Spring naar bijdragen

HOBBY D'R IN, PILLEN DOOR DE WC.


bolletje

Aanbevolen berichten

Nou daar gaat ie dan een hobbydraadje voor de kanjers hier. Hobby's zijn echt een heel goed alternatief tegen ontwenningsverschijnselen. En het is zeker met de wintermaanden en eventuele Lock down, erg goed. En smoesjes, dat kan ik niet, daar trappen we hier niet in, zeker als we kijken naar het gevecht dat we hebben tegen de benzo's. Ook al heb j e nu geen zin, misschien wil je wel schrijven wat je hobby is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei bolletje:

Nou daar gaat ie dan een hobbydraadje voor de kanjers hier. Hobby's zijn echt een heel goed alternatief tegen ontwenningsverschijnselen. En het is zeker met de wintermaanden en eventuele Lock down, erg goed. En smoesjes, dat kan ik niet, daar trappen we hier niet in, zeker als we kijken naar het gevecht dat we hebben tegen de benzo's. Ook al heb j e nu geen zin, misschien wil je wel schrijven wat je hobby is.

Bolletje, ik heb er meerdere.  Schilderen, lezen, wandelen, wordfeud op foon, fietsen, breien, slapen :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou das best wel veel wat jullie leuk vinden. Ik heb heel veel gedaan aan creativiteit. Nu vind ik kaarten maken erg leuk omdat je vlug resultaat ziet.

Rix. wat schilder je precies? Met wat voor 'n verf?

Cyclad Barok?  Renaissance?  Met of zonder sigaar of pijp?

Dikkie knutsel je wel eens met de kleinkinderen?

Vechter veel lich. activiteiten. Knutsel je ook?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei bolletje:

Nou das best wel veel wat jullie leuk vinden. Ik heb heel veel gedaan aan creativiteit. Nu vind ik kaarten maken erg leuk omdat je vlug resultaat ziet.

Rix. wat schilder je precies? Met wat voor 'n verf?

Cyclad Barok?  Renaissance?  Met of zonder sigaar of pijp?

Dikkie knutsel je wel eens met de kleinkinderen?

Vechter veel lich. activiteiten. Knutsel je ook?

Hey Bolletje  ,nee knutselen niet...moet ik is proberen. Heb ADHD voordeel is ben altijd in beweging...nadeel steeds opgejaagd en maak me druk in alles en nog wat....dit in combinatie met mijn ziekte heeft geleid tot de pilletjes 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Vechter:

Hey Bolletje  ,nee knutselen niet...moet ik is proberen. Heb ADHD voordeel is ben altijd in beweging...nadeel steeds opgejaagd en maak me druk in alles en nog wat....dit in combinatie met mijn ziekte heeft geleid tot de pilletjes 

Vechter misschien is Daimond painting of hoe schrijf je dat. Dingen uitproberen en kijken wat je leuk vindt. NIET ZAGEN. DAAR WORD JE MOE VAN.

Dit is ook erg leuk en heel makkelijk Vechter.

En dit

Allemaal makkelijk om te doen. Heb je geen föhn kan je ook een rietje gebruiken. Hier staat zoveel van op internet.

Misschien kun jij iets zoeken wat je mooi vindt, en hier plaatsen?

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik schilder met acryl, van alles, alleen nog geen dieren en mensen. Ga weer een schilderij maken van de zee, heb er al een hangen, houd heel erg van de zee en ga er paar keer per jaar naartoe paar dagen, met hond natuurlijk.  En bloemen. Zal eens kijken ofdat ik ern foto kan plaatsen. Mandela kleuren is ook heel ontspannend 

bewerkt door Rixie1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Vechter:

Zal het overwegen...We gaan toch veel moeten binnen zitten ...ik heb wel werk dat ik niet thuis kan doen...misschien samen met mijn zoontje...dank u voor de tips

Vechter, ik bedoel wat je plaatste.........zagen dat ik me niet goed voel.:)

bewerkt door Rixie1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hou van duursporten, rennen, fietsen en zwemmen. Sinds ik afbouw met Lorazepam (1,5 week van 2,5 mg naar 0.8mg) heb ik last van extreme vermoeidheid. Hartkloppingen, hart slaat over en hele lamme armen. Ik ben niet in staat om te sporten en dat helpt niet echt. 

In het afgelopen jaar heb ik al eerder een benzo afgebouwd maar nog nooit dergelijke klachten gehad. Herkend iemand dit?

Om een lang verhaal kort te maken, ja ik heb hobby's maar ik ben er lichamelijk niet toe in staat.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Baseighties:

Ik hou van duursporten, rennen, fietsen en zwemmen. Sinds ik afbouw met Lorazepam (1,5 week van 2,5 mg naar 0.8mg) heb ik last van extreme vermoeidheid. Hartkloppingen, hart slaat over en hele lamme armen. Ik ben niet in staat om te sporten en dat helpt niet echt. 

