Spring naar bijdragen

29 en verslaafd


drinker90

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal.

Al jaren probeer ik mijn alcoholgebruik onder controle te krijgen. 

Doordeweeks lukt dit (meestal) aardig, dan kan ik het bij "slechts" een fles wijn per avond houden.

Maar in de weekenden worden dit 2 flessen, tijdens vakanties soms wel 3. 

Na vakanties weer aan het werk gaan is dan ook erg moeilijk, van 3 flessen naar 1 per avond heeft dan ook gevolgen zoals slecht slapen, nachtmerries, milde hallucinaties(lichtflitsen), slechte concentratie,  veel zweten s nachts en behoefte aan drank.

Hierdoor realiseerde ik mij dat ik lichamelijk en geestelijk verslaafd ben geraakt aan alcohol. Eigenlijk wist ik dit al jaren geleden, maar er is nogal wat nodig om dat te erkennen.

Ik heb het goed bij mijn werkgever, ben getrouwd met een geweldige vrouw, we hebben een prachtig thuis en we denken aan een kind als dat ons gegund is. Ondertussen ben ik moe, voel ik mij een 70 jaar oude man en "moet" ik altijd drank voor handen hebben om ontwenningsverschijnselen af te wenden, of me normaal te laten voelen.

Terwijl ik gewoon een goede man voor mijn vrouw en in de toekomst een goede vader voor mijn kind wil zijn, lukt het mij niet om gewoon na twee wijntjes naar bed te gaan. 

Tot nu toe heeft mijn probleem geen schade gedaan aan werk of privésfeer. Alleen mijn vrouw en vader weten dat ik teveel drink. Maar ik weet ook dat deze situatie onhoudbaar is. 

 

De reden dat ik dit post is dat ik mij ongehoord en (tegen beter weten in) alleen voel in dit probleem, en voel dat ik er een soort dubbelleven aan overhoud. 

bewerkt door drinker90
Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom
eerst maar eens een goed mens voor jezelf zijn
en daarna uitbreiden als je de basis ervaart daarin.
als een kind jullie gegund wordt, gun je dat kind
ook die veilige stevige basis immers?
je bent hier niet alleen in hoor, dat dubbelleven herken ik
en ik had ook altijd zo'n achtergrondsruis in mijn hoofd
dat ik nog wel eens door de mand zou vallen hierin.
ik gun je dat je aan dit forum net zoveel ontleent als ik
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom! Lijkt idd tijd om ervan af te raken van die rommel. Helemaal stoppen is de enige manier om er echt af te raken. Langere tijd echt de stekker eruit. Na 2 wijntjes naar bed is zoals je al schrijft kansloos als je verslaafd bent geraakt.

Je kan eraf, vele vele voorbeelden hier, maar tis een zaak van lange adem en ff doorbijten vooral in het begin. Ben je er klaar voor?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi! Ook welkom van mij, en ook dat dubbelleven herken ik maar al te goed. En hoe langer en meer je drinkt hoe moeilijker het wordt om dat te verbergen, tot het niet meer kan. Ervan af komen is super moeilijk maar niet onmogelijk. Heb je een idee waarom je zoveel bent gaan drinken? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Ties:

Hoi! Ook welkom van mij, en ook dat dubbelleven herken ik maar al te goed. En hoe langer en meer je drinkt hoe moeilijker het wordt om dat te verbergen, tot het niet meer kan. Ervan af komen is super moeilijk maar niet onmogelijk. Heb je een idee waarom je zoveel bent gaan drinken? 

Ik herinner me mijn eerste biertje nog. De geur en smaak van de hop, en de smaak van de mout, en de effecten van alcohol. Ik was plots ontspannen, en kon eindelijk mijn gedachten en gevoelens uitspreken. Ik voelde mij bevrijd van mijn eigen angsten en onzekerheden. Denk dat dit de reden is dat ik zoveel drink. Gedachtes weg drinken, ontspannen en over mijn emoties kunnen praten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei Cleo66:

Welkom drinker,  dapper dat je je hier meld   de bewustwording is er,  dat is stap 1 .  Het zijn flinke hoeveelheden 3 flessen en sowieso 1 fles per dag als onderhoudsdosis.  Je bent niet in 1 dag verslaafd geraakt en raakt er ook niet in 1 dag vanaf.  Her beste zou zijn is hulp inroepen van je huisarts.  Je moet het zelf doen , maar het hoeft niet alleen . 

Heb je een plan zelf ?

