Spring naar bijdragen

Zaterdag 31 oktober


ikkanhet

Aanbevolen berichten

Mja er is alle aanleiding om dit als het einde te zien.

Mijn vrouw is zo lief. Ik verdien het nauwelijks. Ik lig hier maar wakker en een beetje te typen en aan de dood te denken. Volgens mij heb ik vandaag iets geleerd, namelijk dat ik altijd al dronk om een beetje dood te gaan. En dat is bijna gelukt en het zal me helemaal lukken de volgende keer. 
Troep, dat is precies het goeie woord @Cleo66.

 

Verder gaat het slecht. Dat gat in mijn kop doet pijn. En ik zit onder de blauwe plekken vanwege al die infusen. Goed tot zover het zelfmedelijden. Ze hebben me goed geholpen, nu ik mezelf nog.

Ik blijf maar wakkerliggen. Ik heb de afgelopen dagen even teruggelezen, dat was niet leuk. Ik ben een klootzak als ik drink. Ik heb geprobeerd daar mijn excuses voor aan te bieden, hoop dat dat goed landt.

Ik word nu gestraft met paniek en pijn. Paniek vanwege de herinnering aan de ambulance en angst omdat het blijkbaar zomaar mis kan gaan. Zo voelt het althans. 
De pijn is fysiek maar ook moreel. Wat ben ik toch een drama. Ik ben inderdaad precies mijn pa. Enige goede is dat ik geen kinderen heb. Maar ik voel me zo alleen. Ik wilde gewoon niet mee voelen. Nu komt alles terug.

 

Beetje ironisch om na zo’n lange post te schrijven maar ik voel me schuldig dat ik zo loop te spammen. Ik kan gewoon niet anders, ik moet het van me af schrijven. Maar ik ben voornemens om hier wat meer te lezen in minder te schrijven. Jullie zijn allemaal een stuk verder dan ik. Ik sta sinds gister weer op nul en heb heel wat te leren.

bewerkt door Descartes33
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eenzaam is zijn probleem, niet het jouwe.

En tussen contact helemaal verbreken en alles ondergaan zitten nog vele tussenwegen. Misschien kan je voor jezelf wat grenzen verzinnen, als je schrijft dat hij van invloed is op jou, definieer dan de grenzen van die invloed en als er een grens overschreden dreigt te worden, grijp dan hard in. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij is eenzaam omdat het een narcist is. En daarin lijk ik op hem helaas. En ik koester veel wrok jegens hem maar dat was denk ik al wel duidelijk. Daar moet ik iets mee, ik krop die shit allemaal op. 
 

En ik voel me natuurlijk sowieso al schuldig dat zijn talentvolle zoontje zijn leven vergooit met drank..

Ben dinsdag wel volledig leeggelopen bij de psych hierover. Ik dacht dat dat hielp maar alcoholisme kun je niet wegpraten. 
(dus wat doe ik hier dan?). Dingen leren.

bewerkt door Descartes33
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij, als je de alcohol uit de vergelijking haalt dan wordt het al een stuk eenvoudiger. Dan blijft alleen een narcist over. Daar zijn er miljoenen van. Google hoe omgaan met een narcist en dan volg je dat en dan is het af en toe schelden en vloeken maar ja it is what it is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Ik snap niet dat jullie zo moeilijk doen over dat ik naar huis ben gegaan. Ik had gewoon teveel gezopen" ....
@Descartes33, ik heb zo het één en ander zitten googelen over hersentrauma. 

En dan begrijp ik ook veel beter waarom men jou een nachtje wilde houden... 
Dat heeft niets te maken met jouw dronkenschap, maar alles met de letterlijke klap die jouw kop te verwerken heeft gehad. 
Overigens is niet alleen die eerste nacht van belang om goed door te komen, ook de dagen daarna zijn van heel groot belang. 
Hersenen zijn een raar goedje om het zo maar te zeggen, dagen na zo'n klap op je koppie kan de boel alsnog escaleren. 
En dan zijn de rapen pas echt gaar. Dus hou je alsjeblieft heel heel rustig.... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankje @Yvonne. Ik heb er op zich geen pijn aan, flinke bult wel. De CT-scan was niet goed gelukt omdat ik in paniek was. Misschien binnenkort even overdoen.
Ik ben wel vaker gevallen in het verleden, daarom staat mijn neus een beetje scheef. En hij is al zo groot.

Verschil met gister was vooral de plas bloed.

Ik ga het in de gaten houden. Waarschijnlijk belt mijn huisarts me ook nog op, dit komt natuurlijk in mijn dossier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Renaldo61, het wordt tijd dat je je erbij neerlegt dat jullie niet meer met elkaar zullen praten. 
Want zij wil dat blijkbaar niet. 
En waarom? Dat zal dus nooit duidelijk worden, maar het feit ligt er. 
Dan is het zaak dat je je daarbij neerlegt. 
Pak de draad van jouw leven weer op en ga verder. 
Door in het verleden te blijven hangen zal je steeds verder afglijden. 
Ga accepteren dat dingen voorbij gaan .... 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Renaldo61:

Opgeven staat over sommige dingen, nog niet in mijn woordenboek. 

