Spring naar bijdragen

Zondag 1 november 2020


Descartes33

Aanbevolen berichten

Alvast goedemorgen allemaal. Wens jullie veel kalmte en moed vandaag. Nieuwe maand nieuwe kansen. Ik probeer weer op te krabbelen. 
Vreselijke nacht hier, ik moet iets maar ik kan niks. En dan zie ik de lege flessen staan en dan begint de craving weer. Wat een rotsituatie is het ook. Maar ik geef niet toe. Dank voor alle steun de afgelopen dagen, ik was niet zo leuk. Ik zie nu pas hoe raar ik deed, wat dat betreft een goede spiegel. 
 

Ik heb veel last van paniek dit keer. En nu ook nog eens met een reële aanleiding, het ziekenhuis. Elke keer als ik in slaap val lig ik weer in die CT-scanner waar ik gister in moest om een schedelbreuk uit te sluiten. En schrik ik weer wakker. Dus ik blijf maar online. 

bewerkt door Descartes33
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankje Lieke. Dit mag inderdaad nooit meer gebeuren. God wat ben ik slecht. Veel geleerd van jullie reacties dat wel. Ook de harde woorden. Voel me een beetje onmogelijk door een aantal van mijn posts. Er klinkt zoveel wanhoop en weinig kracht in door. Ik ben een koppige lafaard. Als ik dat nou eens tot me laat doordringen. Vandaag de stukken bij elkaar rapen en bedenken hoe ik komende weken wel verantwoordelijkheid kan nemen. En kracht en hoop verzamelen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Descartes hier ook wakker heftig een schedelbreuk, hoeveel flessen zijn dat wel niet? 

Wat voor mij geholpen heeft om de sterke drank te laten staan inderdaad lege flessen in het zicht zetten die je eraan herinneren wat ze eventueel veroorzaakt hebben en dat ze ook vooral leeg moeten blijven.

Ja 1987 mooi jaar hè

 

Fijne dag vandaag, succes! 

 

Het komt goed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankje Joris. Nee ik wilde er snel doorheen na de eerste dus ik had whisky gehaald. Liters. Achterlijk natuurlijk.

Ik ruim de flessen altijd het liefst zo snel mogelijk op, kan ik weer lekker in de ontkenning gaan zitten voor een paar weken. Ik schrijf het maar zo cynisch op want dat is wel het geval.

Ik hoop dat de klap op mijn hoofd die kronkel in mijn kop kan wegnemen. Ik walg echt van mezelf. Gisteren in het ziekenhuis, ze wilden me daar houden een nachtje ter observatie. Maar ik wilde naar huis, het advies niet gevolgd. Daar begint het al mee, die koppigheid. Goed misschien ben ik nu wakkergeschud. Doodmoe moeten jullie van me worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen allemaal,

@Descartes33 had ook willen schelden op je gisteren maar op een of andere manier durf ik niet echt hard te zijn. Terwijl je dat wel nodig hebt.
Een zachte hand helpt niet. Ben er gewoon misselijk van opgestaan vanmorgen.

Hoop je doet deze keer echt iets eraan want het is wat je zelf schrijft de volgende keer loopt het misschien niet zo af als nu maar erger.

Je bent het waard doe er deze keer ECHT iets aan. Moet zeggen (sarcastisch) je hebt ook iets goeds gedaan. Als iemand mij een fles bier zou aanbieden sla ik diegene met de fles om de oren.:D Moet er niet aan denken aan die rotzooi.

Heel veel sterkte en beterschap.......liefsss:heart::rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Descartes33:

Nee dat was een beetje drankjank. Gewoon de machteloosheid.

Ik heb een flinke optater gehad. En ik weet dus niet of dat hersentrauma tot gevolg heeft. Dus even dicht genoeg bij de dood geweest. Nu weer leven. Voel me gesteund hier om er weer uit te komen. En te blijven.

Mijn moeder heeft een hersentrauma gehad, daar kwam de eerste 3 maanden geen zinnig woord meer uit en pas na een jaar of zo was het oppervlakkig gezien weer terug naar normaal (maar als je beter kijkt jaren later nog steeds schade). Dat valt bij jou wel mee zo te zien ;) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat erg Jim. Ja ik loop wel te spammen vannacht hè. Alles om maar niet in slaap te vallen. Normaal zou ik een serie aanzetten maar schoonouders logeren in de tv-kamer.

Ze zijn er vooral om mijn vriendin een beetje te steunen. We zijn ons allemaal rotgeschrokken natuurlijk. Ze zeggen altijd dat je alleen maar voor jezelf kunt stoppen maar ik ga het voor haar doen denk ik. Ik voel zoveel liefde voor haar. Ligt hier lekker naast me te slapen.

