Spring naar bijdragen

Onze h. kamer 23-10-2020


bolletje

Aanbevolen berichten

Goeie morgen harde strijders en doorzetters,

Weer een nieuwe dag richting een benzo vrij leven. Wat zijn we toch, ondanks dat het superzwaar is, goed bezig. ALS WE HET MAAR HEEL RUSTIG DOEN.

Niet, zoals ik en velen met mij, te vlug willen, met het gevolg dat we zo over de flos raken, en het niet meer zien zitten.

Als ik het nu weer moest doen, zou ik echt een maand of langer op de zelfde dosis blijven zodat het lichaam echt kan wennen aan de nieuwe situatie. Hoe dichter je bij het eindpunt komt hoe zwaarder het wordt. We gaan nu een beetje in winterslaap.

Zo nu de vraag......... hoe hebben we geslapen? Eergisterenavond voelde ik me kluten, huilde en bibberde op m'n benen. Dacht "O o daar gaan we, Corona". In de instelling waar ik ben is weer corona geconstateerd. Gisterenochtend heel moe en naar bed toe. Gisterenmiddag ook en daar na voelde ik me stukken beter, gelukkig. Nu voel ik me weer goed maar ben gisteren niet gaan werken, en vandaag ook niet. Duhus lekker thuis. En jullie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha @bolletje, fijn dat je je beter voelt. Moet je nu in quarantaine of hoeft dat niet? 

Wat komt die Corona dichtbij. Een collega van  mij heeft het nu ook en is flink ziek. We werken thuis, voor ons heeft het geen gevolgen. 
De enorme toename aan ziekenhuisopnames e.d (niet alleen in NL, maar in bijna heel Europa) maakt me erg ongerust. Geen idee hoe het tij te keren is. 
Inmiddels gaat het met het afbouwen ook niet goed, ik ben op advies van de arts even terug naar 2 mg Diazepam. Vannacht ongeveer 6 uur geslapen, dat is voor mijn doen behoorlijk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen @bolletje en @Cyclad58 ik heb goed geslapen maar heb voor een paar dagen slaappillen bijkomen en uitrusten. De laatste maanden waren zwaar. Voor ieder zwaar maar mijn lijf wilde even rust. Ben hartpatiënt.

Ik voelde me wel een loser gisteren omdat ik, na 4 weken diazepam vrij nu weer aan de 1,5 mg zit. Gisteren 2 mg, maar ik probeer zo laag mogelijk, tenslotte, moet het er ook weer af. Vraag voor de ervaringsdeskundige? Is het nu het beste hier zolang op te blijven totdat ik geen klachten meer heb? Dan kan een paar maanden duren. Heb nu een kleine houvast waardoor het voor mij leefbaar is. Tinitus weg.

Fijne dag 

bewerkt door Rixie1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Rixie1:

Goedemorgen @bolletje en @Cyclad58 ik heb goed geslapen maar heb voor een paar dagen slaappillen bijkomen en uitrusten. De laatste maanden waren zwaar. Voor ieder zwaar maar mijn lijf wilde even rust. Ben hartpatiënt.

Ik voelde me wel een loser gisteren omdat ik, na 4 weken diazepam vrij nu weer aan de 1,5 mg zit. Gisteren 2 mg, maar ik probeer zo laag mogelijk, tenslotte, moet het er ook weer af. Vraag voor de ervaringsdeskundige? Is het nu het beste hier zolang op te blijven totdat ik geen klachten meer heb? Dan kan een paar maanden duren.

Fijne dag 

Ha @Rixie1 , ik ben ook terug naar 2 mg en ook ik voel me een loser, maar het is nodig. Het ging niet goed zo. Ik denk inderdaad dat het het beste is om even stabiel te worden. Dat zou na 2 weken bereikt moeten zijn. Nu je op 1,5 mg zit kun je het beste bekijken hoe dat gaat. Gaat dat 2 weken goed, dan kun je weer een stap zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

33 minuten geleden zei Cyclad58:

Ha @Rixie1 , ik ben ook terug naar 2 mg en ook ik voel me een loser, maar het is nodig. Het ging niet goed zo. Ik denk inderdaad dat het het beste is om even stabiel te worden. Dat zou na 2 weken bereikt moeten zijn. Nu je op 1,5 mg zit kun je het beste bekijken hoe dat gaat. Gaat dat 2 weken goed, dan kun je weer een stap zetten.

