Spring naar bijdragen

Donderdag 5 november


ikkanhet

Aanbevolen berichten

11 minuten geleden zei Bor:

Als het kan..geef er maar aan toe dan idd. Dan zul je het wel nodig hebben denk ik dan maar hoor.

Ik bedenk me net..je drinkt ook al een poos niet meer he. Misschien hoort dit er dan ook wel bij, herstellen.

Ja hoop dat het dat is inderdaad, ervoor had ik het ook niet zo extreem.
Ben s avonds ook de pretbederver als we lekker film kijken op netflix.:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

46 minuten geleden zei Jopie:

ik denk dat je daar wel 'gelijk' hebt.... 

Tegelijkertijd: 

Ik heb de overtuiging dat je voor of tegen het leven moet en mag kiezen, maar, dat je, zodra je ervoor kiest, ook de taak hebt er iets waardevols van te maken. Voor jezelf, voor anderen. En dat gaat niet vanzelf, daar moet ik echt iets voor doen, en dat gaat  zo verdraaide moeizaam.....  Als het (even?) té moeilijk gaat, zijn/lijken het altijd weer de kleine handelingen nu en hier die me weer lostrekken, niet de grote overwegingen over grote veranderingen of keuzes. Iedere keer weer....  Wáár ik ook ben, wát ik ook doe.... dat blijft altijd hetzelfde, eigenlijk. 

(ik realiseer me dat dit ook als een soort preek kan klinken, zo bedoel ik het zeker niet, maar ik denk dat je dat wel weet)

Ik herken dit helemaal. Of het waardevol is weet ik niet, zo voelt het meestal niet, maar ik probeer er ook iets van te maken en ja dat gaat moeizaam. Ik probeer het ook klein te houden anders verlies ik het overzicht en kan ik helemaal de weg kwijt raken. Die vriendin die (nu) geen contact wil heeft er bijvoorbeeld moeite mee dat ik niet veel verder ben met mijn tuin. Voor haar gevoel “doe” ik niets terwijl ik heel hard aan het werk ben om overeind te blijven.
Voor mij betekent dat bijvoorbeeld mijn huis aan kant houden, de administratie bijhouden en voor mijzelf koken. Dat is voor mij nu al heel veel, de tuin moet dus wachten, dat kan ik nu niet. 

Anders in uitwerking, hetzelfde uitgangspunt denk ik.

Geen preek, wel herkenning.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanmorgen toen de zon scheen, even snel een ommetje gemaakt. 20 minuten maar, maar daar kom ik wel een beetje van bij. Lekker in de zon. Goed overleg gehad. Morgen en zondag heb ik een wandelafspraak staan in de bossen. Lekker!

Dat niet-drinken vandaag lukt wel. De boodschappen zijn al in huis en ik maak vanmiddag mijn eigen cocktail van tomatensap, tabasco, worsherstershire en citroen. Lekker pittig en in een mooi whiskeyglas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@lady jane ik heb naast een hoge bloeddruk ook eiwitten in de urine. Vandaag iets meer nog dan maandag. Absoluut bedrust nu en alleen naar de wc en kort douchen. Ik krijg nu thuismonitoring, de verloskundige komt elke dag langs voor CTG, bloeddruk en urine controle. Dat gaat ze dan overleggen met de gynaecoloog, per dag wordt dan bekeken of ik thuis kan blijven. Ik moet er rekening mee houden dat ze eerder kan komen. Het liefste tot de 37 weken, mits verantwoord voor mij en de baby. Met 37 weken zal de bevalling wel opgewekt worden. Gelukkig mag ik nu eerst thuis blijven. Vanwege corona, eerste kindje, man die thuis werkt. Ik vindt het wel spannend, maar dat nu ook proberen los te laten. Ik ben onder goede controle en kan dag en nacht bellen als er wat is. Beter thuis dan in het ziekenhuis. Vriend kan nu beginnen met wassen. Ik kan wel in bed gaan vouwen, strijken kan hij gelukkig doen. Maar ik had het toch graag anders gezien. Maar goed, niet klagen maar dragen! Net twee en een halve uur geslapen. Nu een kop thee en even alles laten bezinken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Reacher:

Gaaf @niks. Even mijn bezorgdheid delen: kun je dat vouwen van kleding ook niet even uitbesteden? Als je lichaam al zo hard moet werken dan zou ik zeggen blijf vandaag verder vooral even stil liggen. 
Of is dat overbezorgd?

Lieve schat, in bed tot de bevalling... Niet alles hoeft tegelijk, ik kijk wel of het lukt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei niks:

Lieve schat, in bed tot de bevalling... Niet alles hoeft tegelijk, ik kijk wel of het lukt. 

Ik bedoel voor vandaag. Je bent vandaag toch ook al naar het ziekenhuis geweest? Lijkt mij genoeg beweging voor vandaag. 
 

Als ik zo bemoeizuchtig mag zijn :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...