Dankje Lika. Dat ga ik meenemen, dat naast me staan. Weg met dat zelfmedelijden. Weg met vroeger en opgroeien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja. Gewoon dom van de trap gevallen. Een paar cm naar links of naar rechts was ze dood geweest, daar houden we ons dan maar aan vast. :( 

Hou je vriendin maar goed op je radar want het lijkt me een pareltje, velen zouden er vandoor gaan en dan wordt het voor jou nog veel moeilijker  

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou niet weten wat ik zonder haar zou moeten. Als ze weg zou gaan dan zou ik mezelf wrs dooddrinken. Maargoed dat vertel ik haar niet. En met al die terugvallen van mij ben ik toch al onderweg.

Het is zo erg dat ook haar leven helemaal om mijn alcoholmisbruik draait. We zijn er allebei zo moe van.

Als ik het zo schrijf dan oogt het zo simpel. Alcohol is de vijand. Maar waarom dan steeds weer beginnen met een smoesje van een avondje verdoven. 

bewerkt door Descartes33
Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Descartes33:

 Alcohol is de vijand. Maar waarom dan steeds weer beginnen met een smoesje van een avondje verdoven. 

Alcohol is nog steeds niet je vijand en waarom ook, daarmee kom je er niet. Wat kan helpen is zorgen dat je maag vol zit met iets wat jij lekker vindt. Het beste is iets warms. Zorg daarvoor voordat je besluit te drinken. Bij een volle maag verdwijnt de trek een heel eind. Daarvoor moet je jezelf toch een schop geven, want je ontneemt jezelf toch iets wat (prettig) is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat probeer ik, goed te eten en slapen. Merkte wel de afgelopen weken dat ik opgelucht was als het 20:00 was geweest. Dan verdween de trek. 
 

Mijn psych onderzoekt nu of EMDR gebruikt kan worden om positieve associaties met drank uit te sluiten. Want ik zoek er nog steeds troost in. Maar nu niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe erg moet de pijn worden wil je iets gaan veranderen? @Descartes33 Is dit dan nu je rock-bottom of kan het nog erger?

Spijt en berouw heeft niet zoveel zin als je blijft doen wat je altijd hebt gedaan, de uitkomst zal toch altijd hetzelfde zijn. De oplossing zit in jou en nergens anders. Jezelf slaan geeft alleen maar meer reden om weer te gaan drinken. Buig je hoofd, stop het gevecht en zoek hulp. Je zult hoe dan ook sterker moeten worden dan je verleden tenminste als je weer wilt gaan leven. ik hoop voor je vanaf vandaag.

Sterkte kerel


 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Descartes33 ik lees allemaal mooie beschrijvingen en de wil om het nu anders te doen. Ik hoop maar dat je jezelf bij elkaar kunt rapen en je leven weer kunt waarderen. Je naamgenoot heeft daar wel een paar mooie bespiegelingen over, hoe je je boven je lijden kunt verheffen. En de verantwoordelijkheid voor je leven kunt nemen.

Ach ik zie dat Maverick al zoiets schrijft.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanmiddag ga ik naar het museum. Daarna 'nog wat drinken' maar omdat de horeca dicht is, zal dat een koffie-to-go zijn denk ik. Dat maakt het weer wat makkelijker om gewoon netjes op tijd thuis te zijn en te koken. In plaats van in de stad te blijven hangen. Daten in corona-tijd is wel anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankje @Jopie, misschien is het maar goed dat dit gisteren is gebeurt. Als ik weet begin met drinken dan weet ik natuurlijk wel wat er gebeurt maar ergens calculeer ik dat in. Er zit enige acceptatie in, het is gewoon hoe ik werk denk ik dan.

Maar gisteren escaleerde het erger dan normaal. Ik ben nu weer een stap dichter bij de acceptatie van een machteloosheid. Eerlijk zijn Descartes je gaat kapot zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen 

Ik ben gisterenavond van de trap gevallen .. zonder drank op maar met een grote lamp in mijn handen. Denk dat ik gewoon een tree miste en lag ineens beneden. Lamp stuk en mijn enkel klapte naar binnen. Enorme pijn, niet geslapen, kan hem amper bewegen en er niet op staan nu.. pfff janken van de pijn vannacht. Denk verzwikt dan? Zo suf om ermee naar een spoed post te gaan, kijk vandaag maar aan. Maar ik wilde verder klussen .. die stomme (andere) trap nog een keer verven maar dat gaat niet echt. Rust houden maar. @Descartes33 heb wat bijgelegen net .. jeetje man; eye opener heb je gekregen in een rottige vorm maar ik geloof in tekens. Maar waarom ik van de trap viel zie ik dan niet zo haha! Sterkte een schedeltrauma is niet niks zeg ! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat naar @Pats en zo onterecht. Maar je hoeft je in elk geval niet schuldig te voelen over drank. 
 

Ik heb allerlei goede plannen. Een ervan is hier vaker komen tijdens de nuchtere weken. Ik merk dat ik me dan terugtrek en de focus verlies. 
En misschien eens keer echt een goed potje janken zonder aan de zuip te gaan. 
 

Ik word helemaal naar van mezelf als ik mezelf teruglees. Wat een gezeur. Elke keer maar weer met hangende pootjes biechten hier. Ik hoop dat ik het nu kan doorbreken en wat positievers te melden. 

bewerkt door Descartes33
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...