Opgeven staat inderdaad niet in jouw woordenboek als ik je zo lees Renaldo. 
Vaak is het een mooie eigenschap dat 'niet opgeven' , maar niet altijd. 
En de weg die jij bewandelt is heilloos. 
In dit geval kun  je niet eens 'opgeven'... want 'opgeven' doe je iets wat er is... 
Wat jij najaagt ís er al helemaal niet meer. 
Accepteren zou beter zijn. Accepteren dat het contact voorbij is, 
accepteren dat die gesprekken niet meer komen. 
En dan kun je jezelf de gelegenheid geven weer vooruit te kijken, aan de slag gaan 
met wat je van jou leven kunt maken.... 
Voeg de termen 'accepteren' 'vooruit kijken' en 'aan de slag gaan'  aan je woordenboek toe Renaldo. 


 

bewerkt door Yvonne
zin iets veranderd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

je kunt wel leren die anderen waar je steeds over schrijft te respecteren Renaldo.
De kans is groot dat dit eenzijdige "liefdes"/fixaties zijn. Als die mensen ook zo
voor jou voelden hadden zijn wel contact met jou opgenomen immers?
Jij blijft jouw hersenschimmen voeden door er hier over te schrijven.
Misschien ook wel elders of bij anderen. Niemand kan hier wat mee en voor jou
is het therapievoer. Laat die mensen los en ga iets doen waar jijzelf iets aan hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Bor:

Zorg jij er nou maar voor dat je met je pootjes van die teringzooi afblijft met die klote refu in aantocht. @Smaragd

Djw voor het vertrouwen!

Ga wel meteen in de goot weer liggen. Kom op zeg, dit vind ik niet steunend. De verslavingsarts en Brijder weten heus wel wat ze doen. Snap je wantrouwen en angst maar daar ga ik mij niet door laten leiden. Dan heb ik geen leven meer. Ja ik ga voor refusal sorry. Is wat het is en ik sta er nu achter. We gaan het zien.

Gaat het wel met jou @Bor???????? Dat kan ik mij beter afvragen maar goed. Zal de andere draad uppen. Heb hier geen zin in na 2 dagdiensten, ben moe, ga zo even liggen. Hou je goed.

Gaat onder begeleiding, moet er dan 3 keer per week naar toe, kan niet sjoemelen meer dan nee! Nee is niet leuk maar als het moet en ik het wil, dan moet ik het wel zo doen. Wil mijn werk blijven behouden en nog meer dan dat, mijn waardigheid. Excuses daarvoor dan!

bewerkt door Smaragd
toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach hou op, weet dat het goed bedoelend is maar dan nog. Moet ik blijven boeten en mijzelf wegzuipen? Nee als ik dat wil, kom ik hier niet meer.  Laat maar, je maakt mij onzeker, nu ga ik twijfelen terwijl ik erachter sta.

Met refusal durf ik echt niet meer te drinken. Zo ziek en weg, met benzos ook niet meer, compleet de weg kwijt. Nu lees ik een paar keer de combi bier en Whiskey. Nooit geprobeerd. Ach voor alles moet een eerste keer zijn he. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank @Cleo66, dat lees ik liever even nu. Al zenuwachtig genoeg, sta erachter, wil dat monster vernietigen, ik kan het niet zelf. Noem het dan maar geen ruggengraat hebben whatever. Heeft het niets mee te maken, sterker soms dan ik zelf. Juist dan vanuit dat balen en walgen van mezelf ga ik echt zover drinken dat ik ook dood wil. Dat wil ik niet meer, dan maar een hulpmiddel erbij als ik het daardoor wel zou kunnen redden.

Nogmaals dank. Aan motiverende woorden heb ik meer, genoeg schoppen onder mijn kont gehad, ze helpen niet, ze doen mij denken aan iets en dat is de trigger.

Ga er gewoon voor vanaf   6 november. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor mij wel ja dan kan ik het plaatsen, je reacties.Niet gewend van jou naar mij toe, je weet heel goed dat ik daar slecht tegen kan.

Hoeveel heb je gedronken? Kom op, nu ook een grote meid zijn.

Geef om je, dat weet je maar de harde methode onder invloed werkt niet bij mij sorry.

Lees het later als je durft. Nu zzzzzz een uur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geeft niet, eerlijk van je, niet gaan bingen!!!!!!!

Morgen beetje herpakken, dat kan jij, is goed lieverd. Nu snap ik het meer. Vandaar dat ik het wilde weten. Zo lekker je bedje in als het lukt. Okay en niet vallen. Hou je goed lieverd. Weet niet wat ik meer moet/kan doen nu. 

Geen sorry he, hoeft niet, geen verplichting/verantwoordelijkheid jegens mij. Je blijft toch wel mijn maatje, beste die ik ooit gehad heb. Kun je wel slapen zo?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...