Spring naar bijdragen

Huiskamer 20-10-2020


Emma123

Aanbevolen berichten

goedemorgen, vannacht iets slechter geslapen, veel gedroomd. maar verder gelukkig wel oké. 

welkom , @Emma123 het is verschillend hoe iedereen reageerd op de afbouw. de 1 komt er zonder problemen vanaf de ander doet er heel lang over. wanneer je veel problemen ondervind moet je met kleinere stapjes nemen. en dat kleiner betekent vooral een lagere dosis eraf. doe er ook weer niet teveel tijd tussen wanneer dit niet nodig is. dus als je voelt het gaat wel weer oke geen klachten meer dan kun je gerust de volgende stap zetten. het beste is ergens tussen de 7 en 14 dagen. je merkt vanzelf wat voor jou goed voelt. hoe verder je komt dan zul je merken dat het waarschijnlijk zwaarder zal worden. minder dan de dosis die er af gaat. 

het motto is hardlopers zijn doodlopers.

en ik denk zeker dat je een voordeel hebt dat je er 2 maand aanzit of 20 jaar. al komen er mensen van de benzo's af die al 48 jaar gebruiken. dus er is altijd hoop. succes!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Dikkie:

goedemorgen, vannacht iets slechter geslapen, veel gedroomd. maar verder gelukkig wel oké. 

welkom , @Emma123 het is verschillend hoe iedereen reageerd op de afbouw. de 1 komt er zonder problemen vanaf de ander doet er heel lang over. wanneer je veel problemen ondervind moet je met kleinere stapjes nemen. en dat kleiner betekent vooral een lagere dosis eraf. doe er ook weer niet teveel tijd tussen wanneer dit niet nodig is. dus als je voelt het gaat wel weer oke geen klachten meer dan kun je gerust de volgende stap zetten. het beste is ergens tussen de 7 en 14 dagen. je merkt vanzelf wat voor jou goed voelt. hoe verder je komt dan zul je merken dat het waarschijnlijk zwaarder zal worden. minder dan de dosis die er af gaat. 

het motto is hardlopers zijn doodlopers.

en ik denk zeker dat je een voordeel hebt dat je er 2 maand aanzit of 20 jaar. al komen er mensen van de benzo's af die al 48 jaar gebruiken. dus er is altijd hoop. succes!!!

@Dikkieinderdaad , ik ben ervan af, maar waar ik nu inzit is veel erger dan afbouwen. Het is een dag goed gegaan omdat ik een stukje  diazepam heb genomen, maar nu zware tinnitus. Ik houd dit zo niet meer vol, heb de huisarts gebeld ( vervanging, mijne is met vakantie) kan straks terug bellen wat en hoe. Zo ga ik niet meer door. Ik denk, omdat ik 48 jaar diazepam heb, te snel afgebouwd heb en nu met de gebakken peren zit. Als ik nu ongeveer weet hoelang dit gaat duren kan ik me erop instellen, ik slaap nu helemaal niet meer. Andere optie is, dat ik terug ga naar 2 mg diazepam en da heeeeel langzaam afbouw. Ik hoor straks wat het beste is, ik weet het niet meer. Ik vraag me ook af ofdat het na zo,n lange nog wel kan. Sterkte allemaal :rose:

@Emma123 succes/sterkte en ik raad je aan, neem de tijd, dat heb ik niet gedaan en zit nu met de gebakken peren 

bewerkt door Rixie1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Rixie1:

@Dikkieinderdaad , ik ben ervan af, maar waar ik nu inzit is veel erger dan afbouwen. Het is een dag goed gegaan omdat ik een stukje  diazepam heb genomen, maar nu zware tinnitus. Ik houd dit zo niet meer vol, heb de huisarts gebeld ( vervanging, mijne is met vakantie) kan straks terug bellen wat en hoe. Zo ga ik niet meer door. Ik denk, omdat ik 48 jaar diazepam heb, te snel afgebouwd heb en nu met de gebakken peren zit. Als ik nu ongeveer weet hoelang dit gaat duren kan ik me erop instellen, ik slaap nu helemaal niet meer. Andere optie is, dat ik terug ga naar 2 mg diazepam en da heeeeel langzaam afbouw. Ik hoor straks wat het beste is, ik weet het niet meer.

Sterkte allemaal :rose:

@rixie1,  mag ik je een pb sturen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

59 minuten geleden zei Dikkie:

@rixie1,  mag ik je een pb sturen?

Natuurlijk

Vervanging van huisarts heeft gebeld. Er liggen 6 oxazepam klaar bij de apotheek.  Om te slapen en rustiger te worden.Volgende week met eigen huisarts de mogelijkheden bespreken. Ik weet niet ofdat ik die in ga nemen. Voor mijn gevoel is het beter 2 mg diazepam en dat weer afbouwen.

