Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
ikkanhet

Vrijdag 30 oktober

Aanbevolen berichten

8 minuten geleden zei Lieke7777:

......ik ga het opschrijven  en volgende keer maar  voorlezen .. 

Ik denk dat dát heel heel goed is Lieke, doen!

Bor, ik hoop van harte dat je vandaag gebeld wordt, dat ze je serieus nemen daar. 
Ik ga duimen, top trouwens dát je gebeld hebt! 

En nu aan de slag, veel te doen vandaag... 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Vandaag weer een lekker stukje fietsen
Werken en weer terug

Gisteren gaan lopen naar werk
3.5 km heen en weer terug
Door de stromende regen
Ben gaan lopen omdat ik zo slecht zie in het donker
Na overleg, ga ik nu voortaan op de dag werken, dan is het tenminste licht

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Bor:

Oh? Hoe kom ik daar nou weer bij dan..:huh:
Ik denk dat ik hem dan verwar met iemand anders..ofzo

Misschien met Elton? Ik weet het ook soms niet allemaal. Zoveel gelijkaardige problemen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Straks weer  naar  Brijder  ' ben er  maar druk  mee ;)  nu andere  locatie  maar dan gesprek  ouder  kind  begeleiding  .. Ze  is  al vanaf  begin  ook betrokken  ' even  bijpraten  dat is makkelijker  met haar omdat het  niet  behandeling  is .  

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het ga me vandaag weer absoluut niet. Spierpijnen. Kinesist had gisteren wel enkele hints laten vallen. Ik dacht nochtans volgende week terug werken te gaan. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mja ik weet het @lady jane. Als kind gaven ze me een IQ-test toen was het 150. Vorig jaar gaven ze me een soortgelijk test en was het 130. Dat komt door het zuipen zei de psych. Ik weet het allemaal niet meer. Intelligentie is een zwakte want het tast je moraal aan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb ook wel het idee dat mijn verstandelijke vermogens wat achteruit zijn gegaan door alcoholgebruik. Maar door nu gezond te leven kan ik de schade een beetje herstellen. Soms merk ik wel dat ik er hard aan moet trekken, om niet te gaan zitten somberen, nu allerlei bijeenkomsten niet doorgaan en ik veel thuis zit. Die moeite loont wel. Goed voor mezelf zorgen en gewoon doorgaan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei ikkanhet:

Ik zei altijd tegen kennissen en familie.... ben maar blij dat ik drink. Ben nu al heel slim laat staan als ik niet zou drinken.:lol:

Ja ik zei dat altijd tegen mijn moeder: over 20 jaar kunnen we dan een gesprek voeren.

@lady jane ik ben niet trots op mijn intelligentie. Het was een last toen ik jong was. Het is een kracht die ik niet kan beheersen, ik ben erdoor geen mens dat goed reageert op emoties. Het is handig, ik ben een slimme vent. Maar in de fabriek van Descartes gaat vanalles mis. 
Die hardheid, van jou en o.a. Bumper helpt me wel trouwens. Daarom kom ik op dit forum, die klap op mijn bek krijg ik niet in real life.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Genoeg gesomberd. Ik ga een kop koffie zetten en eet mijn chocoladeletter op. Dat was eigenlijk een kado voor iemand anders dus moet ik straks weer een nieuwe halen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei Descartes33:

Mja ik weet het @lady jane. Als kind gaven ze me een IQ-test toen was het 150. Vorig jaar gaven ze me een soortgelijk test en was het 130. Dat komt door het zuipen zei de psych. Ik weet het allemaal niet meer. Intelligentie is een zwakte want het tast je moraal aan.

