Spring naar bijdragen

Huiskamer 03-11-2020


Emma123

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal!!

ik heb behalve t onrustige in de ochtend en meer piekeren helemaal geen ontwenningsverschijnselen meer.. maar slaap nog steeds maar tot 6 uur en kan dan later pas weer wat bij slapen. Iemand tips hiervoor? 
en hoelang zou ik wachten tot de volgende stap? Heb donderdag al gesprek met psychiater maar vind t ivm onrustgevoel nogal spannend om nog een stap omlaag te gaan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemiddag emma, hoelag is het nu geleden dat je deze stap gedaan hebt?

ik zou iig wel een aantal dagen gaan genieten van de klachtenvrije dagen. 

maar als je stabiel bent dan kun je gerust de volgende stap zetten. 

en ik zou wachten tot na het gesprek met je psychiater. dan ben je iets sterker en laat je je niet zosnel iets aan praten

succes verder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Dikkie:

goedemiddag emma, hoelag is het nu geleden dat je deze stap gedaan hebt?

ik zou iig wel een aantal dagen gaan genieten van de klachtenvrije dagen. 

maar als je stabiel bent dan kun je gerust de volgende stap zetten. 

en ik zou wachten tot na het gesprek met je psychiater. dan ben je iets sterker en laat je je niet zosnel iets aan praten

succes verder

Dan is er bij mij toch iets anders aan de hand...@Dikkie ik ben sinds februari nog geen een dag is gestabiliseerd??? Kan dit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kom even langs en als het aan mij ligt morgen gedag zeggen. Nogal confronterend als ik gestopt ben en hier blijf. Gisteren opeens heel erg ziek, harde tinnitus, misselijk, alles en heb voor mezelf knoop doorgehakt. Ik stop ermee. Huisarts gebeld dat ik het echt niet meer trek, morgenvroeg een gesprek. Ik wil weer mijn dosis diazepam en me weer voelen zoals voor 1 juli. Heel goed toen. Ik ben zo ziek, hoop kabaal in mijn hoofd, pijn steken. Ik weet het, mijn rijbewijs word niet verlengd nu en moet mijn auto verkopen, maar ik heb de keuze gemaakt. Me weer goed voelen en dat deed ik voor de afbouw is belangrijker. Ik kap ermee!! Huisarts wil een oplossing zoeken die is er niet.  Zit weer vol in de ontwenning. Opeens bam. Ik kan niet meer en wil niet meer. Ben wanhopig. Word gek van die herrie.

Er zijn eventueel ook hele leuke 45 km autootjes voor de boodschappen enz, waar ik woon geen openbaar vervoer. Is lastig, maar was geen probleem. Nu wel. 

Ik ga er zo aan onderdoor en dat voor die enkele jaren dat ik er nog ben ? Nee

bewerkt door Rixie1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

39 minuten geleden zei karin123:

Ik stabiliseer ook niet @Vechter, het wordt er niet beter op.

@Rixie1......doe waar je je goed bij voelt....weet niet vanwaar je komt...hoeveel je hebt afgebouwd maar zie juli....dit is 4  maand geleden...ga je dan volledig terug naar oorspronkelijke dosis...blijf hier nog wat en hou ons op de hoogte 

@karin123   wat is jou situatie..hoeveel en hoe snel bouw je af en hou je tussen pauzes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

41 minuten geleden zei Vechter:

@Rixie1......doe waar je je goed bij voelt....weet niet vanwaar je komt...hoeveel je hebt afgebouwd maar zie juli....dit is 4  maand geleden...ga je dan volledig terug naar oorspronkelijke dosis...blijf hier nog wat en hou ons op de hoogte 

@karin123   wat is jou situatie..hoeveel en hoe snel bouw je af en hou je tussen pauzes

