerkt. dit euforische gevoel was na een week weg. dat was ook niet normaal dus niet erg. daarna begon ik me meer normaal te voelen. ik kreeg wel een keelontsteking dus voelde me toen ook niet echt goed maar dat is logisch. onze kleinzoon was ook snotterig dus daar komt het waarschijnlijk vandaan. daarna ben ik wel iets somberder geworden maar anders dan tijdens de afbouw. ik voel het leven weer ben veel helderder. maar heb laatst wel een mega huilbui gehad maar dat luchte enorm op. ik zie dit als ontwenningsklachten. ik heb ook totaal geen behoefte om weer een pil te nemen. mijn lichaam verlangt er niet naar zeg maar. bij jou wel ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 6-11-2020 om 10:43 zei Dikkie:

nou ik had wel enigzinds dat soort klachten maar wel op een andere manier. de klachten die ik had tijdens de afbouw waren bij mij ook gelijk weg na de láátste inniemienie inname. de eerste week zeg maar was geweldig. toen kreeg ik even het idee dat de lora de venlaflaxine had tegen gewerkt. dit euforische gevoel was na een week weg. dat was ook niet normaal dus niet erg. daarna begon ik me meer normaal te voelen. ik kreeg wel een keelontsteking dus voelde me toen ook niet echt goed maar dat is logisch. onze kleinzoon was ook snotterig dus daar komt het waarschijnlijk vandaan. daarna ben ik wel iets somberder geworden maar anders dan tijdens de afbouw. ik voel het leven weer ben veel helderder. maar heb laatst wel een mega huilbui gehad maar dat luchte enorm op. ik zie dit als ontwenningsklachten. ik heb ook totaal geen behoefte om weer een pil te nemen. mijn lichaam verlangt er niet naar zeg maar. bij jou wel ?

Hoi @Dikkie,

Nee, ik heb nu ook geen behoefte meer om een pil te nemen. Vorige week had ik dat wel, maar ik ben er inmiddels achter waardoor ik mij zó rot voelde. Ik was namelijk geminderd met de ad. Die heb ik nu weer opgehoogd en langzamerhand trek ik bij. Dus ik kan wel zeggen dat ik succesvol ben afgebouwd van de lorazepam ! Wat ben ik daar blij mee ! 
Jij vast ook ! Iedereen hier heel veel kracht en sterkte, het is mogelijk om er af te komen !!! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

53 minuten geleden zei Lory:

Hoi @Dikkie,

Nee, ik heb nu ook geen behoefte meer om een pil te nemen. Vorige week had ik dat wel, maar ik ben er inmiddels achter waardoor ik mij zó rot voelde. Ik was namelijk geminderd met de ad. Die heb ik nu weer opgehoogd en langzamerhand trek ik bij. Dus ik kan wel zeggen dat ik succesvol ben afgebouwd van de lorazepam ! Wat ben ik daar blij mee ! 
Jij vast ook ! Iedereen hier heel veel kracht en sterkte, het is mogelijk om er af te komen !!! 

hoi @Lory, ja ik voel me iig deze week uitstekend. ik hoop dat dit zo blijft. ik voel me geestelijk iig top. dat vind ik heel belangrijk..

Het is zeker mogelijk om eraf te komen. maar ik denk echt dat wij veel syeun hebben gehad aan de ad. maar ja dat was ook de reden waarom ik hier mee ben begonnen. om de ad op te bouwen. 

en mijn ervaring dasrin is. doe dit nooit. ad duurt vaak hooguit 8 weken voordat het optimaal werkt. ik ben bijna 8 weken bezig geweest om van de lorazepam af te komen. het heeft dus echt 8 maand van mijn leven verknald.  8maand waarin ik me alleen maar bezig kon houden met afbouwen en voor de rest trok het leven grootendeels aan mij voorbij. met alle ellende vandien. die echt alleen van het afbouwen kwamen.

DUS WIE BEZIG IS MET AFBOUWEN ZET DOOR. HET KAN ALLEEN MAAR BETER WORDEN.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Lory:

Hoi @Dikkie,

Nee, ik heb nu ook geen behoefte meer om een pil te nemen. Vorige week had ik dat wel, maar ik ben er inmiddels achter waardoor ik mij zó rot voelde. Ik was namelijk geminderd met de ad. Die heb ik nu weer opgehoogd en langzamerhand trek ik bij. Dus ik kan wel zeggen dat ik succesvol ben afgebouwd van de lorazepam ! Wat ben ik daar blij mee ! 
Jij vast ook ! Iedereen hier heel veel kracht en sterkte, het is mogelijk om er af te komen !!! 

wilde je toch proberen om af te bouwen met de ad lory?. ik wil hiermee niet eerder beginnen dan in januari. eeerst genieten van de feestdagen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

@Lory, hoe gaat het nu met jou? Hopelijk wel weer iets beter. Ik ben nu 6 weken benzovrij, jij bijna 9 week denk ik. gek genoeg nu weer last van de keel en snotterig. waarschijnlijk totaal geen afweer meer. maar zo lang het bij een griepje blijft teken ik ervoor. voor de rest voel ik me goed maar merk nog steeds dat ik iedere week sterker word. heb jij dat ook.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn om te lezen dat het jullie gelukt is en de ontwenningsverschijnselen na het stoppen minder worden!