Het afbouwen tot 0 ging best goed, maar na 4 weken werd ik zo ziek en heftige timitus. Misschien een poosje op 1,5 mg blijven zitten. Ben nu ook niet klachtenvrij, maar te doen. Toch heeft zich ook al veel hersteld , geen blok in mijn maag, eten smaakt weer,( had geen trek en het smaakte allemaal hetzelfde) en nog wat meer wat zich hersteld heeft. 

bewerkt door Rixie1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen! Ik was vanmorgen al half 6 wakker.. gelukkig kan ik vaak later in de ichtend nogeen uurtje slapen. Word wel altijd onrustignwakker, hebben andere mensen dit ook? Duurt altijd best lang voor k weer rustig ben. Nu al helemaal aangezien er 3 bouwvakkers bij mij thuis lopen toennk wakker werd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, allereerst ik slaap nog goed, zo hebben we dat gezegd haha

@bolletje, ben wel benieuwd wat gebruiktje jij en hoe heb je afgebouwd en in hoeveel tijd!

Ik zou toch echt wel een tijdje stabiliseren rixie echt minimaal 2 weken, anders blijf je achter de feiten aan lopen. dat wil je ook niet

je weet nog wel van je afbouwperiode dat je ook soms heel snel riep ik kan wel verder en dan bleek het toch niet te kunnen. maar je weet nu ook wel dat het niet zozeer om de tussen tijd gaat maar wel om de hoeveelheid die je eraf haalt. dus ik zou echt een weegschaaltje bestellen. zo duur zijn die nou ook niet weer. anders maar een crowndfunding opzetten haha.

ik heb vannacht maar besloten om toch een coronatest te gaan doen. ik heb niet het idee dat ik besmet ben maar die waren er meer toen ze gingen testen denk ik.

ik heb al een paar dagen ontzettend last van mijn keel, mijn stem ik bijna helemaal weg. ik ben niet snotterig dat dan weer niet. en overdag ook niet echt klachten maar beter safe dan sorry

ik kan vanmiddag terrecht dus niet lang wachten gelukkig en lekker dichtbij. ik denk dat ik zondag of maandag de uitslag krijg dus nog even wachten. Wanneer ik wat weet laat ik het horen.

ik weet wat me te wachten staat dus daarover geen angst, en voor de rest gewoon afwachten. ik denk dat de zenuwen komen wanneer ik de uitslag kan verwachten.

voor de rest gaat het verder nog best goed gelukkig, het jubbel gevoel ben ik kwijt maar depri voel ik me ook niet.

het weekend gaat de klok weer een uur terug weer in de normale tijd voor ons.

prettige dag allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • @Dikkiesucces vanmiddag. Bij jullie in het noorden is het niet zo erg, of toch . Dan heb je in elk geval zekerheid en dat geeft weer rust. De keelpijn heb ik ook, dan wel dan niet,  maar dat komt door ontwenning denk ik. Ik kan wel een weegschaaltje betalen hoor :P maar gelijke stukjes knippen gaat goed. Ik blijf nu maar even hangen op 1,5 mg totdat ik geen ontwenning meer heb. Anders krijg ik weer hetzelfde. Ben wel jaloers jouw slapen, lijkt me zo fijn, goede nachtrust.  Ik heb het gevoel dat afbouwen bij jouw best goed gaat en weinig ontwenning. Bofferd :D
bewerkt door Rixie1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo iedereen,

Ik na 1h30 slapen wakker geschoten door hevige droom.3 druppeltjes cbd onder de tong en een half atarax pilletje.nog 5h geslapen. Gelukkig. Atarax is een allergie pilletje...Heb dit niet nodig maar je wordt er suf van..7 volledige weken op zelfde dosis...nog ontwenning gevoelens....vooral dof en vol hoofd maar leefbaar. Belangrijkste niet ziek.Die keelpijn kan inderdaad van ontwenning zijn.had dat tijdje geleden ook.ook geen zin in eten en smaakte mij ook niet.heb toen ook corona test gedaan....negatief.....mijn schoonbroer werkt op intensieve zorgen en maakte mij duidelijk dat 90 procent vooral koorts,droge hoest ,geur en smaakverlies en kortademigheid symptomen van covid19 zijn.alle andere gevallen zijn uitzonderingen. En eerder verkoudheid wat nu ook zeer sterk circuleert. 