In het afgelopen jaar heb ik al eerder een benzo afgebouwd maar nog nooit dergelijke klachten gehad. Herkend iemand dit?

Om een lang verhaal kort te maken, ja ik heb hobby's maar ik ben er lichamelijk niet toe in staat.

 

jemig bas dat is wel heeeel snel. dan kanik je klachten heel goed begrijpen. ik weet niet waar je vandaan komt. ik kom van 3 mg. de eersye stappen ook best snel gedaan. 1e1peil afgebouwd met een stap van 0.50 per x met een tussenstop van 3 dagen. dat ging best. de volgende stap van een half eraf. werd heel zwaar. en de daarop volgende stap mislukte.. toen weer terug naar 1.5 en stapjes gedaan van een kwart eraf. ik geloof per 2 weken. dit tot 0 gedaan. toen ging het voledig mis. dus weer teruggegaan naar 0.50. 0.25 in de ochtend en 0.25 in de avond. toen eerst de ochtend afgebouwd met iedere weel 0.005 eraf. en daarna de avond op de zelfde manier. soms wel eens iets meer tijd er tussen maar nooit meer dan 14 dagen. en de laatste 0.005. iedere dag iets van 0.001 eraf. tot 0. dit ging voor mij goed. wel klachten gehad natuurlijk maar achtetaf is het me niet tegen gevallen. ben er nubijna 3 weken vanaf, wanneer het zo doorzet teken ik ervoor. wel eens lichte klachten maar niet te vergelijken met de afbouw periode.

ik merk dat ik nu merk hoe depresief, uitgeput, ellendig en eenzaam ik me voelde door die rotpillen. en ik bermoed wanneer er geen corona zou zijn ik me nog beyer zou voelen. ik mis nu mijn ontsnapings mogelijkheden. het opladen van de batterij door wat leuks te doen  buitenshuis. 

dus mensen zet door. het leven kan zoveel mooier zijn zonder de pammetjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Baseighties:

Ik hou van duursporten, rennen, fietsen en zwemmen. Sinds ik afbouw met Lorazepam (1,5 week van 2,5 mg naar 0.8mg) heb ik last van extreme vermoeidheid. Hartkloppingen, hart slaat over en hele lamme armen. Ik ben niet in staat om te sporten en dat helpt niet echt. 

In het afgelopen jaar heb ik al eerder een benzo afgebouwd maar nog nooit dergelijke klachten gehad. Herkend iemand dit?

Om een lang verhaal kort te maken, ja ik heb hobby's maar ik ben er lichamelijk niet toe in staat.

 

Jammer dat zwemmen ook niet gaat want daar krijg je normaal gesproken juist energie van. Al zou je maar in het water gaan liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is gewoon bizar. Ik ben in zeer goede conditie maar die lijkt verdwenen als sneeuw voor de zon. De meeste ontwenningsklachten zijn nu te verwaarlozen en ik slaap ook beter. Daarom blijf ik toch geloven in een snelle afbouw. 

Om een lang verhaal kort te maken hobby’s/sport zijn zeer belangrijk tijdens afkicken. Je gedachten even verzetten is zo prettig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Baseighties:

Geprobeerd maar mijn armen zijn helemaal spaghetti.

Ik denk ook dat welke sport ook belangrijk is....ben vanmiddag gaan golfen(mijn favoriete sport)omdat ze waarschijnlijk gesloten zullen worden.wel ik ben volledig scheef gegaan...duizelig geworden en barstende hoofdpijn...ik denk door de beweging en verijst veel concentratie...nu wordt ik stilaan beter...dit heb ik dus niet met zwemmen...met mijn zoontje wat plonsen en balletjes gooien. Vergeet ik even alles

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Emma123:

Ik doe ook fitness en vind het erg fijn. Samen met mijn vriend. Even alles eruitsporten en daarna voel je je ook meer ontspannen. Daarbuiten mis ik echt een hobby. Ben 21 dus breien en schilderen enzo is niet echt iets voor mij. Andere tips? :D

21? Mmmmm us ff kijken.............gamen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Emma123:

Hahaha nee gamen word m niet voor mij. Hou wel van lezen trouwens. Maar koet even leren er ook echt tijd voor vrij te maken

Hey Emma, ik fitness en fiets ook veel maar waar mijn hoofd helemaal van eventjes geneest is zwemmen....onder water vergeet ik echt alles...water is echt een goed geneesmiddel. Ook een bad...wij kochten zo een bubbelmat die je op de bodem legt en zo krijg het gevoel van een jaccuzie. En daar dan een boek lezen met waar kaarslichtjes kan wonderen doen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed dat je me herrinnert.. ga vandaag maar weer is verder in mn boek. Gisteren een uur gewandeld in het bos. Was ook heerlijk. Gister en vandaag tot 8 uur door geslapen! Das ook een goed teken. Nog wel onrustig overdag maar blij dat het slapen weer beter gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...