Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
Descartes33

Zondag 1 november 2020

Aanbevolen berichten

@Descartes33, hoe idioot en respectloos dat je reageerde naar sommigen hier,  dat is wat drank met je doet . 

Ook het constant in die val trappen 'over and over again'  , toch steeds weer naar die fles grijpen , dat is wat drank met je doet 

Je hoeft je niet schuldig te voelen dat je hier schrijft , dat is juist goed . Lees het na ,   en leer ervan .  

Alleen jij kan deze cirkel doorbreken,  je had wel invalide kunnen worden vannacht , in een rolstoel  of als een kasplantje  . Je krijgt een nieuwe kans van het leven om het nu eens beter te doen.  Grijp die met beide handen aan ! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goedemorgen trouwens allemaal.  Jeetje @Pats wat naar , maar idd gelukkig niet door de drank.  meld je anders toch maar even bij de HAP , als je last blijft houden . Sterkte meid 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei niks:

Goedemorgen! Dacht blijf maar even weg hier. Geen toevoeging om het over zwangerschapskwalen te hebben, waar dit forum uiteraard ook niet voor bedoeld

Vertel, vertel, stort je hart uit, de dagdraad is voor alles wat je wilt. En er zijn hier zat vrouwen met ervaring, dat is wellicht fijn voor je. En bovendien... dat geklaag van die alcoholisten ben ik helemaal zat, dan heb ik nog meer zin in zwangerschapskwalen :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

En jij informeerde nog zo lief @Cleo66. Toen hield ik me op de vlakte.”beetje somber” schreef ik geloof ik.

Nee ik heb geluk gehad met die val (denk ik). Nu is het klaar. 

1 minuut geleden zei rapilos:

Kom je er ook bij Descartes !?

Lukt ff niet op mijn telefoon. Ik sta al wel op het weekpact. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Joh Descartes , ik maak maar een geintje. Schrijf maar lekker van je af hoor, daar zijn we voor. Als ik er genoeg van heb ga ik wel wat anders doen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Weet ik @Yana. Helpt me wel om het van me af te schrijven, komen zoveel gevoelens vrij als ik dan weer stop met drinken. Maargoed het moet wel productief blijven. En ik vind het ook leuker om de blijde verwachting van @niks te lezen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

goeiemiddag frummers
lange nacht geslapen, heerlijk!

Des. ikzelf heb de ervaring gehad dat ik pas kon stoppen toen exgenoot vertrokken was.
Uit de cirkel van masochisme gestapt en voor zichzelf had gekozen. Toen kon ik het ook pas.
Ben het dus absoluut niet met BJ eens dat ze een pareltje is. Ze lijdt harder/anders dan jij.

INZICHT ZONDER HANDELEN BRENGT GEEN VERANDEREN!!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Descartes33:

En jij informeerde nog zo lief @Cleo66. Toen hield ik me op de vlakte.”beetje somber” schreef ik geloof ik.

Nee ik heb geluk gehad met die val (denk ik). Nu is het klaar. 

Lukt ff niet op mijn telefoon. Ik sta al wel op het weekpact. 

Doet me goed dat je het dus wel hebt opgemerkt.  Achter de schermen hebben we het allemaal goed met je voor Des 

FB_IMG_1604228943907.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier heb ik echtgenoot in beweging gekregen. Wordt weer een ritje kringloop. Wat Nu weg is, is weg en hoeven we niet in te pakken en nog een keer te sorteren. Uit te zoeken, door onze handen te laten gaan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@lady jane ik laat het niet zo ver komen. We hebben teveel aan elkaar en ik kan het nog goedmaken. Actie dus, inzicht heb ik genoeg.

Goed bezig @Lika. Verhuizen is altijd goed om te ruimen. Ik heb zoveel studentenkamers versleten dat ik aan het einde alleen nog bed en een laptop had. Bevrijdend, bij elke verhuizing doorselecteren. En sindsdien jaarlijks de maart-schoonmaak.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goed bezig @Lika, daarom alleen al zou het goed zijn dat ik ook eens zou verhuizen . Al die onnodige prullaria etcetera,  weg ermee . Mijn trouwjurk hangt nog op zolder bijvoorbeeld,  waarvoor ???!!!:wacko:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei Descartes33:

@lady jane ik laat het niet zo ver komen. We hebben teveel aan elkaar en ik kan het nog goedmaken. Actie dus, inzicht heb ik genoeg.

Ik heb het niet goed kunnen maken Des. Ik weet ook niet of dat kan en belangrijk is. Gedane zaken nemen geen keer, zeiden mijn ouders ooit.
Maar ik heb wel mijn toekomst positief om kunnen gooien door te stoppen en kan nu veel betekenen voor sommigen die ik tekort heb gedaan ooit.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ze zei vanochtend “je hebt een ziekte en zolang je eraan blijft werken is het oké”. Dus er is perspectief, moet ik dat wel doen natuurlijk. En ze is sterk maar op de achtergrond aan het lijden. Ik ga er alles aan doen om het goed te maken.

Ik vind het zelf trouwens moeilijk om het als ziekte te zien. Als ik jullie lees en bij AA zit dan zie ik mensen die het wel lukt. En vorig jaar lukte het mij ook. 

bewerkt door Descartes33

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Kohtje:

INZICHT ZONDER HANDELEN BRENGT GEEN VERANDEREN!!!

en handelen zonder inzicht ook niet echt.

Ik bedoel hiermee dat je door voortdurend de vinger aan de pols te houden en eerlijk naar jezelf te zijn je je verworven inzichten ook moet kunnen en
durven bijstellen als dat nodig is. Herstel is een proces waarin sommige inzichten van dit moment in de toekomst toch weer vertroebeld kunnen blijken te zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik zelf zie dat niet zo,(ziekte)
maar dat is persoonlijk.
Maar wel/geen ziekte maakt niet uit
hoe je ermee omgaat is belangrijker
als je suikerziekte hebt maar daar niet de verantwoording voor neemt
dan blijf je slachtoffer
zo ook met alcoholisme
en heel veel andere zaken

bewerkt door lady jane

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mij heeft het geholpen om verslaving als ziekte te zien, drieledig. Physiek, mentaal en spiritueel.
Mijn vrouw, al sinds kind diabetes type I ziet haar diabetes niet als ziekte maar als aandoening. Zo ziet zij 'mijn' verslavingsgevoeligheid ook.
We hebben er wel eens over gekibbeld. Maar uiteindelijk is het zoals lady jane zegt: geloof wat jou helpt en vooral DOÉ wat jou helpt.
Uiteindelijk gaat het er om dat je die eerste kunt laten staan zonder dat daar een specifieke reden voor moet zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ben mijn huis aan het opruimen. Heel veel gedaan al vandaag. Iets wat ik gewoonlijk uitstel tot einde dag en dan doorschuif naar morgen. Eigenlijk wilde ik dit al heel lang. Nu beweegt man mee, omdat hij ook niet zoveel troep wil verhuizen. Daar maak ik heel dankbaar gebruik van. Hij kán het bijna niet opbrengen, maar komt net toch helemaal opgelucht terug van de kringloop winkel. We komen er best doorheen. 

Wc is ook schoon en ik heb ook gezogen. Mijn dag is al geslaagd. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...