Sterkte iedereen en probeer het beste uit de dag te halen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei Rixie1:
  • @Dikkiesucces vanmiddag. Bij jullie in het noorden is het niet zo erg, of toch . Dan heb je in elk geval zekerheid en dat geeft weer rust. De keelpijn heb ik ook, dan wel dan niet,  maar dat komt door ontwenning denk ik. Ik kan wel een weegschaaltje betalen hoor :P maar gelijke stukjes knippen gaat goed. Ik blijf nu maar even hangen op 1,5 mg totdat ik geen ontwenning meer heb. Anders krijg ik weer hetzelfde. Ben wel jaloers jouw slapen, lijkt me zo fijn, goede nachtrust.  Ik heb het gevoel dat afbouwen bij jouw best goed gaat en weinig ontwenning. Bofferd :D

prijs de dag niet voor die voorbij is rixie, er kan nog vanalles gebeuren. ik hou er nog steeds rekening mee. 

weet je het is ook gek zo zonder, ik heb nog genoeg pillen te slikken daar niet van. maar om dit los te laten vind ik wel vreemd dat lukt me nog niet echt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Vechter:

Hallo iedereen,

Ik na 1h30 slapen wakker geschoten door hevige droom.3 druppeltjes cbd onder de tong en een half atarax pilletje.nog 5h geslapen. Gelukkig. Atarax is een allergie pilletje...Heb dit niet nodig maar je wordt er suf van..7 volledige weken op zelfde dosis...nog ontwenning gevoelens....vooral dof en vol hoofd maar leefbaar. Belangrijkste niet ziek.Die keelpijn kan inderdaad van ontwenning zijn.had dat tijdje geleden ook.ook geen zin in eten en smaakte mij ook niet.heb toen ook corona test gedaan....negatief.....mijn schoonbroer werkt op intensieve zorgen en maakte mij duidelijk dat 90 procent vooral koorts,droge hoest ,geur en smaakverlies en kortademigheid symptomen van covid19 zijn.alle andere gevallen zijn uitzonderingen. En eerder verkoudheid wat nu ook zeer sterk circuleert. 

Sterkte iedereen en probeer het beste uit de dag te halen

@Vechter, uit welke omgeving kom je als ik vragen mag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Dikkie:

https://www.waldnet.nl/wn/nieuws/66033/Bestuurder_(65)_rijdt_met_medicijnen_op:_werkstraf.html. 

mocht iemand twijfelen om toch met pammetjes achter het stuur te gaan zitten.

een gewaarschuwd man .......

ga niet naar friesland iig

Schrik wel van dit bericht....zal wel onder hoge dosis zijn.....hopelijk 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hele dag al hoofdpijn.. dag 5 van t afbouwen, soort van niet kunnen scherpstellen met mn ogen en nog steeds zo vlak als t maar zijn kan.. hoop dat de klachten snel minder worden.. wel gefitnesst, deed me goed! 
 

hopelijk beetje nachtrust vannaxhf, slaaplekker iedereen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 uur geleden zei Rixie1:

Goedemorgen @bolletje en @Cyclad58 ik heb goed geslapen maar heb voor een paar dagen slaappillen bijkomen en uitrusten. De laatste maanden waren zwaar. Voor ieder zwaar maar mijn lijf wilde even rust. Ben hartpatiënt.

Ik voelde me wel een loser gisteren omdat ik, na 4 weken diazepam vrij nu weer aan de 1,5 mg zit. Gisteren 2 mg, maar ik probeer zo laag mogelijk, tenslotte, moet het er ook weer af. Vraag voor de ervaringsdeskundige? Is het nu het beste hier zolang op te blijven totdat ik geen klachten meer heb? Dan kan een paar maanden duren. Heb nu een kleine houvast waardoor het voor mij leefbaar is. Tinitus weg.

Fijne dag 

Je bent geen loser hoor  dat ben je nooit!!!!!!! Ik zou inderdaad wachten tot je je weer stabiel voelt al duurt dat maanden, als je maar bezig blijft met de afbouw. Probeer je wel te houden aan de dosis waar je nu voor kiest, niet wisselen. De kans zit er nl. in om af en toe iets meer en nog meer te nemen. Een mens is dan gauw geneigd om dat te doen, en voor je het weet zit je weer op je oude dosis, wees alert.  Als je die behoefte toch krijgt, probeer het dan hier te schrijven dan deel je.

Heb je al geprobeerd om op 1 mg. te beginnen i.p.v. 1/1/2?  Misschien lukt dat ook en hoef je die halve niet weer af te bouwen. Kijk eens of het gaat en schrijf hier hoe je dat ervaart?

Maar misschien heeft Cyclad een ander beter advies.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei bolletje:

Je bent geen loser hoor  dat ben je nooit!!!!!!! Ik zou inderdaad wachten tot je je weer stabiel voelt al duurt dat maanden, als je maar bezig blijft met de afbouw. Probeer je wel te houden aan de dosis waar je nu voor kiest, niet wisselen. De kans zit er nl. in om af en toe iets meer en nog meer te nemen. Een mens is dan gauw geneigd om dat dan weer zo te houden, en voor je het weet zit je weer op je oude dosis, wees alert.  Als je die behoefte toch krijgt, probeer het dan hier te schrijven dan deel je.

