Spring naar bijdragen

Huiskamer 30-10-20


Emma123

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal

gister had ik echt een goede dag (behalve de ochtend) 

en nu is t ochtend en voel k me weer klote. Zoveel onzekerheid in mn hoofd en steeds maar de vraag hoelang duurt dit nog, ik wil me gewoon normaal voelen. Mja dat piekeren stopt nooit  voor mijn gevoel

Jullie alvast fijn weekend allemaal! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal.

Vraagje. Zijn er meer mensen hier die een trauma hebben van een zwaar mislukte afkick? 

In het kort, ben vorig jaar naar een, wat ze zeiden, mental health centrum gegaan voor het laatste stukje van mijn burn-out. 

Eenmaal daar bleek alles gericht op depressie en had je therapie van half 9 s ochtends tot half 8 s avonds en voornamelijk in groepsverband. Rust was er niet bij. Niet optimaal voor iemand met een burn-out, zacht uitgedrukt.

Na twee weken was ik helemaal kapot en weer volop in mijn burnout. Helaas was ik zo kwetsbaar dat ik op dat moment alles aannam wat dr professie, in mijn ogen, zei.

Op dat moment hebben ze van de diazepam welke ik al twee jaar elke avond nam, 8mg van de 10mg eraf gegooid en 10mg tegelijk van AD. Er werd gezegd dat ik hier niks van zou merken.

Toen ging het finaal mis. Toch tot week 6 gebleven en kan zeggen dat dat een ware hel was. Wist pas achteraf dat het kwam door de medicatie die ze eraf hadden gegooid. Daardoor echt gedacht dat ik gek werd en 24 7 angst.

Ben nu weer aan het afbouwen, maar merk dat de klachten mij triggeren. Meer mensen zoiets meegemaakt mrt een te snelle afbouw?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat je door xe ggz in een bepaald hoekje gedrukt word dat herken ik wel. jij zegt iets en daar gaan ze mee verder aan de haal. ik weet niet precies hoe het te zeggen. maar mij is hetzelfde overkomen. alles ging weer terug naar vroeger. ze zochten gewoon om problemen en anders maakten ze ze wel. en jij bent labiel dus kneedbaar en jij gaat er in mee. met de kans dat je er een probleem bij krijgt. en je eigen probleem nog steeds niet is opgelost. 

wat ik wel merkte met de afbouw toen ik te snel ging. dat ik ook heel angstig/ onrustig werd en idd het idee van doordraaien. toen ben ik weer teruggegaan naar voorgaande dosis en opnieuw begonnen. daarna hele kleine syapjes gedaan. dezelfde klachten voelde ik tijdens afbouw nog steeds wel maar vele vele malen minder. en niet alles tegelijk.

maar dat herkent iedereen hier wel. maar zo erg als toen zal het niet gebeuren. het beste is om hier regelmatig te komen en eventuele klachten delen en vragen of ze herkent worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha @Louu, wat bouw je nu af en hoe doe je dat? 
Het blijkt maar weer, GGZ maakt meer kapot dan je lief is. Ik wil natuurlijk niet generaliseren, maar wat lees ik dit soort  verhalen toch vaak. 

@Vechter, is Belgie nu officieel in lockdown? Kun jij dan je werk nog wel blijven uitvoeren, want ik les iets over verplicht thuis werken. Nu kan dat natuurlijk niet in alle beroepen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

44 minuten geleden zei Cyclad58:

Ha @Louu, wat bouw je nu af en hoe doe je dat? 
Het blijkt maar weer, GGZ maakt meer kapot dan je lief is. Ik wil natuurlijk niet generaliseren, maar wat lees ik dit soort  verhalen toch vaak. 

@Vechter, is Belgie nu officieel in lockdown? Kun jij dan je werk nog wel blijven uitvoeren, want ik les iets over verplicht thuis werken. Nu kan dat natuurlijk niet in alle beroepen. 

Ja we zijn weer in lockdown vanaf maandag op vraag van de ziekenhuizen....ze verwachten midden november een instorting. Afgelopen week 100000 besmettingen in een klein landje van 11 miljoen inwoners.ik kan niet thuis werken .moest ik verplicht thuis zitten voor 6 weken had ik misschien een kleine afbouw van 1mg overwogen maar ga dit nu toch niet doen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Vechter:

Ja we zijn weer in lockdown vanaf maandag op vraag van de ziekenhuizen....ze verwachten midden november een instorting. Afgelopen week 100000 besmettingen in een klein landje van 11 miljoen inwoners.ik kan niet thuis werken .moest ik verplicht thuis zitten voor 6 weken had ik misschien een kleine afbouw van 1mg overwogen maar ga dit nu toch niet doen

In NL verwacht men dat het aantal besmettingen en ziekenhuisopnames gaat afvlakken en falen. Ik moet dat nog zien. Het griepseizoen begint ook. Ik houd er nog wel rekening mee dat we dinsdagavond tijdens de persconferentie toch ook strengere maatregelen gaan horen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...