Spring naar bijdragen

Onze huiskamer 1 november 2020


Cyclad58

Aanbevolen berichten

Goedemorgen, zondag, nieuwe maand, nieuwe huiskamer.

Het schijnt vannacht volle maan te zijn geweest. Sommigen zijn daar gevoelig voor. Ik heb er niets van gemerkt, goed geslapen gelukkig. 
Vandaag is onze jongste zoon jarig, daar gaan we vanmiddag heen. Slechts 3 gasten uitgenodigd zoals het hoort. alleen wij en zijn schoonvader. 

Vanavond mijn dosering Diazepam weer terugbrengen naar 1,5 mg. Het is nu ruim een week goed gegaan, tijd voor de volgende stap.
Hoe vergaat het jullie? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen , @Cyclad58gefeliciteerd met je zoon. Fijne dag.

Ik heb nu 1 mg, dat gaat goed, heel lang geslapen, heerlijk is dat, en daar blijf ik voorlopig op. Weet niet ofdat iemand er verstand van heeft, heb een  vraag. Als ik nu minstens een maand op 1 mg blijf, is er dan veel uit mijn lijf en de kans dat ik weer zo ziek word kleiner? Dan zou ik nl gewend zijn aan 1 mg en dus nadat ik dat afgebouwd heb niet zo ziek worden. Zo dacht ik. Begrijpen jullie wat ik bedoel? 

bewerkt door Rixie1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen allemaal, volle maan en Halloween dus vampiers en weerwolven op pad. pfff gelukkig heb ik goed geslapen:P

gefeliciteerd met je zoon zijn verjaardag @Cyclad58. 3 mensen op bezoek bij jullie komt dit nou mooi uit. maar als je beidde (schoon)ouders nog hebt dan had het zo niet gekund dan hadden jullie op verschillende dagen moeten komen. ik begrijp dat er een aantal moet worden gezet maar meestal zijn het stelletjes dat is dan zo vervelend. het zal er wel omgaan dat eer zo niet meerdere gezinnen op 1 dag komen denk ik. het zijn rare tijden. ik wens jullie een gezellige dag toe. geniet er maar dubbel van dat dit nog mag.

@Rixie1,  ik durf niet te zeggen dat ik er verstand van heb maar dit is wel een beetje hoe ik het heb begrepen van heeel langzaam afbouwen. dan krijgt je lichaam de kans om zoveel mogelijk op te ruimen. en vooral die laatste stap kun je het beste maar zo langzaam mogelijk doen. en dat betekent dus ook de laatste stapjes zo klein mogelijk. dan kan je lichaam daar ook nog maar heel weinig van opslaan en gebruik je het meeste iig op. dus daarvan zo weinig mogelijk stapel effect. 

het schijnt dat lorezepam ca 6 weken nodig heeft op echt te verdwijnen dan moeten de receptoren het zelf oppakken. je verkleint hiermee de last achteraf wel iig. ik ben de eerste x met 0.25 gestopt. dat was een drama. de 2e keer en hopelijk ook de laatste keer ben ik in een aantal dagen van 0.005 naar 0.003 , 0.002 en ik denk 0.001 gestopt. vanaf 0.003 was het niet meer meetbaar maar zag toch nog een kleinverschil.. de eerste dagen met niks voelde ik me onbewust geweldig echt wat heb ik genoten. ik ben er nu drie weken vanaf vandaag. en het gaat nog steeds redelijk goed. ik heb wel eens een dipje maar laat die dan ook gewoon komen. wetende dat het door de afbouw kom. ik ga ervan uit dat ik 2021 kan beginnen met de afbouw van de venlaflaxine. ook heel rustig. dan duurt het maar 2 jaar dat is dan wat het is. zolang het leven maar leefbaar blijft. maar ook daarop reageert iedereen weer anders net als hier. succes ermee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Dikkie dank je wel, heb je goed uitgelegd. Ik dacht even, dit begrijpt een ander niet wat ik bedoel :rolleyes:.  Ga ik zo doen.

Geniet nu maar even dat je je weer goed voelt en inderdaad, als je geen reden hebt om sneller te moeten waarom zou je. Je hebt tijd genoeg en het blijft leefbaar. Nogmaals bedankt :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Rixie1:

@Dikkie dank je wel, heb je goed uitgelegd. Ik dacht even, dit begrijpt een ander niet wat ik bedoel :rolleyes:.  Ga ik zo doen.

Geniet nu maar even dat je je weer goed voelt en inderdaad, als je geen reden hebt om sneller te moeten waarom zou je. Je hebt tijd genoeg en het blijft leefbaar. Nogmaals bedankt :rose:

geen dank rixie, ik dacht hetzelfde als jij. ik weet niet of er iemand is die dit begrijpt haha. soms is het zo moeilijk om iets onder woorden te brengen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ze zeiden depressie en burn out. ik twijfel daar vaak over maar dat doet er nu even niet toe. ik wil eerst ff echt stabiel worden van de lora en dan pas afbouwen met venla. omdat ik een hekel heb aan medicijnen. het heeft me zeker tot rust gebracht en de lora weer tot onrust. dus ik durf nog niet echt te zeggen waar ik nu sta. dus eerst afwachten. en als ik echt stabiel ben wil ik er graag weer vanaf. maar mocht ik het echt nodig zijn dan is dat zo en dan laat ik het zo. ik ga mijn leven niet verknallen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Emma123:

En waarom ga je die ook afbouwen? Waar nam je het voor als ik het vragen mag? Ik slik 75mg venlafaxine maar als ik daar baat bij hou durf ik die niet snel af te bouwen hoor @Dikkie

moet je ook niet doen. alleen wanneer je denkt nu is het tijd. dat kan wel meerdere jaren duren. is helemaal niet erg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...