Heb je al geprobeerd om het op 1 mg. te zetten? 

Maar misschien heeft Cyclad een ander beter advies.

Inderdaad bolletje,

Bij mij ook...hou vast aan mijn dosis....Ga niet verhogen...Ga er bij moeten neerleggen dat het maanden zal duren...na 7 weken nog steeds dezelfde klachten....maar ik geloof je dat het ooit stabiliseert....vooral mijn hoofd is zo dof en licht duizelig....mijn hersenen zijn aan het herstellen denk ik...maar het is zo frustrerend dat het zolang duurt

Kom op iedereen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

36 minuten geleden zei bolletje:

Je bent geen loser hoor  dat ben je nooit!!!!!!! Ik zou inderdaad wachten tot je je weer stabiel voelt al duurt dat maanden, als je maar bezig blijft met de afbouw. Probeer je wel te houden aan de dosis waar je nu voor kiest, niet wisselen. De kans zit er nl. in om af en toe iets meer en nog meer te nemen. Een mens is dan gauw geneigd om dat te doen, en voor je het weet zit je weer op je oude dosis, wees alert.  Als je die behoefte toch krijgt, probeer het dan hier te schrijven dan deel je.

Heb je al geprobeerd om op 1 mg. te beginnen i.p.v. 1/1/2?  Misschien lukt dat ook en hoef je die halve niet weer af te bouwen. Kijk eens of het gaat en schrijf hier hoe je dat ervaart?

Maar misschien heeft Cyclad een ander beter advies.

@bolletje dank jewel voor je advies.:rose: Ik ga vanavond beginnen met 1 mg. Mijn lichaam is al heel goed hersteld. Eten smaakt weer, alles smaakte hetzelfde laatste maanden, geen trillingen, afgelopen nacht goed geslapen, dus die 1 mg. zorgt ervoor dat ik niet heel ziek word en geen tinitus heb. Heb nu nog suis in mijn hoofd maar is te doen. Wat zo,n piepklein stukje met je kan doen.

@Vechtermijn hoofd ook, duizelig, suis. Gaat ooit over hoop ik en dan kunnen we verder.

bewerkt door Rixie1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bolletje:

Je bent geen loser hoor  dat ben je nooit!!!!!!! Ik zou inderdaad wachten tot je je weer stabiel voelt al duurt dat maanden, als je maar bezig blijft met de afbouw. Probeer je wel te houden aan de dosis waar je nu voor kiest, niet wisselen. De kans zit er nl. in om af en toe iets meer en nog meer te nemen. Een mens is dan gauw geneigd om dat te doen, en voor je het weet zit je weer op je oude dosis, wees alert.  Als je die behoefte toch krijgt, probeer het dan hier te schrijven dan deel je.

Heb je al geprobeerd om op 1 mg. te beginnen i.p.v. 1/1/2?  Misschien lukt dat ook en hoef je die halve niet weer af te bouwen. Kijk eens of het gaat en schrijf hier hoe je dat ervaart?

Maar misschien heeft Cyclad een ander beter advies.

Hey Bolletje, nog een klein vraagje....hoelang bleef jij soms op dezelfde dosis...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Vechter:

Hey Bolletje, nog een klein vraagje....hoelang bleef jij soms op dezelfde dosis...

Goeie morgen Vechter, Bedoel je tijdens de afbouw? Dat weet ik niet meer omdat ik een herseninfarct heb gehad. Weet alleen dat ik het heel snel heb gedaan ondanks het advies van mijn neuropsychiater. Maar als ik zijn advies had gevolgd was het ook veel te snel geweest.

Ikzelf zou iedereen aanraden, bouw een heel klein beetje af, en wacht dan tot je helemaal gestabiliseerd bent. Dat kan misschien wel weken of maanden duren. Als je weer het gevoel hebt dat je stabiel bent, doe dan weer een beetje. Hoe dichter je bij het eindpunt bent hoe minder makkelijker het wordt. Daarom rustig aan dan breekt het lijntje niet.!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

53 minuten geleden zei Rixie1:

@bolletje dank jewel voor je advies.:rose: Ik ga vanavond beginnen met 1 mg. Mijn lichaam is al heel goed hersteld. Eten smaakt weer, alles smaakte hetzelfde laatste maanden, geen trillingen, afgelopen nacht goed geslapen, dus die 1 mg. zorgt ervoor dat ik niet heel ziek word en geen tinitus heb. Heb nu nog suis in mijn hoofd maar is te doen. Wat zo,n piepklein stukje met je kan doen.

@Vechtermijn hoofd ook, duizelig, suis. Gaat ooit over hoop ik en dan kunnen we verder.

Ik ben benieuwd Rixie houdt ons op de hoogte:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...