Spring naar bijdragen

huiskamer 21 oktober 2020


Dikkie

Aanbevolen berichten

goedemorgen allemaal een beetje kunnen slapen? het is er wel weer voor om lekker te blijven liggen. ik heb in de nacht keelpijn overdag niet. ook dan moet ik hoesten overdag ook niet. ik heb al vanaf de zomer dat ik op bed lig begin te hoesten. verder niet ziek. ik kom niet in contact met anderen iig niet binnen de anderhalve meter. wat denken jullie testen of niet. of nog even afwachten en gewoon binnen blijven. verder heb ik totaal geen klachten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zeg nog even lekker binnen blijven en afwachten en pas testen als er andere klachten bij komen bijv neusverkoudheid en grieperig voelen.

ik heb aardig goed geslapen vannacht , dag 3 afbouwweek en moet zeggen t valt me wel mee. Wel beetje onrustig hier en daar en hoofdpijn en wat misselijkheid maar dat hoort erbij.

hoop dat derest ook goede nachtrust heeft gehad en een fijne dag!! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei Bellie:

Hier aardig goed geslapen. De Temazepam afbouw gaat langzaam maar zonder problemen tot nu toe. 

Ik herken je klacht @Dikkie. Elle bedje heb ik keelpijn en moet  ik af en toe hoesten. de keelpijn heb ik dan ook als ik wakker word. Het kijkt net of ik de hele nacht heb liggen snurken en daardoor keelpijn heb.  Maar volgens mijn dochter snurk ik niet. 

Ik zit nu een week in ons chalet meu mij dochter. Na alle toestanden van de afgelopen 7 maanden even eruit.  Zelfde woonplaats maar in het buiten gebied. Toch ffv een andere omgeving

de keelpijn is nu ook echt weg. daarom twijfel ik ook. fijn dat het zo goed met je gaat, met afbouw en vooral slapen. misschien kunnen jullie nog een weekje blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

33 minuten geleden zei Dikkie:

de keelpijn is nu ook echt weg. daarom twijfel ik ook. fijn dat het zo goed met je gaat, met afbouw en vooral slapen. misschien kunnen jullie nog een weekje blijven.

Hallo iedereen,

Juist biopsie op gezwel tong achter de rug...resultaat afwachten.door mijn auto immuunziekte altijd vatbaar voor van alles en nog wat....ben het gewoon ondertussen...inderdaad keelpijn ook gehad.....Niet echt pijn maar alsof mijn keel wordt dichtgeknepen....ben nu 7weken op zelfde dosis v5mg diazepan gebleven en die keelpijn is stilaan voorbij....alsook druk op de borst....Heb de indruk dat alles stilaan stabiliseert. Wel nog wat ontwenningsverschijnselen maar vallen best mee....kan werken en gemoed is goed .blijf op mijn dosis nu...Heb al van 60 tot 5 afgebouwd. Even rustpauze....Sterkte iedereen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag bijna, omdat ik weet dat mijn huisarts het toch aan mijzelf overlaat heb ik een keus gemaakt.  Voor mijn gevoel heb ik na 48 jaar te snel afgebouwd. En zo was het voor mij niet leefbaar. Zo ziek.  Ik ben teruggegaan naar 2 mg, daar voelde ik me goed bij, slapen en leven goed, en blijf daar paar maanden op totdat ik me weer helemaal goed voel. Die cirkelzaag in mijn hoofd was wel de grens. Ben al begonnen en de tinnitus is al weg. Ik kies voor een normaal leven, dan maar wat langer afbouwen.  Heb de tijd ook nog. . En dat normale leven had ik toen ik op 2 mg zat. Onder de 2 mg ging het mis. Ik doe mee met @Vechter even pauze.

