Spring naar bijdragen

Vrijdag 30 oktober


ikkanhet

Aanbevolen berichten

Ik heb ook wel het idee dat mijn verstandelijke vermogens wat achteruit zijn gegaan door alcoholgebruik. Maar door nu gezond te leven kan ik de schade een beetje herstellen. Soms merk ik wel dat ik er hard aan moet trekken, om niet te gaan zitten somberen, nu allerlei bijeenkomsten niet doorgaan en ik veel thuis zit. Die moeite loont wel. Goed voor mezelf zorgen en gewoon doorgaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei ikkanhet:

Ik zei altijd tegen kennissen en familie.... ben maar blij dat ik drink. Ben nu al heel slim laat staan als ik niet zou drinken.:lol:

Ja ik zei dat altijd tegen mijn moeder: over 20 jaar kunnen we dan een gesprek voeren.

@lady jane ik ben niet trots op mijn intelligentie. Het was een last toen ik jong was. Het is een kracht die ik niet kan beheersen, ik ben erdoor geen mens dat goed reageert op emoties. Het is handig, ik ben een slimme vent. Maar in de fabriek van Descartes gaat vanalles mis. 
Die hardheid, van jou en o.a. Bumper helpt me wel trouwens. Daarom kom ik op dit forum, die klap op mijn bek krijg ik niet in real life.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, dag 49 voor mij. Morgen best een mijlpaal en had ik van te voren niet gedacht. Tijd gaat snel weken vliegen om. Trek is minder, nog wel beetje die onrust en verveling maar gaat al beter. Pak wel meer op en dat kansloze zuipen wil ik niet meer. Mijn man zou graag wel gewoon weer eens een wijntje willen drinken maar mijn gevoel zegt dat ik dat niet kan. Denk gelijk aan een hele fles of zelfs 2 want als het dan ‘mag’ dan mag het gelijk goed/veel.. dus dat is niet best dus ik doe het niet. Sta op jaarpact dus ik ga nog steeds daarvoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Descartes33:

Ja ik zei dat altijd tegen mijn moeder: over 20 jaar kunnen we dan een gesprek voeren.

@lady jane ik ben niet trots op mijn intelligentie. Het was een last toen ik jong was. Het is een kracht die ik niet kan beheersen, ik ben erdoor geen mens dat goed reageert op emoties. Het is handig, ik ben een slimme vent. Maar in de fabriek van Descartes gaat vanalles mis. 
Die hardheid, van jou en o.a. Bumper helpt me wel trouwens. Daarom kom ik op dit forum, die klap op mijn bek krijg ik niet in real life.

Er wordt momenteel onderzocht om van hoogbegaafd (en hoog sensitief hangt daar ook vaak aan) een stoornis/handicap te maken.
En in wezen kan het dat ook zijn, hier ook veel ervaring mee helaas.
Wat misschien goed is te weten, er is onderzoek gedaan naar meerdere vormen van IQ. Je hebt de hoogbegaafde kennis-freaks, die alles omzetten in weten, leren en weten, En er is een categorie van hoog begaafden die juist heel anders intelligent zijn, de creatieveren. De man die dat mij uitlegde ooit nam als voorbeeld dat de 1e groep antwoordt op een vraag waar de zon op komt; in het oosten. En de 2e groep zegt, die komt niet op want de aarde draait om de zon heen. Die laatste groep heeft het zwaar(der?) want dit soort antwoorden zie je zelden bij multiple choice vragen. Die leren dus creatiever met hun intelligentie omgaan om het leven te kunnen leven.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen. 

Ik ga zo voor drie dagen met manlief naar Texel (weet hij nog niet, is een verrassing). Even heerlijk uitwaaien op het strand en wandelen door de bossen. Zo vieren wij onze trouwdag morgen, het wordt heerlijk weer! Mét een zonnetje! :D Ik ga een koffer inpakken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Jopie:

Wat je nu doet lijkt op een huwelijk met een partner die je beschimpt, bespot en mishandelt.....  en als ze dan krom, ingepakt in verband, met daaromheen overal blauwe plekken opstaat zeg jij: "mens, wat ben jij lelijk!" 

:D Mooie vergelijking.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@nancy, gefeliciteerd met je/weer een trouwdag.
Het is weer trouwdagentijd, lijkt wel.
Wij waren een weekje of twee geleden 29 jaar getrouwd en twee dagen daarvoor kenden we elkaar 35 jaar. We kennen elkaar
al meer dan de helft van ons leven. Raar idee omdat we helemaal geen familie van elkaar zijn... :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeg @Yvonne begrijp ik het nou goed dat jij iedere ochtend al die plaatjes bij elkaar moet scharrelen (en stuk voor stuk verkleinen) om ze te kunnen plaatsen?

