Spring naar bijdragen

zondag 11 oktober


ikkanhet

Aanbevolen berichten

50 minuten geleden zei Cleo66:

@Smaragd , bezige bij . Je klinkt echt zo anders  . Zou het ook kunnen komen door de emdr sessies , dat je veel stabieler over komt?   

@Cleo66, goede vraag, denk er zelf ook veel over na. Denk een combinatie.

Zeker helpt het mij die EMDR, heeft veel omhoog gehaald. Dingen waar ik het liever niet over wilde hebben, dat kon ik alleen maar met drank op. Zo werkte dat en dan nog meer om het te verdoven. Kan er anders mee dealen nu.

Daarnaast hetgeen wat er op mijn werk gaande is geweest, heeft mij wakker geschud(letterlijk) Zelfs 1 uitglijder kan je van alles ontnemen. Dat is mij in al die jaren nog nooit overkomen. Erg van geschrokken. Speelt ook mee. Dacht nu moet ik mij zelf echt gaan aanpakken, anders gaan opstellen. Zo gaat het helemaal mis anders.

Dan ook na een hele lange relatie, die op zeer veel punten heel erg goed ook was. Toch een bevrijding, was afhankelijk van hem gevoelsmatig en ook veel geestelijke chantage/mishandeling. Daar kon hij niet altijd wat aandoen vanwege zijn aandoening/beperking of het feit dat ik dat gewoon toeliet. Maar was wel zo. Leek wel altijd alsof ik een toneelstuk speelde. Pleasen van anderen om zelf aardig gevonden te worden. Zo werkte dat mechanisme bij mij. Hier op het forum kon/kan ik wel kwaad zijn, tot aan het extreme aan toe. Overcompenseren. Daar is meer balans in nu. Dus ook dankzij dit forum en bepaalde contacten die ik hier aan dit forum ernaast heb overgehouden.Dat heeft mij goed gedaan.

Alleen wel is de angst er nog steeds dat na een goede periode er een slechte volgt. Dat heb ik vaker gehad, is een patroon(daarom herken ik veel in @Descartes33 en ook @SanMiquel

.Angst voor de angst. Cognitief kan ik dat wel handelen maar toch....Blijf dat wel beangstigend nog vinden. Maar ik kan dingen inzetten.

En nog belangrijker is dat mensen irl mij ook even leuk blijven vinden al geef ik mijn grenzen meer aan en zeg ik niet overal meer ja op. Misschien nemen ze mij zelfs daardoor serieuzer en waarderen dat juist meer. Dat is echter. Djw voor jouw vraag @Cleo66.

En sorry @Sandro, kan het niet korter neertikken:D:P Maar dat wilde ik ermee zeggen/tikken;)

Btw wat een nare droom/nachtmerrie had je. Weet je waardoor dat komt?

@Pats dat snap ik natuurlijk. Zeker als je net iemand ontmoet maar die man was dus wel meteen eerlijk erover. Wel al 4 jaar van de drank af natuurlijk.

bewerkt door Smaragd
toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

34 minuten geleden zei Cleo66:

Nou ja zeg , leuk hoor die reclame , pffff

Screenshot_20201010-164424_Facebook.jpg

Wat een rare reclame idd. Er had ook kunnen staan. Leven met wijn is elke dag sterven. Maar goed dan kunnen ze ook meteen gaan sluiten(die winkel) Dronk/hield niet van wijn. Altijd zo een droge mond van en hele erge katers. Alsof ik dat van bier niet had maar goed. Met mate hadden we er natuurlijk wel van kunnen genieten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

32 minuten geleden zei Smaragd:

Wat een rare reclame idd. Er had ook kunnen staan. Leven met wijn is elke dag sterven. Maar goed dan kunnen ze ook meteen gaan sluiten(die winkel) Dronk/hield niet van wijn. Altijd zo een droge mond van en hele erge katers. Alsof ik dat van bier niet had maar goed. Met mate hadden we er natuurlijk wel van kunnen genieten. 

Matigen is voor ons niet aan de orde..! Stoppen en gestopt blijven is ons credo.!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei ikkanhet:

Die droge mond heb ik nog elke dag en hoofdpijn ook.

Kun je net zo goed weer gaan drinken! Nee natuurlijk niet, kun je nagaan hoe lang dat ontgiften duurt. Jij dronk ook al in de ochtend bier toch? Ik ook soms op vrije dagen. Naast een bak koffie. Was gewoon tegen de kater. Sterkte, nu moet je denk ik juist doorzetten!

