Spring naar bijdragen

Vrouw van een verslaafde


Anoniempjex

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

ik wil mezelf even voorstellen hier. Ik ben een vrouw van 29 jaar en heb een partner die gokverslaafd (en eigenlijk ook wiet en coke verslaafd) is. De reden dat ik me hier heb aangemeld is dat ik hopelijk hier wat meer inzichten ga krijgen over gokverslaving, maar ook omdat ik graag in contact wil komen met lotgenoten.

Onze thuissituatie is erg uit de hand gelopen; we hebben twee jonge kinderen en maandelijks zouden wij heel goed kunnen rondkomen, maar door de verslaving is het steeds op een houtje bijten. Ik beheer al het geld, dus ook zijn bankrekening. Hij liegt ontzettend veel, en daardoor vertrouw ik hem niet meer. Iedere avond blowt hij, en afgelopen nacht is die onder invloed van coke thuis gekomen. Hij snuift en waant zich inderdaad zoals ik hier heb gelezen, onschendbaar.

We hebben verder ook niet veel spaargeld. Dus ik ben heel bang dat we straks in de schulden komen. Daarnaast heb ik de hoop opgegeven dat hij van z’n verslaving af gaat komen. Ik loop eigenlijk al maanden met het idee om van hem te scheiden. Ik verheug me er zelfs op om weer vrij te zijn. En om niet continu die zorgen te hebben. Hij heeft zo vaak de kans gehad om zich te veranderen. Maar als hij het niet voor mij en zijn kinderen kan... voor wie dan wel?

Ik weet zeker dat ik niet de enige ben die in zo’n situatie zit. Dus zou het fijn vinden om met iemand te kunnen praten hierover. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Anoniempjex, 

Het lijkt mij zwaar voor je om in deze ellende te zitten. Ik herken het deels omdat ik degene ben met een gokverslaving. Vaak geld verloren en toch weer doorgegaan. Ook weleens gelogen omdat ik geen uitweg wist. Inmiddels ben ik een tijdje, nog niet lang, gokvrij omdat het me niet meer waard was dat leven. Ik wist dat als ik zo door zou gaan ik verder zou afglijden en meer zou stukmaken dan mij lief is. Ik heb namelijk ook twee jonge kindjes. Ik doe er alles aan om gokvrij te blijven en een goed leven samen met mijn gezin te behouden. 

Dus ik kan die verslaving van je partner goed begrijpen. Dat is funest. Anderzijds zou ik hem wakker willen schudden en zeggen 'kom op, doe er alles aan om je gezin te tedden. Het is het allemaal niet waard'. Maar ik weet hoe hardnekkig een verslaving kan zijn. Ik snap dat je heel graag wil dat hij stopt met zijn verslaving maar hij zou dat zelf moeten inzien en daar ook iets mee willen doen. Hopelijk is hij op dat punt en anders kan dat soms even duren voordat hij inziet dat het zo niet langer door kan gaan. Ik kon het ook niet meteen van mezelf accepteren dat ik een gokverslaving heb. Vervolgens vond ik het lastig om die verslaving los te laten, want wat maakte nog een keertje gokken nou uit. Totdat ik het zat was. 

Ik kan me zo voorstellen dat je de situatie beu bent en wil scheiden. Ik heb er veel over gepraat met mijn partner. Ik zei op een gegeven moment 'als ik zo door blijf gaan, ga alsjeblieft bij mij weg'. Ik wilde mijn partner niet zo een leven geven. Dan maar mezelf ten gronde richten, maar niet een ander daarin meesleuren. 

Hoe dan ook, hopelijk kunnen jullie er veel over praten. ik denk dat hij hulp nodig heeft. Ook al is het lastig om van een verslaving af te komen, het geeft hem niet het recht om zo met zijn gezin om te gaan. En je hoeft ook zeker niet alles te pikken. Als hij er niets aan wil doen, snap ik dat het einde verhaal is tussen. Hopelijk laat hij het niet zo ver komen. Vergeet nooit jezelf en vooral niet je kinderen. Zij zijn het belangrijkste. 

Sterkte 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het toekomstbeeld met een verslaafde is geen best vooruitzicht en loopt vaak slecht af. De enige optie is hard willen werken en radicale beslissingen nemen om het leven te veranderen. Bij de AGOG kun je contact zoeken hierover, daar zit jaren ervaring. Ook met verschillende positieve verhalen, maar daarvoor een 100% overgave voor nodig. 

Succes TB

bewerkt door Timberland
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...