Spring naar bijdragen

Zondag 18 oktober


ikkanhet

Aanbevolen berichten

Goedemorgen frummers, 
Ik heb een gat in de dag geslapen.. 
En het miezert hier, jeetje, hoopte op net zo'n mooie zonovergoten dag als gisteren... 
Jammergenoeg zat ik een groot deel van de dag in de auto en was het overige deel op visite :(
Afijn, het is niet anders.. en lekker in de miezer wandelen is ook niet erg.. 
Eerst maar een bakje
1122248.jpg   Afbeeldingsresultaat voor douwe egberts moccamaster      
Afbeeldingsresultaat voor glazen fles water        
Gerelateerde afbeelding 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, lekker bakkie!

nieuwe dag, gisteren heerlijk 10 km door de bossen (in de zeikregen) gewandeld en vanmiddag weer wandelen! Hou van die herfstgeur ook al vind ik het altijd lastig als de zomer voorbij is ..

DAGPACT

Billy
ikkanhet
Ties
Pats

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb even teruggelezen, maar nergens uit op kunnen maken dat Knakker ons gaat verlaten, ik denk dat Nancy een tikfoutje heeft gemaakt. 
Niets ( Smaragd dus)  heeft dat wel aangekondigd @ikkanhet, maar hij had zich drie slagen in de rondte gedronken en hij heeft vaak een heel slechte dronk over zich, wordt dan lelijk en wil zijn account laten opheffen....
Komt wel weer terug.....
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Yvonne:

Ik heb even teruggelezen, maar nergens uit op kunnen maken dat Knakker ons gaat verlaten, ik denk dat Nancy een tikfoutje heeft gemaakt. 
Niets ( Smaragd dus)  heeft dat wel aangekondigd @ikkanhet, maar hij had zich drie slagen in de rondte gedronken en hij heeft vaak een heel slechte dronk over zich, wordt dan lelijk en wil zijn account laten opheffen....
Komt wel weer terug.....
 

Heeft hij geschreven heb dat vanmorgen zelf gelezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  •  
  •  
  •  
  • deze is van Knakker
  •  
  •  

Vandaag heb ik een vol jaar niks gedronken. Het kan dus toch. Daarvoor twintig jaar lang lopen worstelen met drank. Anderhalf jaar zonder succes geprobeerd ervan af te raken. En toch heeft het afgelopen jaar mij eigenlijk nauwelijks moeite gekost. Raar is dat. Ik ben er steeds meer van overtuigd geraakt dat de verslaving zich grotendeels tussen mijn oren afspeelde. Toen ik erin slaagde om het daar weer gezond op orde te krijgen was de rest kinderspel. Voor mij dan. Want ik weet ook dat elke verslaving uniek is. Maar ik ben er tevens van overtuigd dat wij alcoholisten het ons soms nodeloos moeilijk maken.

Op 7 juni 2018 meldde ik mij hier voor het eerst op het forum. Twee jaar, vier maanden, tien dagen. Ik heb hier ontzettend veel geleerd. Veel meer dan in de therapieën die ik volgde. Door hier veel te lezen en door hier veel te schrijven. In goede en slechte tijden waren jullie steeds dichtbij en daar ben ik jullie bijzonder dankbaar voor. Ik ben echt een beetje van jullie gaan houden, hoe heet dat toch. En toch denk ik dat het nu een goed moment is om hier afscheid te nemen. Ik kan nu wel op eigen benen staan. Tijd dat het vogeltje het nest uit fladdert.

Het is dus niet dat de sfeer mij hier niet meer bevalt. Het is eerder dat ik bang ben dat ik mij teveel ga hechten aan een wereld die slechts virtueel is. Omdat ik ook hier geen maat kan houden schrijf ik hier wekelijks en soms zelfs dagelijks vele uren. Dat is niet gezond. In het begin was dat bewust om het lijntje met de wereld waarin ik niet wilde terugvallen kort te houden. Nu mag die navelstreng worden doorgeknipt. Minderen is geen optie. Alles of niets. Hoewel er hier natuurlijk ook een mooie traditie bestaat dat de mensen die afscheid nemen binnen de kortste keren weer terug zijn. Dus je weet maar nooit.

Het ga jullie allen zeer goed. Ik zal jullie missen.

Moedig voorwaarts.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei Yvonne:

Ik heb even teruggelezen, maar nergens uit op kunnen maken dat Knakker ons gaat verlaten, ik denk dat Nancy een tikfoutje heeft gemaakt. 
Niets ( Smaragd dus)  heeft dat wel aangekondigd @ikkanhet, maar hij had zich drie slagen in de rondte gedronken en hij heeft vaak een heel slechte dronk over zich, wordt dan lelijk en wil zijn account laten opheffen....
Komt wel weer terug.....
 

Ok ja ik schrok er gisteren best wel van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...