Kom zelf van de 3mg af en zit nog op 1.2mg nu. Bouw af met taperingstips (elke 6 dagen 0.1mg eraf), maar vind het wel zwaar. 

Maar goed, we zetten door! Jullie berichten geven me toch weer kracht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Louu:

Fijn om te lezen dat het jullie gelukt is en de ontwenningsverschijnselen na het stoppen minder worden!

Kom zelf van de 3mg af en zit nog op 1.2mg nu. Bouw af met taperingstips (elke 6 dagen 0.1mg eraf), maar vind het wel zwaar. 

Maar goed, we zetten door! Jullie berichten geven me toch weer kracht.

sterkte louu, neem de tijd, dat zal je redding uiteindelijk zijn. ik weet dat het zwaar is. maar je zult gaan merken dat alle klachten allemaal door de ontwenning komt. je lichaam gaat in protest. ik werd iedere stap terug gegooid in het diepe. eenzaam voelen, depressief, soms keelpijn gek genoeg eerst links volgende dag rechts en dan was het weer zo goed als klaar. hoofdpijn, oorpijn, last van de kaak. dit komt vaak door klemmen bijten in de nacht. nare reuk ik zal vast nog wel wat vergeten. ja heel erg prikkelbaar, veel huilen. maar dat is tot nu toe verledentijd. ik merk wel dat mijn afweersysteem nog niet helemaal oke is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Dikkie:

sterkte louu, neem de tijd, dat zal je redding uiteindelijk zijn. ik weet dat het zwaar is. maar je zult gaan merken dat alle klachten allemaal door de ontwenning komt. je lichaam gaat in protest. ik werd iedere stap terug gegooid in het diepe. eenzaam voelen, depressief, soms keelpijn gek genoeg eerst links volgende dag rechts en dan was het weer zo goed als klaar. hoofdpijn, oorpijn, last van de kaak. dit komt vaak door klemmen bijten in de nacht. nare reuk ik zal vast nog wel wat vergeten. ja heel erg prikkelbaar, veel huilen. maar dat is tot nu toe verledentijd. ik merk wel dat mijn afweersysteem nog niet helemaal oke is.

Hoi dikkie 

Heb ik ook last van gehad. Een verminderd immuunsysteem.  Ook dat wordt beter.  Ik blijf wel regelmatig vitamine c en echinaforce slikken dat helpt heel goed. Net als knoflook en gember.

Ik krijg langzaam iets meer energie. Maar ik blijf voorzichtig. Zo voorkom ik de meeste terugvallen. Ik heb zelfs vannacht weer 8 uur geslapen. Zonder er een keer uit te komen. Dus alles wordt inderdaad beter. Je hebt er wel de tijd voor nodig. Veel sterkte voor iedereen in de afbouw. Ga door en schrijf hier je verhaal. Je helpt jezelf en de ander ermee! Groetjes 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de reactie!

Hadden jullie ook meerdere inname momenten? Ik neem om 10 uur (nu nog 0.6mg) en om 18.00 hetzelfde. 

Merk dat ik elke dag rond 16.00 raar gevoel krijg in mn hoofd. Wat afwezig, strak gevoel, armen en bovenbenen staan strak, geen concentratie of focus meer.

Nu heb ik ook een burn-out en kan het energie zijn maar denk zelf combinatie dat mn lichaam dan ook vraagt om de volgende inname. Herkennen jullie dit? En ook zo uitgeput.. Blijf het het meest frustrerend vinden dat ik niet weet welke klachten van de afkick komen en welke van burn-out. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 22-11-2020 om 19:26 zei Doorgaan:

Hoi dikkie 

Heb ik ook last van gehad. Een verminderd immuunsysteem.  Ook dat wordt beter.  Ik blijf wel regelmatig vitamine c en echinaforce slikken dat helpt heel goed. Net als knoflook en gember.