@Adrian klopt nu wel voor mij, gecontroleerd drinken ging wel okay een tijd. Maar zoveel planning, inhouden, verbijten, kwellen etc. Dat ook maar even niet meer idd. Vind het altijd wel eng dat jij zelfs na 3 jaar nog zoveel trek hebt. Weet niet of ik dat zou trekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Descartes33 zie dat je leest en weet dat je drinkt. Reageer even, na die fles stoppen, maandag moet je weer gaan werken he! Kom op, dan maar even een k.t dag. Tik wat. Potverdomme. Sluit je niet af in je ballon.Laat je nu even, ook zelf doen nu, juist nu. Kom op! Je hebt genoeg gedronken om je ziek te voelen, zo kun je niet herstellen voor maandag en moet je het weer laten afweten en je vriendin zegt straks ook eens een keer bekijk het maar. Ja nu ga ik ook eens hard doen tegen je. Kan je wel wat aandoen(figuurlijk)

Ga even uitloggen, verder met schoonmaken.

Fijne dag allen nogmaals, te betrokken is ook niet goed.Ik was/ben ook zo. Wat irritant eigenlijk, onmacht ook. Jakkes.

bewerkt door Smaragd
toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

55 minuten geleden zei Smaragd:

 

@Adrian klopt nu wel voor mij, gecontroleerd drinken ging wel okay een tijd. Maar zoveel planning, inhouden, verbijten, kwellen etc. Dat ook maar even niet meer idd. Vind het altijd wel eng dat jij zelfs na 3 jaar nog zoveel trek hebt. Weet niet of ik dat zou trekken.

Ik heb last van het Dry drunk syndroom.,en daarmee 'heimwee' naar de tijd toen ik nog dronk.. Ik begon altijd met een paar op de middag en ' s avonds nog eens een stuk of vijf. Ik sliep altijd goed en werkte overdag normaal.. Zelden liep het uit de hand.. Het is gebleken dat ik met drank mijn stress en angsten onder de duim hield. 

 

bewerkt door Adrian
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Adrian heb idd van dat syndroom gehoord/gelezen. Lijkt mij heel erg en je moet veel wilskracht hebben om dat vol te houden. Maar waarom ben je gestopt dan, je functioneerde goed toch? Er moet dan toch wel een reden geweest zijn dat je bent gestopt.Wat was die reden?

Voel mij nu al schuldig wat ik tik tegen @Descartes33, ik kan het niet aanzien. Dat ligt aan mezelf natuurlijk. Geef om die gozer. Maar bescherm mezelf wel even nu. Log uit, ja alweer :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag   '   zondag is al weer poos begonnen  ..

Lees  bij iig maar heb vol  hoofd  .   

Over 12 dagen de zitting  ...   

Verder erg  last van een betweterige  collega die wel lijkt of  ze op alles het goede  wil doen en  via medium van ons werk berichten eruit doet met wat ze signaleerd aan evt dingen die niet helemaal goed lopen  en dit naar zich ef toe trekt  met een flinke schouderklop  dat ze dit even wel goed  doet .. gaat nu maar om een bed die afgelopen  vrijdag  door mij over het hoofd gezien  is om te soppen en aftekenen  :unsure: en ze betrekt in haar berichten dan ook even de afdeling  coördinator  erbij  ..  bah het raakt mij op de manier  waarop  ze communicatie  eruit gooid  .

@Descartes33   stop met drinken ' snap echt dat je opeens  in die roes gaat en later wakker wordt  maar ik heb je leren kennen als een man die wel weet waar hij voor wilt  staan .. die het ook nog  begrijpt  .. maar wat je moet  leren is de greep naar de fles  te verlengen ...   niet  denken ik ga drinken en hoppa ' maar leer die fles verderop te plaatsen en niet denken  en doen drinken... er is nog  een weg een tussen   .. je pakt gelijk  je point of no return  ..   denk aan morgen je moet  weer aan het werk .   denk aan je vriendin  ...   en ook  aan jezelf dit verdien je niet .. je verdient  beter en dat ben je waard .. 

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja' soms kan je raar  dromen  ( ik droomde ... ik moest laatst blazen  van de IB er op school  voor een volle klas kinderen  van mijn  zoontje  en ik  blies alcohol ... ik snapte  er niets van want immers  ik dronk niet  meer  ...maar die  reacties  erop   van niet  geloofwaardig  ' en ik had wel gedronken :mellow:  volgens  hun  .. ik was echt verdrietig  in mijn  droom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...