Mijn plan was altijd hetzelfde. Eerst 1 fles per dag voor x aantal dagen, dan 3 glazen, dan 2 dan 1 dan stoppen. Dit alles om ontwenningsverschijnselen af te wenden en nog steeds te kunnen presteren op werk. Met andere woorden afkicken met minimale ontwrichting. En voor mijn informatie, wat kan de huisarts voor mij betekenen in dit geval?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei lady jane:

welkom
eerst maar eens een goed mens voor jezelf zijn
en daarna uitbreiden als je de basis ervaart daarin.
als een kind jullie gegund wordt, gun je dat kind
ook die veilige stevige basis immers?
je bent hier niet alleen in hoor, dat dubbelleven herken ik
en ik had ook altijd zo'n achtergrondsruis in mijn hoofd
dat ik nog wel eens door de mand zou vallen hierin.
ik gun je dat je aan dit forum net zoveel ontleent als ik
 

Citaat

eerst maar eens een goed mens voor jezelf zijn
en daarna uitbreiden als je de basis ervaart daarin.

Ik denk dat ik best goed voor mijzelf ben, ik ben fit, eet gezond (los van 1 dag per week afhaal), heb een goede baan en heb ook nuttige hobby's. Alleen maak ik het mijzelf onnodig moeilijk met teveel alcohol.

Citaat

als een kind jullie gegund wordt, gun je dat kind
ook die veilige stevige basis immers?

Dat is precies de reden dat ik wil stoppen, voor mijn vrouw, een evt kind en mijzelf.

Ik wil de veilige stevige basis voor het gezin vormen. Nu kan ik dat nog, maar als het verder uit de hand loopt niet meer, en dat is mijn grootste angst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je huisarts kan aan de ene kant kijken of er al schadelijke effecten van de alcohol zijn waar iets mee gedaan moet worden, hij kan je thiamine voorschrijven wat helpt je vit b12 tekort aan te vullen en hij kan je helpen met veilig afkicken dmv benzodiazepinen. Plus hij of zij is een luisterend oor die een vinger aan de pols kan houden en je evt door kan sturen naar verslavingszorg. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Ties:

Je huisarts kan aan de ene kant kijken of er al schadelijke effecten van de alcohol zijn waar iets mee gedaan moet worden, hij kan je thiamine voorschrijven wat helpt je vit b12 tekort aan te vullen en hij kan je helpen met veilig afkicken dmv benzodiazepinen. Plus hij of zij is een luisterend oor die een vinger aan de pols kan houden en je evt door kan sturen naar verslavingszorg. 

Thiamide  is geen aanvuller voor het vit b12 is een heel ander soort vitamine    thiamide  is b2 .

Doorsturen  verslavingszorg  is inderdaad ook  een goede stap . 

Afkicken  met benzodiapiden lijkt  mij geen aanrader aangezien  deze ook verslavende  kunnen werken.   

Zelf heb ik ook homeopathische  middelen gebruikt  zoals passieflora  complex van dokter vogel .   Minder  heftig als de benzo .

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei drinker90:

 

Ik wil de veilige stevige basis voor het gezin vormen. Nu kan ik dat nog, maar als het verder uit de hand loopt niet meer, en dat is mijn grootste angst.

Ik heb nog geen zware drinker spontaan minder zien drinken. Wel steeds meer. Van 29 tot 49 of zo, en dan tot de ontdekking komend dat je gigantisch gestagneerd bent met een bierpens, een paarse knol als neus en lodderoogjes. Het opgroeien van je kinderen heb je nauwelijks meegekregen in je fijne alcoholverdoving en ze gaan al weer uit huis.

Dus ja dat uit de hand lopen zit er dik in als je niet ingrijpt. Hoe eerder je ingrijpt hoe beter. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het naar de huisarts gaan heeft nog andere voordelen.  

Eerlijk vertellen hoe het er voor staat en wat je wilt veranderen. Erkennen dat je een probleem hebt. Niet alles zelf willen oplossen. Erkennen dat je best wat hulp kunt gebruiken. Juist als je je alleen voelt met dit probleem en je beter voordoet naar anderen, kan je dit een positieve opkikker geven.

Vervolgens kun je met de huisarts bespreken hoe hij/zij je kan helpen, en of je daar op in wilt gaan is natuurlijk ook geheel aan jouzelf.

Voor mij is dit 'opbiechten', wat ik enorm moeilijk en schaamtevol vond, een goede stimulans geweest om het dagelijkse drinken aan te pakken. Nog afgezien van de prettige reactie van de huisarts.

Nu dronk ik zelf "maar" een fles wijn per dag, weekends meer, maar het idee is hetzelfde. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...