Ik krijg langzaam iets meer energie. Maar ik blijf voorzichtig. Zo voorkom ik de meeste terugvallen. Ik heb zelfs vannacht weer 8 uur geslapen. Zonder er een keer uit te komen. Dus alles wordt inderdaad beter. Je hebt er wel de tijd voor nodig. Veel sterkte voor iedereen in de afbouw. Ga door en schrijf hier je verhaal. Je helpt jezelf en de ander ermee! Groetjes 

ik gebruik multivitamines met voor de meeste vitamines net wat extra dan normaal. ik moest het al gebruiken voor een te laag foliumzuur en ijzergehalte. en omega3 aangezien ik geen vis lust. ik krijg ook steeds meer energie idd. alleen inslapen is soms wat moeilijker. maar ja ik onderneem ook niet zo heel veel. wanneer ik lichamelijk wel moe ben val ik op de bank vaak al inslaap. maar 2 dagen achtereen echt inspannend bezig zijn dat gaat nog wat te ver. en nu met een bijholteontsteking heb ik het ook zwaar. maar geestelijk gaat het prima

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Dikkie:

ik gebruik multivitamines met voor de meeste vitamines net wat extra dan normaal. ik moest het al gebruiken voor een te laag foliumzuur en ijzergehalte. en omega3 aangezien ik geen vis lust. ik krijg ook steeds meer energie idd. alleen inslapen is soms wat moeilijker. maar ja ik onderneem ook niet zo heel veel. wanneer ik lichamelijk wel moe ben val ik op de bank vaak al inslaap. maar 2 dagen achtereen echt inspannend bezig zijn dat gaat nog wat te ver. en nu met een bijholteontsteking heb ik het ook zwaar. maar geestelijk gaat het prima

Sterkte met de bijholte ontsteking. Hopelijk duurt het niet al te lang. Dat slapen blijft een dingetje.  Vannacht weer om 3 uur wakker en pas rond half 6 in slaap en om half 7 gaat de wekker. Lichamelijke inspanning zorgt zeker voor slaap. Maar net wat je zegt de belastbaarheid hierin telt ook mee.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 24-11-2020 om 16:41 zei Doorgaan:

Sterkte met de bijholte ontsteking. Hopelijk duurt het niet al te lang. Dat slapen blijft een dingetje.  Vannacht weer om 3 uur wakker en pas rond half 6 in slaap en om half 7 gaat de wekker. Lichamelijke inspanning zorgt zeker voor slaap. Maar net wat je zegt de belastbaarheid hierin telt ook mee.

 

dank je @Doorgaan, dat soort slaapproblemen heb ik gelukkig niet. ik word wel eens wakker natuurlijk. maar val ook meestal weer gelijk in slaap. ik hoop voor je dat je op deze voet stapje voor stapje steeds wat meer vooruit gaat. zo gaat het bij mij wel igg. ik was gelijk al blij met hoe het ging maar merk toch steeds iets meer vooruitgang 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hadden jullie ook meerdere inname momenten? Ik neem om 10 uur (nu nog 0.6mg) en om 18.00 hetzelfde. 

Merk dat ik elke dag rond 16.00 raar gevoel krijg in mn hoofd. Wat afwezig, strak gevoel, armen en bovenbenen staan strak, geen concentratie of focus meer.

Nu heb ik ook een burn-out en kan het energie zijn maar denk zelf combinatie dat mn lichaam dan ook vraagt om de volgende inname. Herkennen jullie dit? En ook zo uitgeput.. Blijf het het meest frustrerend vinden dat ik niet weet welke klachten van de afkick komen en welke van burn-out. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Louu:

Hadden jullie ook meerdere inname momenten? Ik neem om 10 uur (nu nog 0.6mg) en om 18.00 hetzelfde. 

Merk dat ik elke dag rond 16.00 raar gevoel krijg in mn hoofd. Wat afwezig, strak gevoel, armen en bovenbenen staan strak, geen concentratie of focus meer.

Nu heb ik ook een burn-out en kan het energie zijn maar denk zelf combinatie dat mn lichaam dan ook vraagt om de volgende inname. Herkennen jullie dit? En ook zo uitgeput.. Blijf het het meest frustrerend vinden dat ik niet weet welke klachten van de afkick komen en welke van burn-out. 

louu ik heb ook burnout en depressie. ik dacht ook dat veel klachten daar vandaan kwamen. ik dacht meer aan de depressie aangezien de depressieve klachten steeds  naar boven kwamen. maar alle klachten kwamen echt van de lora. en lichamelijke klachten ook. ze waren allemaal verdwenen toen ik klaar was met de lora. waarschijnlijk herken je ze op laayst ook wel. erzijn altijd klachten die weggaan en weer terugkomen. ik dacht ook vaak ik ga acheruit ipv vooruit in herstel. red ik dit straks wel. nou ik kan je zeggen tot nu toe red ik het prima. tuurlijk heb ik wel eens een dio. vaak voel ik dat ook wel in mijn lichaam. je gelooft het niet maar vaak als eerste aan tintelingen aan mijn oor. dan weet ik nu moet ik even ontspannen iets anders doen. dan ga ik meestal een blokje om. lekker even in de buitenlucht. ff niks. dat heeft me ook tijdens de afbouw goed geholpen. vertrouw op je zelf. laat zien dat je sterker bent dan de pillen.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...