Groetjes uit een regenachtig zuiden.

bewerkt door Rixie1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

42 minuten geleden zei Vechter:

Hallo iedereen,

Juist biopsie op gezwel tong achter de rug...resultaat afwachten.door mijn auto immuunziekte altijd vatbaar voor van alles en nog wat....ben het gewoon ondertussen...inderdaad keelpijn ook gehad.....Niet echt pijn maar alsof mijn keel wordt dichtgeknepen....ben nu 7weken op zelfde dosis v5mg diazepan gebleven en die keelpijn is stilaan voorbij....alsook druk op de borst....Heb de indruk dat alles stilaan stabiliseert. Wel nog wat ontwenningsverschijnselen maar vallen best mee....kan werken en gemoed is goed .blijf op mijn dosis nu...Heb al van 60 tot 5 afgebouwd. Even rustpauze....Sterkte iedereen 

jemig vechter, je krijgt het ook wel voor de kiezen. en al ben je het gewoon het blijft spannend. 10 dagen wachten zeker?

mooi dat veel afbouw klachten weg zijn of iig verminderd zijn. als ik jou was zou ik nog even blijven zitten op deze 5. tot je je helemaal goed voelt. sterkye ermee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

52 minuten geleden zei Vechter:

Hallo iedereen,

Juist biopsie op gezwel tong achter de rug...resultaat afwachten.door mijn auto immuunziekte altijd vatbaar voor van alles en nog wat....ben het gewoon ondertussen...inderdaad keelpijn ook gehad.....Niet echt pijn maar alsof mijn keel wordt dichtgeknepen....ben nu 7weken op zelfde dosis v5mg diazepan gebleven en die keelpijn is stilaan voorbij....alsook druk op de borst....Heb de indruk dat alles stilaan stabiliseert. Wel nog wat ontwenningsverschijnselen maar vallen best mee....kan werken en gemoed is goed .blijf op mijn dosis nu...Heb al van 60 tot 5 afgebouwd. Even rustpauze....Sterkte iedereen 

@Vechter sterkte, hoop dat je gunstige uitslag krijgt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei Rixie1:

Goedemiddag bijna, omdat ik weet dat mijn huisarts het toch aan mijzelf overlaat heb ik een keus gemaakt.  Voor mijn gevoel heb ik na 48 jaar te snel afgebouwd. En zo was het voor mij niet leefbaar. Zo ziek.  Ik ben teruggegaan naar 2 mg, daar voelde ik me goed bij, slapen en leven goed, en blijf daar paar maanden op totdat ik me weer helemaal goed voel. Ben al begonnen en de tinnitus is al weg. Ik kies voor een normaal leven, dan maar wat langer afbouwen.  Heb de tijd ook nog.  Ik kies ook voor een leven ook al bouw ik af. En dat had ik toen ik op 2 mg zat.

Groetjes uit een regenachtig zuiden.

het is jammer dat het zo moet lopen rixie. maar ik kan het ook wel begrijpen. als ik terug denk aan het moment dat ik aan de pammetjes begon. ik was toen extreem onrustig en de hele dag wel kunnen huilen. toen was het voor mij ook heeeel even levensreddend.  we zijn er allemaal met een bepaald doel aan begonnen. oké we hebben dit doel niet allemaal bereikt door de pammetjes en achteraf misschien meer last dan plezier. maar op dat moment was het voor mij wel even heerlijk. jij hebt nooit last gehad voor deze afbouw dan zou ik ook denken wat doe ik mezelf aan. ik trek het echt niet. eigenlijk best gek he, er zijn duizenden mensen die rijden met dit middel. niemand die er wat aan doet. en jij moet nu voor je rijbewijs afbouwen en door een hel gaan. is begrijpelijk het kan heel wat invloed hebben. nu kan ik die markt buiten de artsen om ook begrijpen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Emma123:

Ik zeg nog even lekker binnen blijven en afwachten en pas testen als er andere klachten bij komen bijv neusverkoudheid en grieperig voelen.

ik heb aardig goed geslapen vannacht , dag 3 afbouwweek en moet zeggen t valt me wel mee. Wel beetje onrustig hier en daar en hoofdpijn en wat misselijkheid maar dat hoort erbij.

hoop dat derest ook goede nachtrust heeft gehad en een fijne dag!! 

dank voor je advies, zo denk ik eerlijk gezegd ook een beetje. aan de andere kant denk ik het is niet wat je hoort te doen.