Spijtig genoeg klopt dat. Ik werd bij mij laatste test bijna als idioot verklaard. Drinken vernietigd hersencellen. Of zelfs normaal denken. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goedemorgen, dag 49 voor mij. Morgen best een mijlpaal en had ik van te voren niet gedacht. Tijd gaat snel weken vliegen om. Trek is minder, nog wel beetje die onrust en verveling maar gaat al beter. Pak wel meer op en dat kansloze zuipen wil ik niet meer. Mijn man zou graag wel gewoon weer eens een wijntje willen drinken maar mijn gevoel zegt dat ik dat niet kan. Denk gelijk aan een hele fles of zelfs 2 want als het dan ‘mag’ dan mag het gelijk goed/veel.. dus dat is niet best dus ik doe het niet. Sta op jaarpact dus ik ga nog steeds daarvoor.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Descartes33:

Ja ik zei dat altijd tegen mijn moeder: over 20 jaar kunnen we dan een gesprek voeren.

@lady jane ik ben niet trots op mijn intelligentie. Het was een last toen ik jong was. Het is een kracht die ik niet kan beheersen, ik ben erdoor geen mens dat goed reageert op emoties. Het is handig, ik ben een slimme vent. Maar in de fabriek van Descartes gaat vanalles mis. 
Die hardheid, van jou en o.a. Bumper helpt me wel trouwens. Daarom kom ik op dit forum, die klap op mijn bek krijg ik niet in real life.

Er wordt momenteel onderzocht om van hoogbegaafd (en hoog sensitief hangt daar ook vaak aan) een stoornis/handicap te maken.
En in wezen kan het dat ook zijn, hier ook veel ervaring mee helaas.
Wat misschien goed is te weten, er is onderzoek gedaan naar meerdere vormen van IQ. Je hebt de hoogbegaafde kennis-freaks, die alles omzetten in weten, leren en weten, En er is een categorie van hoog begaafden die juist heel anders intelligent zijn, de creatieveren. De man die dat mij uitlegde ooit nam als voorbeeld dat de 1e groep antwoordt op een vraag waar de zon op komt; in het oosten. En de 2e groep zegt, die komt niet op want de aarde draait om de zon heen. Die laatste groep heeft het zwaar(der?) want dit soort antwoorden zie je zelden bij multiple choice vragen. Die leren dus creatiever met hun intelligentie omgaan om het leven te kunnen leven.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Descartes33 je zegt dat je het leven minacht.

Waarom hou je er dan zo aan vast? Waarom geef je het dan zoveel aandacht?

Wat je nu doet lijkt op een huwelijk met een partner die je beschimpt, bespot en mishandelt.....  en als ze dan krom, ingepakt in verband, met daaromheen overal blauwe plekken opstaat zeg jij: "mens, wat ben jij lelijk!" 

En je hebt nog gelijk ook. 

Ik zou mijn intelligentie aanwenden om een rustige, beschaafde, nuchtere, niet al te rommelige, doeltreffende manier te vinden om eruit te stappen. 

Wie weet boort de echte actie wel je levenslust op. Want dat je die hebt kan ook nog, je bent hem hooguit kwijt, wil m niet zien, of verwart "niet" met "niet zo"... 

Dit is gerommel in de marge, jezelf bedonderen. 

Sterkte. 

bewerkt door Jopie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vergeet de verkeerde dingen, zoals de naam van mijn leidinggevende op het werk. Ik kan echter zijn leugens en valse beschuldigingen niet vergeten.  Ik ga proberen niet meer werken te gaan. Het gaat alvast een probleem van de baan zijn. Ik ging nochtans vroeger steeds graag werken. Tot mijn laatste leidinggevende. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Niet alle leidinggevenden zijn gelijk @Renaldo61

Ik pas even heel eventjes op kleinzoon(3) want anders kon moeders niet naar verslavingszorg, vnn. Nou dat kan wel hoor, daar wil ik wel even voor oppassen. Geen smoesjes.:P

bewerkt door Bor

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Bor dat weet ik . Mijn eerste was een soort superman op dat werk, ik werk daar al van 1986. Steeds veel respect voor gehad. Sindsdien, ja gewoon bergaf gegaan. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja maar als die eerste meteen zo"n goeie was dan zou nooit iemand daar aan kunnen tippen..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...