@Vechter, nee, dat hoeft niet. De helft 5 mg dus voel ik me al beter nu.  Moet ik even bekijken  .Kom van 10 mg elke avond. Nooit behoefte gehad aan meer. Dat moeten we morgen overleggen. Ik sta er 100 % achter. Voelde me ook altijd goed met de diazepam. Sliep goed, niet suffig. Moet huisarts nog overtuigen, maar ze weet inmiddels dat ik het meen, blijf nog effe.

bewerkt door Rixie1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Dikkie:

goedemiddag emma, hoelag is het nu geleden dat je deze stap gedaan hebt?

ik zou iig wel een aantal dagen gaan genieten van de klachtenvrije dagen. 

maar als je stabiel bent dan kun je gerust de volgende stap zetten. 

en ik zou wachten tot na het gesprek met je psychiater. dan ben je iets sterker en laat je je niet zosnel iets aan praten

succes verder

Euhmm ongeveer 2 en halve week. En heb niet veel klachten of behoefte aan meer maar wel onrustig af en toe. Denk dat ik nog 1 weekje wacht. Maken stappen van min. 25% dus wil er wel klaar voor zijn. 
 

@Rixie1 wat vervelend dat je je zo naar voelt.. hoop dat de afspraak met je huisarts wat geruststelling geeft. Sterkte en hoop dat je je snel beter voelt. 

ik ben gesloopt, 4x sporten nu in de week.. maakt me lekker moe savonds. Aanrader voor mensen die moeite hebben met in slaap komen. 
 

slaaplekker !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei Rixie1:

Ik kom even langs en als het aan mij ligt morgen gedag zeggen. Nogal confronterend als ik gestopt ben en hier blijf. Gisteren opeens heel erg ziek, harde tinnitus, misselijk, alles en heb voor mezelf knoop doorgehakt. Ik stop ermee. Huisarts gebeld dat ik het echt niet meer trek, morgenvroeg een gesprek. Ik wil weer mijn dosis diazepam en me weer voelen zoals voor 1 juli. Heel goed toen. Ik ben zo ziek, hoop kabaal in mijn hoofd, pijn steken. Ik weet het, mijn rijbewijs word niet verlengd nu en moet mijn auto verkopen, maar ik heb de keuze gemaakt. Me weer goed voelen en dat deed ik voor de afbouw is belangrijker. Ik kap ermee!! Huisarts wil een oplossing zoeken die is er niet.  Zit weer vol in de ontwenning. Opeens bam. Ik kan niet meer en wil niet meer. Ben wanhopig. Word gek van die herrie.

Er zijn eventueel ook hele leuke 45 km autootjes voor de boodschappen enz, waar ik woon geen openbaar vervoer. Is lastig, maar was geen probleem. Nu wel. 

Ik ga er zo aan onderdoor en dat voor die enkele jaren dat ik er nog ben ? Nee

ohh wat erg voor je @Rixie1 en wat jammer nou. ik weet hier ff niks op te zeggen. ik kan je wel begrijpen zoals jij het vertelt. ik hoop dat je de juiste keuze maakt. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Vechter:

@Rixie1......doe waar je je goed bij voelt....weet niet vanwaar je komt...hoeveel je hebt afgebouwd maar zie juli....dit is 4  maand geleden...ga je dan volledig terug naar oorspronkelijke dosis...blijf hier nog wat en hou ons op de hoogte 

@karin123   wat is jou situatie..hoeveel en hoe snel bouw je af en hou je tussen pauzes

@VechterIk slik 7,5 mg Olanzapine en nog 10 mg Diazepam, 5 mg is er van af en 20 mg Oxazepam is er vanaf. Maar ik blijf zo bang en mijn zenuwen hebben het niet meer. Ik bouw nu even niet af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei karin123:

Ik stabiliseer ook niet @Vechter, het wordt er niet beter op.