fijn voor je dat het meevalt neem de tijd. we hebben hier nu 2 mensen die ervaring hebben met te snel gaan. wat is dat toch met ons dat we het liefst allemaal zo snel willen en alle ellende er maar op de koop bijnemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Dikkie:

het is jammer dat het zo moet lopen rixie. maar ik kan het ook wel begrijpen. als ik terug denk aan het moment dat ik aan de pammetjes begon. ik was toen extreem onrustig en de hele dag wel kunnen huilen. toen was het voor mij ook heeeel even levensreddend.  we zijn er allemaal met een bepaald doel aan begonnen. oké we hebben dit doel niet allemaal bereikt door de pammetjes en achteraf misschien meer last dan plezier. maar op dat moment was het voor mij wel even heerlijk. jij hebt nooit last gehad voor deze afbouw dan zou ik ook denken wat doe ik mezelf aan. ik trek het echt niet. eigenlijk best gek he, er zijn duizenden mensen die rijden met dit middel. niemand die er wat aan doet. en jij moet nu voor je rijbewijs afbouwen en door een hel gaan. is begrijpelijk het kan heel wat invloed hebben. nu kan ik die markt buiten de artsen om ook begrijpen

@Dikkie ik trok het niet meer. Heb ook nog half jaar de tijd. Ik weet dat er ook ouderen zijn die stiekum iets slikken met een geel stickertje. Op internet is van alles te koop. Buiten de huisarts om dus. Krijg je een ongeluk en je rijd een ander dood of het ziekenhuis in, kun je jezelf niet meer aankijken in de spiegel denk ik. Ik ga dat niet doen. Bovendien ben je niet verzekerd. Ik heb al iemand hier in dorp gesproken die gewoon doorgaat en op de zwarte markt koopt. Het is ook algemeen bekend dat, als je ouder wordje concentratie vermogen minder word. Het is dus onverstandig om auto te rijden met iets waar geel stickertje op zit. Kan er boos om worden.

 

bewerkt door Rixie1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Rixie1:

@Dikkie ik trok het niet meer. Heb ook nog half jaar de tijd. Ik weet dat er ook ouderen zijn die stiekum iets slikken met een geel stickertje. Op internet is van alles te koop. Buiten de huisarts om dus. Krijg je een ongeluk en je rijd een ander dood of het ziekenhuis in, kun je jezelf niet meer aankijken in de spiegel denk ik. Ik ga dat niet doen. Bovendien ben je niet verzekerd. Ik heb al iemand hier in dorp gesproken die gewoon doorgaat en op de zwarte markt koopt.

@Rixie1....neem maar even pauze....het duurt wel even voor het ziek zijn verdwijnt....bij mij ongeveer 1 week....en dan de ontwenningsvershijnselen verminderen zeer langzaam elke dag...zo als ik al zei nu achter 7 weken....ga ik werken,klusjes,zelfs sporten...niet alles is weg,maar leefbaar...ook in het hoofd wordt het wat rustiger....jij ook te snel gegaan....7 maand voor 55mg diazepan is achteraf gezien echt wel veel te snel.maar goed die zijn er toch af.en psychiater heeft gezegd dat 5 bij u dan 2 echt wel lage dosis is.beter niks natuurlijk maar het moet leefbaar blijven en moeten niet ziek en depri rond lopen...na de winter doe ik een nieuwe poging 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Vechter:

@Rixie1....neem maar even pauze....het duurt wel even voor het ziek zijn verdwijnt....bij mij ongeveer 1 week....en dan de ontwenningsvershijnselen verminderen zeer langzaam elke dag...zo als ik al zei nu achter 7 weken....ga ik werken,klusjes,zelfs sporten...niet alles is weg,maar leefbaar...ook in het hoofd wordt het wat rustiger....jij ook te snel gegaan....7 maand voor 55mg diazepan is achteraf gezien echt wel veel te snel.maar goed die zijn er toch af.en psychiater heeft gezegd dat 5 bij u dan 2 echt wel lage dosis is.beter niks natuurlijk maar het moet leefbaar blijven en moeten niet ziek en depri rond lopen...na de winter doe ik een nieuwe poging 

Ben het helemaal met je eens. Het moet leefbaar blijven. Zo dacht ik ook vanmorgen.....het grootste deel is eraf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Rixie1:

Ben het helemaal met je eens. Het moet leefbaar blijven. Zo dacht ik ook vanmorgen.....het grootste deel is eraf.