Misschien een screenprint maken van hoe ze hier nu staan, overtollige randen eraf knippen en dan opslaan. Dan ben je voortaan met één plaatje klaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

53 minuten geleden zei Bor:

* Ik heb pb terug, ik plaats het maar even hierheen, denk dat dat vast wel mag*

Beste Bor,

Dankjewel voor je bericht. Inderdaad vervelend dat die spamberichten maar blijven komen. We doen ons best om ze zo snel mogelijk te verwijderen maar net zoals overal in Nederland de zorg onder druk staat, zitten ook wij niet heel ruim in de man/vrouwkracht en kunnen het forum niet zo uitgebreid in de gaten houden als we zouden willen. Wat in ieder geval helpt, is als er bij het verschijnen van spambericht even een 'meld het de moderator'-bericht wordt gedaan. We doen dan ons best om het bericht zo snel mogelijk te verwijderen.

Met vriendelijke groet,
De administrator

"Net zoals in heel NL de zorg onder druk staat", ja het ligt natuurlijk aan de covid. Das wel makkelijk. Dat niemand meer zit te modereren dat wisten we al. Kennelijk is het forum geen prioriteit meer. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Yana, ik heb een telefoon vol foto's maar heb geen idee hoe ik ze hier op m'n laptop, laat staan het forum moet krijgen...
Maar stel je ook weer niet teveel van dat naambordje voor. Ik had het over Jugendstil maar alleen de lettervorm is Jugendstil. Het bordje zelf is
gewoon rechthoekig, 25 x 10 cm. Dennengroen met crèmewitte letters.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hou van simpel qua vormgeving én ik hou van Jugendstil dus ik denk nog steeds dat ik het mooi vind.

Als ik een foto van mijn telefoon even snel naar mijn laptop wil hebben dan mail ik hem naar mezelf.

Als je hier een bericht zit te typen dan staat er onderaan: 'klik om bestanden te kiezen'. Dan zoek je de foto op en hoppekee, kind kan de was doen zowel op mobiel als op laptop. Het enige is dat het forum geen grote bestanden accepteert, dus vaak zul je eerst de foto als een kleiner bestand moeten opslaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Yana:

Zeg @Yvonne begrijp ik het nou goed dat jij iedere ochtend al die plaatjes bij elkaar moet scharrelen (en stuk voor stuk verkleinen) om ze te kunnen plaatsen?

Misschien een screenprint maken van hoe ze hier nu staan, overtollige randen eraf knippen en dan opslaan. Dan ben je voortaan met één plaatje klaar.

Ik kopieer de plaatjes van de vorige dag in 1 keer naar de huidige dag Yana, maar moet ze daarna wel allemaal apart verkleinen... 
En pfff nooit er aan gedacht om het via een bewerkte printscreen te doen
Top tip van jou, dankjewel... 
 

edit: Ik heb de afbeelding verwijderd omdat hij wel heeeeel veel ruimte in nam..

 

bewerkt door Yvonne
forse afbeelding verwijderd.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Yana:

Ik hou van simpel qua vormgeving én ik hou van Jugendstil dus ik denk nog steeds dat ik het mooi vind.

Als ik een foto van mijn telefoon even snel naar mijn laptop wil hebben dan mail ik hem naar mezelf.

Als je hier een bericht zit te typen dan staat er onderaan: 'klik om bestanden te kiezen'. Dan zoek je de foto op en hoppekee, kind kan de was doen zowel op mobiel als op laptop. Het enige is dat het forum geen grote bestanden accepteert, dus vaak zul je eerst de foto als een kleiner bestand moeten opslaan.

Hmmm.... kind kan de was doen, zeg je. Het zal allemaal heel simpel zijn maar als ik dit zo lees word ik al weer helemaal daas.
Maar ik zal het op m'n gemak allemaal eens proberen uit te vogelen. Niet nu, heb net de auto volgeladen met spullen voor de kringloop.
Dus eerst daar naartoe en dan meteen de weekendboodschappen doen.  Met mondkapje uiteraard.
Die mondkapjes beginnen hier net als leesbrilletjes overal te liggen en hangen. Ik denk maar zo, als ze een tijdje niet gebruikt zijn zijn ze wel weer clean.
Dus aan de binnenspiegel vd auto, de sleutel van de gangkast naast de kapstok, aan de klink van de voordeur, op m'n tekentafel, in m'n broekzak, in m'n jaszak
enz... overal mondkapjes..:huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...