Spring naar bijdragen

De Ketting


Joris1987

Aanbevolen berichten

Beste allemaal, ik ben Joris,  

Het is hartverwarmend om te lezen hoe iedereen hier voor een ander klaarstaat en hoe er met elkaars gevoelige persoonlijke dingen en verhalen wordt omgegaan. Na een tijdje toeschouwer meld ik mij toch ook maar aan.

Dit forum gaat over alcohol, ik vertel mijn verhaal liever in 1x alleen hier, dan overal wat. 

Toen ik 5 jaar was zijn mijn ouders gescheiden, een van mijn zusjes is seksueel misbruikt door stiefvader, regelmatig verhuizen, inmiddels 14x en sinds toen al emotioneel op slot geraakt en wegrennen ipv verwerken of over praten. Geleidelijk aan steeds harder wegrennen en extremer gedrag gaan vertonen, zeker toen rond 13jaar roken en de alcohol erbij kwam. 

Nu na de afgelopen bijna 20 jaar aan de ``ketting`` te hebben gelegen, gaat vanaf morgen 1 november, mijn nieuwe leven beginnen, ik Stop! en dat hou ik vol! Net als jullie. 

Bij mij is alcohol de grote boosdoener en de aanstichter van de ketting van verslaving/gebruik : Alcohol>roken>cocaïne>amfetamine snuiven>gokken>blowen- en

vooral de combinatie van triggers, het ene gaat er automatisch als schakel bij horen bij de andere. Bijv: als ik alcohol op heb moet ik ook roken, wie kent hem niet? 

geen rem hebben, afspraken niet nakomen, geen emoties voelen las ik inderdaad ook bij meer van jullie, nooit genoeg hebben en vooral doorgaan. 

uiteraard in de schulden/schuldhulpverlening veel verkeersboetes rijbewijscursussen en dus een slechte gezondheid.

Bij Tactus een behandeling gevolgd, goede gesprekken, tips, begeleiding etc. gehad, maar na een paar drankjes meteen weer de remmen los en overal schijt aan! Gelukkig niet richting andere mensen, dat zit niet in mij, maar ramen, deuren, telefoon en laptop vaak kapot. 

Het is bij mij echt die alcohol die de ketting tot leven brengt. Als ik niet drink heb ik totaal geen behoefte aan gokken of drugs, komt niet eens op in mijn gedachten, maar bij het tweede biertje is de gevarenzone al weer bereikt en de knop om. Herkenbaar?

Ik heb er geen zin meer in. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Cleo66:

Welkom koriander, dapper dat je je bij ons meld . Ik heb ook eens een traject bij novadic gevolgd wat jammerlijk mislukte . Dit forum heeft me van mijn alcohol misbruik afgeholpen en doet dat nog steeds ik ben 5 november 28 maanden nuchter , dus een enorme voorsprong . Ik ben echter 21 jaar ouder dan jij , dus daar win jij . Je bewustwording dat het zo niet langer kan is er dus .

Ken je het filmpje van els noorlander , dat is echt een eye opener hoe verslaving werkt . 

Veel succes en kom hier veel schrijven en lezen.  Je moet het zelf doen maar het hoeft niet alleen

Alleen willen doen is eerste instinct maarheeft ook valkuilen, maar de enige die wat kan veranderen ben je idd zelf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Joris. En goed dat je wilt stoppen. En bij mij is het zeker herkenbaar wat je schrijft over de grens die je overschrijdt na het 2e biertje. Bij mij is dat trouwens na het 1 e drankje. Ik kan niet stoppen na 1 glas moet dan een 2e, 3e en vaak nog meer hebben. Dus de 1 e niet nemen werkt het beste. 
En zonder alcohol zijn problemen toch makkelijker te overwinnen of er mee te dealen is mijn ervaring. De alcohol vergroot het juist bij mij. 
Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Joris. We kunnen hier veel van elkaar leren. Ik herken een en ander in jouw verhaal. Volgens mij zijn we even oud? Tijd om de knop om te zetten.

Ik worstel er ook al 15 jaar mee. Ging pas echt mis toen ik ben gaan bingedrinken. Afgelopen week heb ik het helemaal opgegeven uit wanhoop. Ik ben enorm tegen mezelf aangelopen sindsdien. 
Vandaag is 1 november, ik stop met je mee. Heel veel succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Joris, 1 november is een mooie dag om je leven om te gooien.

Ik houd wel van metaforen. 'de ketting' ik dacht dat je daarmee zou bedoelen dat alcohol je aan de ketting legt, en dat je de ketenen wilt verbreken. Maar je bedoelt een kettingreactie van verschillende verslavingen. Het komt op hetzelfde neer. De cirkel doorbreken is ook de ketenen afgooien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom Joris,

De eerste stap heb je weer gezet; hier schrijven en je probleem benoemen en erkennen.

verstandig besluit om helemaal te stoppen met alcohol. Jij kan daar kennelijk ook een hoop andere nare verslavingen mee buiten de deur houden.

dat zijn vele vliegen in één klap.

Het forum is voor mijn erg belangrijk om de motivatie om niet te drinken op peil te houden, dat gaat nu al 4 maanden goed.

Geloof er in, bij mij duurde dat wel even, ik had nooit gedacht dat het mij zou lukken,  en daarom stelde ik het besluit steeds uit. 

het moet bij jou ook lukken, ga er voor , veel succes.

en neem de eerste niet, ook morgen niet en daarna. heel simpel geen alcohol meer in je mond stoppen.

de beloning kan snel volgen,  je voelt je mentaal en lichamelijk al snel 100% beter.

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei Kyon:

Welkom Joris. En goed dat je wilt stoppen. En bij mij is het zeker herkenbaar wat je schrijft over de grens die je overschrijdt na het 2e biertje. Bij mij is dat trouwens na het 1 e drankje. Ik kan niet stoppen na 1 glas moet dan een 2e, 3e en vaak nog meer hebben. Dus de 1 e niet nemen werkt het beste. 
En zonder alcohol zijn problemen toch makkelijker te overwinnen of er mee te dealen is mijn ervaring. De alcohol vergroot het juist bij mij. 
Succes.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...