Wou nog even dit kwijt......volgens ashton schema moest ik eigenlijk op het snelste schema van 1mg per week eraf er 24 maanden over doen. Ik heb 3mg xanax omgezet in diazepan en met de omzetting inbegrepen afgebouwd op 7 maand....dat is vragen om ontwenning.weet niet hoe jij te snel hebt afgebouwd maar bij is het duidelijk dat ik dit iedereen afraadt en gewoon het schema te volgen en naar lichaam luisteren.als je ziek wordt is een teken voor stabiliseren voor je weer en stap zet....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Rixie1:

@Dikkie ik trok het niet meer. Heb ook nog half jaar de tijd. Ik weet dat er ook ouderen zijn die stiekum iets slikken met een geel stickertje. Op internet is van alles te koop. Buiten de huisarts om dus. Krijg je een ongeluk en je rijd een ander dood of het ziekenhuis in, kun je jezelf niet meer aankijken in de spiegel denk ik. Ik ga dat niet doen. Bovendien ben je niet verzekerd. Ik heb al iemand hier in dorp gesproken die gewoon doorgaat en op de zwarte markt koopt. Het is ook algemeen bekend dat, als je ouder wordje concentratie vermogen minder word. Het is dus onverstandig om auto te rijden met iets waar geel stickertje op zit. Kan er boos om worden.

 

ben ik helemaal met je eens rixie, het gaat ook niet om wat mag of niet. het gaat om je gezond verstand gebruiken. nog een half jaar te gaan? dat valt mee. ik meende november. gebruik dat half jaar ook. koop toch maar een weegschaaltje dan. dan weet je wat je doet. en zijn kleinere stapjes denk ik beter te make.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Vechter:

@Rixie1....neem maar even pauze....het duurt wel even voor het ziek zijn verdwijnt....bij mij ongeveer 1 week....en dan de ontwenningsvershijnselen verminderen zeer langzaam elke dag...zo als ik al zei nu achter 7 weken....ga ik werken,klusjes,zelfs sporten...niet alles is weg,maar leefbaar...ook in het hoofd wordt het wat rustiger....jij ook te snel gegaan....7 maand voor 55mg diazepan is achteraf gezien echt wel veel te snel.maar goed die zijn er toch af.en psychiater heeft gezegd dat 5 bij u dan 2 echt wel lage dosis is.beter niks natuurlijk maar het moet leefbaar blijven en moeten niet ziek en depri rond lopen...na de winter doe ik een nieuwe poging 

vind ik een heel goed besluit vechter. ik ben nou ca 11 dagen van de lorazepam af. tot nu toe gaat het niet slecht. maarja wat zijn 11 dagen. er kan me nog van alles boven het hoofd hangen. volgens mij komt het vaak na een paar weken dus afwachten. daarna zit er nog een ad te wachten maar ook ik begin daar niet eerder aan dan volgend jaar. en dan hangt het er nog vanaf hoe  ik me voel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

46 minuten geleden zei Vechter:

Wou nog even dit kwijt......volgens ashton schema moest ik eigenlijk op het snelste schema van 1mg per week eraf er 24 maanden over doen. Ik heb 3mg xanax omgezet in diazepan en met de omzetting inbegrepen afgebouwd op 7 maand....dat is vragen om ontwenning.weet niet hoe jij te snel hebt afgebouwd maar bij is het duidelijk dat ik dit iedereen afraadt en gewoon het schema te volgen en naar lichaam luisteren.als je ziek wordt is een teken voor stabiliseren voor je weer en stap zet....

@Vechter ik deed het niet volgens dat schema. Wilde er gewoon snel vanaf, maar zo werkt dat niet. Heb nu weer rust omdat ik beslist heb. Voorlopig niet meer.  Gewoon naar je lichaam luisteren, dat geeft wel aan hoever je kunt gaan.