@Vechter jij hebt ook wel een giga stap gezet. jij bouwt af met diazepam toch of ben ik mis?

ik ben afgebouwd met lorezepam. vooral de laatste 0.50 mg. heb ik met hele kleine stapjes eraf gedaan. het gaat niet zozeer om de tijd maar om de verlaging die je neemt.

bij veel klachten kun je er misschien een nog lagere dosis af halen dan voor langere tijd stabiliseren. 

ik voelde me na stabilisatie ook niet echt de oude van voor gebruik ik denk ook niet dat je dat moet verwachten. maar wel veel beter dan toen ik weer iets gedaald was. ik bouwde iedere 8ste dag af met 0.005mg. wanneer ik daar langer mee wachte dus zeg maar 3 weken soms zelfs met 2 weken dan ging ik weer achteruit.

dit werkte voor mij. maar iedereen is weer anders. dat zal ook voor jouzo zijn @karin123. ik denk dat iedereen zijn eigen teactie moet voelen dus dat goed in de gaten houden en daarmee aan de gang gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei karin123:

@VechterIk slik 7,5 mg Olanzapine en nog 10 mg Diazepam, 5 mg is er van af en 20 mg Oxazepam is er vanaf. Maar ik blijf zo bang en mijn zenuwen hebben het niet meer. Ik bouw nu even niet af.

ik denk dat je het beter bij 1 ding kunt houden om af te bouwen karin. dus 1 voor 1. jou lichaam word op alle mogelijke wijze geplaagd nu. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Dikkie:

ohh wat erg voor je @Rixie1 en wat jammer nou. ik weet hier ff niks op te zeggen. ik kan je wel begrijpen zoals jij het vertelt. ik hoop dat je de juiste keuze maakt. :heart:

@Dikkie kom nog even terug. Wist dat ik het zo niet meer trek.  Heb 1 uur zitten wachten bij huisarts,  blijk ik op de verkeerde dag daar te zitten. Moet donderdag zijn. Ik kan niet meer denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Rixie1:

@Dikkie kom nog even terug. Wist dat ik het zo niet meer trek.  Heb 1 uur zitten wachten bij huisarts,  blijk ik op de verkeerde dag daar te zitten. Moet donderdag zijn. Ik kan niet meer denken.

och je bent echt helemaal van slag. kun je niet nog iets omhoog gaan. zodat je je weer beter voelt. waarschijnlijk zat je toch te laag. je bent er wel 7 weken vanaf geweest misschien moet je eerst weer een spiegel opbouwen. je was in de laatste weken denk ik dan al echt bezig met je laatste réserves.  ik vind dit zo naar voor je

Link naar opmerking
Deel via andere websites

38 minuten geleden zei Rixie1:

@Dikkie kom nog even terug. Wist dat ik het zo niet meer trek.  Heb 1 uur zitten wachten bij huisarts,  blijk ik op de verkeerde dag daar te zitten. Moet donderdag zijn. Ik kan niet meer denken.

Ik heb dat ook mijn hoofd loopt over. Ik zie overal tegenop en maak er een grote berg van wat niet hoeft maar het gebeurd toch. De hele dag zit mijn hoofd vol en ik ben bang voor mijn eigen lichaam geworden en hoofd dat  het niet doet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei karin123:

Ik heb dat ook mijn hoofd loopt over. Ik zie overal tegenop en maak er een grote berg van wat niet hoeft maar het gebeurd toch. De hele dag zit mijn hoofd vol en ik ben bang voor mijn eigen lichaam geworden en hoofd dat  het niet doet.

begrijpelijk karin, je hebt alle energie nodig voor de afbouw. dat had ik ook. nu kan ik mijn aandacht aan meedere dingen besteden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei karin123:

Ik hoop dat dat bij mij ooit nog eens terug komt.

vast wel. bij de 1 duurt het langer dan bij de ander. jij gebruikte ook best veel en meerdere soorten lijkt me logisch dat dat langer duurt. maar je hebt al best wat bereikt. dat laat zien dat je wel een doorzetter bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...