bewerkt door Rixie1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Emma123 de handleiding van Dr. Heather Ashton, beter gekend als de Ashton manual kan je online vinden in het Nederlands en is heel erg goed qua tips. Ik zelf neem nog Xanax en ben voorlopig ook nog niet aan het afbouwen, maar heb voordien wel Rivotril/Clonazepan afgebouwd, en heb er 9 maand over gedaan, dit in kleine stapjes van 0.50 mg en dan telkens per stap van 0.01, had eerst in stappen van 0.05 geprobeerd maar dat ging me niet af. En dan die 0.01 wel al was het bij momenten ook heel lastig. Maar het lukte, en na 7-10 dagen bij elke stap zag ik weer het licht, ... en ging ik naar de volgende stap. Ik zou achteraf nooit meer dat product nemen want ben er niet zo lang beter van geweest. Maar het is een leerles en achteraf is makkelijk praten. Nu zit ik enkel nog met de Xanax, in retard versie en daar heb ik de schrik van om af te bouwen, omdat ik het niet kan laten maken in kleine tabletjes, dus moet ik overschakelen naar een ander product. Bvb Diazepam, en daar wacht ik nu liever even mee, tot ik me echt beter voel, want met de Corona, etc is het niet ideaal. Ook heb ik de fout gemaakt om na de afbouw van Rivotril mijn antidepressivum af te gaan bouwen ipv mijn Xanax. En nu heb ik dus eerst terug mijn antidepressivum opgebouwd om me echt ook beter te gaan voelen zoals toen ik de Clonazepam afbouwde. En dan pas als je echt energie hebt moet je gaan afbouwen, dat is toch mijn mening. Het jeukt wel om nu al te gaan afbouwen met de Retard, ik was vanmorgen eigenlijk begonnen. 's morgens neem ik 1.5 mg en 's avonds ook. En vanmorgen had ik de 0.5 mg achterwege gelaten, maar ik werd al angstig van het idee alleen en heb ik de loop van voormiddag toch maar mijn 0,5 mg genomen...Oei deze tekst is precies lang geworden. Ik wou ook nog zeggen dat ik blij ben hier in een soort van community te zitten, want wat er echt helpt is je ervaringen kunnen delen met mensen die je begrijpen. Bedankt aan allen en veel succes en sterkte !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @Pigeon!

de xanax is inderdaad heel lastig af te bouwen. Ik nam 1mg retard per dag. Nu neem ik 0,5 mg retard en een lorazepam in de ochtend.

wou bij de retard blijven, kon ook over op kortwerkende pammetjes maar vind ik niet prettig. Als je wikt gaan afbouwen zou ik dit zeker met begeleiding doen en pas als je je er goed en sterk genoeg onder voelt! En de ad dan ook goed blijven slikken.

gr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Rixie1:

Natuurlijk

Vervanging van huisarts heeft gebeld. Er liggen 6 oxazepam klaar bij de apotheek.  Om te slapen en rustiger te worden.Volgende week met eigen huisarts de mogelijkheden bespreken. Ik weet niet ofdat ik die in ga nemen. Voor mijn gevoel is het beter 2 mg diazepam en dat weer afbouwen.

iig zolaag mogelijk, kijk wat werkt. en dan weer stabiliseren en echt heeeel rustig in hele kleine stapjes verder. neem echt de tijd 

zie pb

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Dikkie:

iig zolaag mogelijk, kijk wat werkt. en dan weer stabiliseren en echt heeeel rustig in hele kleine stapjes verder. neem echt de tijd 

zie pb

@Dikkie deze huisarts vond het beter dat ik even helemaal pauze nam en zou uitrusten en slapen. Ook gezien mijn leeftijd.  Dit is ook  niets maar slaap en rust in elk geval komende nacht, hoop ik. Denk niet dat ik het 6 dagen neem. Weer een pam. Pb lezen.

@Dikkieik heb geen pb gehad van jouw. Echt niet

bewerkt door Rixie1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

44 minuten geleden zei Rixie1:

@Dikkie deze huisarts vond het beter dat ik even helemaal pauze nam en zou uitrusten en slapen. Ook gezien mijn leeftijd.  Dit is ook  niets maar slaap en rust in elk geval komende nacht, hoop ik. Denk niet dat ik het 6 dagen neem. Weer een pam. Pb lezen.

@Dikkieik heb geen pb gehad van jouw. Echt niet

jeetje ik ga kijken , dat heb ik weer zal ook niet

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

52 minuten geleden zei Rixie1:

@Dikkie deze huisarts vond het beter dat ik even helemaal pauze nam en zou uitrusten en slapen. Ook gezien mijn leeftijd.  Dit is ook  niets maar slaap en rust in elk geval komende nacht, hoop ik. Denk niet dat ik het 6 dagen neem. Weer een pam. Pb lezen.

@Dikkieik heb geen pb gehad van jouw. Echt niet

nu wel als het goed is

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 20-10-2020 om 14:49 zei Emma123:

Hoi @Pigeon!

de xanax is inderdaad heel lastig af te bouwen. Ik nam 1mg retard per dag. Nu neem ik 0,5 mg retard en een lorazepam in de ochtend.

wou bij de retard blijven, kon ook over op kortwerkende pammetjes maar vind ik niet prettig. Als je wikt gaan afbouwen zou ik dit zeker met begeleiding doen en pas als je je er goed en sterk genoeg onder voelt! En de ad dan ook goed blijven slikken.

gr

bedankt ! sorry voor mijn late antwoord, was enkele dagen niet op het forum, had er de krach niet echt voor. Ivm afbouwen heb ik idd ook geen zin om van de Retard over te gaan op de kortwerkende, daar zie ik enorm tegen op :-( Jouw manier is om nu de lorazepam af te bouwen in kleine stukjes ? Ja, ik ga sowieso als ik sterk genoeg ben voor de afbouw, de afbouw onder begeleiding doen, heb gelukkig een heel goede psychiater...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Emma123:

Jaa de lorazepam daarna denk ik langszaam afbouwen. Maar hoe ik dan de 0,5 mg xanax retard afbouw weet ik nog niet

Volgens vechter kan je switchen naar diazepam, dat lijkt me wel in theorie ( en bij vechter ook in de praktijk ) een degelijke manier, omdat je dan echt in kleine stapjes kan werken, dat was ook mijn redding met de afbouw van clonazepam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...