@Dikkie ik wilde in november er helemaal vanaf zijn, was mijn voornemen. De keuring voor rijbewijs heb ik pas volgend jaar april. Dan moet ik er wel vanaf zijn. Het gaat goed met jouw Dikkie, maar ik ben ook 4 weken helemaal van de pam af geweest voordat de man met de hamer kwam vorige week. Hoeft niet bij ieder zo natuurlijk en jij slaapt goed, kun je overdag ook meer aan.

bewerkt door Rixie1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Rixie1:

@Vechter ik deed het niet volgens dat schema. Wilde er gewoon snel vanaf, maar zo werkt dat niet. Heb nu weer rust omdat ik beslist heb. Voorlopig niet meer.  Gewoon naar je lichaam luisteren, dat geeft wel aan hoever je kunt gaan.

@Dikkie ik wilde in november er helemaal vanaf zijn, was mijn voornemen. De keuring voor rijbewijs heb ik pas volgend jaar april. Dan moet ik er wel vanaf zijn. Het gaat goed met jouw Dikkie, maar ik ben ook 4 weken helemaal van de pam af geweest voordat de man met de hamer kwam vorige week. Hoeft niet bij ieder zo natuurlijk en jij slaapt goed, kun je overdag ook meer aan.

ik heb het gevoel nu pas echt moe te worden, ik kan soms gewoon voor me uit staren terwijl ik van plan ben om in de tuin aan het werk te gaan bvb en dan sta ik daar te staren zo gek.

de eerste week iig de eerste dagen voelde ik me zo blij, niet zo zeer om van de pammen af te zijn. ja dat natuurlijk ook maar ik voelde me van binnen gewoon gelukkig echt het zonnetje scheen dat was ook echt zo dat scheelt ook natuurlijk . maar vooral vanbinnen ik zag het licht weer. ik had niet meer echt het eenzame gevoel ik ging er weer lekker alleen opuit. en kon daar van genieten. nu begint het weer anders te voelen. ik heb veel pijn aan mijn rug /heup dus ben al wat beperkt. maar er komt me ook echt niks door de handen. het is net of moet ik alleen hier maar mee bezig moet zijn. ik kan wel weer genieten van een kletspraatje met zomaar iemand het is wel degelijk anders en beter maar kan nog niet echt zeggen ik ben er weer ik kan alles weer aan. heb net een soort test gedaan op internet 1 voor burn out en 1 voor depressie . daar kwam uit geen burn out maar wel een depressie. kan ik me nu ook wel wat in vinden geloof ik soms maar gelukkig niet meer zo als in het begin. moet nu eerst weer ontdekken waar ik sta. dat is het nadeel van de pammetjes. het heeft me denk ik 8 maand gekost van mijn herstel door dat ik aan de pammetjes zat en daar nog meer depressief van werd. misschien speelt dat nu ook nog wel wie weet. ik voel me niet depressief in de zin zoals je je kunt voelen tijdens de afbouw maar ben mezelf nog niet. ik heb ook nog ad natuurlijk dus dat zal me ook nog wel wat helpen. ik ben wel rustigere iig

de pammetjes maken compleet een ander mens van je. ze zeggen de ad onderdrukt je gevoelens . ik heb dat gevoel niet waarschijnlijk wel wat maar het is besist niet zo dat ik niks meer voel. ik kan lachen en huilen en genieten en me shit voelen dus ja haha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Dikkie dat had ik ook, toen ik pas van de pam af was had ik veel energie, ik voelde me goed, dus ik begrijp niet helemaal waarom dat na een paar weken toch komt.   Er word inderdaad gezegd datjes een ander mens word als je pam slikt. Ik ervaar dat helemaal niet zo. Ik lach, huil,  geniet en ben beslist geen zombie. Misschien als je hoge dosis hebt. Geen idee. Jij komt er wel, je neemt ook de tijd. 

bewerkt door Rixie1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Rixie1:

@Dikkie dat had ik ook, toen ik pas van de pam af was had ik veel energie, ik voelde me goed, dus ik begrijp niet helemaal waarom dat na een paar weken toch komt.   Er word inderdaad gezegd datjes een ander mens word als je pam slikt. Ik ervaar dat helemaal niet zo. Ik lach, huil,  geniet en ben beslist geen zombie. Misschien als je hoge dosis hebt. Geen idee. Jij komt er wel, je neemt ook de tijd. 

dank voor het vertrouwen, ik bedoelde ook de afbouw van pammen. het is gewoon alles bijelkaar het beheerst je leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...